لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

بهترین زمان سفر به بالی

بهترین زمان سفر به بالی

شاید برای خیلی از مسافرها این سوال پیش بیاید که بهترین زمان سفر با تور بالی در چه زمانی است؟ از آنجاییکه بالی جزیره‌ ای است واقع در کشور زیبای اندونزی و مهمتر جزو مراکز گردشگری مهم دنیا به شمار می‌ رود توانسته هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این جزیره زیبا جذب کند که تعداد بسیاری از این مسافران و گردشگران از کشور خودمان میباشد و شما برای سفر به بالی میتوانید با پرواز ماهان ایر و پرواز عمان ایر به این منطقه زیبا سفر کنید؛ تور اندونزی شهر بالی جاذبه ها و تفریحات بسیار جذابی را در دل خود جای داده که باعث شده توریست های بسیاری برای بازدید از آن تمایل نشان دهند و نیز این جزیره نقطه عطف دو اقیانوس بزرگ هند و آرام می باشد و به همین دلیل آب و هوایی مطلوب و مناسب دارد.

این روزها بالی به عنوان بهترین مقصد ساحلی در جهان، هفتمین مقصد برتر تابستانی، دومین مقصد برتر در ماه آوریل، بهترین مقصد گردشگری در آسیا و چهارمین جزیره برتر جهان، مکانی محبوب بین توریست ها می باشد

بهترین زمان سفر به شهر بالی را بشناسید

بهترین زمان سفر به شهر بالی را بشناسید :

این روزها بالی به عنوان بهترین مقصد ساحلی در جهان، هفتمین مقصد برتر تابستانی، دومین مقصد برتر در ماه آوریل، بهترین مقصد گردشگری در آسیا و چهارمین جزیره برتر جهان، مکانی محبوب بین توریست ها می باشد. ما در این قسمت قصد داریم اطلاعاتی در زمینه بهترین زمان سفر به بالی در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم، پس برای این که بتوانید سفر لذت بخشی به این جزیره خوش منظر داشته باشید و بدانید بهترین زمان سفر به بالی چه فصلی است در ادامه با ما همراه باشید.

 

در ابتدا مهم است بدانید که در حالت کلی می توان گفت که آب و هوای جزیره بالی استوایی می باشد و وقتی گردشگران به آن سفر می کنند، تغییرات محسوسی در آب و هوای آن حس نمی کنید. بالی دارای ۲ فصل جداگانه خشک و بارانی بوده، ولی نسبت به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا، بارندگی کم تری در آن رخ می دهد و برای آن دسته از مسافران که به قصد موج سواری به این جزیره سفر می کنند، بهترین زمان سفر به بالی فصل خشک و تابستان می باشد که آن ها می توانند از موج های بی نظیر لذت ببرند و در ادامه توجه داشته باشید که بهترین زمان سفر به بالی از نظر جهانگردانی که به آن سفر کرده اند، خرداد تا مهرماه انتخاب شده است، در این زمان قیمت هتل ها افزایش چشم گیری خواهد داشت ؛ همچنین در ماه های فروردین تا مهر که تابستان بالی در این زمان می باشد، گرمای هوا بیشتر شده و به همان نسبت رطوبت آن نیز بالا می رود. فصل تابستان که هوا گرم و خشک می باشد و هیچ گونه بارانی در جزیره نمی بارد، زمان مناسبی برای ورزش های آبی مانند قایقرانی و هایکینگ می باشد که گردشگران می توانند از آن ها لذت ببرند. ضمنا جهانگردان می توانند در این زمان که گرمای هوا زیاد می باشد، به ارتفاعات موجود در جزیره که دارای هوای خنک تری است، بروند.

 

 

آژانس معراج گشت مجری تور بالی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 

 

 

در ادامه برای آن دسته از افراد که به قصد آفتاب گرفتن می خواهند به بالی سفر کنند، بهترین زمان سفر به بالی تابستان می باشد.

لازم به ذکر است که بگوییم تابستان گران ترین فصل در بالی می باشد به طوری که در فاصله ماه های تیر تا شهریور قیمت هتل ها سرسام آور می شود، پس بهتر است که در زمان زودتری برای رزرو اتاق خود اقدام کنید.

