لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

خیلی  از والدین خواهان تحصیل فرزندانشان در یک کشور همانند کانادا هستند.

 والدین می توانند از طریق ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا، فرزندان زیر ۱۸ سال خود را برای ادامه تحصیل در مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان به کانادا بفرستند. کشور کانادا با بهره مندی از بالاترین سطوح آموزشی و علمی، یکی از پیشرفته ترین و بهترین سیستم های آموزشی را دارد. دانش آموزانی که در این کشور تحصیل می کنند، علاوه بر بهره مندی از 

نحوه اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

یادگیری زبان انگلیسی برای دانش آموزان، معاشرت با همسالان از ملیت های مختلف، استفاده از بهترین امکانات و تجهیزات علمی و آموزشی، اولویت در اخذ پذیرش در دانشگاه در مقایسه با دانشجویان بین المللی از مزایای دارندگان ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا می باشد.

 

 

فارق التحصیلان این مدارس می توانند به راحتی در رشته های مورد علاقه خود در بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان بدون هیچ گونه آزمونی وارد شوند به استثناء رشته های پزشکی که مهمترین شرط آن بالابودن میانگین نمرات دروس فیزیک، شیمی و زیست در سال های 11 و 12 است علاوه بر ان میتوانند بعد از اتمام دوره تحصیلی  ویزای کار دریافت نمایند مقاطع تحصیلی برای دانش آموزان در کانادا به مهد کودک ۴ تا ۶ سال، دبستان یا همان ابتدایی ۶ تا ۱۴ سال و دبیرستان ۱۴ تا ۱۸ سال تقسیم می شود.

 

 


. مقطع دبیرستان در کانادا در هر سال ۱۰ ماه و به دو ترم تقسیم می‌گردد. متقاضیان ویزای دانش آموزی می‌بایست برای یکی از ترم‌های تحصیلی زیر اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی نمایند.  

 

 

    •    ترم اول سال تحصیلی مدارس کانادا: سپتامبر (شهریور) این ترم تحصیلی در مدارس کانادا از سپتامبر شروع و تا اواسط ژانویه ادامه دارد. (شروع: اواسط شهریور- پایان: اواخر دی‌ماه)  

 

   •    ترم دوم سال تحصیلی کانادا: فوریه (بهمن) این ترم از اوایل فوریه شروع و تا ژوئن ادامه دارد. (شروع: اواسط بهمن – پایان: اوایل تیر) با توجه به مدت زمان لازم جهت دریافت ویزای دانش آموزی که از یکماه تا چهار ماه و نیم بطول می انجامد، دانش آموزان می بایست تلاش نمایند شش ماه قبل از شروع ترم تحصیلی برای اخذ ویزا اقدام نمایند. هر سال دانش آموزان به کمک مشاوران تحصیلی در هر ترم ۴ واحد را انتخاب می کنند که در مجموع در پایان سال ۸ واحد را پشت سر خواهند گذاشت. واحد ها انتخابی بر اساس رشته ای که دانش آموز قصد تحصیل در آن را در دانشگاه دارد انتخاب می شود. والدین دانش آموزانی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا وارد می شوند، در صورتی که واجد شرایط باشند می توانند جهت همراهی فرزند خود در کانادا از طریق ویزای همراه (ویزای توریستی) اقدام نمایند. دانش آموزانی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا وارد می شوند در ابتدای ورود به مدرسه از نظر سطح علمی ارزیابی می شوند و بر اساس نتیجه آزمون سطح تحصیلی آنها تعیین می گردد. دانش آموزانی که نیاز به تقویت زبان انگلیسی خود دارند در کنار دروس تحصیلی در کلاس های زبان نیز شرکت می کنند. دانش آموزان نیازی به انجام امتحان زبان برای ورود به کانادا و یا اخذ ویزای تحصیلی ندارند. شهریه سالانه مدارس تقریباً بین ۶ تا ۱۵ هزار دلار کانادا است که با توجه به استان یا مقطع تحصیلی متغیر است.  

