لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

تفریحات در بالی

تفریحات در بالی

ما سعی کرده ایم در این مقاله ۷ تا از بهترین تفریحات در تور بالی رو به شما گردشگران و علاقه مندان به مناظر بکر و بی نظیر معرفی نماییم و از آنجاییکه اندونزی کشوری است که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل داده اند اما مناطقی در این کشور وجود دارد که هندو‌ها در آن ساکن هستند و به جرات یکی از زیبا‌ترین مناطق و جزایر دنیا هم شناخته می شود و اینکه جزیره بالی یکی از بهترین مقاصد برای سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی محسوب می‌شود و در ادامه لازم به ذکر است که بدانید بالی، جزیره‌ خدایان، جزیره کوچکی از بزرگ‌ ترین مجمع‌ الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی بشمار می رود که این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم مرتبط کرده و کلی جاذبه های هیجان انگیز دارد که در زیر می خواهیم بهترین های آن را به شما معرفی کنیم.

پارک واتر بوم بالی مهمترین جاذبه بالی است و اینکه این پارک آبی مملو از فعالیت‌ های مهیج است که در قلب کوتا واقع است

معرفی ۷ تا از بهترینتفریحات در بالی

۱- پارک آبی واتر بوم بالی | Waterbom Bali

پارک واتر بوم بالی پارک آبی مملو از فعالیت‌ های مهیج است که در قلب کوتا واقع است و هر عضو خانواده می‌تواند از امکانات این پارک بهره ببرد و در اینجا بچه‌ها می‌توانند در استخرهای شنا آب بازی کنند، همراه جریان رود آرام به سمت پایین رود حرکت کنند یا با سرعت در مسیر سرسره‌ها و وسایل آبی با نام‌هایی مانند اژدها، افعی سبز و سوپر جام حرکت کنند و مهمتر مادران و پدران می‌ توانند با شرکت در کلاس‌های بازتاب شناسی، کار مانیکور یا پدیکور یا ماهی درمانی در آب گرم مشغول شوند. در رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها طیفی از رژیم‌های غذایی مختلف عرضه می‌شوند و زمین‌ها نیز دارای چشم انداز درختان بزرگ سایه دار و باغ‌های زیبای گرمسیری می‌باشند ؛ توجه داشته باشید که این محیط زمینه استراحت آرامش بخش در برابر گرمای یک روز گرم منطقه گرمسیری را فراهم می‌ کند. 

نشانی پارک آبی واتر بوم بالی : Jl. Kartika, Tuban, Kuta, Kabupaten Badung 

سایت رسمی : http://waterbom-bali.com/  

 

پارک آبی واتر بوم

 

۲- معبد پورا اولون دانو براتان | Pura Ulun Danu Bratan

در جزیره‌ای کوچک در امتداد ساحل دریاچه براتان ( Bratan )، در ارتفاعات سرد مرکز بالی، معبد پورا اولون دانو براتان متعلق به قرن 17 میلادی وجود دارد که یکی از زیباترین مجتمع معابد بالی به شمار می‌رود و اینکه در برابر پس زمینه‌ای باشکوه از دریاچه گوانگ براتان، معابد کاهگلی قرار دارند که تصویر آنها بر روی دریاچه منعکس شده است. زمانی که سطح آب دریاچه بالا می‌آید، به نظر می‌رسد که معابد یاد شده بر روی سطح دریاچه شناور هستند ؛ دریاچه براتان یکی از منابع اصلی آبیاری و آب آشامیدنی جزیره بالی می‌باشد و مجتمع معابد متعلق به دوی دانو ( Dewi Danu ) ، الهه دریا و دریاچه ، می‌باشد و یکی از ویژگی‌های این معبد وجود گنبد بودا در قسمت چپ ورودی به اولین حیاط می‌باشد. در این محل، تصاویری از بودا که به شکل نیلوفر آبی نشسته و در محراب‌های واقع بر روی سکوی مربع شکل در حال مراقبه است، به چشم می‌خورند و وجود این گنبد نشان دهنده پذیرش اعتقادات بودایی توسط هندوهای بالیایی می‌باشد.

 

معبد پورا اولون دانو براتان

 

لازم به ذکر است که این مجتمع معابد مقدس هندو در روشنایی ملایم صبح و قبل از رسیدن اتوبوس‌ ها به بهترین شکل دیده می‌شود و در این هنگام از روز، گاهی وقت‌ها مه سرد فضای دریاچه و کوه‌های اطراف آن را می‌پوشاند و همچنین، شما می‌توانید یک قایق سبک را کرایه کنید و بر روی دریاچه پارو بزنید تا مرو ( Meru ) ( زیارتگاه‌های کاهگلی ) را در فاصله نزدیک پیدا کنید و شما در فاصله‌ای نه چندان دور از مجتمع معابد، باغ گیاه شناسی بالی ( Kebun Rayan Bali ) با جنگل‌های زیبای بامبو، بگونیا، مجموعه ارکیده و گیاهان دارویی وجود دارد که ارزش بازدید دارد و توجه داشته باشید که در زمین‌های آن " پارک Treetop Adventure بالی " وجود دارد که با برخورداری از خطوط کابل معلق، تاب‌های تارزانی و پل‌های معلق محلی سرگرم کننده برای کودکان است. 

