لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

هزینه زندگی در کشور کانادا

هزینه زندگی در کشور کانادا

هزینه زندگی در کانادا (هزینه های جانبی) :

بخش زیادی از هزینه های ماهیانه برای  صرف بیمه خودرو، بنزین، تعمیر خودرو و ایاب و ذهاب می شود. بنزین در ونکوور کمی گرانتر از تورنتو می باشد.

 

در تورنتو بنزین هرلیتر 1.3$ (دلار کانادا) است ولی ونکوور این مزیت را دارد که حد فاصل مسیرها کوتاه تر است. بیمه درمانی همگانی در تورنتو رایگان است ولی در ونکوور برای یک خانواده چهار نفره حدودا ماهیانه 120$ (دلار کانادا) باید هزینه شود. برخی هزینه ها نیز در اکثر مناطق کشور کانادا یکسان است مثلا هزینه استفاده از تلفن ثابت 30$ (دلار کانادا)، اینترنت 30$ (دلار کانادا)، تلویزیون 40$ (دلار کانادا)، موبایل 35$ (دلار کانادا) به بالا برای همه افراد مقرر شده است.

 

و سرانجام بخش پایانی یا هزینه های ثانویه مثل بیمه عمر یا بیمه بیماری‌های سخت که با توجه به سن و سال و رقم بیمه و وضعیت سلامت جسمانی و جنسیت بسیار متغیر است و نمی ‌توان برای آن رقم دقیقی ارایه کرد. هزینه سفر به ایران هم که الی ماشاالله است. یک سفر کوتاه یک ماهه برای یک خانوار ۴-۳ نفره به طور متوسط ۱۰ هزار دلار هزینه در بر دارد.

 

هزینه اجاره یا خرید ملک در کانادا :

هزینه اجاره آپارتمان در برخی مناطق کشور کانادا یکسان است. شهرهای تورنتو و ونکوور در این دسته قرار می گیرند. هزینه اجاره آپارتمانی تک خوابه با توجه به اینکه در حومه شهر باشد هزینه ای متفاوت در بر خواهد داشت.

هزینه اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر از 850$ تا 2300$ (دلار کانادا) متفاوت است. در صورتی که این واحد مسکونی در حومه شهر باشد اجاره بهای آن در بازه 700$ تا 1500$ (دلار کانادا) قرار خواهد گرفت.  هزینه اجاره یک خانه (تقریبا با 3 اتاق) برای یک خانواده در مرکز شهرهای کشور کانادا در حدود  1300$ تا 3600$ (دلار کانادا) در ماه متغیر است.

آژانس معراج گشت آسمان با یک دهه تجربه در اخذ ویزا کانادا در خدکت شما عزیزان

در صورتی که فردی به همراه خانواده خود در حومه شهر زندگی کند، اجاره ماهیانه محل سکونت آن ها در حدود 1100$ تا 2700$ (دلار کانادا) خواهد بود. این هزینه جدا از هزینه هایی است که هر فرد باید به عنوان هزینه انرژی پرداخت کند.  برای خرید ملک در کانادا افراد باید هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کنند و به همین دلیل است که بسیاری از شهروندان کشور کانادا اقدام به خرید ملک نمی کنند. به طور متوسط هزینه خرید یک مترمربع ملک مسکونی در مرکز شهرهای کانادا حدود 6100$ (دلار کانادا) است و این هزینه برای خرید ملک در حومه شهرهای این کشور در حدود 4100$ (دلار کانادا) خواهد بود.

 

معمولاً هم در سال‌های نخستین که دل‌تنگی ها بیشتر و گرفتاری‌های شغلی و روزمره کمتر است، این سفرها بیشتر به فکر آدم میزند.

به هر حال رقم بزرگی با توجه به درآمد های کانادایی است که با توجه به بعد مسافت ایران و کانادا که باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما می‌شود و نیز فرهنگ سوغاتی و خانواده های شلوغ و پرجمعیت، همگی دست به دست هم می‌دهند تا سفر به ایران را یک الزام پرهزینه به خصوص در سال‌های اولیه مهاجرت تبدیل کند. در این مطلب من هزینه‌هایی مانند رستوران و تفریحات و سینما و غیره را نیاوردم. معمولاً با توجه به وضعیت مالی هر خانوار، این‌ها شاید قابل کنترل‌ترین هزینه‌ها باشند.