 

 

 

 

 •    در صورتی که فرزند شما زیر 10 سال باشد باید همراه با پدر و یا مادر خود وارد کانادا شود (ویزای گاردین والدین)   

 

 •    و یا اگر که بین 10 تا 18 سال سن دارد می تواند وارد مدارس شبانه روزی شود که شهریه اش حدودآ 2 برابر مدارس معمولیست و یا اینکه از Home Stay استفاده کند زمان حضور دانش آموزان در مدرسه بین ساعت 9 تا 15:30 است. نکته ای که باید توجه کرد این است که شهریه مدارس در کانادا در هر نیم سال تحصیلی ممکن است تغییر کند و در استان‌های مختلف این قوانین بسیار متفاوت از هم است حال در صورتی که دانش آموزان به هر دلیلی از نیم سال اول تحصیلی خود عقب بمانند این امکان با پرداخت مقداری از شهریه مدرسه در نیم سال دوم به وجود می آید.

 

 

تفاوت های مهم نظام آموزشی کانادا و ایران چیست :

در کشور کانادا در مقطع دبستان از سال یک تا هفت دانش آموزان در حال تحصیل هستند و بر خلاف کشور ایران هیچ گونه کتاب مشخصی تدریس نمی شود بلکه با در نظر گرفتن استعداد دانش آموزان معلمین جزواتی را در اختیار آنان قرار می دهند و هم چنین در دبیرستان های آن کشور از سال هشت تا دوازده  مقطع تحصیلی را پشت سر خواهند گذاشت تحصیل در دبستان های کانادا: از سال 1 تا 7  تحصیل در دبیرستان های کانادا: از سال 8 تا 12  

 

مزایای تحصیل در کانادا کشور کانادا با بهترین سیستم آموزشی جهان همه ساله با آغوش باز صدها هزار دانش آموز و دانشجو را از سراسر جهان می پذیرد.

 

 

به همین دلیل مدارس کانادا به متنوع ترین مدارس جهان از خصوص تنوع فرهنگی و نژادی تبدیل شده است. در همین راستا حضور معلمان و کارمندان غیر کانادایی در کادر آموزشی مدارس دولتی کانادا چشم گیر است و همین امر سبب می شود تا دانش آموزان با فرهنگ های مختلف جهان بیشتر آشنا شوند تحصیل در کانادا برای دانش آموزان خارجی در مقطع ابتدایی و دبیرستان هموار است و‌ پس از گذراندن این دوره ها دانش آموزان می توانند وارد دوران دانشجویی شوند و‌نکته قابل توجه این است که کسانی که دارای دیپلم در کانادا باشند و دیپلم خود را از کشور کانادا گرفته باشند، برای ورود به دانشگاه نیازی به مدرک آیلتس ندارند و‌ پذیرش تحصیلی بدون مدرک آیلتس امکان پذیر است و نکته دیگر این است که در دوران دانش آموزی پدر و مادر میتوانند به عنوان همراه فرد دانش آموز را در کانادا همراهی کنند.

 

 

یکی از شرایط ویژه مدارس در کانادا این می باشد که وقتی که یکی از فرزند های یک خانواده ‌توانست پذیرش تحصیلی در مدارس کانادا را کسب کند برای والدین هم ویزای توریستی کانادا و یا ویزای همراه کانادا صادر می‌شود و والدین از این طریق می توانند وارد خاک کشور کانادا شوند عملا می توان گفت که شرایط مهاجرت به کانادا برای آنها فراهم می شود.

 

از بابت یادگیری زبان برای دانش آموزان والدین نگرانی نداشته باشند چرا که در مدارس کانادا برای کسانی که تازه وارد کانادا شده‌اند برای آنها کلاس های پیشرفته زبان گذاشته می‌شود و معلم‌ها این وظیفه را دارند که در یک مدت بسیار کوتاه فرزندان را در سطح زبان بقیه دانش آموزان برسانند و در نتیجه فرزندان شما به زبان انگلیسی مسلط می شوند مدارس کانادا و دانشگاه‌های کانادا به خاطر اینکه دارای اعتبار جهانی و رنکینگ‌های بالای جهانی دارند و از جمله شهریه مناسب آنها نسبت به سایر کشورهای پیشرفته خواهان بسیار زیادی دارند ودارای  یک سیستم  اموزش و پرورش جهانی می‌باشد ودانش آموزان بین المللی در مدارس کانادا در همان ابتدا تحت پوشش بیمه پزشکی کشور کانادا قرار می گیرند کشور کانادا از لحاظ جغرافیایی در شمال قاره آمریکا واقع شده است و بعد از کشور روسیه دومین کشور پهناور دنیا می‌باشد ولی در مقایسه با وسعت بسیار زیادی که دارد جمعیت بسیار کمی را دارا می‌باشد. به خاطر اینکه موسسات آموزشی کانادا و دانشگاه‌های کانادا دارای سطح بالای آموزشی و علمی هستند همه ساله از سراسر دنیا دانشجویان بسیار متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌باشند و از همه مهم‌تر دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کانادا در صورتی که تمایل داشته باشند می‌توانند اقامت کانادا را بگیرند و می‌توانند بعد از تحصیل، در کشور کانادا زندگی کنند و به راحتی موفق به اخذ ویزای کانادا شوند  

