لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

به ۷ دلیل باید در تابستان به سنت پترزبورگ سفر کرد

به ۷ دلیل باید در تابستان به سنت پترزبورگ سفر کرد

به ۷ دلیل باید در تابستان به سنت پترزبورگ سفر کرد و تمام اطلاعات قبل از سفر به این شهر زیبای تور روسیه را بدانید و در ادامه اگر شهرهای بزرگ اروپا بخواهند بر سر کسب عنوان " زیباترین " با هم به رقابت بپردازند قطعا سنت پترزبورگ در میان آنها جایگاه چشمگیری خواهد داشت به همین دلیل باید در تابستان در تور سن پترزبورگ شرکت کرد . نه تنها تاریخِ باشکوه و هنر معماری سنت پترزبورگ بلکه تنوع هیجان انگیز و رونق این شهر 5 میلیون نفری است که ما را قانع می کند، حتما سفری به این شهر داشته باشیم. سفر به سنت پترزبورگ می تواند ما را به قلب تپنده این شهر پر هیاهو ببرد از نیمه خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه سنت پترزبورگ شب های بیدار و زنده ای دارد و خیابان ها تا خود صبح مملو از مردم محلی و توریست ها است. در این مطلب به 7 دلیلی که باید در تابستان به سن پترزبورگ سفر کرد، اشاره می کنیم.

در سفر به سنت پترزبورگ نه تنها تاریخِ باشکوه و هنر معماری سنت پترزبورگ بلکه تنوع هیجان انگیز و رونق این شهر 5 میلیون نفری است که ما را قانع می کند

7 دلیل اصلی مسافران برای سفر به شهر سنت پترزبورگ

به ۷ دلیل باید در تابستان به سنت پترزبورگ سفر کرد :

۱-  بین کاخ ها و پارک های سنت پترزبورگ قدم بزنید سنت پترزبورگ مهد ساختارهای ظریف و پیچیده بر جای مانده از دوران تزارهاست. پرسه زدن در بین باغ های باروک، مجسمه های کلاسیک، باغ های سلطنتی و کلیساهای بزرگ همانند راه رفتن در یک موزه زنده است. دیدن چشمه های معروف پتروهوف که به صورت رسمی از اواسط خرداد ماه باز می شوند به همراه جشن و سرور و لذت بردن از پارک های با شکوه پوشکین و پاولوفسکی حتما در سفر به سن پترزبورگ توصیه می شود.

 

۲- قایق سواری در کانال های سنت پترزبورگ را امتحان کنید آیا می دانستید کانال هایی از سن پترزبورگ عبور می کند که باعث شده لقب ونیز شمال را به خودش اختصاص بدهد؟ اگر در تابستان به سن پترزبوزرگ سفر کردید وقت کافی برای گشتی با قایق در کانال های منتهی به قلب شهر اختصاص بدهید و با قایق سواری زیر پل ها، دیدن مناظر جذاب و برجسته و تاریخچه پایتخت فرهنگی روسیه اوقات دلچسبی را سپری کنید.

 

سنت پترزبورگ

 

۳- تماشای باز شدن پل های متحرک نوا در سنت پترزبورگ را فراموش نکنید فصل قایقرانی در سن پترزبورگ در ماه اردیبهشت آغاز می شود و در آبان ماه به پایان می رسد. در طول این مدت پل های متحرک سن پترزبورگ (که به کشتی ها اجازه عبور می دهد) به مدت چند ساعت در طول شب باز خواهند شد. پس اگر تابستان خود را به سنت پترزبورگ رفتید، خاطره پیاده روی در کناره رود و سوار شدن بر یک قایق تفریحی در رودخانه نوا، یک شب فراموش نشدنی در سن پترزبورگ را برایتان به جا خواهد گذاشت.

