لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

حقایق جالب درباره مسکو

حقایق جالب درباره مسکو

حقایق جالب درباره تور مسکو نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به کلبه پتر کبیر این کلبه و موزه کوچک در نزدیکی روز نوا سن پترزبورگ قراردارد بنابراین نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن تِرو ایتسکا (Troitskaya Square) می‌باشد.

آدرس کلبه پتر کبیر در تور سن پترزبورگ روسیه، سن پترزبورگ، خیابان پتروسکایا 6 | Petrovskaya embankment, 6, Sankt-Peterburg, Russia, 197046 تلفن تماس کلبه پتر کبیر +7 (812)- 232 4576حقایق جالب درباره مسکو

اطلاعات بازدید از کلبه پتر کبیر سن پترزبورگ لطفا قبل از بازدید از کلبه پتر کبیر به اطلاعات کاربردی زیر توجه کنید ساعت مناسب بازدید از کلبه پتر کبیر  کلیه روزهای هفته از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر، پنجشنبه‌ها از ساعت 13 تا 21 شب. این موزه در روزهای 3 شنبه و روزهای دوشنبه آخر هر ماه تعطیل است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کلبه پتر کبیر ایستگاه متروی گورکافسکایا سن پترزبورگ (Gorkovskaya)

 

نزدیک‌ترین جاذبه های گردشگری به کلبه پتر کبیر - قلعه پتر و پاول | Peter and Paul Fortress - کلیسای ناجی در خون | Savior on the Spilled Blood - قلعه میخایلوفسکی | Mikhailovsky Castle - موزه ارمیتاژ  - موزه ملی روسیه | Russian Museum


 

ماجرای انتقال کلبه پتر کبیر پس از آنکه پتر کبیر به کاخ سلطنتی خود نقل مکان کرد؛ این کلبه به همراه متعلقاتش به محله انتقال داده شد. در سال‌های بعد یعنی در 1723 میلادیی کاترین دستور می‌دهد برای حفاظت از کلبه یک دور محاظ آجری دور آن بسازند که تا امروز نیز به همان حالت باقی مانده است. پتر کبیر چند سال در کلبه زندگی کرد با وجود آنکه پتر کبیر تنها 5 سال در این کلبه زندگی کرد اما این کلبه را می توان نمونه بسیار خوبی از هنر شهرسازی آن زمان روسیه و شهر تازه تاسیس روسیه دانست که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.  پتر بیشتر زمان خود را در جنگ بود به همین دلیل این کلبه صرفا محلی برای استراحت او و نگهداری وسایلش می‌باشد.

معماری کلبه پتر کبیر سن پترزبورگ این کلبه چوبی و تاریخی سازه‌ای بسیار کوچک با ابعاد 60 متر مربع است که از یک اتاق نشیمن، یک اتاق خواب و یک اتاق مطالعه تشکیل شده است. برای آنکه کلبه پتر کبیر آجری به نظر برسد، دیوارهای آن با رنگ روغن به رنگ قرمز درآمدند. همچنین این کلبه دارای سقف بلند و پنجره‌های بزرگی است که برگرفته از معماری سنتی روستایی روسیه است که با معماری هلندی قرن 17 میلادی ترکیب شده است.


 

ماجرای ساخت کلبه پتر کبیر پس‌از آنکه پتر کبیر تصمیم گرفت تا تمام روستاهای شمال غرب روسیه را یکپارچه کند و یک شهر مدرن و یکپارچه تشکیل دهد؛ او و همراهانش تصمیم گرفتند شن پترزبورگ کنونی را به عنوان مرکز اصلی کنترل سیاسی حکومت انتخاب کنند؛ به همین دلیل برای استقرار کبیر کبیر در کنار رود نوا یک کلبه چوبی ساخته شد تا فرآیند ساخت کاخ زمستانی و ارمیتاژ کامل شود. بعد از آن نجاران ارتش و سربازان هنگ سمیونوسکی روسیه این کلبه را برای پادشاه خود ساختند. موقعیت مکانی کلبه به گونه‌ای بود که پتر کبیر می‌توانست بر روند ساخت شهر نظارت داشته باشد.

 

کلبه پتر کبیر سن پترزبورگ 

کلبه پتر کبیر یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار قدیمی سن پترزبورگ می‌باشد. این ساختمان در حقیقت اولین عمارت مسکونی در شهر تازه تأسیس سن پترزبورگ بود که برای موسس آن یعنی پتر کبیر ساخته شد تا در آن اقامت کند. بعدها که کاخ ارمتیاز ساخته شد خاندان سلطنتی به همراه پتر کبیر به قصر نقل مکان کردند. به این ترتیب موزه ارمتیاژ کنونی بخصوص کاخ زمستانی محل زندگی خاندان تزار روسیه شد.  بعضی از مردم محلی سن پترزبورگ به کلبه پتر کبیر "قصر کوچک پتر" می‌گویند و آن را اولین قصر تزار روسیه می‌دانند.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 10 امتیاز دهنده به حقایق جالب درباره مسکو
معراج گشت آسمان