لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا

روش های مختلف مهاجرت به ایتالیا به طور کلی دو شیوه کلی برای مهاجرت به کشور ایتالیا وجود دارد که آن را می توان به اقامت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی کرد. افرادی که به منظور درمان، دوره های مطالعاتی کوتاه مدت یا به عنوان یک توریست راهی کشور ایتالیا می شوند، در حقیقت اقامتی موقت و کوتاه مدت در این کشور خواهند داشت و باید در یک بازه زمانی حداکثر 6 ماهه خاک این کشور را ترک کنند. در صورتی که فرذی برای مدتی طولانی تر در خاک ایتالیا بماند، مهاجرت او موقت اما بلند مدت خواهد بود و امکان تبدیل آن به اقامت دائم نیز وجود خواهد داشت.  

مهم ترین روش های مهاجرت به کشور ایتالیا عبارتند از:  

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاحرت از طریق کار

مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت از طریق پیوستن به خانواده

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق ازدواج کردن :

 

یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به ایتالیا، ازدواج با یک شهروند ایتالیایی است. افراد خارجی که تبعیت ایتالیایی ندارند به واسطه ازدواج به یک فرد ایتالیایی می توانند به این کشور مهاجرت کرده و در یکی از شهرهای آن اقامت داشته باشند.

 

البته لازم به ذکر است که یک سری قوانین و قواعد خاصی برای این کار وجود دارند؛ برای أخذ شهروندی در کشور ایتالیا باید زوجین حداقل دو یا سه سال به طور مداوم در این کشور ساکن باشند. پیشنهاد می کنیم پس از ازدواج و اقامت در یکی از مناطق شهر، برای یادگیری زبان ایتالیایی به سرعت اقدام کنید.

 

تابعیت ایتالیایی ممکن است توسط ازدواج با یک ایتالیایی به دست آمده باشد. این یک حق واقعی همه زن و شوهرها است و تنها می تواند به کسانی که سابقه کیفری یا یک جرم جدی در داخل یا خارج از این کشور ندارند تعلق میگیرد. همچنین می تواند به کسانی که تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی ندارند در نظر گرفته شود. پس از ازدواج با یک شهروند ایتالیایی، شرایط خاصی باید تحت قانون ایتالیایی برای اقامت قانونی در این کشور برای یک دوره حداقل دو سال یا سه سال برای زن و شوهر هایی که با هم زندگی می کنند اما در خارج از کشور ملاقات داشته و ازدواج کرده اند اعمال گردد،

 

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق سرمایه گذاری :

یکی دیگری از اقامت در ایتالیا که در سال 2017 به جهت جذب سرمایه گذاران خارجی معرفی گردیده، این است که افراد خارجی می توانند با سرمایه گذاری در یک کدام از این 4 طریق در این کشور صاحب اقامت بلند مدت شوند که در ابتدا یک اقامت 2 ساله به متقاضی داده می شود که تا 3 سال دیگر تمدید می شود و بعد از گذشت 5 سال قابلیت اخذ اقامت دائم را نیز خواهد داشت، در این پروسه نیز اعضای خانواده شخص نیز می توانند همراه او باشند.

 شما باید با این مبالغ در یک کدام از این برنامه ها اقدام به سرمایه گذاری نمائید:

 ایجاد کارآفرینی یا اصطلاحا استارت آپ با سرمایه حداقل 500.000€ (یورو)

سرمایه گذاری در یک شرکت ایتالیایی به مبلغ 1.000.000€ (یورو)

سرمایه گذاری در یک طرح نوآورانه به مبلغ 1.000.000€ (یورو)

خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ 2000.000€ (یورو)

 

 

 

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق تمکن مالی :

شما می توانید به نوعی از اقامت در این کشور دست یابید که مشابه آن در اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد، در این حالت شخص بابت داشتن اقامت فقط درخواست می نماید و فرصتی که برای او در این کشور به وجود می آید صرفا برای اقامت است و اجازه کار ندارد، عموما این راه برای افراد بازنشته ای است که حقوقی ماهیانه آنها کفاف هزینه زندگی در ایتالیا را بدهد، البته با توجه به میزان درآمد در ایران همچین پروسه ای غیرممکن می شود مگر اینکه شما یک بازنشسته در مشاغل آزاد باشید که بتوانید در حال حاضر اثبات نمائید که از طریق اجاره املاک، سود سهام و دارایی هایتان می توانید هزینه های زندگیتان را در ایتالیا بدون اشتغال تامین نمائید.

 

 

مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق تحصیل  :

 

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا ، آرزوی بسیاری از جوانان در سایر کشورها است. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی و ویزای تحصیل در ایتالیا کمی دشوار است اما با اندکی صبر و حوصله می توانید در دانشگاه مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوید.

 

 مهاجرت به ایتالیا از این روش به هزینه نسبتاً بیشتری نیاز دارد چرا که شما باید علاوه بر هزینه های سفارت، ارسال مدارک، انجام امور اداری و شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و تهیه مسکن را نیز در نظر داشته باشید. پیشنهاد می کنیم همواره مقداری پول پس انداز کنید تا در مواقع ضروری در ایتالیا از آن استفاده کنید. قبل از هر اقدامی نسبت به پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا، درباره شرایط زندگی و تحصیل در شهرهای این کشور به طور دقیق مطالعه نمایید.


مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی :

یکی از روش های مهاجرتی به کشورهای دیگر، مهاجرت از طریق پناهندگی است که هرگز نمی توان آن را به کسی توصیه کرد. زمانی که فردی خود را به عنوان پناهنده معرفی می کند، در حقیقت آینده خود را به دست دیگران سپرده است. درخواست پناهندگی در حقیقت به معنای قدم گذاشتن در یک مسیر بدون بازگشت است. در صورتی که فردی از طریق پناهندگی اقامت کشور ایتالیا را بدست آورد، شهروند قانونی این کشور محسوب می شود اما باید در نظر گرفت که در صورتی که فرد این اقامت را بدست آورد در صورتی که بعدها ثابت شود که او حقیقت را در رابطه با دریافت پناهندگی بیان نکرده است، اقامت او لغو خواهد شد.

 در مورد پناهندگی نیز اکثر کشورها یک تعریف مشخصی از شخص پناهنده داشته اند و آن هم این است که پناهنده شخصی است که جانش در کشورش در خطر باشد.  افرادی می توانند به پناهندگی در ایتالیا دست پیدا کنند که پاسخی برای چند سوال داشته باشند.

 

آیا جان شما در کشور مبدا در خطر است؟

آیا خطری که شما را تهدید می کند همیشگی است؟

آیا فرصتی برای رفع این تهدید وجود دارد؟

آیا شما همه حقایق را بیان می کنید؟

آیا خطری که شما را تهدید می کند به دلیل عملکرد نامناسب شماست؟

 

مهاجرت به ایتالیا از طریق پیوست به خانواده :

 

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا، مهاجرت برای پیوستن به خانواده است. افرادی که با یکی از شهروندان کشور ایتالیا ازدواج کنند و بتوانند ازدواج خود را به صورت قانونی به ثبت رسانده و صحت آن را اثبات کنند، قادر خواهند بود تا به کشور ایتالیا مهاجرت کنند و در کنار همسر خود اقامت داشته باشند.

در صورت که فردی به صورت تحصیلی راهی ایتالیا شود، امکان همراه داشتن همسر خود در این کشور را نخواهد داشت مگر آنکه وی نیز اقامت کشور ایتالیا را از طریق تحصیل یا کار بدست آورد. البته در صورتی که فردی به عنوان نیروی کار راهی ایتالیا شود، فرصت خواهد داشت تا پس از ورود به خاک این کشور، اقامت خود را قطعی کرده و با ارسال دعوت نامه برای اخذ اقامت اعضای خانواده خود نیز اقدام نماید.

 

 منظور از اعضای خانواده تمام خویشاوندان وابسته فرد متقاضی است که شامل موارد زیر است:  همسر فرزندان زیر 18 سال مگر آنکه در حال تحصیل باشند پدر و مادر خود و همسر به شرط وابستگی اقتصادی


مهاجرت به ایتالیا از طریق کار :

یکی از بهترین روش های مهاجرت به هر کشوری، مهاجرت از طریق حرفه یا مهارت می باشد. ماهیت اخذ ویزای کاری در اکثر کشورهای اروپای شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد. البته بیشتر از این جهت که شما در ابتدا نیاز به ارائه یک فرم قرارداد کاری با حقوق و جزئیات مشخص از یک کارفرمای ایتالیایی خواهید داشت.

 

از آنجایی که کشور ایتالیا دارای ویزایی با عنوان ویزای جست و جوی کار نیست، چنان چه بخواهید برای کار به این کشور مهاجرت نمائید بایستی موقعیت کاری را از داخل خاک ایران بدست آورید که این خود امری بسیار دشوار است.

 

 چنانچه این مراحل طی شود و شما بتوانید یک کارفرمای ایتالیایی را راضی نمائید که در حرفه مورد نیاز شما را جذب نماید، شما واجد شرایط دریافت کارت اقامت کاری یا کارت آبی اتحادیه اروپا می شوید. جهت دریافت کارت آبی باید شرایط مورد نیاز را ایجاد نمود که یکی از این موارد بدست آوردن یک پیشنهاد کاری از این کشور است، همچنین شما بایستی دارای تحصیلات آکادمیک حداقل سه ساله باشید.

 

در خصوص  راه های مهاجرت به ایتالیا  می توان بیان نمود که مراقب باشید اشخاص کلاهبرداری که ادعا میکنند میتوانند در مدتی کوتاه ویزای کار را برای شما اخذ کنند، از اشتیاق شما در خصوص کار درایتالیا سوء استفاده میکنند و موضوعاتی را مطرح میکنند که در واقع صحیح نیست.  البته متخصصینی که در پی راه های مهاجرت به ایتالیا  و کار در ایتالیا بوده اند نگران مسائل موجود در این مسیر نباشند، ما میتوانیم راه های ممکن الحصول دیگری در اروپا معرفی کنیم تا فرایند کار و ویزای کار آنها در اتحادیه اروپا فراهم شود. برای مثال در حال حاضر مهندسین می توانند جهت ویزای کار آلمان اقدام نمایید که این نوع ویزا نیازی به مدرک زبان و سابقه کار زیاد نیز ندارد. همینطور از سایر راه ها میتوان ویزای کار اتریش و دانمارک را مثال زد که مشاورین ما می توانند شما را جهت اخذ این ویزاها مشاوره دهند.

شما می توانید با معراج گشت در لیست کشور های تور اروپا ، تور ایتالیا را انتخاب کنید و سفری شگفت انگیز را تجربه کنید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به مهاجرت به ایتالیا
معراج گشت آسمان