لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

مراکز خرید در پاریس

مراکز خرید در پاریس

در اصل می توان گفت تور پاریس در تور فرانسه شهر رویا‌هاست؛ شهر عاشقان دنیا، شهر رمان‌ ها و فیلم‌ های آشنایی که بارها دیده اید ؛ از شانزلیزه گرفته که بهشت مد جهان که همه را شیفته خود کرده است و برج ایفل سمبل بی‌ چون‌ و‌ چرای این شهر است؛ از موزه‌ لوور که تابلوی مونالیزا و تکه‌ هایی از تخت جمشید را در خود داشته تا کلیسای مرموز نوتردام با گوژپشت معروفش و از رود پرآب " سن " تا کاخ تاریخی زیبای " ورسای ". این شهر از قول اروپایی‌ ها یک موزه‌ فیکاسیون یا همان موزه‌ی بصری شناخته می شود و نیز شهر جذاب پاریس شهر کافه‌ های رنگارنگ خیابانی نیز بوده که با قهوه‌های معروف و کروسان‌ های تازه و مدرنش و البته برترین رستوران‌ های جهان در کنار تماشای موزیکال‌ های جذابش و سر زدن به آرامگاه صادق هدایت در هم تجربه‌های شگفت انگیز دیگر در پاریس است ؛ در بالا اشاره کردیم که این شهر دنیای مد و شهرت جهانی در این صنعت است که در ادامه قصد داریم مراکز خرید مهم این شهر را با هم بررسی کنیم.

در اصل می توان گفت پاریس شهر رویا‌هاست؛ شهر عاشقان دنیا، شهر رمان‌ ها و فیلم‌ های آشنایی که بارها دیده اید ؛ از شانزلیزه گرفته که بهشت مد جهان که همه را شیفته خود کرده است

مراکز و خیابان های معروف پاریس برای خرید کردن

پاریس با شهرتی که به خاطر شانزه لیزه و گالری لافایِت و ... دارد، یکی از بهترین مقاصد برای خرید کردن در اروپا است و مهمتر اینکه برای هر سلیقه‌ای یک چیزی در اینجا پیدا می‌شود، از بوتیک‌های مجلل گرفته تا بازارهای ارزان قیمت و دست دوم و ... که در زیر قصد داریم مهمترین های این مراکز را به شما معرفی کنیم.

 

1. خیابان‌های مشهور خرید در پاریس

در طی این خیابان‌ها هر چیزی از فروشگاه‌های بسیار بزرگ تا بوتیک‌های کوچک فرانسوی را می‌توانید پیدا کنید و نیز خیابان ریوولی (Rue de Rivoli) یکی از خیابان‌های معروف فرانسه است که به نظر می‌رسد هر چیزی را می‌تواند به شما پیشنهاد دهد و اینکه ریوولی از میدان کنکورد شروع شده و به سمت شرق، یعنی کلیسای «سن پل سن لویی» امتداد می‌یابد و در میان میدان کنکورد ولوور، این خیابان تعداد زیادی مغازه‌های توریستی برای خرید سوغاتی در خود جای داده است ؛ درست در سمت شرق از لوور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ملی و بین‌المللی مانند Zara، H&M، Yves Rocher، Gap، Mango و غیره را می‌توانید ببینید.

 

شانزلیزه پاریس

 

خیابان مشهور بعدی " شانزلیزه (Champs Elysées) " است که به طور قطع مشهورترین خیابان مختص خرید در پاریس است و اینکه شانزه لیزه نیز از میدان کنکورد شروع شده و به سمت غرب یعنی طاق نصرت ادامه می‌یابد و گزینه بعدی ما " خیابان مونتِنْی (Montaigne) " است که در اصل جزو لوکس ترین بوتیک ها از جمله کارتیه، دیور، گوچی، هوگو باس و ولنتینو را خواهید یافت و حتی اگر قصد خرید ندارید، بازدید از این فروشگاه‌ها لذت‌بخش خواهد بود و همچنین " بلوار اوسْمَن (Haussmann) " نیز یکی دیگر از بلوارهای بزرگ است و از منطقه ۸ و ۹ پاریس به سمت شرق و غرب امتداد دارد و توجه داشته باشید که بیشترین شهرت اینجا برای حضور فروشگاه‌های بزرگ گالری لافایِت (Galeries Lafayette) و او پرنْتام (Au Printemps) است اما فروشگاه‌های دیگر فرانسوی را نیز می‌توانید در اینجا ببینید. بلوار مونمارتر (Montmartre) گستره شرقی بلوار اوسمن بوده و بزرگ‌ترین بلوار شرقی پاریس محسوب می‌شود ؛ در ضمن موزه «گره وَن» (Musée Grévin) و «هارد راک کافه» پاریس در اینجا قرار دارند.

