لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

۴ مکان گردشگری بینظیر در بالی

۴ مکان گردشگری بینظیر در بالی

۴ مکان گردشگری بینظیر در تور بالی موضوع مقاله امروز ماست که این سایت سعی کرده است که در این مقاله مناطق توریسیتی و بسیار پرطرفدار در بالی که بسیار هم زبانزد و معروف هستند را بصورت کامل توضیح و به شما علاقه مندان معرفی کند که در سفر به بالی با خیال راحت بتوانید برنامه ریزی درستی و دقیقی را انجام داده و از وقتتان نهایت استفاده را ببرید؛ در ادامه همراه ما باشید.

بالی یکی از خاطره انگیزترین و محبوب‌ترین جزیره در میان کل مجمع الجزایر اندونزی است که در زیر به 4 مکان گردشگری آن را معرفی خواهیم کرد

معرفی ۴ مکان گردشگری بینظیر در بالی اندونزی

جزیره بالی یکی از خاطره انگیزترین و محبوب‌ترین جزیره در میان کل مجمع الجزایر اندونزی است و سفر به این جزیره بارقه‌ های احساس را در انسان زنده می‌کند و به محض این که به این جزیر وارد شوید، عطر و بوی مست کننده بخور و روغن میخک در هوای شرجی گرمسیری به مشام می‌رسد و همچنین پشت صدای جلز و ولز بو دادن بادام زمینی در غرفه‌ های کناره جاده به گوش می‌رسد، دود سوختن دسته گل‌ های پخش شده در پیاده روهای شلوغ در هوا منتشر می‌شود و سر و صدای آلات موسیقی سنتی در برابر صدای وزوز موتورسیکلت‌ ها به گوش می‌ رسد و نیز علیرغم سر و صدا و همهمه در نواحی گردشگری اصلی، این جزیره سرشار از زیبایی‌های طبیعی به همراه جاذبه‌های گردشگری برای همه نوع گردشگر می‌ باشد و در کنار اینها گروهی از موج سواران با افت و خیز افسانه‌ ای موج‌ ها مواجه شده، کوه نوردان می‌توانند از قله‌های آتشفشانی جنگلی و آبشارهای مه گرفته بالا بروند و دوچرخه سواران می‌ توانند از میان چشم اندازهای باشکوه و سرشار از شالیزارها و روستاهای سنتی رکاب بزنند و نیز عرضه آثار هنری غنی در جزیره فرصت برجسته دیگری در این منطقه برای گردشگران است و اگر آرامش بالاترین اولویت شما عزیزان است، خرید کردن در بالی و آب درمانی در چشمه‌های آب گرم از جمله‌ های کارهای بسیار خوب و مقرون به صرفه برایتان می‌ باشند، در انتها می خواهیم به معرفی 4 جاذبه و مکان مهم و پرطرفدار بالی اشاره کنیم که قطعا در سفرتان به این جا شما را به وجد می آورند.

 

آژانس معراج گشت مجری تور بالی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 

 

بالی اندونزی

 

1. معبد پورا تانه لات | Pura Tanah Lot  

این معبد درست در فاصله حدود 20 کیلومتری شمال غرب کوتا، معبد پورا تانه لات ( Pura ) که در زبان بالی به معنی معبد است واقع شده است که به خاطر وجود محیط کنار دریا بر روی جزیره کوچک صخره‌ای که با موج‌های خروشان احاطه شده است، یکی از مجسمه‌ای‌ ترین معابد بالی به شمار می‌ رود و برای مردم بالی، این معبد یکی از مقدس‌ترین معابد دریایی جزیره به شمار می‌رود (بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین معبد هندو در بالی پورا بساکی ( Pura Besaki ) است که البته اخیراً فروشنده‌های سمج محلی گردشگران را به ستوه آورده‌ اند و نیز هر صبح، جمعیت زیادی از گردشگران از کوتا، لجیان و سانور راه پر پیچ و خم کوچه‌هایی را که در دو طرف آنها فروشندگان سوغاتی صف کشیده اتد، طی می‌کنند تا به محل تماشای خورشید در حال غروب در پشت معبد برسند. معبد پورا تانه لات در آغاز قرن 16 ساخته شد و تصور می‌شود که بنای این معبد از کشیش نیرارتا (Nirartha) الهام گرفته شده است و این کشیش پس از گذراندن شب بر روی تخته سنگی که از زمین بیرون زده بود، از ماهیگیران محلی درخواست کرده بود که معبدی را در اینجا بسازند. 

