لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

اخذ ویزا فرانسه

اخذ ویزا فرانسه

هشتار هشتار :

سفارت فرانسه در تهران اطلاعات مندرج در مقاله « تشکیلات سفارت فرانسه در پاساژ لوکس در شمال تهران؟ » را که در تاریخ 29 اوت 2017 [7 شهریور 1396] ازسوی خبرگزاری ایسنا منتشر شد رد می کند.

 

مقاله مذکور، که پیمانکار مسئول دریافت تقاضاهای صدور ویزا برای فرانسه را سخت زیرسوال می برد، تنها بر مبنای مشاهدات یک متقاضی ویزا نوشته شده، که ایشان هم تقاضای خود را پیش از برون سپاری به شرکت VFS، به بخش ویزای سفارت ارائه داده بود.

 

سفارت فرانسه همچنین متأسف است که نگارنده مقاله فوق با این سفارتخانه تماس نگرفته تا واکنش رسمی ما به این اتهامات را پذیرا باشد. سفارت فرانسه یادآوری می نماید که فقط شرکت VFS صلاحیت آن را دارد که ازطریق فرآیندی مطمئن، به متقاضیان ویزا وقت مصاحبه بدهد و پرونده شان را در ازای دریافت هزینه ثابت 25 یورو )علاوه بر مبلغ ۶۰ یورو که در چارچوب هزینه قانونی توسط سفارت اخذ می‌‌شود( برای خدمات فوق تحویل بگیرد. با این حال بررسی پرونده و صدور ویزا صرفاً در صلاحیت مقامات فرانسوی می باشد. لذا نه شرکت VFS و نه هیچ آژانس خصوصی دیگری کوچکترین صلاحیتی در زمینه های فوق ندارند.

 

بنابر آنچه گفته شد، سفارت فرانسه نسبت به هرگونه کلاهبرداری یا اخاذی در این مورد که در اینترنت یا حوالی مرکز VFS پیشنهاد می شود و دایر بر امکان دریافت وقت سفارت خارج از چارچوب فرآیند فوق یا تسهیل در صدور آن در قبال پرداخت مبالغ اضافی هنگفت است به متقاضیان ایرانی ویزا هشدار می دهد.

 

اولین مرحله برای اخذ ویزا کشور فرانسه :

 

نخست به وبسایت رسمی دولت فرانسه France-Visas مراجعه کنید(link to https://france-visas.gouv.fr)

سپس در وبسیات France-Visas بررسی کنید آیا به روادید نیاز دارید، سپس، روی "ثبت درخواست روادید" کلیک کنید: از شما درخواست می شود که یک حساب کاربری ساخته، اگر هنوز حسابی ندارید، و به یک پرسشنامه پاسخ دهید.

در آخر این مرحله، پس از کامل کردن درخواست روادید خود به صورت آنلاین:

لیستی از مدارک مورد نیاز به همراه هزینه های روادید برای شما نمایش داده می شوند:

شما باید این لیست را ذخیره و چاپ کرده و ضمیمه پرونده خود کنید.

فرم درخواست روادید برای شما نمایش داده می شود: صحت اطلاعات را بررسی کرده و در صورت لزوم اصلاح نمایید؛

سپس باید فرم را ذخیره و چاپ کرده و ضمیمه پرونده خود نمایید.

صفحه جدیدی حاوی لینک به صفحه مراحل روند درخواست وقت نمایش داده می شود.

 

مرحله دوم :

اکنون که تمامی مدارم مورد نیاز (فرم درخواست، پاسپورت، عکس، بیمه مسافرتی که سفرتان را پوشش کند، مدارک دیگر مربوطه، هزینه های ویزا و غیره) را جمع آوری کرده اید و درخواست روادید شما آماده است، می بایست قبل از بازدید از مرکز، درخواست وقت روادید دهید. تمامی مدارک مورد نیاز باید هنگام تشکیل پرونده ارائه شوند . پرونده های ناقص ممکن است رد شوند. برای گرفتن وقت جهت رائه مدارک انواع روادید (گردشگری، کاری و حرفه ای، خانوادگی یا خصوصی) می بایست ایمیلی به آدرس زیر ارسال کنید: appointmentfrance@vfshelpline.com

 

ولین وقت درخواست :15 دسامبر 2019 وقت روادید الزامی بوده و باید برای هر متقاضی ثبت شود؛

از جمله کودکان زیر 12 سال، حتی اگر اجباری برای حضور شخص آنها هنگام ارائه پرونده نباشد.

