لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

کشور روسیه در یک نگاه

کشور روسیه در یک نگاه

عکس کشور روسیه

در این مقاله قصد داریم کشور روسیه در یک نگاه به شما معرفی کنیم ولی قبل از آن مهم است بدانید که روسیه با عنوان وسیع‌ ترین کشور جهان، در قاره‌‌ های اروپا و آسیا جای خوش کرده است و حدود 145 میلیون نفر جمعیت، و 17 میلیون و 98 هزار و 246 کیلومتر مربع مساحت توانسته این روزها کلی توریست و گردشگر را به خود جذب کند و از نظر جمعیت، روسیه جایگاه نهم را در دنیا به خود اختصاص داده و یکی از پر جمعیت‌ترین کشورها به حساب می آید و در ادامه پایتخت این سرزمین پهناور " شهر مسکو " نام دارد و از دیگر شهرهای مهم آن می‌ توان به  تور سنتپترزبورگ، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود، سامارا و کازان اشاره نمود که هر کدام زیبایی های منحصر به فرد خودشان را دارند.

شما می توانید با تور روسیه ، تور مسکو به این سرزمین بی نظیر سفر کنید.

کشور روسیه بی شک یکی از زیباترین و پهناورترین کشورهای دنیا و قاره اروپا می باشد و در شمال اوراسیا قرار گرفته است

معرفی کشور روسیه

کشور روسیه بی شک یکی از زیباترین و پهناورترین کشورهای دنیا و قاره اروپا می باشد و در شمال اوراسیا قرار گرفته است و این کشور پر از رمز و راز، فرهنگی پربار و دیدنی های بسیار دارد و مهد نویسندگان معروفی چون : داستایوفسکی و تولستوی می باشد.  گردشگران به دفعات از سراسر جهان به روسیه سفر می کنند تا از جاذبه های این کشور خصوصاً میدان سرخ در مسکو و موزه زیبای هرمیتاژ، در سنت پترزبورگ دیدن نمایند و مهم است بدانید در فصل تابستان که گرمای زیادی هم ندارد، می توان بیشتر از فصول دیگر گشت و از جاذبه های آن دیدن نمود. در این فصل هوا ثباتی ندارد و در ادامه شما هنگامی که وارد مترو می شوید آسمان آبی و صاف است اما ممکن است پس از حدودا 20 دقیقه، وقتی از مترو بیرون می آئید! ببینید که باران همه جا را فرا گرفته و زمین مرطوب می باشد. چنین هوائی را مخصوصاً در شهر سن پطرز بورگ ( پایتخت فرهنگی و مرکز سلسله رُمانوف ) بیشتر خواهید دید و باید اندیشید که مردم، چگونه با این همه نا هماهنگی آب و هوا، کنار آمدند؟ مثل ساختن شهر سن پطرزبورگ که به سرعت در زمان پطر شکل گرفت.  وقتی به روسیه سفر می کنید، هنگام ورود در فرودگاه قدیمی، با روس هائی که صورت های سرخ و سفید دارند روبرو می شوید، ممکن است که کمی تو ذوقتان بخورد. ولی رفته رفته عادت خواهید کرد و نیز بعضی از گردشگران، بازدید را از مسکو آغاز می کنند و برخی دیگر با پرواز داخلی به سنت پترزبورگ می روند و اگر بخواهیم گذری بر تاریخ این کشور بزنیم باید بدانید که در آغاز قرن 18 میلادی و با اصلاحاتی که تزار پتر بزرگ انجام داد ، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد و در سال 1296 هجری خورشیدی (1917) انقلاب کمونیستی در این کشور به وقوع پیوست و نام کشور به " اتحاد جماهیر شوروی " تغییر یافت و در سال 1370 (1991) شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فرو پاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست.

 

روسیه


پایتخت کشور روسیه

پایتخت این سرزمین پهناور، یکی از بزرگترین کلان شهر های اروپا و مهم ترین شهر روسیه، یعنی مســـــکو که درغرب این کشور و در بخش اروپایی آن واقع شده و این شهر، رودخانه های بسیاری را در خود جای داده که از مهمترین آنها می توان رودخانه مسکو را نام برد و این شهر دیدنی، مرکز مذهبی و سیاسی، مالی و اقتصادی، آموزشی و تاریخی و همچنین مرکز حمل و نقل فدراسیون روسیه می باشد و مهم است بدانید که زبان : زبان رسمی مردم کشور سردسیر روسیه، روســـــی می باشد و لازم بذکر است که زبان های دیگری نیز در جمهوری ها و مناطق خودگردان روسیه بکار برده می شود و در ادامه مساحت کشور روسیه با مساحت حدود 17.000.000 متر مربع، پهناورترین کشور دنیا لقب گرفته است.

 

آب و هوا روسیه

آب و هوای این کشور سرد و پر برف و باران است، اما همان طور که می دانید آب و هوای روسیه بسیار متغیر بوده و بین 37 درجه سانتی گراد و منفی 30 درجه سانتی گراد متغییر است و نیز مطلوب ترین دمای روسیه را می توانید در امتداد ساحل دریای بالتیک تجربه کرده درست جایی که اهالی مسکو برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود راهی ان می شوند  و همچنین سوچی به خاطر داشتن آب و هوای گرمسیری به عنوان یک تفریحگاه ساحلی  لقب " فلوریدای روسیه " را به خود اختصاص داده که سعی کنید حتما به آن بروید.

