لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه های شهر سن پترزبورگ

موزه های شهر سن پترزبورگ

تور سنت پترزبورگ که به گفته خیلی ها یکی از زیباترین شهرهای دنیاست اغلب به عنوان موزه ای در فضای باز نیز شناخته می شود و موزه های شهر سن پترزبورگ هم از جاذبه های مهم این شهر است و در ادامه وقتی صحبت از فرهنگ و هنر به میان می آید دامنه وسیعی از جاذبه های توریستی به ذهن شما پدید می آید که شاید از آن میان بتوان به موزه ها، مکان های مذهبی، گالری ها و تئاترها و در نهایت مکانهای قدیمی و عمومی شهری اشاره نمود که قطعا از این میان موزه ها نقش بیشتری از سابقه و فرهنگ و تاریخ منطقه را در خود جای داده‌اند ؛ در شهر سنت پترزبورگ و منطقه لنینگراد موزه های بسیاری مشغول به فعالیت هستند اما تمامی این موزه ها را می‌ توان در چهار دسته موزه های هنر و فرهنگ، تاریخ و سیاست، علم و تکنولوژی و بیوگرافی اشخاص مهم خلاصه کرد که معماری هایی که از دوران مختلف در شهر به طرز تحسین بر انگیزی خودنمایی می کنند.

موزه های سنت پترزبورگ در چهار دسته موزه های هنر و فرهنگ، تاریخ و سیاست، علم و تکنولوژی و بیوگرافی اشخاص مهم در این شهر حلاصه می شود

معرفی موزه های مشهور سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ که به گفته خیلی ها یکی از زیبا ترین شهرهای دنیاست اغلب به عنوان موزه ای در فضای باز نیز شناخته می شود. معماری هایی که از دوران مختلف در شهر به طرز تحسین بر انگیزی نگه داری شده اند موزه های شهر سن پترزبورگ ، و موزه هایی که دهان هر بیننده ای را به تعجب باز می کند، سن پترزبورگ را برای دوستداران هنر و تاریخ، به شهر آرزوها تبدیل کرده است. در ادامه موزه هایی که در سن پترزبورگ باید ببینید را معرفی می کنیم تا در سفر به سن پترزبورگ در تور روسیه برنامه ای از پیش مشخص برای گردش های خود داشته باشید. سن پترزبورگ، پایتخت فرهنگی روسیه، همیشه چیزی برای متعجب کردن گردشگران خارجی دارد، در این شهر هنر مدرن به طرز شگفتی برانگیزی با هنرمندان خود آمیخته شده این قصه که پشت گزینه های تاریخی ناب این شهر پنهان شده، میتواند ضربان قلب هر هنردوست و زیبایی شناسی را چنان تند کند که برای تماشای بیشتر ثانیه شماری کند. حالا اگر مشتاقید نیمه پنهان شهر را از نزدیک ببینید با دیدن این  موزه ها در سن پترزبورگ گام اول را بردارید. موزه هایی که گاها بسیار کوچک اند اما چنان خاص و جذاب اندکه انگار شما دارید درب گنجینه شهر پتر کبیر را باز می کنید.

 

در موزه های سنت پترزبورگ

 

موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ

با اینکه سن پترزبورگ پر است از میراث تاریخی روسیه  و تزار ها، اما موزه ارمیتاژ سردمدار همه آن میراث است. یکی از عظیم ترین گنجینه های دیدنی دنیا زینت بخش دیوارهای و ویترین های این موزه پر پیچ و خم است. شاید در دنیا تنها موزه لوور پاریس و پرادو در مادرید توان عرض اندام در برابر ارمیتاژ را داشته باشند. در این موزه نزدیک به 3 میلیون اثر تاریخی صفی برای نمایش را از قرن 20 شروع می کنند که انتهای صف به دوران پارینه سنگی کشیده می شود و کلکسیونی که بزرگ ترین مجموعه شاهکارهای نقاشی دنیا میزبانی می کند. عمارت موزه که برای خود موزه ای تمام عیار است از 5 ساختمان تاریخی در کنار کاخ اصلی تشکیل شده است و به دستور کاترین کبیر در سال 1764 ساخته شده و از سال 1852 که به روی مردم باز شده است میلیون ها نفر را مسحور خود کرده است. یکی از این 6 ساختمان به صورت کامل به روی مردم باز است اما 5 عمارت دیگر امکان بازدید همه قسمت ها را به عموم مردم نمی دهند. نام این کاخ ها را از همین الان به یاد بسپارید و در زمان سفر به روسیه بازدید را در برنامه خود بگنجانید. کاخ زمستانی، ارمیتاژ کوچک، ارمیتاژ قدیمی، ارمیتاژ نو، ساختمان اصلی خدمه از جمله مهم ترین های آن ها هستند.