 

۴-  از هنرهای معاصر  روسی لذت ببرید سنت پترزبورگ فقط در گذشته و تاریخ کهنش خلاصه نشده؛ بلکه شهرت آن به عنوان مرکز فعالیت های هنری و فرهنگی روسیه است که دروازه وارد شدن به دوران مدرنیته، محل تجمع هنرمندان، نویسندگان، نوازندگان و طراحان جوان در این شهر نیز می باشد. زمانی که در سن پترزبورگ هستید می توانید به خیابان لوگوفسکی سری بزنید و در مجموعه Loft Project ETAGI که یک مجموعه چند منظوره شامل گالری، کتاب فروشی و کافه است، گردش کنید. اگر هنوز از تماشای فضاهای هنری سیراب نشده اید؛ باید به سراغ جزیره نیو هالند که سابقا یک منطقه صنعتی بوده و الان به فضای بی نظیر و باشکوه هنری تبدیل شده بروید. 

 

شهر سن پترزبورگ

 

۵- با شب های سفید سنت پترزبورگ خاطره بسازید سنت پترزبورگ، به عنوان بزرگترین شهر شمالی دنیا، شب های عجیب و غریبی را در اوج تابستان تجربه میکند و آن زمانی است که خورشید قطبی در آسمان می ماند و غروب نمی کند. برای دیدن شکوه و جلال شب های قطبی سفر های تابستانی خود را به سن پترزبورگ از ماه خرداد به بعد برنامه ریزی کنید. نبود تاریکی و شب هایی مثل روز روشن بر سبک زندگی شهر تاثیر می گذارد و به نظر می رسد که کل شهر دو ماه را در جشن و سرور به سر می برد و خیابان ها تا صبح به همراه مردم بیدار هستند، قایق ها و کشتی ها بدون توقف در کانال ها و رودخانه ها حرکت می کنند و شهر با انرژی فوق العاده ای شب را زنده نگه می دارد. جشنواره شب های سفید یک گردهمایی هنری سالانه به مناسبت جشن شب های سفید در سن پترزبورگ است و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی کلاسیک در جهان شناخته شده است و هر ساله میزبان ستاره های بین المللی این هنر از سراسر دنیا بوده و همچنین استعداد های مردم بومی آن منطقه در زمینه اپرا و باله را به نمایش می گذارد.

 

۶- با نمایش بادبان های سرخ هیپنوتیزم شوید رویداد بادبان های سرخ در فصل گرم روسیه بزرگترین گردهمایی عمومی سالانه در روسیه است (این فستیوال بیش از یک میلیون نفر شرکت کننده دارد). در این جشن یک نبرد ساختگی بین دزدان دریایی روی رودخانه نوا نمایش داده می شود و بعد نمایش آنها آتش بازی خیره کننده ای شروع می شود و  سر و صدای تماشاچی ها همه فضای کناره های رود نوا را  پر می کند و ناگهان با ظاهر شدن یک کشتی با بادبان هایی بلند و قرمز رنگ که انگار آغشته به  خون است نمایش به اوج خودش می رسد. ایده این نمایش سرگرم کننده از یک کتاب محبوب روسی برای کودکان گرفته شده و رویداد بادبان های سرخ به نماد شب های سفید سن پترزبورگ تبدیل شده و شاید بشود از آن به عنوان خاص ترین رخداد تابستان سن پترزبورگ یاد کرد.

 

شهر سنت پترزبورگ روسیه

 

۷- طعم بهترین غذاهای روسی را در تراس های تابستانی بچشید رستوران های دومین شهر بزرگ روسیه بسیار متنوع هستند. از روستوران هایی لوکس و گران قیمت  گرفته تا کافه هایی دنج و خودمانی که غذاهای سنتی محلی مثل پنکیک و سوپ سرو می کنند میزبان گردشگران شهر سن پترزبورگ هستند. اگر اهل امتحان کردن مزه های متنوع هستید در سن پترزبورگ خوراکی های هیجان انگیز زیادی برای کشف کردن وجود دارد از غذاهای سنتی روسیه گرفته تا منوهای بین المللی. تابستان در سن پترزبورگ یعنی بیرون بودن و یکی از بهترین راه ها، غذا خوردن در هوای آزاد و تراس های تابستانی است که تعداد آنها در این پایتخت روسیه بی شمار است.


 

 

 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 3 امتیاز دهنده به به ۷ دلیل باید در تابستان به سنت پترزبورگ سفر کرد
معراج گشت آسمان