 

 اگر بخواهم به طور خلاصه و در یک جمله مطالب بالا را خلاصه کنم، باید بگویم که هزینه ماهانه زندگی در کانادا برای یک خانوار ۴ نفره می‌تواند از ماهانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار شروع بشود و حد بالایی هم ندارد. به قول دوستی، تو این کانادا هیچی هم نخوری و نپوشی، ماهانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار هزینه ماهانه داری. عده ای هم با ماهانه ۱۰۰۰۰ دلار هم کسر بودجه می‌آوردند. ولی همان رقم ۴۰۰۰ دلار برای یک زندگی معمولی و متوسط به نظر درست‌تر می‌آید. ولی معمولاً هرچه از زمان اقامت افراد در کانادا بیشتر می‌گذرد هزینه های ماهانه آن‌ها هم بیشتر می‌شود بطوریکه پس از ۵-۴ سال دیگر تصور اینکه من چگونه با ماهانه ۲۵۰۰ دلار زندگی می‌کردم دشوار است زیرا هزینه های زندگی مثلاً روی ۵۰۰۰ دلار تنظیم شده‌اند.

 

اجاره آپارتمان در تورنتو و ونکوور تقریباً یکسان است. یک آپارتمان دوخوابه در خیابان یانگ تورنتو و نزدیک به مترو از ۱۲۰۰ دلار در ماه شروع می‌شود و می‌توان به طور متوسط آنرا حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه برای یک آپارتمان متوسط در نظر گرفت. این اجاره بها در برخی ساختمان‌ها شامل هزینه برق و روشنایی هم می‌شود و در برخی نمی‌شود. هزینه برق یک آپارتمان دو خوابه شاید ماهانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار باشد.  

 

در ونکوور و منطقه ایرانی نشین نیز اجاره‌ها کم و بیش در همین حد است. شما با ماهانه ۱۲۰۰ دلار می‌توانید حتی یک طبقه از یک خانه را اجاره کنید. در مناطق مرکزی شهر (داون تاون) در هر دو شهر اجاره‌ها بالاتر است و برای محاسبه سر انگشتی، رقم متر مربعی ۲۰ تا ۲۵ دلار در ماه را می‌توان در نظر گرفت. یعنی یک آپارتمان ۱۰۰ متری ماهانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار خواهد بود.

 

 پس از مسکن، به هزینه خورد و خوراک می‌رسیم. بر عکس تصور عموم، هزینه خورد و خوراک در کانادا بخش کوچکی از هزینه ماهانه را تشکیل می‌دهد و چنانچه خرید مایحتاج خود را با حراجی‌های هفتگی تنظیم کنید، رقم قابل ملاحظه ای در ماه صرفه جویی خواهید کرد.

 

برای هزینه خورد و خوراک خانگی (شامل رستوران نمی‌شود) در ماه برای یک خانوار ۴ نفره رقم ۵۰۰ دلار شاید رقم معقولی باشد. البته در ونکوور این رقم کمی (شاید ۱۰ درصد) بالاتر باشد. ضمن آنکه در ونکوور خبری از حراج‌های داغ تورنتو نیست.

حمل و نقل در کانادا :

بخشی از هزینه زندگی در کانادا اگر قصد اقامت در شهری مثل تورنتو را دارید، باید به محل زندگی خود توجه زیادی داشته باشید. شهر تورنتو و شهرهای اطراف، دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی است که اگر در ناحیه ای اقامت نمایید که به محل کارتان نزدیک باشد یا بتوانید با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنید بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی شما کم می شود.  یکی از مناسب ترین مناطق برای سکونت مهاجران خیابانی به نام یانگ می باشد. در امتداد این خیابان ساختمان هایی وجود دارد که دسترسی مستقیم به مترو از داخل ساختمان وجود دارد. البته ساختمان‌ های با دسترسی مستقیم نسبت به ساختمان های معمولی اجاره بیشتری را می طلبد. حراجی‌ ها در این کشور بعضا تا 70% قیمت اجناس را تخفیف داده اند. حتی اگر مشکل مالی دارید می توانید با اجناس فوق العاده سالم و تمیز اما دست دوم بخشی از هزینه های خود را در مهاجرت به کانادا سرشکن کنید.  مزیت خرید اتومبیل نو و صفر کیلومتر این است که شما را تا چند سال آینده از هزینه های تعمیر بی نیاز می کند و عیب آن نیز این است که بیمه خودروهای صفر کیلومتر بسیار بالا و گاهی تا 500$ (دلار کانادا) نیز می باشد. هزینه های تعمیر اتومبیل قدیمی و کهنه هم آنقدر زیاد است که به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. با این وجود بسیاری از افراد بهتر می دانند که از سیستم حمل و نقل عمومی کانادا استفاده کنند.

