لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

وارنا شهری در بلغارستان

وارنا شهری در بلغارستان

تور وارنا سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان است و با پایتخت این کشور، صوفیه، تنها 470 کیلومتر فاصله دارد. وارنا یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری تور بلغارستان بشمار می رود و به ویژه در فصل تابستان هزاران گردشگر و توریست از سراسر دنیا برای لذت بردن از سواحل زیبا و آفتابی وارنا به این شهر سفر می کنند. وارنا در امتداد دریای سیاه قرار دارد و آب و هوای خنک و مطبوع آن در کنار سواحل زیبا و خیره کننده اش در فصل تابستان میزبان مسافران بسیار زیادی می باشد و در کل وارنا یکی از بهترین شهر های ساحلی بلغارستان است که بیشتر مسافران آن از ایران هستند.

وارنا یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری این کشور بشمار می رود و به ویژه در فصل تابستان هزاران گردشگر و توریست از سراسر دنیا برای لذت بردن از سواحل زیبا و آفتابی وارنا به این شهر سفر می کنند

درباره شهر وارنا ( Varna )

بلغارستان در شمال ترکیه و جنوب شرقی اروپا قرار دارد و در تمام طول سال شهرهای توریستی آن مانند صوفیه و وارنا پذیرای گردشگران زیادی هستند. ولی بهترین و شلوغ ‌ترین زمان سفر به بلغارستان ماه‌های مرداد و شهریور در تابستان است ؛ در ضمن هزینه کردن و خرج کردن یکی از دغدغه های اصلی مسافران و گردشگران بلغارستان است، مثلا تصور کنید وقتی به یک کشور جدید سفر می کنید پول نداشته باشید و یا هزینه سفر شما بیشتر از حد تصور باشد. آن وقت چه می کنید؟ برای اینکه سفر ی راحت و آسوده داشته باشید بهتر است قبل از سفر کردن هزینه های سفر خود را به طور دقیق بررسی کنید.

وارنا

 

هزینه سفر به وارنا و صوفیه در بلغارستان

سفر کردن همیشه همراه شادی و هیجان است و ما را از یکنواختی زندگی نجات می‌دهد و نیز مواجه‌ شدن با شرایط جدید و متفاوتَ، سبب دوری ما از عادت‌ های همیشگی را می‌شود و همه‌ این مواهب سفر وقتی بیشتر می‌شود که کشوری آرام، زیبا و چهار فصلی مانند بلغارستان را انتخاب کنید و سفر به بلغارستان تفاوت کمی بین قیمت‌ ها در بلغارستان با تهران وجود دارد و واحد پول بلغارستان لوا با علامت اختصاری (BGN) است، هر لوا برابر با صد استونیکی است، در ضمن سکه‌های 1، 2، 5، 10، 20 و 50 استوتینکی و اسکناس‌های 2 لوا بنفش‌رنگ، 5 لوا قرمز رنگ، 10 لوا نارنجی و بنفش ‌رنگ، 20 لوا آبی رنگ، 50 لوا قهوه‌ای رنگ و 100 لوا سبز رنگ هستند.

 

سفر به وارنا

 

لازم به ذکر است که هزینه خوراک در بلغارستان برای صرف یک وعده غذا در رستوران 39.000 تا 130.000 تومان پول لازم است، مثلا در فست فودهای زنجیره‌ ای همانند مک‌ دونالد نیز هر وعده غذا در حدود 37.000 تومان می‌شود.

 •    هر بطری آب معدنی کوچک 4.300 تومان،

•    هر نوشابه پپسی قوطی‌ای 5.100 تومان،

 •    یک لیتر شیر 5.200 تومان،

 •    یک نان سفید 500 گرمی 2.500 تومان،

 •    هر کیلو برنج 7.700 تومان،

 •    بسته تخم‌مرغ 12 عددی 9.000 تومان،

 •    گوجه‌فرنگی یک کیلو 3.500 تومان،

 •    سیب‌زمینی یک کیلو 2.400 تومان  

•    پیاز یک کیلو 3.800 تومان

 