 

موزه ارمیتاژ سنت پترزبورگ

 

موزه ملی روسیه

موزه ملی روسیه موزه ملی روسیه در سال 1985 به دستور تزار الکساندر سوم ساخته شد و به عنوان اولین موزه ملی روسیه خود را معرفی کرد؛ این موزه که در کاخ میخایلوفسکی جای خود را ثاب کرده است 400 هزار اثر هنری روسیه را دربر گرفته است. این آثار که هنر دوران معاصر را هم به خوبی پوشش داده است مانند فیلمی کوتاه اما قوی روال تغییرات فکری روس ها را از روی رد پای هنری این کشور به نمایش می گذارد. 

 

موزه ملی روسیه

 

قلعه میخاییل مقدس

قلعه میخاییل مقدس یا قلعه میخایلفسک کاخ سابق سلطنتی در شهر سنت پترزبورگ است. در اوایل 1999 میلادی این کاخ به موزه تبدییل شد و در حال حاضر قوی ترین آثار  پرتره روسیه را در خود جای داده است. نقاشی چهره بسیاری از پادشاهان و ملکه های روسیه و ستارگان این کشور در این موزه نمایشی بی نظیر را شکل داده اند. این کاخ از هر سمتی که دیده می شود شکلی دیگر به خود می گیرد و همین سبک طراحی الهام بخش معماران بسیار در اروپا مانند فرانسوی ها و ایتالیایی ها بوده است. 

 

قلعه میخاییل مقدس

 

قلعه پیتر و پاول

جالبه بدونید در  زمانی که پتر مقدس عبادتگاه خود را در کنار رودخانه نوا در سال 1703 بنا نهاد، در واقع منطقه ای که به نام زایاکی شناخته میشد را مبنای شکل گیری سن پترزبورگ امروزی کرد. قلعه ای که نقش دفاعی این منطقه را به عهده داشت کلیسایی شکوه مند را در خود جای داده بود که امروز به موزه ای با شکوه تر از پیش تبدیل شده است. یکی از جذاب ترین قسمت های گردش در قلعه عبور از روی رودخانه نوا به واسطه اولین پل چوبی شهر، لوانووسک است. به محض اینکه از دروازه های پیتر وارد می شوید و قدم در میان دیوارهایی می گذارید که مانند پرده ای شما را از پیرامون خود جدا می کنند؛ انگار با ماشین زمان به گذشته سفر کرده اید. 

 

قلعه پیتر و پاول

 

موزه مردم شناسی کانست کامرا

این موزه در ساحل رودخانه نوا و در مرکز شهر سن پترزبورگ، کونست کامرا نماد اکادمیک علم و دانش این سرزمین از قرن 18 میلادی خود نمایی می کند. این مرکز که به دستور مستقیم پتر کبیر ساخته شده است در سال 1714 بازگشایی شده است تنها قصد هدایت نیاز کنجکاوی و کشف نا معلوم های علوم طبیعی مردم این سرزمین را به داشته است. امروزه این موزه از کاملترین موزه های علوم در تمام دنیا به حساب می آید و نزدیک به 2 میلیون نمونه ای را نمایش می دهد که هر کدام تفاوت های انسانی و فرهنگی را به خوبی گزارش می دهند. 

 

موزه مردم شناسی کانست کامرا


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 10 امتیاز دهنده به موزه های شهر سن پترزبورگ
معراج گشت آسمان