 

واحد پولی روسیه

روبل روسیه، واحد پولی این سرزمین است. مرزهای این کشور : روسیه با اقیانوس های آرام شمالی و منجمد شمالی و دریاهای خزر، سیاه، بالتیک، ژاپن، مرز آبی و با 12 کشور اروپایی و آسیایی مرزهای زمینی ( خاکی ) دارد.


دیدنی های مسکو که باید حتما آن را تجربه کرد

میدان سُرخ ( کلیسای واسیلی ). این میدان که مقبره لنین را در خود جای داده ،با آجر فرش قرمزش وبا برج های رنگارنگ و مناره های دل انگیزش، جنب کاخ معروف کرملین واقع گردیده ،یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر مسکو می باشد. کاخ کرملین. این کاخ در کرانه شمالی رود مسکو واقع شده، نمادی ازمعماری این کشور و مرکز تصمیم گیری های سیاسی روسیه می باشد.

گوم مرکز خرید اجناس مارک دار، واقع در میدان سرخ با حدود 1000 مغازه می باشد. مقبره لنین، موزه تاریخ، مجسمه مارشال ژُکوف ( فاتح برلین ) میدان سوارکاری ( مانژ )، اسطبل اسبهای سلطنتی، مجلس دوما، تمام این این جاذبه ها در مرکز شهر مسکو واقع شده اند.  هفت خواهران ( ساختمان های استالینی )، بلندای تپه گنجشکها مشرف به مسکو. صومعه نوُدوویچ و جنب آن مقبره مشاهیر روسیه نیز از دیگر جاذبه های این شهر هستند. متروهای قدیمی مسکو، که عمر بعضی از ایستگاه های آن به 80 سال می رسد. به کاخ های زیرزمینی نیز شهرت دارند.

 

جاذبه های روسیه

 

پارک آزادی و نشان کشته شدگان جنگ جهانی دوم دیگر دیدنی های این شهر هستند؛ برای بازدید از جاذبه های این شهر، نسبت به علایق مسافران، می توان 3 تا 5 روز وقت صرف کرد. بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع تردد و سفر درون شهری در مسکو، با مترو می باشد. مترو این شهر دارای 12 خط و حدود 180 ایستگاه می باشد؛ مترو مسکو، با عمق نزدیک به 85 متر، عمیق ترین سیستم حمل و نقل زیرزمینی جهان بوده و طولانی ترین پله های برقی اروپا را در این مکان می توان دید.

 

دیدنی های سنت پترزبورگ در روسیه

شهر زیبای سنت پترزبورگ، که شهری بسیار جوان با عمر حدوداً 250 سال می باشد، در آخرین بخش غرب روسیه، شرق خلیج فنلاند بر روی حدود 42 جزیره در دلتای رودخانه نوا بنا گردیده است. پل های بسیار زیادی موجب ارتباط این جزایر با یکدیگر شده و حدود 20 پل متحرک داشته که 7 پل بر روی رودخانه نوا قرار گرفته است. این شهر قبل از مسکو، پایتخت روسیه بوده و به آن شهر موزه هم می گویند، این شهر که مانند ونیز ساخته شده، با این تفاوت که بسیار زیباتر و تمیزتر از ونیز بوده و قسمت های داخلی شهر را کاخ ها تشکیل داده اند و کانال های دیدنی که از میان ساختمان ها می گذرد و جالبه بدونید که در میان دیدنی های این شهر، کاخ موزه هرمیتاژ که منحصر به فردترین جاذبه این شهر می باشد خودنمائی می کند. این موزه عظیم و باشکوه، اعتبارش را از 2 اثرتابلوهای داوینچی گرفته است. شاید اولین جاذبه دیدنی این شهر، دروازه وداع ( دروازه مسکو ) باشد! دروازه ای که به مناسبت پیروزی بر عثمانی ها و ایرانی ها بنا شده است.

 

مکان های مهم در روسیه

 

جاذبه بعدی پارک پیروزی، که اکثر اجساد جنگ جهانی دوم در آنجا سوزانده شد. باشگاه معروف زنیت ( که به آبی های سن پطرزبورگ معروفند ) پشت پارک پیروزی قرار گرفته است. مسافران داخل این شهر می توانند از خانه شیمی دان معروف روسیه ( مندلیف ) و نیز جدول مندلیف که ایشان ترسیم کرده است، دیدن نمایند و خالی از لطف نیست که میدان اسحاق و کلیسای زیبای اسحاق، که ستون های آن در بمباران های ارتش هیتلر، همچنان زخم هائی بر تن دارد را از نزدیک ببیندید و مجسمه نیـکُلای و همسر و دخترانش در وسط میدان شهر قرار دارد؛ کلیسای کازان و آرامگاه سپهسالار کوتوزُف، فرماندهی که بر ناپلئون بنا پارت پیروز شد در میدان شهر دیده می شود. بندرگاه و همچنین پُل های متحرک. ناو جنگی آورورا. خیابان الکساندر نفسکی ( همانند خیابان شانزه لیزه پاریس ) که هنگام شب بسیار زیبا است.

مکان های توریستی روسیه

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 22 امتیاز دهنده به کشور روسیه در یک نگاه
معراج گشت آسمان