هر متقاضی روادید باید شخصا درخواست خود را ارائه دهد، به جز کودکان زیر 12 سال.

کودکان زیر 12 سال مجاز به ورود به مرکز درخواست روادید نیستند.

برای درخواست های خانوادگی، لطفا جزئیات اطلاعات تمام اعضا را در یک ایمیل ارسال کنید.

وقت های گروهی: درخواست های وقت گروهی بیش از 10 متقاضی باید ایمیل به franceiran@vfshelpline.com ارسال شود.

این آدرس برای آژانس های مسافرتی می باشد. شما می توانید حداکثر سه ماه پیش از تاریخ سفرتان درخواست وقت خود را بفرستید.

ایمیل باید شامل اطلاعات زیر باشد :

نام کامل

شماره ارجاع France-Visas

تاریخ تولد

ملیت

جنسیت

شماره پاسپورت

تاریخ انقضا گذرنامه

تاریخ عزیمت سفر (سال/ماه/روز)

شماره تلفن همراه

تنها در صورتی که تمام اطلاعات درخواست شده در ایمیل ارائه شده باشد وقت ملاقات داده می شود. در صورت ارسال ایمیل ناقص، وقتی به شما داده نمی شود و هیچ پاسخی به ایمیل خود دریافت نمی کنید. هیچ وقت درخواست روادیدی را نمی توان لغو یا به تعویق انداخت. شما باید با ارسال ایمیل دیگری یک قرار ملاقات دیگر بگیرید. در انتها یک نامه تأیید دریافت خواهید کرد.

 

شما باید نامه تأیید وقت روادید را چاپ کرده و هنگام ورود به مرکز درخواست روادید در قسمت پذیرش ارائه دهید. همسران شهروندان فرانسوی جهت درخواست روادید کوتاه مدت یا بلند مدت باید درخواست خود را به کنسولگری فرانسه ارسال کنند.

 

برای درخواست قرار ملاقات، به آدرس زیر ایمیل ارسال کنید: visas.teheran@diplomatie.gouv.fr متقاضیان دارای پاسپورت های دیپلماتیک و خدمت باید در کنسولگری فرانسه پرونده خود را ارائه دهند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر، لطفا به آدرس زیر ایمیل ارسال کنید: visas.teheran@diplomatie.gouv.fr


مرحله سوم :

رای آماده سازی بازدید از مرکز، از شما دعوت شده می شود که به وب سایت رسمی France-Visas مراجعه کنید.

و پس از انتخاب کشور که در آن مرکز VFS Global قرار دارد: "با چه کسی تماس بگیرید؟ " در مرکز VFS Global، شما نیاز دارید که: تایید نامه وقت فرم درخواست روادید که از وب سایت "France-Visas" چاپ شده است فهرست مدارک ارائه شده (از وب سایت "France-Visas " چاپ می شود) گذرنامه مدارک مورد نیاز هزینه های روادید

 

مرحله چهارم :

لینکی به ماژول "پیگیری" VFS Global در صفحه "با چه کسی تماس بگیرید؟" ارائه شده است، تحت عنوان "پیگیری درخواست و دریافت گذرنامه" در وب سایت رسمیFrance-Visas

 

هر ساله میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای اخذ ویزای فرانسه به عنوان محبوب‌ترین مقصد گدشگری دنیا اقدام می‌کنند. کشور فرانسه یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپا است که از سال ۱۹۹۷ به عضویت اتحادیه شینگن نیز درآمده است.

 

این بدین معنی است که در صورت موفقیت در اخذ ویزای فرانسه، امکان بازدید از ۲۵ کشور دیگر حوزه شینگن را در مدت زمان اعتبار ویزای خود خواهید داشت.  

 

به عنوان یک ایرانی قصد شما از سفر به کشور فرانسه هر چه که باشد ( سیاحت، دید و بازدید، تحصیل، کار و یا اقامت)، میبایست برای ورود به این کشور جذاب ابتدا نسبت به دریافت وقت سفارت فرانسه اقدام کنید.

 

با ما همراه باشید تا در این مطلب به تمامی جزییات و جوانب اخذ ویزای فرانسه در سال ۲۰۱۹ بپردازیم

 

انواع ویزای فرانسه را بشناسیم :

حالا که متوجه شدید منظور از ویزا و منطقه شینگن چیست اجازه دهید به بحث اصلی مقاله یعنی ویزای شینگن فرانسه برگردیم.