 

در صورتی که والدین با ویزای دانشجویی در کانادا مشغول به تحصیل باشند و‌ یا اینکه یکی از والدین دارای ویزای کار کانادا باشند که اگر یکی از این دو باشد تحصیل رایگان در کانادا برای فرزندان شکل می گیرد بیشتر دانشجویان خارجی، تورنتو را برای تحصیل انتخاب می‌کنند که تقریبا ۴۶ درصد افراد هستند و بعد از آن ونکوور ۲۵ درصد و در رده بعدی مونترال با ۱۳ درصد است.

 

از شهر‌های مهم کشور کانادا می‌توان از شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال ،کلگری، ادمونتون و اوتاوا نام برد.  دلیل اصلی اینکه تعداد علاقه‌مندان ویزای تحصیلی در کانادا به سرعت افزایش پیدا کرده، تبدیل ویزای تحصیلی به کار و در آخر هم اخذ اقامت کشور کانادا است.

 

 

از سال ۲۰۰۹ تعداد درخواست های ویزای تحصیلی ۲ برابر شده و‌ کشور کانادا یکی از ۵ کشور برتر جهان برای دانشجویان بین‌المللی است. ويزای دانش آموزی کانادا بیشتر دانشجویان از کشور‌های آسیایی هندوستان و چین هستند اما تعداد دانشجویان ایرانی در کانادا نسبت به سالیان پیش ۳ برابر شده است. خوشبختانه در کانادا علاوه بر مدارس خصوصی که معمولا شهریه بالایی دارند، امکان دریافت پذیرش از مدارس دولتی نیز وجود دارد..

 

 شرایط ثبت نام در مدارس دولتی کانادا :

 

 •    نزدیک بودن محل سکونت به مدرسه.  

 •    به همراه داشتن کارت واکسیناسیون.   

 •    دارا بودن حداقل پنج سال سن .   

 •    شرایط مالی مناسب از سوی والدین .

    •    داشتن قیم در کانادا  

 • مراحل اخذ ویزای دانش آموزی کانادا   

 •    مرحله اول اخذ پذیرش از مدارس کانادا     

•    مرحله دوم واریز شهریه مدرسه و ثبت نام   

 •    مرحله سوم تکمیل فرم قیم یا custodian  

   •    مرحله چهارم تشکیل پرونده برای اخذ ویزا   

 •    مرحله پنجم انگشت نگاری و اخذ ویزا شرایط اخذ پذیرش تحصیلی برای دانش آموزان   مدارس کانادایی حساسیت چندانی به سابقه تحصیلی و نمرات تحصیلی دانش آموزانشان ندارند     •    داشتن حداقل سن چهار سال برای دانش آموزان .   

 •    فراهم کردن شرایط مالی از سوی پدر و مادر برای پرداخت شهریه و هم چنین سایر هزینه های زندگی.

 •    داشتن سوابق تحصیلی و توصیه نامه از مدرسه در صورت ادامه تحصیل   

 •    . داشتن کارت واکسیناسیون   

 •    داشتن قیم برای دانش آموزان در کشور کانادا. (چه همراه ایشان از ایران بیایند و چه در کانادا شخصی را به عنوان قیم معرفی کنید)   

 •    الزامی بودن ویزا برای دانش آموزان در کانادا.  

 •    داشتن ویزای دانش آموزی کانادا.   

 •    وضعیت سکونت دانش آموزان بین المللی کانادا باید دارای محل سکونت مشخص باشند یعنی فردی که پذیرش تحصیلی در کانادا گرفته باشد یا باید به همراه والدین وارد کانادا شده باشند و والدین باید با ویزای توریستی کانادا وارد کانادا شده باشند.   

 •    در عین حال یک محل سکونت مشخص شده را برای سکونت خود فراهم کرده باشند یا اینکه اگر فرد دانش آموز که پذیرش تحصیلی گرفته باشد که اقامت خود را در منزل دوستان و یا آشنایانی که دارد را سپری کند و یا از مورد آخر اقامت در پانسیون در کانادا که مورد تائید اداره آموزش و پرورش کشور کانادا را دارا باشد.

