لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

قوانین تایلند

قوانین تایلند

با توجه به این که تایلند سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است باعث شده که یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری دنیا محسوب شود و این کشور همانطور که بسیار زیبا و سرسبز می باشد قوانین خود را نیز دارد. پیروی از قوانین تایلند نه تنها باعث می شود تا شما از اتفاق های بعد آن دور بمانید بلکه باعث می شود مردم تایلند بیشتر به شما احترام بگذارند و شما نیز از سفر به تایلند لذت بیشتری ببرید ، تایلند به عنوان سرزمین لبخند شناخته می شود اما لبخند های آنها معانی بسیاری دارد. مردم تایلند به تعارض به قوانین خود بسیار حساس هستند مخصوصا اگر این تعارض توسط گردشگران انجام شود که باعث می شود شما دیگر آن لبخد های معروف را مشاهده نکنید ، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با قوانین تایلند و  اینکه چه کار هایی در این کشور باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید بیشتر آشنا کنیم  تا با آگاهی کامل راهی تور تایلند نوروز 99 شوید .

در تایلند راهبه ها مقدس شمرده می شوند

چه کار هایی نباید در تایلند انجام دهید

در اینجا به شما خواهیم گفت زمانی به این کشور زیبا سفر می کنید چه کارهایی را نباید در تایلند انجام دهید :

 

پای خود را بر روی چیزی نگذارید :

با پا اشاره کردن به کسی ، بالا بردن پا بالا تر از سر کسی ، یا گذاشتن پا بر روی میز و یا صندلی بسیار بی ادبی تلقی می شود و باعث خشم مردم تایلند می شود. پا اعضای کثیفی به شمار می شود و سعی کنید در معابد تایلند و جاهای مقدس هرگز پاهایتان را بر روی مجسمه بودا نگذارید و هنگام نشستن پای خود را به طرف بودا دراز نکنید.

 

سر کسی را لمس نکنید :

همانطور که در بالا گفتین پا کثیف ترین عضو حساب می شود برعکس آن سر مقدس ترین عوض بدن در تایلند است و مقدس شمرده می شود. هرگز به سر و موهای کسی دست نزنید مخصوصا کودکان ، پاهای خود را بر روی سر کسی نگذارید و اگر میخواهید استراحت کنید بالای سر کسی نخوابید .

 

به کسی اشاره نکنید :

اشاره با انگشت در بسیاری از فرهنگ ها و اماکن عمومی و مناطق تفریحی تایلند بی ادبی است و اگر شما  میخواهید کسی را  نشان دهید به جای اشاره به او با اشاره چانه به سمت او می توانید کار را انجام دهید. شما گردشگران اگر میخواهید به شخصی بگویید که به سمت شما بیاید به جای اینکه انگشت خود را به سمت بالا بگیرید کف دست و انگشت خود را به سمت زمین بگیرید و از شخص بخواهید که سمت شما بیاید و در هر صورت اشاره باز دست بهتر است از اشاره با انگشت .

 

در تایلند فریاد نکشید :

فریاد زدن عصبی شدن شدید و یا خشونت در تایلند بی ادبی به شمار می آید حتی زمانی که همه چیز به هم ریخته است ، بهتر از شما به جای اینکه خشمگین شوید و داد بزنید بگویید " mai pen rai "

 

به پادشاه تایلند بی احترامی نکنید :

هرگز به پادشاه تایلند بی احترامی نکیند ، بی احترامی به عکس پادشاه در خیابان حتی عکس پادشاه بر پول تایلند نیز معموع است و شخص خطا کار به زندان می رود.

 

چیزی را پرت نکنید :

در صورتی که میخواهید چیزی با پولی را به کسی بدهید آن را پرت نکنید زیرا این کار بی ادبی است و بهتر از آن را با دست راست به شخص مقابل بدهید.

 

چه کار هایی نباید در تایلند انجام داد


چه کار هایی باید در تایلند انجام دهید

این قسمت به شما گردشگران خواهیم گفت چه کار هایی باید در تایلند انجام دهید تا قوانین تایلند رعایت شود :

 

کفش هایتان را در بیاورید :

همانطور که در بسیاری از کشورهای آسیایی ورود به خانه و یا مراکز مقدس با کفش بی احترامی هست در تایلند نیز این قانون وجود دارد ، حتی برخی از فروشگاه ها و یا رستوران ها تایلند از شما درخواست می کنند که بدون کفش وارد آنجا شوید. بهتر است قبل از ورود به این مراکز و معابد حتما مطمئن شوید که افرادی که داخل آن هستند کفش دارند یا نه پیشنهاد می شود برای اذیت نشدن از کفش های راحت استفاده کنید.

 

سلام کردن در تایلند :

در تایلند سلام کردن و یا تشکر کردن حالت مخصوص خود را دارد که به آن "WAI" می گویند ، Wai به این صورت است که درست ها به جلو و سر عقب تر از دست ها قرار می گیرد و در تایلند تنها خانواده سلطنتی و یا راهبان این کار را انجام نمی دهدند.

 

زمانی که میخواهید این کار را انجام دهید بیاد داشته باشید که دستتان پر نباشد.

 

چه کار هایی باید در تایلند انجام داد

 

از دست راست استفاده کنید :

دست چپ به دلیل اینکه در طهارت استفاده می شود کثبف تلقی می شود. همیشه برای دادن پول و یا چیزی به طرف ار دست راست استفاده کنید و اگر میخواهید احترام بیشتری بگذارید بهتر است دست چپ خود را زیر ساعد دست خود بگذارید.

 

به راهبه ها احترام بگذارید :

در منطقه چیانگ ماه " Chiang Mai " راهبه های بسیاری را می بینید و سعی کنید با آنها با احترام رفتار کنید و وقتی به راهبه ای سلام می کنید و یا به اصطلاح Wai می گویید آنها با صدای بلند تری جواب شما را خواهند داد.

 

زنان هرگز نباید به راهبه ای دست بزنند و یا چیزی به آنها بدهند. اگر در مجلس و یا مراسمی هستید که راهبه ای است باید بدانید که اول او باید شروع به خوردن غذا بکند.

 

لبخند بزنید :

در تایلند اکثر مردم در هنگام صحبت ، غذرخواهی و یا مذاکره لبخند می زنند ، همیشه لبخند در لب داشته باشید تا سفر تایلند برایتان اذت بخش تر شود.


در تمامی شهر های این کشور، تور پوکت ، تور پاتایا ، تور بانکوک و ... آداب و رسوم به یک شکل است و فقط کمی تفقاوت غیر چشمگیر دارد.

 

 

سوالات متداول قوانین تایلند و مقررات عجیب این کشور

1- قیمت تور پاتایا در تایلند چند است ؟


برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید 02145162


2- مدارک لازم برای ویزا تایلند چیست ؟


۲ قعطه عکس + تمکن + گردش حساب 


3- تور مسافرتی پوکت در نوروز ۹۹ چند است ؟


برای اطلاع از قیمت با کارشناسان معراج گشت در تماس باشید !


4- همه اطلاعات مورد نیاز برای ایرانی ها از تایلند در کجاست ؟


در سایت mgairan.com آژانس معراج گشت 



مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 176 امتیاز دهنده به قوانین تایلند
معراج گشت آسمان