 

2. فروشگاه‌ های بزرگ پاریس

موارد زیر چهار فروشگاه موردپسند ما هستند ؛ گالری لافایِت را طی بازدیدتان از پاریس از دست ندهید، حتی اگر علاقه‌ی خاصی به ردیف بزرگ برندهای مختلف لباس، جواهرات، لوازم آرایشی و ... ندارید، خود ساختمان به تنهایی بسیار حائز اهمیت و قابل‌توجه است و درست در حوالی کریسمس این فروشگاه زیباترین و هیجان انگیزترین ویترین‌ها را در شهر دارد ؛ توجه داشته باشید که پرَنتام (Printemps) اغلب کمی خلوت‌تر از گالری لافایت بوده و بوتیک‌های لوکس مشابهی را در خود جای داده است و این فروشگاه شعبه‌ دیگری به نام " سیتادیوم " درست روبه‌روی ساختمان اصلی دارد که ساختمانی چهار طبقه با تمرکز بر مُد جوان‌پسندِ شهری است. در پشت بام «پرنتام» تراسی وجود دارد که برای بازدید آزاد بوده و می‌توانید از آنجا نمایی ۳۶۰ درجه از پاریس را تماشا کنید! لو بون مارشه (Le Bon Marché) یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های بزرگ جهان در منطقه ۷ پاریس است و نیز این فروشگاه نیز دارای بوتیک‌های لوکس و مجلل است، اما چیزی که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، " فود استور " است که هر چیزی از خوراک‌های خوش‌طعم تا پنیرهای فرانسوی را برای شما فراهم می‌کند.

 

Printemps

 

در ضمن " BHV " یا " بازار هتل شهر " دقیقاً مقابل تالار شهر در خیابان ریوولی واقع شده است که این فروشگاه نسبت به نام‌برده‌های قبلی اقتصادی‌تر بوده و هر چیزی از کالاهای خانه گرفته تا محصولات زیبایی را به شما ارائه می‌کند. توجه داشته باشید که به خاطر مکان و شهرت این فروشگاه در بین اهالی پاریس و توریست‌ها، ممکن است با ازدحام جمعیت روبه‌رو شوید.

 

3. مراکز خرید پاریس فوروم اَل (Forum des Halles)

در سالهای اخیر این مکان به یک مرکز خرید زیرزمینی بزرگ و نه به‌صورت متعارف آمریکایی آن تبدیل شده است و نیز بام این مرکز خرید به‌صورت شیشه‌ای و شفاف طراحی شده و باغی در اطراف آن وجود دارد. چهار فصل (Les 4 Temps) مرکز خریدی بزرگ، واقع شده در منطقه تجاری لَدِفانس (La Défense) در حومه غربی پاریس است و گفته می‌شود این مرکز خرید، بزرگ‌ترین نوع خود در اروپاست و شما در اینجا با حضور برندهایی مانند apple، American Apparel، H&M، Michael Kors و Toys R’ Us  می توانید خریدی منحصر به فردی را تجربه کنید و در کنار اینها " بِرسی ویلاژ (Bercy Village) " درست در منطقه ۱۲ پاریس، شاید زیباترین مرکز خرید این فهرست باشد. این مرکز خرید متشکل از انبارهای کهنه نوشیدنی است که تبدیل به مغازه، رستوران و کافه شده‌اند و اینکه شما هرگونه بوتیک کوچک دوست داشتنی فرانسوی را در اینجا پیدا می‌کنید که اقلامی برای خانه و یا محصولات زیبایی می‌فروشند. همچنین یک سینما هم در این مرکز خرید وجود دارد. کاروزِل دو لوور (Carrousel du Louvre) یک مرکز خرید زیرزمینی در جوار موزه لوور است.