    •     موردی که حائز اهمیت بوده این است که فرد دانش آموز قبل از پذیرش تحصیلی در کانادا باید دارای قیم یا Custodian در کانادا باشد که این فرد باید دارای صلاحیت باشد و‌ فردی که می‌خواهد قیم فرزند شما در کانادا باشد می‌بایست شهروند کشور کانادا باشد و یا دارای اقامت دائم کانادا باشد.  . شهریه مدارس دولتی کانادا معمولا مدارس کانادا برای دانش آموزان بین المللی شهریه اخد مینماید که بشرح ذیل است

 

       •    سالیانه به طور میانگین بین 6 تا 15 هزار دلار کانادا شهریه بپردازند    

 

      •    در صورتی که فرزند شما زیر 10 سال باشد باید همراه با پدر و یا مادر خود وارد کانادا شود (ویزای گاردین والدین)  

 

 

   •    و یا اگر که بین 10 تا 18 سال سن دارد می تواند وارد مدارس شبانه روزی شود که شهریه اش حدودآ 2 برابر مدارس معمولیست و یا اینکه از Home Stay استفاده کند


شهریه مدارس خصوصی در کاناد :

 

 مدارس خصوصی در کانادا جزء با کیفیت ترین مدارس جهان می باشند که غالبا دانش آموزانی که در این مدارس ثبت نام می کنند، توسط تیم متخصص استعداد یابی شده و از ابتدا در رشته و تخصص خاصی وارد می شوند. شهریه این مدارس بین 30 تا 60 هزار دلار کانادا می باشد نکته: چنانچه دانش آموز به هر دلیلی از نیم سال اول تحصیلی در کانادا باز مانده باشد امکان تحصیل در نیم سال دوم نیز وجود دارد و به این ترتیب شما نیمی از مبلغ شهریه مدرسه را پرداخت خواهید کرد بهترین مدارس کانادا در مقطع ابتدایی و دبیرستان

    •    Harry Ainlay High School-Edmonton     •  

 Percy Page High School – Edmonton District School Board     •  

 Vimy Ridge Academy-Edmonton District School Board        Bodwell High School  

   •    Burnaby School District     •    Delta School District     •    Aldershot High School – Halton     •    Burlington Central High School     •    Iroquois Ridge High School – Halton     •    Thomas A. Blakelock High School –     •    Assumption Colleg Catholic High School – Windsor-Essex Catholic School District     •    Trafalgar School For Girls     •    Miss Edgar’s & Miss Cramp’s School     •    Emmanuel Christian School     •    College Prep International     •    Kells Academy     •    Kuper Academy     •    Villa Maria  Home Stay

 

 

برای دانش آموزان به چه معناست؟ اقامت در خانه در کشور کانادا به این صورت است که با یک خانواده کانادایی که در این خصوص اظهار علاقه مندی کرده، از سوی مدارس کانادا و نظارت اداره آموزش و پرورش به این دانش آموزان معرفی و با هزینه ای در حدود 1000 دلار در ماه با سه وعده غذا، یک اتاق مجزا با امکانات کامل، محیطی کاملا انگلیسی زبان را برای فرزندان فراهم می کند که به دانش آموزان فرصت آشنایی با آداب و رسوم مردم این کشور را نیز می دهد.

 

نکات مورد توجه درباره ی اقامت در خانه :

 

 

1-روزانه حداقل سه وعده غذا برای دانش آموزان فراهم است

 

2-حداکثر 2 دانش آموز در یک خانه می توانند زندگی کنند ( این خانه در نزدیکترین فاصله تا مدرسه خواهد بود)

 

3-فقط خانواده های انگلیسی زبان، بدون هیچ گونه سابقه کیفری و مهربان برای این برنامه انتخاب می شوند.

 

 4- دانش آموز در اتاق شخصی، امن و مطمئن و امکانات کامل زندگی، بهداشتی و تحت نظارت مستمر نهادهای خواهد بود و همچنین خدمات شبانه روزی به طور اورژانسی برای دانش آموزان فراهم خواهد بود.

