لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

موزه ای از جنگ های ترکیه در آنکارا

موزه ای از جنگ های ترکیه در آنکارا

موزه ای از جنگ های ترکیه در تور آنکارا موضوع مقاله امروز ماست که این موزه مشهور در پایتخت تور ترکیه یعنی شهر آنکارا وجود دارد که گردشگران بسیاری در سفر خود به آنکارا از آن بازدید می کنند، ساخت این موزه در سال 1915 میلادی برای ساختمان اصلی کمیته حزب اتحاد، توسط " سلیم بی " ساخته شده است، چنانچه از علاقمندان به شناخت موزه ای از جنگ های ترکیه هستید در ادامه همراه ما باشید تا این موزه را بهتر بشناسید.

موزه ای از جنگ های ترکیه یا همان موزه استقلال آنکارا یکی از توریستی ترین مکان های شهر آنکارا می باشد

معرفی موزه جنگ استقلال آنکارا

موزه ای از جنگ های ترکیه یا موزه استقلال آنکارا در میدان اولوس این شهر واقع شده و دارای ساختمانی دو طبقه می باشد که کاملا مطابق با سبک معماری ترکیه ای ساخته شده اند و همانطور که پیش تر اشاره کردیم این بنا در ابتدا قرار بود محل اسکان کمیته اصلی حزب اتحاد باشد اما پس از مدتی این ساختمان را برای محل برگزاری گردهمایی های ملی در نظر گرفتند، همچنین باید بدانید که این بنا در بازه زمانی 1920 تا 1924 میلادی محل استقرار مجلس کبیر ترکیه بوده و پس از آن نیز مدتی به عنوان دفتر اصلی حزب جمهوری خواه مردمی از آن استفاده می شد. سرانجام پس از حدود 60 سال از زمان ساخت این ساختمان از آن به عنوان موزه ای از جنگ های ترکیه  استفاده شد.

 

War of Independence Museum Ankara


بخش های مهم موزه جنگ های ترکیه

گردشگران آنکارا باید بدانند که ساختمان موزه استقلال در مجموع دارای 8 بخش مختلف می باشد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم : 

 

راهرو : در هر یک از طبقات این ساختمان راهرو های وجود دارد که مملو از تابلو های نقاشی، اسناد، اجسام و عکس هستند، سمت چپ راهرو اصلی به اسناد سال های 1918 تا 1923 و سمت راست این راهرو به عکس های مربوط به دوره های مجلس ترکیه و غیره اختصاص دارد.

 

اتاق کمیسیون : این اتاق که دومین اتاق موجود در سمت چپ راهرو اصلی است زمانی محل قرار گیری اعضای کمیسیون و انجام مطالعات و بررسی هایی پیرامون مشکلات روز ترکیه بوده است، از مهم ترین وسایل موجود در این اتاق می توان به مهر استفاده شده در کنگره ارزروم اشاره کرد که گردشگران می توانند از آن دیدن کنند.

 

War of Independence Museum

 

اتاق کمسین قانون گذاری : چهارمین اتاق موجود در سمت چپ راهرو اصلی در گذشته محل بررسی تطابق لایحه های پیشنهادی با قانون اساسی کشور ترکیه بوده است و در آن اسنادی در رابطه با نبرد تهاجم بزرگ، جنگ های استقلال در مراحل پایانی و غیره نگهداری می شود، همچنین لازم به ذکر می باشد که در این اتاق قالیچه ای به نمایش گذاشته شده است که نماد پیمان ملی می باشد.

 

اتاق مدیریت : اتاق مدیریت این موزه در واقع پنجمین اتاق موجود در سمت چپ راهرو اصلی می باشد که در آن عکس هایی از فرماندهان جنگ استقلال، اسناد مرتبط با پیمان های صلح مودانیا و لوزان، وسایل مصطفی کمال، نمونه لباس فرم فرماندهان جنگ استقلال و غیره نگهداری می شود.

 

سالن اجتماعات اصلی : سالن اجتماعات این ساختمان در سمت راست راهروی اصلی واقع شده است و امروزه نیز به همان شکلی که در گذشته تزئین شده بود از آن نگهداری می شود، صندلی مخصوص رییس مجلس و سکوی سخنرانی در وسط این سالن قرار گرفته اند و جلوه ای با شکوه و رسمی به سالن اجتماعات موزه بخشیده اند. 

 

War of Independence Museum in Ankara

 

مسجد : مسجد این ساختمان دارای تزئینات بسیار ساده بوده و در آن چندین جانماز قدیمی و رحل به نمایش گذاشته شده است، گردشگران آنکارا باید بدانند که این بخش از موزه در ابتدای سمت راست راهروی اصلی قرار دارد.

 

چنانچه قصد سفر به آنکارا را دارید و از علاقه مندان به تاریخ جنگ های ترکیه هستید پیشنهاد ما به شما بازدیدی از موزه ای از جنگ های ترکیه می باشد چرا که با رفتن به این موزه اطلاعات کاملی کسب خواهید کرد.

 

موزه استقلال در انکارا


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 27 امتیاز دهنده به موزه ای از جنگ های ترکیه در آنکارا
معراج گشت آسمان