نشانی معبد پورا اولون دانو براتان : Jalan Bedugul - Singaraja, Candikuning, Baturiti, Kabupaten Tabanan     .

 

۳- سواحل کوتا بالی سواحل بالی | kuta beaches

 بله ، این ساحل محلی شلوغ است و کلی دستفروش در امتداد آن قدم می‌زنند و اما این ساحل ماسه‌ای معروف در کنار سواحل همسایه لجیان و سمین یاک در شمال هنوز هم محلی سرگرم کننده برای یک گردش روزانه می‌باشد؛ به ویژه در صورتی که شما موج سوار مبتدی باشید یا بخواهید فقط از تماشای منظره آن لذت ببرید. شما می‌توانید آموزش موج سواری ببینید و تخته‌های موج سواری، تخته بوگی، صندلی‌های حمام آفتاب و چتر را مستقیماً از فروشنده‌های ساحل ماسه‌ای اجاره کنید و از تعداد زیادی رستوران و قهوه خانه در امتداد ساحل استفاده کنید ؛ جالبه که دستفروشان ساحلی با یک جمله مؤدبانه "خیر، سپاسگزارم" به راحتی از عرضه کالای خود منصرف می‌شوند اما خوردن مخلوط نارگیل یخی خنک در یک روز شرجی که مستقیماً در کنار صندلی حمام آفتاب به شما ارائه می‌شود، می‌تواند یک موهبت باشد.  برای بهره مندی از آرامش ساحل در بخش دیگری از جزیره، به ساحل ماسه‌های نرم سانور ( Sanur )، جیم باران ( Jimbaran ) یا ساحل نوسا دوآ ( Nusa Dua ) ، ساحل گیگر ( Geger ) در اینجا دارای دسترسی عمومی است سری بزنید و موج سواران باید موج سواری در سواحل دریم لند ( Dream land ) ، کانگو ( Canggu ) ، بالان گان ( Balangan ) ، بین گین ( Bingin ) ، پادانگ-پادانگ ( Padang-Padang ) یا سواحل خلیج‌ های پنهان و دارای حاشیه‌های صخره‌ای را در الو واتا نیز امتحان کنند. 

 

سواحل کوتا بالی سواحل بالی


۴- ساحل جزایر نوسا بالی | nusa dua bali beach

اگر علاقمند به قدم زدن در محلی آرام و بدون ترافیک و سر و صدای گردشگران در جزیره بالی هستید، جزایر نوسا مناطقی هستند که از قدم زدن در آنها لذت خواهید برد و محبوب‌ ترین جزیره در میان جزایر یاد شده جزیره نوسا لمبون گان ( Nusa Lembongan ) است که حدود 20 کیلومتر با سانور فاصله دارد و با استفاده از قایق‌ های موتوری به راحتی می‌توان به این جزیره وارد شد. و در اینجا موج سواری، غواصی با ماسک و لوله، شیرجه رفتن، قایق سواری با قایق‌های سبک و پاروئی فعالیت‌های تفریحی اصلی در این جزیره می‌باشند و جاذبه‌های برجسته این جزیره شامل ساحل زیبای رؤیا ( Dream )، خلیج قارچ ( Mushroom ) و بیرون زدگی سنگی اشک شیطان ( Devil’s tears ) به همراه چشم انداز برخورد خیزاب‌های ساحلی کوبنده با صخره‌ها می‌باشند و بسیاری از افراد محلی همچنان از طریق کاشت جلبک‌های دریایی امرار معاش می‌کنند و شما می‌ توانید آنها را در حالی که در کنار ساحل مشغول کشاورزی هستند، مشاهده کنید و همچنین جزیره مجاور با نام نوسا سنین گان (Nusa Ceningan) با یک تالاب آبی زیبا درست بر بالای پلی که از جزیره نوسا لمبون گان کشیده شده است، واقع است. بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر سه گانه مذکور جزیره نوسا پنیدا (Nusa Penida) می‌باشد که دسترسی به این جزیره با قایق‌های تندور امکان پذیر است و صخره‌ها، غارها و پناهگاه پرندگان جاذبه‌های برجسته در جزیره نوسا پنیدا می‌ باشند و غواصی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که می‌توان در این جزیره انجام داد و در کنار اینها دیدن سفره ماهی دیو، خورشید دریایی و لاک پشت از دیگر فرصت‌های دیدنی در این مکان می‌ باشند و اقامت در این جزایر در کلبه‌های روستایی تا ویلاهای لوکس امکان پذیر است.   