لازم به ذکر است که اگر آپارتمان اجاره کنید به‌ صرفه‌تر است که مواد اولیه غذا را بخرید و غذا بپزید تا اینکه به رستوران بروید. یکی دیگر از ترفندهای شما که سفرتان را به‌صرفه‌تر می‌کند این است که در قنادی‌ ها صبحانه‌تان را بخورید و در این منطقه  بانیکا معروف‌ترین شیرینی برای صبحانه است  ؛ در ادامه بدانید که هزینه‌ حمل‌ و نقل در بلغارستان  هزینه بنزین در بلغارستان هر لیتر حدود 5.000 تومان است. ورودی تاکسی در ترافیک عادی 2.500 تومان است و به ازای طی کردن هر کیلومتر از مسیر 2.300 تومان به کرایه شما اضافه می‌شود. قیمت در اختیار بودن تاکسی برای هر ساعت 59.000 تومان است و همچنین خط های اتوبوس زیادی در سطح شهر سرویس‌ دهی می‌ دهند که هزینه ورودی آن‌ ها 2.500 تومان است و اینکه در اتوبوس‌ها شخصی کنار راننده است که مسئول گرفتن کرایه از مسافران است پس نیازی به تهیه بلیت نیست و اینکه وسایل نقلیه عمومی مانند ترن، اتوبوس به سبب ارزان بودن مملو از جمعیت هستند و نکته حائز اهمیت این است که برای مطمئن بودن از درستی کرایه تاکسی، بهتر است از تاکسی‌ های نشان‌ دار استفاده کنید. برای سفر بین شهرهای بلغارستان بهتر است از قطار استفاده کنید و نیز قیمت بلیت قطار به‌طور میانگین 30.000 تومان هست.

 

شهر وارنا

 

اقامت در وارنا

هزینه اقامت در بلغارستان برای اقامت در هتل پنج ستاره هر شب 780.000 تومان، هتل چهار ستاره هر شب550.000 تومان، هتل سه ستاره هر شب 440.000 تومان و هتل دوستاره هر شب 350.000 تومان باید پردازید. هزینه کرایه آپارتمان در شهر صوفیه بلغارستان برای هر شب بین 70.000 تا 500.000 تومان است و این تفاوت قیمت بستگی به محل آپارتمان دارد و اجاره آپارتمان به‌صورت یک‌ ماهه نیز انجام می‌شود، مثلاً نرخ کرایه برای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر مبلغ 2.000.000 تومان و در اطراف شهر 1.500.000 تومان و برای آپارتمان سه‌ خوابه در مرکز شهر 3.300.000 تومان و در اطراف شهر 2.300.000 تومان است و شما به تعداد هتل‌ ها در صوفیه هاستل می بینید که سبب رقابت آن‌ ها شده و هزینه هاستل ها بین 40.000 تا 250.000 تومان برای هر شب است و نیز در شهرهای صوفیه (Sofia)، ولیکوترنوو (Veliko tarnovo) و پلوودیو (Plovidiv) هاستلی به نام "ماستل" شعبه دارد که دو وعده‌غذای صبحانه و شام رایگان و نسبت به هاستل های دیگر قیمتی مناسب ‌تر دارد ؛ هتل بلغارستان هزینه تفریح در بلغارستان در بلغارستان تفریحات زیادی هستند که به‌خوبی می‌ توانند اوقات خوشی برای شما پدید آورند.

 

هزینه اقامت در وارنا

 

اطلاعات کلی شهر وارنا

یکی از تفریحات محبوب بلغاری‌ ها گشت کشتی دزدان دریایی است که در آن موسیقی زنده و رقص اجرا می‌شود و به کودکان اجازه می‌دهند تا لباس‌های محلی بلغاری به تن کنند و توجه داشته باشید که یک وعده ماهی کباب نیز می‌توانید میهمان این گشت باشید. هزینه کامل این خدمات 480.000 تومان است. قیمت‌ها در ساحل آفتابی (Sunny Beach) نسبت به سایر ساحل‌ها بیشتر است و موضوع بعدی در بلغارستان هزینه مکالمه تلفنی است که هزینه مکالمه تلفنی در این کشور چندین برابر ایران است و هر دقیقه مکالمه داخلی 1.100 تومان دارد و اینکه " ام تل (Mtel) " بهترین اپراتور از بین پنج اپراتور سرویس‌دهنده موبایل است. سایر اپراتورها عبارت‌اند از مکس تلکام (Max Telecom)، ویوا کام (Vivacom)، بولساتکام (Bulsatcom) و تلنُر (Telenor). اینترنت نامحدود با سرعت 60 مگابایت یا بیشتر 50.000 تومان است و همچنین هزینه پوشاک و خرید لباس در بلغارستان  برای خرید لباس‌های برند در بلغارستان برندهای معروف زیادی وجود دارند و به‌راحتی می‌توانید فروشگاه‌های برند زیادی را در هر مرکز خرید ببینید و قیمت لباس‌ها به نسبت ارزان‌تر از تهران است ؛ مثلا قیمت یک پیراهن زنانه برند 180.000 تومان، شلوار جین برند 380.000 تومان، کفش ورزشی برند 460.000 تومان، کفش چرم مردانه مجلسی 500.000 تومان است.