 

Forum des Halles

 

ضمنا توجه داشته باشید که اولین فروشگاه اپل که در فرانسه تأسیس شد در این مرکز خرید قرار دارد و همچنین فروشگاه‌هایی مانند Sephora، Swarovski و ... نیز در اینجا به چشم می‌خورند. شما همچنین هرم شیشه‌ای برعکس مشهوری که در فیلم کد داوینچی نقش مهمی را بازی می‌کرد، در اینجا خواهید دید.

 

4. بازارهای مشهور پاریس

در ادامه‌ فهرستمان برخی بازارهای مواد غذایی، بازارهای ارزان قیمت و دست دوم و بازار گل و گیاه را به شما معرفی خواهیم کرد ؛ مثلا " رو داگِر ( Rue Daguerre ) " درست در منطقه ۱۴ نزدیک مونپارناس، یک بازار دائمی است. شما می‌توانید در اینجا مغازه‌های پنیر فروشی فوق العاده‌ای را پیدا کنید و گزینه بعدی " بازار باسْتی " است ؛ بازاری مخصوص کشاورزان در کانال " سن مارتَن " نزدیک میدان وُژ است و شما می‌توانید در اینجا غذاهای تازه و داغ تهیه کرده و همچنین از کرپ‌های فرانسوی لذیذ امتحان کنید ؛ گزینه مهم بعدی " بازار میدان اَلیگْر " در منطقه ۱۲ یکی دیگر از بازارهای مشهور غذای فرانسوی است و این بازار روباز، غذاهایی تازه پخت را با قیمتی پایین ارائه می‌کند و دقت داشته باشید که این بازار تنها از صبح تا ساعت ۱۲ ظهر برپاست و نیز " بازار سن توان  " گزینه مهم دیگری است که در نزدیکی مونتمارتر در شمال پاریس واقع شده است و این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های ارزان و دست دوم در دنیاست و شامل غرفه‌های متعددی از فروشندگان عتیقه‌جات، لباس و اقلام هنری است. مونتْروی ( Montreuil ) یک بازار بزرگ عتیقه فروشی است.

 

Rue Daguerre

 

مردم انتظار دارند که در مورد قیمت چانه بزنید، پس هرگز قبل از رسیدن به قیمتی پایین‌تر، جنس مورد نظرتان را خریداری نکنید. کِه دو لا مِژیسْری ( Quai de la Megisserie ) در کنار رودخانه سن در منطقه ۱ پاریس، جایی است که می‌توانید یکی دیگر از بازارهای گل و گیاه مشهور شهر را پیدا کنید.

 

5. پاساژهای معروف پاریس

این گذرگاه‌ های طاق‌دار کوچک در اواخر قرن ۱۸ کم‌کم در هر گوشه شهر ظاهر شدند و در میان اشراف بسیار محبوب بودند. در زمان ساخت بلوار «اوسمن»، بسیاری از این پاساژها نابود شدند. بیش از ۲۰ عدد از آن‌ها هنوز هم باقیمانده‌ اند و بسیاری از آن‌ها امروزه تبدیل به یادمان تاریخی شده‌اند ؛ مثلا پاساژ ژوفروا (Jouffroy) که درسن مابین بلوار مونمارتر و خیابان گرانژ باتولیِر (Grange-Bateliere) قرار گرفته است ، این گذرگاه اولین پاساژی بود که تنها از شیشه و آهن ساخته شد، علاوه‌بر تعداد زیاد مغازه‌هایش یک خروجی از موزه «گره وَن» نیز در آن وجود دارد. گالری ویویِن یک گذرگاه تاریخی در منطقه ۲ پاریس است و اینکه این پاساژ تعداد زیادی مغازه مُد و لوازم خانگی را شامل می‌شود و بعدی " پاساژ گراند سِر (Grand Cerf) " در منطقه ۲، سقف زیبای شیشه‌ای با کف‌پوش مرمری دارد و این گذرگاه طاق دار باریک، مغازه‌های کوچک بسیاری که فروشگاه عتیقه ‌جات، جواهر و صنایع دستی هستند را به شما پیشنهاد می‌ کند.

 

ژوفرا در پاریس


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 24 امتیاز دهنده به مراکز خرید در پاریس
معراج گشت آسمان