لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

ما سعی کرده ایم در این مقاله در مورد تحصیل و اقامت در کشور کانادا به شما عزیزان اطلاعات مفیدی بدهیم.

یکی از دلایل اصلی جریان بالای مهاجرت به کانادا برنامه های متنوع و خاص این کشور برای هر دسته از مهاجران است

شرایط مهاجرت

کانادا یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای مهاجرت است؛ هم اکنون بیش از ۲۵۰،۰۰۰ مهاجر به تازگی وارد کانادا شده اند تا از اقتصاد قوی و سیستم مهاجرت پیشروی آن بهره ببرند. بخش آمار دولتی کانادا پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۳۱ بیش از نیمی از تمام افراد ماهر کانادا در خارج از کشور متولد شده اند. اگر شما هم در فکر مهاجرت به کانادا هستید، این مقاله به شما کمک می کند تا اطلاعات گسترده ای در مورد فرآیند مهاجرت به کانادا و گرفتن ویزای این کشور را دریافت کنید. ما سعی کردیم در این مقاله انواع ویزاهای کانادا مانند ویزای نیروهای متخصص، ویزای دانشجویی، ویزای سرمایه گذاری و غیره را برای شما شرح می دهیم. یکی از دلایل اصلی جریان بالای مهاجرت به کانادا برنامه های متنوع و خاص این کشور برای هر دسته از مهاجران است.

 

به طور کلی هجوم عظیم مهاجران به کانادا می تواند به سه دسته عمده تقسیم شود: 

کارگران ماهر

بازرگانان

 سرمایه گذاران و دانشجویان بین المللی

اگر چه، مهاجرت خانوادگی نیز وجود دارد؛ با این حال دارای سهم کمتری از مهاجرت سالانه به کانادا، نسبت به سه دسته اول هستند.

 

سیاست های دولت در رابطه با شهروندی و مهاجرت به کانادا (CIC) بسیاری از برنامه های مهاجرت را ایجاد کرده است تا به مهاجران در سراسر جهان اجازه ورود به کانادا را بدهد؛ سیاست مهاجرت به کانادا تا حد زیادی بستگی به نوع مهاجرت یا ورود به کانادا دارد؛ قوانین و روش های مهاجرت به کانادا معمولا به غیر از چند مورد نیاز کلی برای هر دو نوع اقامت موقت یا دائم در کانادا متفاوت هستند؛ ورود موقت بر اساس دوره زمانی مشخص می باشد و شامل ویزا، یعنی ویزای بازدید کننده / گردشگری، ویزای دانشجویی، اجازه کار و غیره است.، از سوی دیگر، اقامت دائم را می توان از طریق ویزای مربوط به کارگران ماهر ، سرمایه گذاری و یا با حمایت خانواده  مقیم کانادا و حتی روش های دیگر دریافت کرد.

 


مهاجرت نیروهای متخصص(FSW)

با توجه به کمبود مهارت در کشور کانادا، این کشور تعداد زیادی از فرصت های شغلی را برای کارکنان ماهر خارجی در سراسر استان ها و صنایع مختلف ارائه می دهد. مهارت هایی که در کانادا زیاد مورد تقاضا هستند شامل مهندسی، فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، کار ساخت و ساز، بخش خدمات و غیره می باشند.

دولت فدرال کانادا طبقه بندی مشاغل در کشور را طبق سطوح مهارت، یعنی NOC (طبقه بندی حرفه ای ملی)  و  همچنین سطو ح مهارت (مهارت ۰، A، B، و غیره)  تنظیم کرده است و به همین ترتیب کارگران ماهر خارج از کشور را از طریق ویزای FSW (نیروی متخصص فدرال) یا همان (Federal Skilled Worker)، ویزای اکسپرس اینتری (ورود سریع) و همچنین از طریق سایر برنامه های PNP استان های مختلف دعوت می کند.

 

 

مهاجرت بازرگانان و سرمایه گذاران

در کانادا برنامه های مهاجرت های مختلف تجاری به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد، اکثر این برنامه های مهاجرت تجاری، اقامت دائم در کانادا را به متقاضیان و خانواده هایشان ارائه می دهند. متقاضیان علاقه مند باید مقدار مشخصی را در کشور سرمایه گذاری کنند و همچنین نیاز به برآورده شدن معیارهای اصلی برنامه دارند.؛ ویزای کسب و کار منبع اصلی ایجاد شغل در کانادا از طریق سرمایه گذاری و همچنین حمایت قابل توجه و کمک به اقتصاد کانادا و توسعه است.