 

5-به دانش آموز و خانواده کانادایی هرکدام شماره تلفنی جهت تلفن های ضروری داده خواهد شد. برخی از مزایای تحصیل در مدارس کانادا  مراحل دریافت ویزای دانش آموزی در کانادا برای دریافت پذیرش تحصیلی در کانادا و اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا باید در ابتدا فرد متقاضی پذیرش تحصیلی کانادا ، نامه پذیرش تحصیلی را از مدرسه‌ای که انتخاب کرده بگیرد. مدارک‌ لازم برای در یافت نامه پذیرش تحصیلی در کانادا این است که در ابتدا نیاز به ترجمه ریز نمرات سال‌های قبل دانش آموز و در مرحله بعد نیاز به توصیه نامه علمی از مدیر و یا معلم و یا مشاور تحصیلی مدرسه است. مرحله بعد تکمیل فرم‌ها و‌ مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی و در مرحله آخر هم پرداخت شهریه است. پس از اینکه نامه اولیه پذیرش تحصیلی انجام شد، شهریه دوره باید به حساب مدرسه واریز شده تا نامه پذیرش نهایی صادر گردد و مرحله بعد از اینکه پذیرش تحصیلی صادر شد ارسال درخواست ویزای تحصیلی در کانادا به دولت فدرال که به آن Study Permit گفته می‌شود و مرحله نهایی که ویزای تحصیلی در کانادا صادر می‌شود و‌ فرد باید آماده سازی مقدمات سفر و اقامت خود را فراهم سازد

 

  •    مهاجرت و اقامت دائم   

 

 •    ویزای گاردین کانادا  

 

ویزای گاردین و همراه دانش آموزی  ویزای گاردین ،ویزایی ست که به والدین دانش آموزان مدارس کانادا که موفق به دریافت ویزای دانش آموزی شده اند داده می شود.این ویزا در حقیقت همان ویزای توریستی (دیداری) می باشد که بواسطه ویزای دانش آموزی فرزندان به والدین بعنوان همراه و قیم دانش آموز داده می شود. ویزای گاردین به نام های ،ویزای والدین ،ویزای همراه،ویزای همراه دانش آموزی ،ویزای قیم،ویزای کاستودین نیز نامیده می شود.والدین می توانند ضمن دریافت ویزای دانش آموزی کانادا برای فرزندانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند برای یکی از اعضای خانواده (پدر ،مادر،پدربزرگ و مادر بزرگ) درخواست ویزای گاردین نمایند.معرفی قیم برای دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس کانادا که هنوز به سن قانونی نرسیده اند ضروری می باشد. سن قانونی در استان های مختلف متفاوت می باشد.

 

در آلبرتا، مانیتوبا، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان سن قانونی 18 سالگی محسوب می شود در صورتی که در بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمین های شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان، 19 سالگی ملاک سن قانونی در نظر گرفته می شود.در صورت عدم همراهی والدین با دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانادا ،والدین می توانند از گزینه های دیگری در این خصوص استفاده نمایند.از جمله بستگان دانشجو در کانادا نیز می تواند در صورت امضا و تایید موافقتنامه قیم ، سرپرستی دانش آموزان را بپذیرند.همچنین برخی از مدارس با اخذ هزینه مربوطه سرپرستی دانش آموزان را نیز می پذیرند. و یا اینکه والدین دانش آموزان می توانند تقاضای Home Stay بعنوان گاردین بنمایند.

 

 برای دانش آموزانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی شده اند این امکان فراهم است که در کنار خانواده های کانادایی زندگی کنند که آنرا به اصطلاح Home Stay نمایند. این امکان از این جهت که دانش آموز پس از مدرسه نیز به محیطی انگلیسی زبان وارد میشود برای برخی یک مزیت محسوب میشود.

 

 

بسته به نوع خانه وامکانات آن، محیط زندگی و تعداد وعده های غذایی این انتخاب هزینه های جانبی بیشتری خواهد داشت.این انتخاب به متقاضیان ویزای دانش آموزی مدارس کانادا این امکان را می دهد تا ضمن آشنایی با فرهنگ و زندگی اجتماعی در کانادا ،زبان خود را نیز تقویت نمایند.اخذ گاردین از کانادا و یا homestay با توجه به خدماتی که ارائه می دهند هزینه های متفاوتی خواهد داشت 

معراج گشت آسمان فرصتی را فراهم کرده تا شما بتوانید با شرکت در تور کانادا و تور اروپا به این کشور بروید و با خیالی راحت گردش و تحقیق کنید.


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به ویزای دانش آموزی کانادا
معراج گشت آسمان