لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بازار طلای دبی ( GOLD SOUK DUBAI )

بازار طلای دبی ( GOLD SOUK DUBAI )

زمانیکه قصد سفر به  شهر دبی را دارید ، تقریبا غیرممکن است که به بازارهای مختلف از جمله بازار طلا این شهر سری نزنید و اینکه جالب است بدانید که دبی به تجارت طلا هم در دنیا معروف است و این بازارها یکی از مناطق گردشگری دبی در کشور زیبای امارات متحده عربی نیز می باشد . شما گردشگران با وجود مغازه های طلا فروشی بیشمار و متنوعی که در سطح شهر می بینید ممکن است ندانید برای خرید کدام یک از آن ها را برای خریدتان انتخاب نمایید و نکته اینجاست که بازار طلای دیره در بخش قدیمی دبی می تواند بهترین گزینه برای شما مسافران عزیز باشد . انواع تاکسی و اتوبوس های گردشگری را در تمام طول روز به صورت مداوم در جلوی این بازار خواهید دید ، ضمنا شما اگر قصد خرید را نیز نداشته باشید تماشای این مکان برای شما می تواند بسیار لذت بخش و تکرار نشدنی باشد. کسانی که در نوروز 1401 به این شهر سفر می کنند و مسافران تور دبی نباید بازدید از این بازار را فراموش کنند. 

بازار طلا دبی یکی از بزرگترین بازارهای طلای جهان می باشد

معرفی بازار طلا دبی

بازار طلا دبی یکی از بزرگترین بازارهای طلای جهان می باشد ، این بازار بزرگ به یکی از اصلی ترین بازوهای اقتصادی کشور امارات متحده عربی تبدیل شده است .

 

جالب است بدانید که در سال 2007 میلادی رقم معاملات طلا در این بازار به 23.5 میلیارد دلار رسید ، 35  درصد از معاملات این بازار به وسیله بومیان کشور امارات متحده عربی و 65 درصد دیگر به وسیله گردشگران و مسافران انجام می شود ، ضمنا شما گردشگران اگر علاقه زیادی به خرید طلا دارید ، می توانید در این بازار انواع بسیاری از النگوها ، گردنبندها ، گوشگواره ها ، دستبندها ، انگشتر و زیورآلات و حتی طلاهای گران قیمت را می توانید ببینید و خرید کنید  .

 

ضمنا به جرات می توان گفت که هیچ طرح و نمونه ای از طلا وجود ندارد که در جهان طراحی و ساخته شده باشد و شما نتوانید آن را در این بازار پیدا کنید و اینکه شهرت بازار طلا دبی زمانی به اوج خود رسید که در دهه 40 میلادی تمامی بازرگانان و کار آفرینان از کشورهای هند و ایران غرفه های خود را در این بازار برپا و افتتاح کردند .

 

بازار طلای دبی با نام " سوق طلا " نیز در میان عموم مردم و گردشگران نیز شناخته می شود و نمونه یک جاذبه تفریحی مهم برای گردشگران برای گذراندن تعطیلات خود در دبی میباشد ، ضمنا بازار طلای دبی بسیار زیاد شبیه به بازار طلای کشورمان در شهر تهران است ، ویترین های مملو از طلاهای درخشان و زرد ، النگوها و زنجیرهای بلند با انواع سنگهای قیمتی اعم از یاقوت و مروارید و ...  از اصلی ترین محصولات فروش در این بازار است .

 

شما بازدید کنندگان برای خرید لازم است بدانید که قیمت طلا در مقایسه با کشورهای اروپایی ارزان تر است ، به خصوصی محصولاتی که دست ساز نیستند دارای کارمزد کمی می باشند و به قیمت طلای خام به شما فروخته می شوند .

 

بازار طلا


ضمنا وجود انواع مغازه ها پر از دستبد ، گوشواره ، سرویس های متنوع طلا در ویترین ، انواع الماس ، زمرد ، یاقوت و یاقوت کبود و ... باعث شده است که سوق طلا یکی از پر طرفدارترین مناطق گردشگری دبی در خاورمیانه محسوب شود ، بخصوص در شب ، این بازار برای شما عزیزان بسیار زیبا و وجد آور می باشد .


نکته مهم این بازار این است که یکی از کارهای پر طرفداری که شما گردشگر می توانید در این بازار انجام دهید داد و ستد طلا است ، داد و ستد تاکنون بخش مهمی در تاریخ این بازار بزرگ و مهم دبی بوده و هست . شما اگر به سوق طلا رفتید حتما سعی کنید با هر فروشگاهی که وارد آن می شوید داد و ستد کنید ، چون همه فروشندگان این فروشگاه ها حاضر هستند با داد و ستد ، قیمت بهتری برای طلاهای خود پیشنهاد دهند و بسیار رغبت از خودشان نشان خواهند داد . 