 

میزان درآمد در کانادا چقدر است  :

اولین قدم در محاسبه هزینه های زندگی در کشور کانادا، محاسبه درآمد در کشور کانادا است. در سال 2019 اقتصاد کانادا اینگونه گزارش می دهد که متوسط درآمد در کانادا نسبت به سال گذشته 14% افزایش داشته است. با توجه به اینکه کانادا کشوری انگلیسی زبان و مهاجر پذیر اشت تقاضا سمت این کشور جهت کاریابی روندی افزایشی داشته است.

 

پیش بینی می شود کشور کانادا در سال 2020 شرایط مهاجرت مهاجرین را آسان تر کند.  بر اساس آخرین آمار بدست آمده، میانگین درآمد در کانادا سالانه 3800$ (دلار کانادا) می باشد.


هزینه موبایل در کانادا :

در این بخش قصد داریم در مورد امکانات و خدمات مصرفی مختلف نظیر قبض موبایل، قبض اینترنت، تلویزیون، گاز و قبض آب و برق که به Hydro در کانادا معروف هستند بپردازیم. اولین گزینه که جز اولویت‌های هر فرد بوده و بی شک یکی از هزینه‌های زندگی در کانادا است، قبض و آبونمان موبایل است.  هزینه خدمات سرویس موبایل در کانادا همچون دیگر کشورها به نسبت اپراتور سرویس دهنده متفاوت است، ارزانترین گزینه پیش روی شما در شهر تورنتو و منطقه GTA اپراتور Chatr است که با پرداخت ماهانه ۳۵ دلار می‌توانید از ۱ گیگابایت حجم اینترنت و مکالمه نامحدود در کانادا بهره‌مند شوید.

 

 البته برای ۸ گیگابایت حجم اینترنت و دیگر خدمات قابل ارائه باید ماهانه ۵۰ دلار پرداخت کنید. در صورتی که بالا رفتن هزینه‌ زندگی در کانادا برایتان مسئله‌ای نباشد می‌توانید از اپراتور دیگری نظیر Fido استفاده کنید که ماهانه برای اینترنت ۴ گیگابایت و مکالمه نامحدود ۶۰ دلار هزینه می‌گیرد، باید خاطر نشان کنیم که برای کمپانی‌های با کیفیت‌تر Rogers و Bella این مبلغ باز هم کمی بالاتر خواهد بود.

 

هزینه آب برق گاز در کانادا :

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در کانادا هزینه‌ قبوض آب ، برق و گاز است. پرداخت این قبوض برای یک آپارتمان ۱ یا ۲ خوابه و یا Condo معادل ۵۰ تا ۷۰ دلار هزینه‌ خواهد داشت و برای آپارتمان‌های بزرگتر ۳ تا ۴ خوابه semi- detached مبلغ آن به ۷۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده و برای خانه‌های ویلایی مبلغی معادل ۱۲۰ دلار خواهد بود


 

 

جمع بندی هزینه ها :

اکنون نوبت به جمع‌بندی هزینه‌های زندگی در کانادا ( اجاره خانه، قبض موبایل، اینترنت و تلویزیون، قبوض Hydro، هزینه‌های خورد و خوراک، حمل و نقل و جانبی) رسیده است.

 

 چنانچه فرد مجردی در کانادا باشید هزینه شما برای خانه بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود. ۵۰۰ دلار در صورتی که از خدمات محدود متل به عنوان ( Paying guest ) استفاده کنید و ۱۵۰۰ دلار در صورتی است که یک آپارتمان یک خوابه با امکانات بیشتر کرایه کنید.