  فصل زمستان و بارانی بالی از ماه آبان شروع می شود و تا فروردین ادامه دارد، در این زمان بادهای بسیار سردی در سطح جزیره می وزد که سبب خنک شدن هوا می شود. طبیعتا گردشگران ترجیح می دهند که  در این زمان به جزیره سفر کنند تا گرمای هوا آن ها را آزار ندهد و بتوانند در هوایی لذت بخش از زیبایی های جزیره بازدید کنند و نیز در فاصله ماه های آبان تا فروردین باران زیادی در بالی می بارد به طوری که گردشگرانی که در ماه های دی و بهمن به این جزیره سفر می کنند، هر روز با بارش باران مواجه می شوند ؛ لازم به ذکر است که آب و هوای گرمسیری بالی، این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری کشور اندونزی تبدیل کرده است. دمای این جزیره در همه سال حدود ۱۸ تا ۳۰ درجه‌ سانتی‌گراد و سطح رطوبت در این منطقه حدود ۷۵٪ می باشد که هوایی مطبوع و آفتابی‌ را برای گردشگران و بومیان به همراه دارد. در ماه های دی تا فروردین، بادهای موسمی غربی باعث باران‌های سیل ‌آسا و رطوبت بالا می‌شوند، با این حال، معمولا روزها در جزیره هوا آفتابی بوده و فقط شب‌ها باران‌های پراکنده می‌بارد که این باران ها سبب اعتدال هوا می شود، اما گردشگران باید بدانند که این زمان مناسبی برای سفر به این جزیره نیست و بهترین زمان سفر به بالی فصل تابستان‌ است.

 

 

 

در ماه های تیر تا مهر رطوبت هوا کم می‌شود و در شب، هوا خنک است که این موضوع برای گردشگران بالی بسیار دلپذیر می باشد. همان طور که گفتیم بهترین زمان سفر به بالی، تابستان است که گردشگران زیادی از سرتاسر جهان به این جزیره زیبا سفر می کنند. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که اهل سفر بوده و دوست دارید بالی را خلوت تر از همیشه ببینید، پیشنهاد می‌کنیم که فصول بهار و پاییز را برای سفر به بالی انتخاب کنید و اینکه در فصل پاییز و بهار هم هوای منطقه بسیار مطبوع بوده و در این بازه زمانی معمولا باران نمی بارد.

 

 

اگر باران‌های سیل ‌آسای زمستانی بالی را در نظر نگیریم، همه فصول سال برای سفر به بالی زمان مناسبی می باشد اما با این وجود اگر بخواهیم بگوییم بهترین زمان سفر به بالی چه فصلی می باشد، قطعا به زمستان نمی توان اشاره کرد، آب‌ و هوای گرمسیری این جزیره که روزهای آفتابی و شب‌های خنکی را به همراه دارد، بالی را به شهر چهار فصل برای گردشگران اندونزی تبدیل کرده است.

بهترین زمان سفر به بالی بر اساس تحقیقات

 در ماه‌های خرداد تا مهر است و در این زمان که مسافران زیادی به این شهر سفر می کنند، قیمت هتل های این منطقه افزایش پیدا می کند و همچنین هزینه سفر مسافران نیز افزایش می یابد. اما در ماه های فروردین تا خرداد مسافران کمتری به این شهر سفر می کنند و به همین دلیل هزینه ها کمتر است.

 

 

نکته حائز اهمیت اینجاست که برخی از جهانگردان به قصد شرکت کردن در فستیوال ها و جشنواره های متنوعی که در این جزیره برگزار می شود، به آن سفر می کنند.

 

 

از آن جایی که اکثر فستیوال های بالی در فصل خشک آن برگزار می شود، پس بهترین زمان سفر به بالی برای آن ها فصل خشک بالی می باشد و برخی از این فستیوال های جذاب و دوست داشتنی که می توان در فصل خشک تابستان از آن ها لذت برد عبارت اند از : فستیوال هنر بالی، فستیوال بادبادک ها، فستیوال گالونگان و فستیوال نوسا دوئا ؛ پس لازم به ذکر است که بگوییم اگر برای شما گردشگران بالی مخارج سفر مهم می باشد، بهتر است که در فصول پر گردشگر به بالی سفر نکنید و فصول کم توریست را برای سفر خود انتخاب کنید تا هزینه های شما کاهش یابد و در آخر امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود و بتوانید بر اساس آن سفر خوبی را تجربه کنید.


مناسب ترین زمان برای سفر به تور بالی :

 بالی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در ۸ درجه جنوبی خط استوا قرار دارد. از این رو بالی را می‌توان جزو سرزمین‌های گرمسیری محسوب کرد.

دمای بالی در طول روز در حدود ۷/۲۶ تا ۲/۳۲ درجه است. بالی رطوبتی در حدود ۷۵٪ دارد که متغیر است. بنابراین هوای بالی بسیار گرم است. در بالی دو فصل بارانی و خشک وجود دارد که به طور مجزا از هم هستند. بالی نسبت به دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا از باران کمتری برخوردار است.  طبیعی است که در آب و هوای آفتابی، تعداد مسافران این جزیره بیشتر می‌شود. بدون باران‌های سیل‌آسا و هوای مرطوب راحت‌تر می‌توان حمام آفتاب گرفت، در جنگل‌های زیبای این جزیره پیاده‌روی کرد و غرق در لذت موج‌سواری در سواحل گرم بالی شد.