نکته بسیار مهم در خرید طلا این است که توجه داشته باشید که قیمت طلا هم مانند سهام هر روز در نوسان می باشد  به همین دلیل عاقلانه است که قبل از اینکه به بازار بروید و خریدی کنید حتما قیمت آن روز طلا را داشته باشید و این مهمترین فاکتوری است که باید قبل از خرید طلا در بازار طلا در دیره بدانید .

 

نکته بعدی اینکه انواع مختلف طلا را بشناسید از جمله این که طلا با وزن و عیار درست به شما فروخته می شود یا خیر . ضمنا شما گردشگران بدانید هر چه عیار آن بیشتر باشد به معنی این است که طلا خالص تر می باشد و در آن از نا خالصی کمتری دارد . بدان معنی است که طلایی با عیار ۲۴ در بازار عرضه می شود ، طلای خالص است و به دلیل اینکه طلای خالص نرم میباشد برای سخت تر شدن آن ، آنها را با فلز هایی مثل نقره ، مس ، نیکل و روی و ... ترکیب می کنند .

 

بازار طلا دبی

 

طلا همچنین رنگ های مختلفی هم دارد که هر کدام بنا به نوع آلیاژ و درصد ترکیب های آلیاژهای آن خود نمایی می کند . ویترین پوشیده از طلا و الماس بی شک هر توریست و مسافر قطعا به این بازارها سوق می دهد ، ضمنا جواهرات ساخت دست بشر و تراش الماس گرانبها در یک مجموعه بسیار خیره کننده می باشد و این بازارها از مکان های زیبا و مناسب برای خرید خود و  سوغات است .تعداد زیادی مغازه نیز در این بازار وجود دارد که نقره جات ، سنگهای بدل الماس و پلاتنیوم نیز می توانید تهیه نمایید .


آدرس : دبی ، دیره ، در نزدیکی میدان بنی یاس ، خیابان آل خلیل


معراج گشت آسمان برای بهتر گذراندن سفر و مدت زمان مناسب تور دبی هتل 5 ستاره و تور دبی 7 شب را برای شما مسافرین گرامی ارائه می دهد.


 

 

 

 

سوالات متداول بازار طلا دبی

1- خرید طلا از دبی به صرفه است ؟


پاسخ به این سوال به میزان نرخ طلا در دبی، نرخ ارز و شرایط بازار طلا در کشور شما بستگی دارد. در عموم، دبی یکی از مراکز خرید طلا در جهان است و برخی افراد برای خرید طلا به دبی سفر می‌کنند. در صورتی که نرخ طلا در دبی در مقایسه با کشور شما بسیار پایین‌تر باشد و هزینه سفر و خرید طلا از دبی را تحمل کنید، خرید طلا از دبی ممکن است به صرفه باشد. همچنین، اگر شما از نرخ ارز امارات و مشکلات ارزی خودشان مطلع هستید، ممکن است برای شما به صرفه باشد. به هر حال، خرید طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری باید با دقت و تحقیق در بازار طلا انجام شود و باید به مواردی مانند کیفیت، وزن، خالصی و روش خرید دقت کرد. همچنین، باید مطمئن باشید که خریداری شما مطابق با قوانین مالیاتی و گمرکی کشور شما است.

2- نحوه فروش طلا در دبی چگونه است ؟


فروش طلا در دبی به شکل زیر انجام می‌شود: انتخاب فروشنده: شما باید فروشنده معتبری را برای خرید طلا در دبی انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق اینترنت و وب‌سایت‌های معتبر یا با مراجعه به فروشگاه‌های طلا در دبی فروشنده مناسب را انتخاب کنید. بررسی طلا: بعد از انتخاب فروشنده، شما باید طلا را بررسی کنید و مطمئن شوید که آن با وزن و خالصی مورد انتظار شماست. همچنین باید مطمئن شوید که طلا در دستان فروشنده قانونی و مجاز است. مذاکره: شما می‌توانید با فروشنده مذاکره کنید تا قیمت طلا را تعیین کنید. قیمت طلا در دبی معمولاً براساس نرخ بین‌المللی طلا تعیین می‌شود. پرداخت و دریافت طلا: پس از تعیین قیمت، شما باید پرداخت را به فروشنده انجام دهید. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند نقدی، کارت اعتباری یا حواله بانکی استفاده کنید. پس از پرداخت، شما می‌توانید طلا را دریافت کنید. ذخیره طلا: پس از دریافت طلا، شما می‌توانید آن را در جای امنی نگهداری کنید. برای نگهداری بهتر طلا، می‌توانید از خدمات ذخیره‌سازی طلا در بانک‌ها و شرکت‌های مختلف در دبی استفاده کنید. در نهایت، باید توجه داشت که برای فروش طلا در دبی هم مانند خرید، باید به مواردی مانند قیمت، کیفیت، وزن و خالصی طلا دقت کرد

مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.6 از 5 | از بین 56 امتیاز دهنده به بازار طلای دبی ( GOLD SOUK DUBAI )
معراج گشت آسمان