 

دیگر هزینه‌های زندگی در کانادا نظیر موبایل چیزی در حدود ۴۰ تا ۸۰ دلار ، استفاده از بسته اینترنت و تلویزیون چیزی مابین ۸۰ تا ۱۹۰ دلار ، برای پرداخت قبوض Hydro مبلغ ۳۰ تا ۸۰ دلار هزینه خواهد داشت.

 

 هزینه خورد و خوراک یا به اصطلاح (Groceries) از اصلی‌ ترین هزینه‌های زندگی در کانادا است و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای شما خرج خواهد داشت، برای حمل و نقل ماهانه مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار مورد نیاز است که با استفاده از خدمات تاکسی‌های Uber این مبلغ بیشتر نیز خواهد شد. هزینه های جانبی به طور تقریبی بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت که کمترین مبلغ برای افراد اقتصادی و صرفه جو و بیشترین مبلغ برای افرادی است که آنقدر در قید و بند میزان هزینه‌های زندگی نیستند.

 

بنابراین در مجموع زندگی اقتصادی و مجردی در تورنتو و منطقه GTA 1000 دلار هزینه داشته و برای افرادی که از امکانات بیشتری استفاده می‌کنند و کمی ولخرج هستند هزینه‌ زندگی در کانادا چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار در ماه خواهد بود. برای زوجین هزینه اجاره خانه از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار است که ۱۰۰۰ دلار برای واحد مسکونی زیرهمکف و ۲۵۰۰ برای یک خانه مستقل semidetached   و یا آپارتمان condo خواهد بود. هزینه قبض موبایل بالطبع برای یک زوج دو برابر شده و از ۸۰ تا ۱۵۰ دلار متغیر است، هزینه استفاده از اینترنت و تلویزیون کماکان یکسان بوده و هزینه قبوض Hydro با کمی افزایش بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار خواهد بود.

 

هزینه خورد و خوراک مطمئنا برای دو نفر بیشتر شده و بین ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار متغیر است، هزینه حمل و نقل بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار یعنی دو برابر و هزینه‌های جانبی هم دو برابر شده و بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود.

 

در مجموع در حالت صرفه جویی هزینه‌ زندگی در کانادا برای یک زوج چیزی در حدود ۱۸۶۰ دلار و برای زو‌ج‌هایی که نسبتا بیشتر خرج می‌کنند و از هزینه های جانبی و امکانات گردش و سفر بهره می‌برند چیزی در حدود ۴۷۴۰ تا ۵۰۰۰ دلار در ماه خواهد بود.

 

برای زوج ‌هایی با یک بچه هزینه اجاره و موبایل، اینترنت و تلویزیون و قبوض Hydro یکسان بوده اما برای مایحتاج خانه و خورد و خوراک مبلغی بین ۴۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار مورد نیاز خواهد بود.

 

برای حمل و نقل هم با کمی افزایش مبلغ ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار و برای هزینه های جانبی بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ دلار هزینه در پی خواهد داشت.

 

بدین ترتیب برای خانواده ۳ نفره در حالت صرفه جویی هزینه‌ زندگی در کانادا در حدود ۲۰۶۰ دلار و در حالت آزاد با کمی ولخرجی چیزی در حدود ۵۲۴۰ دلار خواهد بود.

 

با توجه به متوسط درآمد کانادا این مبالغ کاملا منطقی و معقول بوده و فشار کمی برای خانواده خواهد داشت.  لازم به ذکر است که آن دسته از خانواده هایی که دارای بچه هستند از امتیاز دریافت پول از دولت به ازای فرزند برخوردار می‌شوند که مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد بود، این مبلغ می‌تواند کمی در هزینه‌های زندگی خانواده در کانادا تاثیرگذار باشد.

پیشنهاد ما سفر چند روزه با تور کانادا است که اطلاعات بیشتر برای زندگی در این کشور جمع آوری کنید.حتی می توانید با مشاهده دیگر کشور های تور اروپا به گزینه های دیگر هم فکر کنید


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به هزینه زندگی در کشور کانادا
معراج گشت آسمان