لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند

فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند

فرهنگ مردم کشور تایلند آمیزه ای از فرهنگ کشور های هند ، چین و کامبوج و دیگر کشور های جنوب شرق آسیا می باشد؛ اکثر مردم و بومی های تایلند عاشق لبخند زدن هستند و برخورد و مراوده با این مردم بسیار لذت بخش و تکرار نشدنی می باشد ، مردم محلی واقعا مشتاق به ارتباط برقرار کردن و صحبت کردن و شناخت سرزمین و محل زندگی شما خواهند بود؛ یک نکته جالب در کشور تایلند وجود دارد که غربی ها با آن مشکل دارند و آن در آوردن کفش هایشان است که ستون اصلی فرهنگ این کشور محسوب می شود که شما در سفر با تور تایلند و و ورود به این کشور می توانید این موضوع را به کرات حس کنید.

95 درصد مردم تایلند بودایی هستند

مذهب مردم تایلند

مهمترین عقاید مردم کشور تایلند احترام به اجداد و نیاکان می باشد و بسیار مهمان نواز و گرم هستند . تصمیم گیری های بزرگ با مشورت بزرگترهای فامیل و قبیله انجام می گیرد؛ بیش از 90 درصد مردم کشور تایلند به آیین بودایی اعتقاد دارند و نکته مهم اینجاست که در سفر بدانید که که مذهب و رتبه های مذهبی از جمله راهبان برایشان قابل احترام و حائز اهمیت می باشد ، تایلندی ها به قدری به راهبه های این کشور احترام می گزارند که در مراکز عمومی و از تماس فیزیکی به آنها اجتناب می کنند؛ در معابد یا مکان های مقدس حتی اگر مخروبه نیز باشد دارای احترام و ارزش والایی برایشان دارد و در محیطی که عبادت کننده ها مشغول به اعمال دینی و سنتی خود هستند کاملا سکوت و آرامش در محیط حکم فرماست؛ عامه مردم راهب ها را به آغوش نمی کشند و همچنین راهبان نیز با هیچ زنی دست نمی دهند ، انجام این کارها به دید مردم تایلند ناشایست و جنبه بی احترامی دارد. 

 

آداب و رسوم مردم تایلند


آداب و رسوم مردم تایلند

از موارد آداب رسوم مردم تایلند می توان به احترام به بودا و مقدسات ذکر کرد که داشتن رفتار مناسب و پوشش مناسب در مکان های محترم در مقابل مجسمه های بودا از الزامات افراد این کشور است؛ تایلند کشوری پادشاهی است و پادشاه در بالاترین جایگاه و ارزش برایشان قرار دارد و کلا به وسایل و مواردی که عکس پادشاه در آن حک شده باشد تحت هر شرایطی ادای احترام می گذارند ، برای مثال سکه ها و اسکناس ها و کتاب ها و تصاویری که منقوش به تصاویر پادشاهی باشد با کمال احترام برخورد می کنند .


جشن های تایلند

شما در به تایلند جشنواره های متعددی مثل جشن آب ، جشن گل ، جشن پاتایا ، نمایشگاه میوه و کبوتر همه ساله برگزار می شود  را خواهید دید که در زیر تعدادی از آنها را برای شما مسافران توضیح می دهیم.

 

جشن آب 

جشن آب در کشور تایلند از 13 تا 15 آوریل همه ساله در مراسم نوری سنتی این کشور که به ( سونگکاران ) که به معنی حرکت و تغییر است معروف میباشد ، برگزار می شود؛ این جشن در تمامی نقاط تایلند برگزار می شود که مردم با پاشیدن آب بر روی هم جشن بزرگی می گیرند زیرا اینکار در فرهنگ این کشور بسیار خوش یمن می باشد .

 

جشن آب تایلند

 

جشن پاتایا 

این جشن در ساحل دریای تایلند در شهر پاتایا همه ساله در فصل گرما با حضور بسیاری از مردم این کشور برگزار می شود و در این جشنواره گل و غذا را بر روی شناور هایی قرار می دهند و به محل برگزاری مسابقات می برند و جزو پر بازدید ترین جشنواره های کشور تایلند محسوب می شود. که می توانید با خرید تور پاتایا ، کشور تایلند از جشن های هیجان انگیز این شهر لذت ببرید.

 

جشن پاتایا

 


جشن گل

جشن گل همه ساله در هفته اول فوریه در شمال  کشور تایلند به دلیل تنوع در کاشت گونه های مختلف گل و گیاه برگزار می شود.

 

جشن گل تایلند

 

جشن کبوتر 

در این جشنواره در کشور تایلند بیش از هزار و  چهارصد شرکت کننده رو به روی هم رقابت می کنند و سالانه علاقه مندان به کبوتر از تایلند و کل جهان برای شرکت در این جشنواره به شهر یا در کشور تایلند می روند .


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 12 امتیاز دهنده به فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند
معراج گشت آسمان