 دمای هوا در ماه‌های جولای و آگوست ( مرداد و شهریور) از 21 درجه به 27 درجه خواهد رسید. ماه‌های آذر و دی نیز چندان خنک‌تر از این نخواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم سفر به بالی در این ایام سال را نیز مد نظر داشته باشید.  بالی در فاصله هشت درجه‌ای از مدار استوا واقع شده و آب و هوایی گرمسیری دارد. رطوبت هوا در این جزیره همواره حدود 85 درصد است. به همین خاطر خودتان را برای تعریق زیاد و هوای شرجی آماده کنید. البته باید بگوییم منطقه سبز کینتامانی که در شمال جزیره واقع شده، هوای خنک‌تری دارد.  اگر می‌خواهید لذت یک هوای خنک و حتی سرد را در جزیره بالی بچشید، توصیه می‌کنیم کوه باتور را نیز در نظر داشته باشید. ارتفاع زیاد این کوه باعث شده که هوای سردتری در قلّه داشته باشد.  یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که در جزیره بالی می‌توانید داشته باشید این است که با موتور‌سیکلت تا بالای کوه بروید و از خنکای آنجا لذت ببرید.

 اگرچه سفر در فصل‌های خشک و پایانی سال به جزیره بالی باعث می‌شود که روزهای آفتابی چندان زیادی نداشته باشید اما مادر طبیعت همواره این جزیره را سرسبز و زیبا نگه می‌دارد. به همین دلیل هر فصلی از سال که سفری به بالی داشته باشید، طبیعت جلوه فوق‌العاده‌ای برای عرضه به شما خواهد داشت.  در ماه‌های اوریل تا اکتبر در بالی، فصلی است که بادهای موسمی در جریان هستند. این زمان تقریبا در حدود شش ماه از سال را شامل می‌شود. فصل بادهای موسمی فصلی است که برای بالی فصل خشک محسوب می‌شود.

 

در این فصل، بخش غربی شبه جزیره در بالی، بهترین موج‌ها را به خود خواهد دید. بنابراین این فصل را می‌توان بهترین فصل برای سفر عاشقان موج به حساب آورد. نگاهی به میزان مسافرت توریست‌ها به بالی نشان می‌دهد که سفر به بالی در ماه ژوئن تا سپتامبر بیشترین استقبال را داشته است. این ماه‌ها مصادف با اواسط خرداد تا اوایل مهر هستند. در این فصل بهای هتل‌ها افزایش می‌یابد. از این رو می توان گفت به طور کلی فصل خشک بالی از لحاظ آب و هوایی بهترین فصل برای سفر به بالی است


نگاهی به میزان مسافرت توریست‌ها به بالی نشان می‌دهد که سفر به بالی در ماه ژوئن تا سپتامبر بیشترین استقبال را داشته است

به دلیل خلوت بودن جزیره در این فصل، می‌توانید هتل‌های ارزان‌تری با اتاق‌های مجهزی داشته باشید. اگر از افراد ماهری در این زمینه راهنمایی بگیرید احتمالاً موفق می‌شوید که بهترین هتل بالی را برای سفرتان رزرو کنید.

 علاوه بر این، تعداد توریست‌های جزیره کمتر هستند و می‌توانید بازدید بهتری از مکان‌های دیدنی جزیره داشته باشید. احتمالا می‌توانید تمام گوآ گاجا (غار فیلی) را برای خودتان داشته باشید و به تنهایی از جاذبه‌های آن دیدن کنید.

 در فصول شلوغ سال، برای بازدید از این دیدنی‌ها احتمالاً ناچار خواهید شد که مُدام در صف‌های طولانی باشید. همچنین هوا صاف است و آلودگی ناشی از شلوغی جزیره شما را آزار نخواهد داد.  در نهایت اینکه احتمالاً برخورد محلی‌ها با شما بهتر خواهد بود چرا که سرشان خلوت‌تر است و بهتر می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

 البته که سفر به بالی در خلوت‌ ترین زمان سال بدی‌های مخصوص به خود را هم دارد. برخی مواقع بارندگی چندین روز به طول می‌انجامد در حالیکه در فصل‌های دیگر در عرض یک ساعت بارندگی بند می‌آید. آب و هوا را به هیچ‌وجه نمی‌توان پیشبینی کرد. علاوه بر این، رطوبت هوا بسیار بالاست و گرما را غیر‌قابل تحمل می‌کند. با افزایش بارندگی‌ها احتمال بروز بیماری‌های عفونی مثل تب هم بیشتر می‌شود.  دریای همیشه طوفانی و مواج هم لذت موج‌سواری و قایق‌سواری را از شما خواهد گرفت.

 

 

آژانس معراج گشت مجری تور بالی با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 17 امتیاز دهنده به بهترین زمان سفر به بالی
معراج گشت آسمان