لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

جزیره فیفی پوکت تایلند

جزیره فیفی پوکت تایلند

جزیره فیفی پوکت تایلند جزیره فوق ستاره ای در کشور تایلند است.

 این جزیره در فیلم ها معروف بوده است و  این موضوع مکالمه برای مسافران در سراسر تایلند است. 

از نظر برخی ، این تنها دلیل لمس کردن در پوکت است و به همین غلت به این جزیره سفر میکنند . حتی با وجود همه ی اعتیاد به مواد مخدره ، ناامید نمی شود. زیبایی Phi بخش بزرگی از جذابیت است. جزایر ، هنگامی که با قایق به آنها نزدیک می شوند ، مانند یک قلعه از دریا بالا می روند.

 

صخره های صاف بالای سر برج ، سپس به جنگل های ساحلی جلوی ساحل ببخشید.

 

این جزیره به نگاه اول تایندب ها معروف به عشق است.

 از میان دو جزیره واقع در نزدیکی پوکت و کرابی ، یکی کاملاً عاری از ساکنان انسانی است (فی فی لی) ، و دیگری بدون جاده (فی فی دون). هیچ برنامه ای ، شلوغی و شلوغی وجود ندارد ، هیچ دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد.

فیفی یکی از توریستی ترین جزیره های تایلند است

جزیره زیبا فیفی تایلند

جزیره فیفی پوکت تایلند :

جزیره فی فی تایلند از قرارگیری ۶ جزیره درکنار هم ایجاد شده است. این جزیره در 50 کیلومتری شرق شهر پوکت قرار گرفته است که جزو پارک ملی فی فی است.

 

در اینجا صخره های سنگ اهک، غارها و سواحل شنی سفید را بسیار خواهید دید.

 

 تاریخچه جزیره فیفی :

 طبق کشفیات و گفته های باستان شناسان، این جزیره یکی از جزایر بسیار قدیمی که قدمت آن را به ماقبل تاریخ تخمین زده اند، شناخته شده است. اعتقاد بر این است که این قسمت از پوکت از نام Krabi (به معنای شمشیر) گرفته شده است، همان شمشیری که در زمان کشف این جزیره از دل خاک بیرون کشیده شده است.  این جزیره به اسم فی فی  "Phi Phi" از یک اسم مالایی سرچشمه گرفته است.

 

اسم اصلی این جزیره قبلا  Pulau Api-Api به معنای "جزیره آتشین"  بوده است.  اگر جزیره فی فی را به دو قسمت تقسیم کنیم، یک قسمت را را باید به نام جزیره Phi Phi Leh بنامیم و قسمت دیگر را جزیره Phi Phi Don.

 

که قسمت اول کوچکتر از قسمت دوم و خالی از سکنه است و قسمت دوم بزرگتر و پر از جمعیت افراد بومی و گردشگران است. به همین دلیل است که توسعه جزیره فی فی دقیقا مدیون افراد بومی ساکن در روستای  Ton Sai village در جزیره Phi Phi Don است. در این جزیره ، هتل ها، رستوران های زیبا و خاص ، کافه بار های مختلف و دنج و در نهایت سواحل زیبا با ورزش های آبی منتظر گردشگران هستند.

 

آب و هوای جزیره فی فی تایلند در چه زمانی بهتر است ؟

آب و هوای جزیره زیبا فی فی بسیار شبیه به پوکت و کرابی است و در تمام طول سال گرم و مرطوب می باشد و از تمام دنیا به دیدن آن میایند. که شما می توانید با تور تایلند، شهر پوکت به این مکان بی نظیر سفر کنید.

 

از ابتدای آبان ماه  تا ابتدای اردیبهشت بیشترین مسافرت ها به فی فی اتفاق می افتد و می توان گفت آبان تا اردیبهشت  زمان مناسب مسافرت به فی فی است.

 

در این دوره هوا خنک تر و دلچسب تر است.

از ابتدای آبان تا ابتدای بهمن (نوامبر تا ژانویه) فی فی خنک ترین هوا را دارد و از همه خنک تر در این دوره دسامبر (ابتدای آذر تا ابتدای دی) می باشد ، ژانویه (ابتدای دی تا ابتدای بهمن) البته خشک ترین است. این دوره بهترین زمان مسافرت به فی فی است.

آژانس معراج گشت به مسافرین پیشمهاد میدهد که از این جزیره در مهر ماه دیدن فرمایند .

از مارس تا نیمه ماه مه (انتهای اسفند تا انتهای اردیبهشت) گرم ترین هوای فی فی اتفاق می افتد.نیمه مه تا اکتبر (خرداد تا انتهای مهر) فصل باران های فی فی است و فی فی مرطوب ترین دوران خود را سپری می کند. این دوره قیمت به پایین ترین حد خود می رسد و جزیره خلوت است ، اما از بابت آب و هوا بدترین زمان سفر به فی فی می باشد.

 

گشت گزار در جزیره فیفی تایلند :

 

از یک روز گشت و گذار در جزایر Phi Phi لذت ببرید ، یک کانون گرم در جنوب تایلند که با فیلم The Beach ساخته شده است.

 

منظره های خیره کننده و آبهای شفاف و خنک مایای خلیج را تحسین کنید ، از ناهار ،  صخره های سنگ آهک لذت ببرید و فرصتی برای رفتن به سمت غواصی بگیرید.

 

پس از انتخاب هتل بین ساعت 7.30 تا 8:00 صبح ، به Sea Angel Pier بروید و در آن جا به یک قایق با سرعت حرکت خواهید کرد تا روز فوق العاده خود را شروع کنید.