 

Pura Tanah Lot

 

لازم به ذکر است که با وجود این که گردشگران خارجی نمی‌ توانند وارد هیج یک از این معابد شوند اما در شرایطی که جزر و مد در سطح پایین قرار داشته باشد، شما می‌توانید در سرتاسر معبد قدم بزنید. قدم زدن در امتداد مسیرها و در عین حال، عکس گرفتن و لذت بردن از محیط باشکوه سرگرم کننده است. پس از دیدن معابد متعدد و زیارتگاه‌ها، می‌توانید در یکی از رستوران‌ها و قهوه خانه‌های واقع در بالای صخره استراحت کنید و حتی نمونه‌ای از قهوه کوپی لواک (Kopi luwak ) را بگیرید. این در حالی است که حیوانات در کنارهم بر روی جداول قهوه خانه چرت می‌زنند و شما می‌توانید در امتداد مسیرهای خوش منظره گرمسیری از معبد تانه لات تا معبد زیبای باتو بولونگ ( Bato Bolong ) قدم بزنید. معبد باتو بولونگ یکی دیگر از معابد دریایی است که بر روی صخره بیرون زده از آب قرار گرفته است. این معبد گذرگاهی فرسوده دارد که آن را به ساحل وصل می‌کند. هنگام بازدید از معابد در بالی، حتماً از یک لباس محترمانه استفاده کنید و یک ردای لنگی بلند و یک کمربند بپوشید.     

 

2. کوه باتور | Batur

 هر روز در تاریکی پیش از سپیده دم در جزیره بالی، صدها تن از گردشگران از قله 1700 متری کوه باتور بالا می‌روند تا منظره طلوع خورشید را در بالای موزاییک سرسبز کوه‌های مه گرفته و دهانه آتشفشان به مراتب پایین مشاهده کنند. این آتشفشان فعال مقدس در منطقه کین تامانی (Kintamani) در ارتفاعات مرکزی بالی واقع است و فاصله آن با یوبود حدود یک ساعت با خودرو می‌باشد. صعود به قله به منظور تماشای طلوع خورشید مدت زمانی است که به فهرست کارهای برجسته‌ای که می‌توان در بالی انجام داد، اضافه شده است. صعود در امتداد مسیرهای نشانه دار کاری نسبتاً آسان است و صعود از این مسیر معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می‌کشد. سفرهای دارای راهنما نوعاً شامل صرف دسته جمعی صبحانه با تخم مرغ پخته شده به وسیله بخار داغ حاصل از آتشفشان فعال می‌باشد. در یک روز صاف، چشم اندازها جذاب و تماشایی هستند و در امتداد کل مسیر تا دهانه آتشفشان کوه باتور مشاهده می‌شوند و از جمله این چشم اندازها می‌توان به دامنه کوه‌ های اطراف و دریاچه زیبای باتور که منبع اصلی آبیاری در جزیره است، اشاره کرد ؛ صعود به این کوه نیازمند پوشیدن کفش‌ های محکم است و استفاده از کفش های لایه دار توصیه می‌ شود چرا که هوا قبل از طلوع آفتاب می‌تواند سرد باشد. در جریان سفر به این منطقه می‌ توانید همزمان از یکی از مهمترین معابد بالی نیز بازدید کنید : معبد پورا اولان دانو باتور ( Pura Ulun Danu Batur ) واقع در ساحل شمال غرب دریاچه و آب درمانی در چشمه‌های آب گرم در روستای زیبای تویا بانگ کاه ( Toya Bungka ) در اطراف دریاچه باتور.   