 

ساحل جزایر نوسا بالی

 

۵- دره سید من | Sidemen

اگر به مدت 90 دقیقه در جهت شمال شرق یوبود با خودرو حرکت کنید، به دره زمرد رنگ سیدمن می‌رسید و این دره احساس جزیره بالی کهن را که تا قبل از ورود جمعیت کثیری از گردشگران به این جزیره وجود داشت، زنده می‌کند ؛ ضمنا روستاهای آرام در میان شالیزارهای برنج آبشاری قرار دارند و قله ابر گرفته کوه آگونگ ( Agung ) در پس زمینه ماتند نگهبانی خیرخواه پدیدار است و یکی از مناطق مورد تأکید برای قدم زدن اطراف روستاهای کوچک است که با زمین‌های کشاورزی و مزارع شالیکاری احاطه شده‌اند. در این روستاها، افراد محلی همچنان آیین‌ها و سنت‌های خود را به جای می‌آورند. شما همچنین می‌توانید از حاشیه روستا به قله کوه آگونگ صعود کنید یا از طریق مزارع برنج و مزارع سرسبز قدیمی کاکائو و قهوه در حومه روستا پیاده روی کنید ؛ لازم به ذکر است که کارهای محبوب دیگر که در این محل می‌توان انجام داد، شامل قایق سواری در رودخانه، خلوت گزینی یوگا و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی مانند رقص، کنده کاری یا بافندگی سنتی می‌باشند و اقامت در خانه‌های محلی و اقامتگاه‌های B&B ( صبحانه و تختخواب ) از محبوبیت ویژه‌ای در این منطقه برخوردارند و اما شما می‌ توانید از ویلاهای لوکس مشرف به مزارع برنج نیز استفاده کنید.  

 

 دره سید من


۶- آبشار سکوم پول

در منطقه سینگاراجا ( Singaraja ) در شمال جزیره بالی آبشار سکوم پول واقع است که در واقع مجموعه‌ای از حدود هفت آبشار می‌باشد. این آبشار از دید بسیاری از افراد زیباترین آبشار جزیره بالی به شمار می‌رود. اغلب کوهنوردان یک راهنمای محلی را استخدام می‌کنند تا میسر صعود سه تا چهار ساعته را که از کنار شالیزارهای پرپشت برنج و روستاهای محلی با درختان رامبوتان و قهوه در اطراف آن‌ها می‌گذرد، طی کنند و به مسیر خود در دل جنگل انبوه گرمسیری ادامه می‌دهند. تا حدودی این کار می‌تواند سخت و دشوار باشد چرا که شما باید از مسیر پله‌ای لغزنده به سمت پایین حرکت کنید و به دل رودخانه بزنید. اما زمانی که شما به پایین کوه برسید، می‌توانید با شنا کردن در پایین آبشار خنک شوید. این کار، ماجراجویی عالی برای علاقمندان به طبیعت است که می‌خواهند حیات وحش بالی را به دور از استراحتگاه‌های گردشگری تجربه کنند و محل آبشار : در فاصله حدود 66 کیلومتری شمال یوبود است.

 

آبشارهای سکوم پول

 

۷- شالیزارهای برنج بالی

اگر عکاس هستید و به دنبال عکس گرفتن از شالیزارهای زمرد رنگ و زیبای بالی هستید، شالیزارهای تگالا لانگ و جاتی لوویح تماشایی هستند. اگر حدود 30 دقیقه در مسیر شمال یوبود با خودرو حرکت کنید، چشم انداز شالیزارهای برنج یکی از مشهورترین مکان‌ها برای عکس گرفتن از این چشم اندازهای شمایلی و ثبت زیبایی‌های بی انتهاست و نیز مراقب باشید که افراد محلی در امتداد این دوست داشتنی‌ترین مسیر در میان شالیزارهای برنج از شما کمک مالی درخواست می‌کنند و بسیاری از آنها از شما بابت ورود به شالیزارها و پارک کردن خودروها در کنار جاده پول درخواست می‌کنند. یکی از راه‌های استراحت کردن و لذت بردن از چشم اندازهای سرسبز حضور در یکی از رستوران‌ها و قهوه خائه های مشرف به شالیزارها می‌باشد و اگر حدود 90 دقیقه با خودرو از شهر یوبود فاصله بگیرید، مزارع برنج جاتی لوویح ( Jatiluwih ) با مساحت بیش از 600 هکتار در امتداد دامنه کوه باتوکارو ( Batukaru ) خود نمایی می‌کنند و جمعیت کمتری نسبت به مزارع تگالا لانگ ( Tegallalang ) در این مزارع زندگی می‌کنند ؛ همچنین سر و صدای کمتری از گردشگران در اینجا به گوش خواهد رسید و بنابراین، شما می‌توانید در اینجا بدون این که اذیت شوید، به قدم زدن و گشت و گذار مشغول شوید و در هر دو محل از تعاونی مدیریت آب سنتی به نان "سوباک" (Subak) استفاده می‌شود که سیستم آبیاری مورد تأیید یونسکو است و تاریخ آن به قرن 9 باز می‌گردد.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 12 امتیاز دهنده به تفریحات در بالی
معراج گشت آسمان