لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

راهنما سفر به آنکارا

راهنما سفر به آنکارا

اگر شما قصد سفر کردن به پایتخت تور ترکیه را دارید باید در نظر داشته باشید که به سمت آنکارا بروید. شهری که تلفیقی از مدرنیته و سنت آن را در برگرفته است و این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیاری برای گردشگران خود هست ولی اکثریت توریست های ایرانی این شهر به دلایل غیر توریستی و تفریحی به این شهر می روند ؛ در سال های اخیر تور آنکارا پیشرفت های زیادی داشته است و فرهنگ مردمان ترکیه به ایرانیان شباهت های زیادی دارد و نیز لازم به ذکر است که یادگیری زبان ترکی استانبولی که زبان اصلی این منطقه است.

اگر شما قصد سفر کردن به پایتخت کشور ترکیه را دارید باید در نظر داشته باشید که به سمت آنکارا بروید، شهری که تلفیقی از مدرنیته و سنت آن را در برگرفته است

راهنمای سفر

اگر قصد سفر به آنکارا ترکیه را دارید باید گفت که از بهترین جاذبه ها در این شهر مدرن و اما تاریخی بازدید خواهید کرد، سفر به آنکارا سفریست به فراتر از انتظارها چرا که این شهر پر از موزه های مختلف باستانی و نظامی که شما نمیتوانید در چند روز فقط قسمت کمی از آن را مشاهده نمایید ، نمایشگاه های فوق العاده و جاذبه های طبیعی نفس گیر است و نیز از جاذبه های گردشگری آنکارا می توان به آرامگاه کمال آتاتورک، ارگ آنکارا، موزه هنری و باستان شناسی اریمتان، موزه فرهنگ شناسی، مسجد حاجی بایرام  اشاره کرد و در ادامه حتما قبل سفر به آنکارا حتما از مکان های دیدنی این شهر اطلاعات کامل دریافت کنید تا به خوبی زمان خود را مدیریت و سفر را برنامه ریزی کنید.

 

سفر به آنکارا

 

غذاهای پرطرفدار در آنکارا

برای غذا خوردن در آنکارا خیالتان راحت باشد چرا که این شهر پر از رستوران های مختلف محلی و بین المللی ست که با توجه به بودجه و مزاجتان می توانید بهترین را انتخاب کنید(( حتی رستوران های ایرانی )) و اما به شما توصیه می کنیم که حتما غذاهای محلی آنکارا ترکیه را بچشید و طعم بی نظیر آن را از دست ندهید و نیز از غذاهای لذیذ و محبوب محلی ترکیه همچون : اسکندر کباب، کوفته، دونر کباب، لاه معجون، مرجیمک جورباسی، ساچ کباب، ماهی کبابی و کباب گوشت. لازم به ذکر است که به دلیل سالم بودن و مغذی بودن کباب ها، کبابی ها معمولا از رایج ترین و ارزان ترین نوع رستوران ها در ترکیه هستند، به خصوص کبابی های قدیمی که خوشمزه ترین ها کباب ها را به مشتریان خود ارائه می دهند و در کنار غذا های خوشمزه این شهر زیبا، نوشیدن قهوه با باقلوا معروف ترکیه را با هیچ چیز عوض نکنید، این طعم بی نظیر شیرینیه خاطرات شما را در طول سفر به ترکیه دوچندان می کند.

 

غذاهای معروف آنکارا

 

دیدنی ها و جاذبه های پرطرفدار و توریستی آنکارا

مقبره مصطفی کمال پاشا (آتاترک) بنیانگذار ترکیه نوین در آنکارا  حمام رومیها سمبل مبارزان ترکیه برای استقلال ان کشور  مسجد حاجی بایرام یکی از مساجد قدیمی ترکیه که در سال ۱۴۲۷ ساخته شده‌است و معبد آگوستوس که در صده اول میلاد ساخته شده‌است و از آثار رومیهای شرقی می‌باشد ؛ ارگ آنکارا که در مرکز این شهر بر روی تپه‌ها بنا شده‌است و از نمادهای این شهر محسوب می‌شود ؛ موزه تمدن شهر آنکارا نیز یکی از مکانهای تاریخی این شهر برای توریستهای آن شهر است.

 

مکان های مهم انکارا

 

چطور در هزینه ها در سفر به شهر آنکارا صرفه جویی کنیم

در طول سفر به آنکارا از وسایل نقلیه عمومی به جای تاکسی استفتده کنید، پراکه کرایه وسایل عمومی ارزان تر است و علاوه بر این به شما این امکان را می دهد که از نزدیک فرهنگ غنی مردم ترکیه را لمس کنید و یکی دیگر از بهترین روش ها برای صرفه جویی در هزینه ها دقت در انتخاب محل غذا خوریست، اگر چه رستوران های مجلل و بین المللی در همه جای شهر آنکارا به تعداد بیشمار یافت می شود، اما به جای غذا خوردن در رستوران های مدرن، غرفه های خیابانی را امتحان کنید و در این غرفه ها می توانید از خوردن غذا با کیفیت عالی اما با هزینه کمتر لذت ببرید ؛ در ضمن ون‌ هایی در شهر آنکارا مسافربری می‌کنند که به آن‌ها دولموش می‌گویند. در این ون‌ ها کرایه شما بر اساس مسافتی خواهد بود که آن را طی کرده‌اید که قیمت آن‌ها از تاکسی به‌ مراتب کمتر است و کرایه اتوبوس در این شهر حدوداً بین 3.000 تا 6.000 تومان می‌شود و شما عزیزان برای راحتی در رفت ‌و آمد می ‌توانید از آنکارا کارت استفاده کنید ؛ این کارت نوعی کارت الکترونیک قابل شارژ است و مانند همه‌ی کارت‌های الکترونیک مبلغی نیز برای هزینه خرید کارت دارد. 