 

اسپانسرشیپ خانوادگی​ (Family Sponsorship)

قانون اسپانسرشیپ خانوادگی به افراد  بالای ۱۸ سال که توانسته اند اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند و شهروند کانادا محسوب می شوند اجازه می دهد که افراد خاصی را به عنوان زیر مجموعه خانواده خود به کانادا بیاورند و برای آنها نیز اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. ویزاهای کلاس فامیلی شامل همسر، پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ ، فرزندان و سایر افراد واجد شرایط است. لازم به ذکر است فرد اسپانسر کننده با امضای قرارداد یا همان undertaking تعهد به تامین هزینه‌های خوراک و پوشاک و مسکن فرد اسپانسر شونده در مدت زمان مشخص را می‌دهد و به این ترتیب فرد اسپانسرشونده حق درخواست کمک هزینه زندگی از دولت کانادا را  نخواهد داشت، این قرارداد در استان های غیر از کبک با IRCC یا همان اداره مهاجرت کانادا و در استان کبک با MIDI یا همان اداره مهاجرت استان کبک بسته خواهد شد. 


دانشجویان بین المللی

کانادا به عنوان یک نظام آموزشی در سطح جهانی شناخته شده است. این کشور همچنین دارای عالی ترین دانشگاه های جهان می باشد که تحصیلات عالی و تعداد زیادی از دوره های آموزشی و حرفه ای را ارائه می دهند؛ محیط مطالعه صلح آمیز، ایمن و ایده آل در کانادا، هر ساله ده ها هزار دانشجوی بین المللی را جذب می کند. به تازگی، دولت کانادا اعلام کرده است که قوانین مهاجرت برای دانشجویان بین المللی را تسهیل می کند تا به آنها کمک کند که از روابط عمومی و شهروندی کانادا بهره ببرند؛ دانشجویان  خارج از کشور نیز  می توانند به عنوان نیروی کار بالقوه برای پر کردن شکاف های مهارت در صنایع مختلف کانادا در نظر گرفته  شوند. در حال حاضر تقاضا برای PR (اقامت دائم) بعد از تحصیل در استان های به غیر از کبک در کانادا بسیار سخت است ولی خوشبختانه استان کبک امکانات ویژه ای جهت اقامت بعد از تحصیل به وسیله ویزای PEQ در اختیار دانشجویان قرار داده است.

 

مهاجرت به کانادا از روش تجربه کانادایی

مهاجرانی که تجربه کار در کانادا را داشته اند می توانند با استفاده از روش تجربه کانادایی (Canadian Experience Class CEC) برای دریافت اقامت دائم خود و خانواده شان در کانادا اقدام کنند. همچنین روش تجربه کانادایی علاوه بر افراد ذکر شده مورد توجه دانشجویان بین المللی که در دوره Post Graduate Work Permit پس از دوره تحصیل در کانادا هستند نیز قرار گرفته است چرا که این دانشجویان می توانند در مهلتی که بعد از تحصیلشان در کانادا در اختیارشان قرار داده شده است حداقل شرایط لازم برای اقدام از طریق روش تجربه کانادایی را کسب کرده و سپس برای اقامت دائم درخواست دهند. به همین منظور درمرحله اول متقاضی باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ساخته و با داشتن حداقل شرایط لازم دعوتنامه برای اپلای را دریافت کند؛ همچنین اداره مهاجرت کانادا، معمولا سالانه تعداد ظرفیت مشخصی پرونده را در روش تجربه کانادایی قبول می کند.

 

نیروی کار ماهر کبک (QSWP)

آن دسته از اتباع خارجی که تحصیل کرده و آموزش دیده هستند مطابق با ویزای QSWP  می توانند به عنوان نیروی کار ماهر به استان کبک مهاجرت کنند. مهاجرانی که برای این ویزا درخواست می دهند ارزیابی شده و اگر توانستند امتیاز کافی را به دست آورند گواهی انتخاب کبک (CSQ) را دریافت کرده و پس از آن برای اقامت دائم کانادا درخواست می دهند؛ در واقع افراد انتخاب شده ،CSW (گواهی انتخاب کبک) را از دولت استانی کبک دریافت کرده و  همین امر آنها را واجد شرایط برای درخواست اقامت کانادا در IRCC (مهاجرت پناهندگان و شهروندی کانادا) می کند.