 

از جزایر Phi Phi لی ، کوچکتر اما مشهورتر ، بازدید کنید. در خلیج مایا ، می توانید روی شن و ماسه استراحت کنید ، به یک شنا بروید و محیط زیبا از تپه ها و کوه های دیدنی را کشف کنید. در پی مایا خلیج Pi Leh Cove را مشاهده خواهید کرد که یک استخر خصوصی مانند تالاب ها و غار وایکینگ است که در آن مکان های سوییچ قرار دارند تا لانه ها و نقاشی های دیواری خود را از قایق هایی شبیه کشتی های وایکینگ کنند.

 

سپس ، در حالی که از Monkey Beach عبور می کنید ، سعی کنید میمون های وحشی را از قایق موتوری دریابید. به محض ورود به Phi Phi Don ، بزرگتر از دو جزیره اصلی Phi Phi ، از یک ناهار بوفه بین المللی خوشمزه لذت ببرید و در استراحت ساعتی استراحت کنید. بعد از ظهرها را در جزیره Khai Nai سپری کنید ، که یکی از سه جزیره کوچک بتونی احاطه شده با آبهای سبز و خیره کننده سبز زمردی است که برای شنا یا غواصی مناسب است یا فقط در ساحل شن سفید خنک می شود. مرحله پایانی تور شما نیم ساعت خواهد بود ، و همینطور ، قایق های موتوری به پوکت سوار می شوند و تقریباً ساعت 4.00 به مقصد می رسند.

 

 

 


 تفریحات در جزیره فیفی :

شما میتوانید با کرایه یک قایق گردشگری در جزیره فی فی تایلند با قیمت تقریبا ۲۵۰۰ بات شاید هم کمتر می توانید به تور گردشگری 6 ساعته جزیره فی فی بپیوندید و به سرتاسر جزیره سفر کنید.

 تور های گردشگری جزیره فی فی از ساحل جزیره بامبو، جزیره پشه، خلیج میمون ، خلیج مایا و روستای تونسای دیدن می کنند و چند ساعتی را به خرید و شنا در سواحل نفسگیر جزیره می گذرانند. در پایان روز نیز می توانید از منظره یا دیدنی از غروب خورشید نیز لذت ببرید.

 

پارک ملی فی فی یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری معروف در این جزیره  :

 پارکی با مناظر طبیعی صخره های کوهستانی، فضایی آرام جایی  بازیگر معروف آمریکایی که لئوناردو دیکاپریو در آن نقش مسافر کاوشگر در جزیره را بازی کرد.

خلیج مایا یکی از محبوب ترین نقاط جهان است و به صحنه ای زیبا از قایق های ماهیگیری سوار بر امواج دریا است. بسیاری از توریستان تور تایلند از طریق کشتی ها و قایق های مسافربری از خلیج مایا به سفری کوتاه به جزیره فی فی می روند. 

 

قاسق سواری در غار واکینگ ها تجربه بینظیر :

در طول سفر با تور تایلند و بازدید از فی فی، تنها با ۲۵۰ بات می توانید از غارهای معروف و باشکوه وایکینگ در فی فی بازدید کنید.

در در قسمت شمالی شمال شرقی جزیره فی فی نیز تصاویری از قایق های طولانی و بزرگ واکینگ ها در دیواره هیا غار کشیده شده است بنا به گفته افسانه ها، این نقشه ها کار دزدان دریایی است و بیش از هزار سال قدمت دارند.

 

 


نحوه رفتن به جزیره فیفی با کشتی  :

 

این کشتی ها معمولا بسیار راحت اند و هزینه کمتری دارند ولی مدت زمان بیشتری شما در راه رسیدن هستید .در طبقه بالایی کشتی های دو طبقه عرشه ای فوق العاده برای گرفتن حمام آفتاب و برنزه شدن یافت می شود. طبقه پایینی این کشتی ها دارای اتاق های مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوا می باشند و خدمات سرو نوشیدنی و میان وعده های سبک نیز در آنها ارائه می شود. هزینه کشتی ممولا بین ۲۵ الی ۴۰ دلار آمریکا میباشد 

 

برای بهره مندی از خدمات برتر و جایگاهی راحت تر و مجهز به سیستم تهیه مطبوع هوا در وسط کشتی کافیست بلیط های وی آی پی یا سبز رنگ را تهیه نمایید. در برخی اوقات کشتی ها کمی شلوغ می شوند. در نوبت بعدازظهر میهمانان کشتی با هندوانه خنک به صورت رایگان پذیرایی می شوند.

 

 

 

رفتن به جزایر فیفی با قایق های تندرو :

 

یکی دیگر از راه های محبوب برای دسترسی به جزایر فی فی استفاده از قایق های تندرو است. از آنجاییکه این قایق ها به صورت اختصاصی توسط گردشگران اجاره می شود ساعت حرکت آنها و توقفشان در برابر تغییرات انعطاف پذیر است. شما با اجاره این قایق میتوانید در هر جایی که خواستید توقف کرده و از مناظر لذت ببرید.

استفاده از این قایق ها در اغلب ماه های سال ایمن است، اما پیشنهاد می شود در فاصله بین ماه های سپتامبر تا نوامبر به دلیل پیدایش برخی مسائل ناامید کننده از سوار شدن بر آنها اجتناب نمایید. گرچه هزینه استفاده از قایق های تندرو گران تر از کشتی هاست اما در مواردی که تعداد زیاد باشد مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه این قایق ها بین ۳۵ الی ۶۰ دلار است.

معراج گشت آسمان با ارائه تور پوکت این امکان را به شما می دهد که تجربه سفری لذت بخش به این شهر و این جزیره را داشته باشید.

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به جزیره فیفی پوکت تایلند
معراج گشت آسمان