 همانطور که گفتیم ویزای شینگن فرانسه، راه ورود به فرانسه و منطقه شینگن است که تحت عناوین متفاوتی مانند ویزای ترانزیت فرانسه، ویزای عبوری فرانسه، ویزای توریستی فرانسه و ویزای ملی فرانسه صادر می شود.

 

هریک از انواع ویزای فرانسه، شرایط خاص خود را دارند و متفاوت از بقیه هستند.  

 

ویزای ترانزیت فرانسه  ویزای ترانزیت فرانسه، ویزای شینگن نوع A است که به موجب آن می توانید به فرانسه پرواز کنید و از فرودگاه فرانسه مسیر خود را به سمت کشوری خارج از منطقه شینگن تغییر دهید؛ یعنی حق اقامت در فرانسه یا حتی خروج از فرودگاه را نخواهید داشت. اعتبار ویزای ترانزیت فرانسه سه ماه است.

 

 ویزای عبوری فرانسه  ویزای عبوری فرانسه، ویزای شینگن نوع B است که با دریافت آن می توانید به فرانسه پرواز کنید؛ از فرودگاه خارج شوید و از طریق خطوط حمل و نقل زمینی به کشوری خارج از منطقه شینگن بروید؛ یعنی حق اقامت در فرانسه را نخواهید داشت. اعتبار ویزای عبوری فرانسه نیز سه ماه است.

 

 ویزای ملی فرانسه :

ویزای ملی فرانسه، ویزای شینگن نوع C است که به واسطه آن می توانید به فرانسه سفر کنید و برای یک مدت معین و البته کوتاه در این کشور اقامت داشته باشید. اعتبار ویزای توریستی فرانسه هم مانند ویزاهای ترانزیت و عبوری این کشور سه ماه است.

 

 ویزای ملی فرانسه  ویزای ملی فرانسه، ویزای شینگن نوع D است که ویزایی بلندمدت می باشد و به موجب آن می توانید مدتی طولانی در فرانسه اقامت داشته باشید؛ حتی تحصیل و کار کنید.  حالا که با ویزای شینگن فرانسه و انواع آن آشنا شدید بهتر است که به روند اخذ ویزا بپردازیم.  


مدارک لازم ویزا تور فرانسه :

اکنون برای نهایی سازی درخواست ویزای فرانسه میبایست در کنار اخذ وقت سفارت یکسری مدارک را برای مصاحبه حضوری در مرکز وی اف اس گلوبال و یا سفارت فرانسه و ارائه به آفیسر پرونده آماده کنید.

 

 بر طبق اطلاعات وب‌سایت رسمی سفارت فرانسه مدارک مورد نیاز متقاضی دریافت ویزای فرانسه به شرح زیر است:  

پرینت نامه تایید وقت سفارت

۲ عکس بیومتریک در قطع پاسپورت

ترجمه انگلیسی یا فرانسه شرح کامل کتبی قصد از سفر یا مهاجرت

پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار از زمان برگشت از فرانسه و حداقل دو صفحه خالی به همراه کپی صفحه اصلی و آخرین ویزاهای اخذ شده

رزرو بلیط رفت و برگشت به همراه ترجمه مورد تایید سفارت بیمه نامه بین‌المللی برای کل مدت زمان اقامت با ذکر مناطق تحت پوشش مدارک اسکان نظیر رزرو هتل و دعوت‌نامه برای مدت زمان اقامت

 

مدارک تاییدیه دال بر سفر برنامه ‌ریزی شده و سازمان یافته شرکتی اسناد مالی برای مدت زمان اقامت ( پرینت بانکی، ریز حساب، فیش حقوقی، جواز ، سند مستغلات، فیش بازنشستگی و هرگونه مدرک دال بر تمکن مالی شما) اسناد شغلی مثل قرارداد رسمی، مرخصی با تاییدیه کارفرما و دیگر موارد پرینت فرم تکمیل شده به انگلیسی درخواست ویزا به همراه تاریخ و امضا رسید پرداخت هزینه خدمات ویزای فرانسه (معادل ۶۰ یورو که ممکن است در برخی از پرونده‌های درخواست ویزای فرانسه هزینه بیشتری داشته باشد)

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به اخذ ویزا فرانسه
معراج گشت آسمان