 

ویزای تخصصی استان نوا اسکوشیا (NSNP)

استان نوا اسکوشیا از طریق ویزای تخصص اکسپرس اینتری اقدام به جذب نیروهای ماهر و مورد نیاز این استان می نماید. به همین منظور متقاضیان مهاجرت به استان نوا اسکوشیا از طریق این روش می بایست حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز سیستم اکسپرس اینتری را به دست آورند. علاوه بر این شغل متقاضیان برنامه مهاجرتی نوااسکوشیا می بایست در فهرست مشاغل مورد نیاز این استان وجود داشته باشد.در واقع برنامه استانی نوا اسکوشیا برای افراد ماهری است که با هدف کار و زندگی به این استان مهاجرت می کنند. این روش مهاجرت به آن دسته از افرادی که با بازار کار و شرایط استان نوا اسکوشیا سازگاری بیشتری دارند اجازه اقامت خواهد داد.البته لازم است بدانید که شرایط و قوانین این برنامه مهاجرتی در کانادا ممکن است بدون اطلاع قبلی تغییر کند و بنابراین شرایط   متقاضیان طبق آخرین تغییرات بررسی خواهد شد. متقاضیان فقط در زمان باز شدن برنامه مهاجرتی می توانند اقدام به ایجاد پروفایل نمایند که معمولا از ۲۴ ساعت قبل اعلام می گردد.

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

پناهندگی را می توان یکی از روش های مهاجرت به کانادا دانست که البته با سختی های بسیار زیادی همراه خواهد بود. افرادی که از طریق پناهندگی به کانادا مهاجرت می کنند از محل زندگی خود به علت سختی ها و دشواری های غیرقابل تصور فرار کرده اند و بیشتر آنها مجبورند به مدت چندین سال در اردوگاه‌های پناهندگی با شرایط خاصی زندگی کنند. آنها در بدو ورودشان مورد حمایت کشور کانادا قرار می‌گیرند و می توانند زندگی‌ دوباره ای را آغاز نمایند. کشور کانادا به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی از این طریق می خواهد از دموکراسی‌های نو ظهور حمایت کند  از این رو این کشور دارای ارتباط‌ تنگاتنگی با دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌باشد.

 

سیستم ورود سریع به کانادا (Express Entry) چیست؟

سیستم اکسپرس اینتری از لحاظ اقتصادی یکی از کارآمدترین و مشهورترین سیستم‌های قرعه‌کشی و جذب مهاجر در جهان است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد؛ تمامی خانواده ها و افراد مجرد در سرتاسر دنیا با استفاده از این سیستم می‌توانند در قرعه‌کشی مربوط به دریافت اقامت دائمی کانادا شرکت کنند. جهت افزایش شانس خود برای برنده شدن در این قرعه کشی کافی است تحصیلات، تخصص، داشتن دانش زبان انگلیسی و فرانسوی خود را  در پروفایلتان ثبت کنید و به این ترتیب امتیازتان را افزایش دهید.

امتیاز و رتبه بندی افراد در سیستمی به نام CRS ذخیره می‌شود و همچنین حداقل و حداکثر میزان امتیاز لازم برای شرکت در این قرعه‌کشی در وب سایت امور مهاجرت به کانادا اعلام شده است و بنابراین با مراجعه به آن می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای حضور خود در این برنامه داشته باشید.از مقوله های فوق فقط روش ها مهاجرتی مانند کارگران ماهر فدرال، معامله گر حرفه ای فدرال، کلاس تجربه کانادایی و یا نامزد استان می تواند از طریق سیستم آنلاین اکسپرس اینتری ارسال شود ولی برنامه های اسپانسرشیپ خانوادگی هنوز نیاز به ارسال نامه های کاغذی از طریق پست یا پیک دارد.

 

الزامات کلیدی مهاجرت کانادا چیست؟

شرایط مهاجرت به کانادا ممکن است بر اساس برنامه های مختلف مهاجرت یا دسته های گوناگون ویزا در کانادا متفاوت باشد. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که برای اکثر برنامه های مهاجرت در کانادا رایج است. در اینجا الزامات اساسی برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزاهای اکسپرس اینتری، نیروی کار ماهر کبک (QSWP)، برنامه های استانی PNP و سایر برنامه های مهاجرتی دیگر بیان شده است.

 

مهارت زبان

شما باید از طریق آزمون ثبت شده و آژانس های صدور گواهینامه، یعنی IELTS (سیستم آزمون زبان انگلیسی زبان انگلیسی) برای زبان انگلیسی، مدرک زبان خود را در هر یک از زبان های رسمی کانادا، یعنی انگلیسی و فرانسه، ارائه دهید. نمره زبان مورد نیاز (CLB 7) برای اولین زبان رسمی شما در ۴ منطقه مختلف زبان است.