 

Batur

 

3. معبد اولو واتو | Uluwatu Temple

بر فراز صخره‌های غوطه ور دریایی در بالای یکی از بهترین نقاط خیزاب ساحلی بالی، معبد لوور اولو واتو ( Pura Luhur Uluwatu ) قرار دارد که به خاطر موقعیت باشکوه آن در بالای تپه یکی از مشهورترین معابد جزیره به شمار می‌رود و واژه " اولو " ( Ulu ) در زبانی بالی به معنی " نوک " یا " انتهای زمین " و واژه واتو (Watu) به معنی صخره می‌باشد و این نام متناسب با موقعیت معبد در شبه جزیره بوکیت در امتداد لبه جنوب غرب جزیره است. مانند معبد پورا تانه لات، غروب آفتاب یکی از بهترین زمان برای بازدید از این معبد است. در این زمان، آسمان و دریا در نور اواخر عصر می‌درخشند.  یافته‌های باستان شناسی در این منطقه نشان از وجود معبدی دارند که دارای منشأ خرسنگی و تاریخ آن به حدود قرن دهم باز می‌گردد. این باور وجود دارد که معبد یاد شده جزیره بالی را در برابر ارواح شرور دریا حفظ می‌کند. اما تصور می‌شود که میمون‌هایی که در جنگل نزدیک به محل ورودی این معبد ساکن هستند، معبد را در برابر تأثیرات بد حفظ می‌کنند (وسایل خود را محکم از دسترس انگشتان چابک میمون‌ها دور نگهدارید). یک گذرگاه مارپیچ خوش منظره از قسمت ورودی تا معبد وجود دارد که چشم اندازهای نفس گیر در امتداد این مسیر به چشم می‌ خورند. تنها عبادت کننده‌های هندو اجازه دارند که به این معبد وارد شوند اما محیط زیبای این معبد و ارزش تماشای نمایش‌های رقص غروب آفتاب کیکاک ( Kecak ) که هر روز در این محل اجرا می‌ شوند، بیش از بازدید است و نیز موقعیت معبد درست در فاصله 25 کیلومتری کوتا می باشد.

 

Uluwatu Temple

 

4. جنگل میمیون یوبود

درست در فاصله 10 دقیقه پیاده روی از جنوب مرکز شهر یوبود جنگل میمون که به پناگاه مقدس جنگلی میمون نیز معروف است، واقع شده که این محل یکی از جاذبه‌ های برجسته در این شهر گردشگری می‌ باشد و مکانی تماشایی برای علاقمندان و عکاسان حیوانات است و در کنار دسته‌های سرگرم کننده میمون‌ های دم دراز خاکستری که در اینجا راحت هستند، بخش بزرگی از جاذبه‌های اینجا محیط خاطره انگیز جنگلی است که میمون‌ها آزادانه در آن پرسه می‌زنند، گذرگاه‌های سنگ فرش شده از میان جنگل‌ های انبوه با درختان بزرگ انجیر هندی و جوز هندی می‌گذرند و نیز در این محل، مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی از درون شاخ و برگ‌های انبوه به چشم می‌خورند و به این ترتیب، تقریباً احساسی عرفانی را به بیننده منتقل می‌کنند. این جنگل محیطی برای نشان دادن همزیستی بین انسان و حیوانات می‌باشد و این جنگل همچنین پوشیده از گیاهان نادر است و از این محل برای تحقیق در خصوص رفتار نوعی میمون قدیمی، به ویژه تعاملات اجتماعی آنها، استفاده می‌شود.  در بخش جنوب غرب جنگل یکی از سه معبد موجود در جنگل به نام معبد پورا دالم آگونگ پادانگ تگال ( Pura Dalem Agung Padangtegal ) متعلق به قرن 14 وجود دارد و در این محل، صدها میمون در میان درختان تاب می‌خورند و از دیوارها بالا می‌روند. در شمال غرب جنگل، معبد حمام باستانی به نام پورا بیجی ( Pura Beji ) وجود دارد که جریان سردی از کنار آن می‌گذرد و این رود پس زمینه زیبایی را برای تماشای شوخی‌های میمون‌ها به وجود می‌آورد. در حال تماشای جنگل، حتماً مراقب وسایل خود باشید و آنها را از تیر رس نگاه حیوانات دور نگهدارید. همچنین از خندیدن پرهیز کنید چرا که این کار نشانه‌ای از حمله شما به حیوانات تلقی می‌شود و همچنین، بهتر است که مواد غذایی به همراه خود به جنگل نبرید.

 

جنگل میمیون یوبود


 

 


 

 

 

 

آژانس معراج گشت مجری تور بالی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 23 امتیاز دهنده به ۴ مکان گردشگری بینظیر در بالی
معراج گشت آسمان