 

راهنمای سفر به آنکارا


هزینه ‌های حمل‌ و نقل

برای رفتن به آنکارا خوشبختانه هم گزینه سفر هوایی و هم‌ سفر زمینی را پیش رو داریم و حتی امکان سفر از سایر شهرها به آنکارا با قطار نیز وجود دارد و نیز انتخاب سفر با هواپیما هزینه‌ای حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰  تومان خواهد داشت ولی با استفاده از اتوبوس‌های تهران - آنکارا با حدود 250.000 تومان به مقصد خواهید رسید و اینکه طول سفر با اتوبوس بدون محاسبه معطلی در گمرک و مرز 27 ساعت است. اگر قصد دارید در سفر به ترکیه علاوه بر آنکارا سری هم به استانبول بزنید امکان سفر با قطار به این شهر نیز برای شما مهیا است. برای گردش در اطراف شهر آنکارا یک قطار شهری وجود دارد که هزینه بلیت رفت‌وبرگشت آن 5.247 تومان می‌شود.  

 

در ادامه لازم به ذکر است که هزینه حمل‌ و نقل داخل شهر آنکارا با تاکسی تقریبا چند برابر مترو است و رفت‌ و آمد با مترو مسلماً سریع‌ تر و به‌صرفه ‌تر خواهد بود و دو خط مترو در آنکارا وجود دارد، یکی از غرب به شرق و دیگری از شمال به جنوب شهر را به هم متصل کرده است و بلیت مترو حدود 2.885 تومان است و بهای آن به‌صورت ایستگاه به ایستگاه محاسبه می‌شود به این صورت که اگر توقف شما در بین دو ایستگاه بیش از 45 دقیقه باشد هزینه مجددی را برای ورود به ایستگاه بعدی باید پرداخت کنید. تاکسی‌های زرد رنگ در تمام سطح شهر به چشم می‌خورند. ورودیِ تاکسی‌ها 3.498 تومان است و بقیه مسیر به ‌وسیله تاکسی ‌متر محاسبه می‌شود و هر کیلومتر 3.323 تومان می‌شود و شما مسافران در استفاده از تاکسی توجه داشته باشید که راننده‌های تاکسی متوجه بی‌ اطلاعی شما از مسیر نشوند و مسیر شما را برای افزایش کرایه اضافه نکنند.

 

اتوبوس های شهر آنکارا

اتوبوس هایی که در این شهر قرار دارند دو نوع است.

۱- یک سری از آنها دارای لوگو دولتی EGO هستند که شما می توانید بلیط مربوط به آنها را بگیرید و از این اتوبوس ها استفاده کنید، رنگ اتوبوس های اِگو|EGO سفید و آبی هست. بلیت اتوبوس های آنکارا الکترونیکی هستند و باید آنها را از مراکز فروش بلیط اگو تهیه فرمایید.

۲- اتوبوس های دولتی این شهر به رنگ سفید بوده و شما می توانید با استفاده از پول نقد یا بلیط که چیزی حدود ۲٫۷۵ لیر (۳ هزار تومان ) هستند استفاده کنید.

 

مترو

برای این که به سرعت به مقصد مورد نظرتان برسید و در ترافیک خیابان های آنکارا نمانید می توانید از مترو این شهر استفاده کنید و نحوه پرداخت هزینه مترو از طریق کارت الکترونیکی هست که می توانید را از باجه مربوطه در ایستگاه مترو تهیه فرمایید و قیمت برای حداقل میزان شارژ در کارت حدود ۱٫۶۵ لیتر ( ۲ هزار تومان) می شود.

 

تاکسی

در شهر آنکارا تاکسی های زرد رنگ به راحتی در دسترس هستند. کرایه تاکسی با استفاده از تاکسی متر محاسبه می شود و هزینه ورودی آن ۲٫۲۰ لیتر (۲ هزار تومان) است و اینکه بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا هزینه تاکسی در شب و روز برای تاکسی های این شهر یکسان است و نیز چند جمله ی ترکی که هنگام تاکسی سوار شدن ممکن است نیازتان شود.

 

موسیقی را خاموش‌کنید: muzigi kapatın

پنجره را ببندید: camı kapatın

پنجره را باز کنید: camı açın

اینجا توقف کنید: burada durum

تاکسی ‌متر را روشن کنید: taksimetreyi çalıştırın

لطفا صبر کنید: lütfen bekleyin


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.6 از 5 | از بین 25 امتیاز دهنده به راهنما سفر به آنکارا
معراج گشت آسمان