لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بهترین زمان سفر به شهر آنکارا

بهترین زمان سفر به شهر آنکارا

ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر برای سفر با تور آنکارا را برای گردشگران شرح بدهیم و اینکه  آنکارا شهری واقع در شمال غربی کشور ترکیه واقع شده است و این آژانس مجری سفرهای آنکارا با بهترین قیمت ها و بهترین خدمات در ارائه متنوع ترین پکیج های مسافرتی تور ترکیه بسیار شناخته شده است که در ادامه تصمیم داریم بهترین زمان سفر به این شهر را به شما معرفی کنیم.

به طور کل بهترین زمان سفر به آنکارا با در نظر گرفتن آب و هوا ، ماه می ( اردیبهشت ماه ) و جون ( خرداد ماه ) می باشد که در این ماه ها هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است

بهترین زمان سفر به شهر آنکارا در چه فصلی است

آنکارا شهری واقع در شمال غربی کشور ترکیه واقع شده است که این شهر پایتخت ترکیه و پس از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور به حساب می آید، این شهر همچنین مرکز سیاسی استان آنکارا بوده و نیز شهر آنکارا در ارتفاع 900 متری از سطح ریا واقع شده است، آب و هوای شهر آنکارا، سرد و معتدل است و این شهر زمستان های سرد و خشک و تابستان های گرم و سوزان دارد. متوسط دمای سالانه آنکارا حدود 11 درجه سانتی گراد و میانگین میزان بارش سالانه این شهر حدود 383 میلی متر می باشد. کم ترین میزان بارش آنکارا در ماه آگوست (مرداد) و بیشترین میزان بارش آنکارا در ماه می (اردیبهشت) اتفاق می افتد.

 

آب و هوای آنکارا

 

گرم ترین ماه آنکارا، ماه جولای (تیر) با دما حدود 22 درجه سانتی گراد و سردترین ماه آنکارا، ماه ژانویه (دی) با دما حدود 0 درجه سانتی گراد می باشد. بهترین زمان سفر به آنکارا، فصل بهار و ماه های اول فصل تابستان می باشد. بطور کلی آب و هوای آنکارا در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع است و بیشتر گردشگران این فصل را برای سفر به آنکارا انتخاب می کنند، سفر به آنکارا در این فصل ها طرفداران بیشتری نسبت به بقیه فصول دارد. مسافران باید بدانند که به دلیل تغییرهای ناگهانی آب و هوای این شهر، در هر زمان ها نمی توانند به آنکارا سفر کنند چرا که تغییرات دما در فصول مختلف بسیار متغییر است. ماه رمضان، یکی از ماه های مهم برای مردم ترکیه به حساب می آید و در این ماه مسلمانان روزه می گیرند. پس اگر مشتاق کافه های خیابانی این شهر هستید، در ماه رمضان به این شهر سفر نکنید. اگر چه بسیاری از اماکن عمومی در این ماه باز هستند و فعالیت می کنند اما اکثر اماکن ترجیح می دهند که در این ماه تعطیل باشند و اینکه امیدواریم که با این اطلاعات بتوانید بهترین زمان سفر به آنکارا را دریابید.

 

بهترین موقع به آنکارا


بهترین زمان سفر به شهر آنکارا بر اساس برنامه ریزی

پربازدید ترین ماه سال در شهر آنکارا، ماه ژانویه است و در این ماه قیمت پروازها و هتل های آنکارا در بالاترین حد خود قرار دارد و بعد از آن ماه آگوست می باشد و همچنین در ماه دسامبر شاهد کمترین تعداد توریست در آنکارا هستیم. با این حال هر سفری انگیزه و هدف خود را دارد. با توجه به اینکه شما چه قصدی از سفر به آنکارا دارید، می توان اولویت هایی را در نظر گرفت و طبق آن زمان مناسب برای سفر را انتخاب کرد و با این توصیفات بهترین زمان سفر به سلیقه شنا بر می گردد و اینکه سفر به ترکیه به مقصد آنکارا برای گردش تقریبا در تمام طول سال امکانپذیر است و اگر به اسکی و ورزش های زمستانی علاقه دارید می توانید در فصل زمستان به این شهر سفر کنید و از امکانات پیست اسکی و تفریحات فصل سرما استفاده کنید و البته چشمه های آب گرم نیز انتخاب خوبی در این فصل می باشند، در فصل تابستان نیز می توانید به آنکارا سفر کرده و از تفریحات آبی در این شهر لذت ببرید ؛ توجه داشته باشید که پارک های آبی و قایق سواری در دریاچه ها و گردش در کافه و رستوران های ساحل دریاچه، جاذبه های توریستی خوبی در فصل تابستان می باشند. 

 

مناسب ترین زمان سفر به آنکارا

 

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا این شهر

به طور کل بهترین زمان سفر به آنکارا با در نظر گرفتن آب و هوا ، ماه می ( اردیبهشت ماه ) و جون ( خرداد ماه ) می باشد که در این ماه ها هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است و همچنین ماه اول پاییز نیز در آنکارا هوای مطبوعی دارد.

 

بهترین زمان سفر به آنکارا برای خرید

اگر به قصد خرید عازم آنکارا هستید، بهتر است بدانید که حراج در مراکز خرید و برند ها معمولا هماهنگ با کل کشور ترکیه می باشد و به طور کل حراج پایان فصل در اواخر هرفصلی به راه میفتد و همچنین در ماه های آذر تا اوایل دی ماه نیز تخفیف ها ادامه دارد. خبر خوب اینکه در شهریور ماه هر سال جشنواره ای در شهر آنکارا برگزار می شود که مسافران آنکارا و ترکیه می توانند از آن دیدن کرده و خرید خوبی همراه با تخفیف داشته باشند. این جشنواره از جاذبه های گردشگری آنکارا به حساب می آید ؛ خالی از لطف نیست که بدانید آنکارا مهد مردم بسیار خونگرم و مهربان با فرهنگی نزدیک یه خودمان است، هنگام صحبت با مردم ترکیه لبخند به لب داشته باشید و اگر در ماه رمضان به این شهر سفر می کنید باید پای بند به یک سری قوانین باشید و از خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی پرهیز کنید.

 

فصل خرید در آنکارا


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 33 امتیاز دهنده به بهترین زمان سفر به شهر آنکارا
معراج گشت آسمان