 

مدارک تحصیلی

در هنگام ارسال درخواست برای مهاجرت کانادا، باید ارزیابی مدارک تحصیلی خارج از کانادا (ECA) را ارائه دهید. ECA از طریق WES رایج ترین روش برای ارزیابی اعتبار شماست. این ارزیابی به شما برای کسب امتیاز لازم قبل از مهاجرت به کانادا کمک می کند تا بعد از ورود به این کشور با صرفه جویی در وقت و هزینه بتوانید آسوده تر در دانشگاه تحصیل کنید و یا در بازار مشغول به کار شوید.این ارزیابی برای ویزا هایی مثل اکسپرس اینتری، نیروی متخصص فدرال، ویزای کار و تحصیل در کانادا لازم است و به شما کمک می کند تا از برابری اعتبار مدرک خود  با استاندارهای کاری کانادا در رشته کاریتان و از شغلی که می توانید بر اساس مدرکتان در آینده در کانادا داشته باشید مطلع شوید.

 

شرایط سلامتی و شخصیت

به منظور واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا، شما باید در سلامت کامل باشید. شما همچنین باید گواهینامه های ضروری پزشکی و پلیس را دریافت کرده باشید. عوامل دیگر، مانند سن، تجربه کاری، سازگاری  با محیط و غیره  با توجه به هر برنامه مهاجرتی یا نوع ویزا که درخواست می دهید متفاوت است. در حال حاضر، شما باید در مورد اینکه چه مدت طول می کشد تا فرآیند مهاجرت به کانادا را به طور کامل انجام دهید، سؤال کنید؟ خوب، بیایید زمان پردازش مهاجرت کانادا را بدانیم. برای توضیح  بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت به کانادا با این سوال شروع می کنیم که چگونه می توانیم بدانیم آیا مجاز به مهاجرت به کانادا هستیم یا خیر؟ مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا اساسا طول زمان لازم برای دریافت اقامت کانادا است، یعنی کل زمان لازم برای ارسال نمایه به منظور تایید ویزا و غیره. زمان پردازش در واقع بستگی به برنامه مهاجرت یا رده ویزای شما دارد و ممکن است بر اساس عوامل زیر متفاوت باشد:

برنامه مهاجرت

مدت زمان پردازش مهاجرت به کانادا ممکن است بر اساس نوع برنامه مهاجرتی که شما درخواست می کنید، یعنی سیستم ویزای اکسپرس اینتری ، QSWP یا هر برنامه ویزای استانی (PNP) متفاوت باشد. همانطور که تمام برنامه های ذکر شده، زمان پردازش را با توجه به سیستم و معیارهای خودشان درنظر می گیرند.

درخواست ویزا

زمان پردازش مهاجرت نیز بستگی به این دارد که آیا درخواست ویزا را به درستی ارائه کرده اید یا نه، زیرا جزئیات نادرست در هنگام درخواست ممکن است پردازش را نیز به تاخیر بیاندازند.

اسناد / اطلاعات

به سرعت اطلاعات و مدارک مورد نیاز خود را به اداره مربوطه ارائه دهید، این عمل می تواند زمان پردازش را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، تمام اسناد و گواهینامه های خود را آماده کنید، از جمله ECA از طریق WES، گواهینامه IELTS، و غیره. گواهینامه های مربوط به سلامت شخصیت و بهداشت نیز بعد از دریافت ITA از IRCC لازم است؛ با این وجود، اگر از خدمات مشاوران مهاجرتی قابل اعتماد و یا پشتیبانی از خدمات رسمی مهاجرت استفاده کنید و تمام مدارک مربوط به درخواست ویزا وگواهینامه های IELTS و گواهینامه ECA و موارد دیگر را به درستی آماده  و ارسال کنید ، می توانید زمان پردازش را کاهش دهید؛ لازم به ذکر است تفسیر اشتباه و خطاهای ناخواسته در نمایه و درخواست ارسال شده ممکن است باعث تأخیر غیر ضروری در دریافت اقامت شما و حتی به هم خوردن آن شود.

تور کانادا فرصتی مناسب برای گشت و گذار و دریافت اطلاعات بیشتر


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 30 امتیاز دهنده به تحصیل در کانادا
معراج گشت آسمان