 

وارنا بلغارستان


توصیه های بهداشتی بلغارستان

 1 - توجه داشته باشید که فرقی نمی کند شما به کجا سفر می کنید، قبل از سفرتان سعی کنید که حتما در مورد شرایط بهداشتی و درمانی شهر مقصدتان اطلاعات را کسب کنید.

 

2 - زمان که به بلغارستان سفر کردید توجه کافی برای تهیه غذا و آب مناسب خودتان داشته باشید، ترجیحا از آب های معدنی در سوپرمارکت ها استفاده بنمایید.

 

3 - لازم است قبل از سفر به بلغارستان کنترل کنید که واکسن‌ های چهارگانه ( کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک ) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید.

 

4 - علاوه بر این بهتر است که قبل از مسافرت خودتان در برابر بیماری های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A  و B واکسینه نمایید.

 

5 -  در صورتی هم که داروی خاصی مصرف می کنید، می توانید به اندازه مصرفتان در طول سفر همراه خودتان داشته باشید.

 

سواحل وارنا

همان طور که گفتیم سواحل آفتابی و زیبای وارنا در بلغارستان یکی از مهم ترین دلایل برای سفر به این شهر است. در وارنا سواحل ومناطق ساحلی ویژه ای و زیادی وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و در طول ماه های جولای و آگوست که اوج سفرهای تابستانی است آفتاب با سخاوت و بخشندگی تمام می تابد و می توانید ۱۰-۱۱ ساعت آفتاب بگیرید و در اصل یکی از جذابیت های وارنا آب و هوای آن است و در فصل تابستان آب و هوای وارنا بسیار معتدل و دلپذیر است و دریا نیز بسیار آرام و زلال است و همین دلایل سواحل این شهر را به یکی از بهترین و ایده آل ترین سواحل تابستانی تبدیل کرده است. تفریحات ساحلی  دراز کشیدن زیر آفتاب دلپذیر تابستانی و لذت بردن از صدای موج های دریا به خودی خود می تواند تفریحی آرامبخش و لذتبخش باشد ؛ با این حال در سواحل وارنا می توانید تفریحات دسته جمعی هم انجام بدهید، به ویژه اگر همراه با خانواده و کودکانتان به وارنا سفر می کنید و در سواحل مختلف وارنا معمولا امکانات زمین والیبال وجود دارد و با تهیه توپ می توانید خانوادگی مسابقه والیبال ساحلی برگزار کنید! بچه ها هم می توانید در سواحل شنی بازی کنند و قلعه شنی بسازند و اینکه وارنا علاوه بر سواحل و تفریحات آبی، جاذبه های تاریخی و گردشگری دیگری نیز دارد. 

 

Varna Beaches


جاذبه های مهم شهر وارنا

باغ دریایی یکی از این جاذبه هاست که باغی سرسبز و باصفا در کنار ساحل است و در اوج تابستان فضایی خنک و دلپذیر به وجود آورده است و بعد از آن موزه باستان شناسی وارنا، غار صومعه وارنا، کلیسای جامع مشهور وارنا که به نماد این شهر هم تبدیل شده است و نیز جنگل سنگی، حمام تاریخی رمی ها، موزه تاریخ وارنا، باغ گیاهشناسی، گلدن سندز و ده ها دیدنی دیگر در شهر وارنا وجود دارد که مطمئنا برای بازدید از تمام آن ها وقت کم می آورید ؛ بنابراین بهتر است با برنامه ریزی صحیح علاوه بر لذت بردن از ساحل به جاذبه های گردشگری دیگر وارنا در بلغارستان نیز سری بزنید و از وقتتان به بهترین شکل استفاده کنید و نیز برای آشنایی بیشتر و بهتر با جاذبه های گردشگری که در شهر وارنا وجود دارد پیشنهاد می کنیم که حتما مطلب معرفی جاذبه های گردشگری شهر وارنا را مطالعه نمایید.

 

جاذبه های وارنا

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 12 امتیاز دهنده به وارنا شهری در بلغارستان
معراج گشت آسمان