لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ویزای شینگن برای ویزای کانادا

ویزای شینگن برای ویزای کانادا

آیا داشتن ویزای شینگن برای اخذ ویزای تورر کانادا الزامی است؟

آیا برای اخذ ویزای کانادا، باید ویزای شینگن داشت؟

 

در واقع تعداد ویزاهای موجود در پاسپورت یک فرد بیانگر سابقه سفر و یا به‌بیان‌دیگر قدرت پاسپورت وی خواهد بود

سوال های مهم در مورد ویزا کانادا

آیا داشتن ویزای شینگن برای اخذ ویزای کانادا الزامی است؟

آیا برای اخذ ویزای کانادا، باید ویزای شینگن داشت؟

آیا بدون ویزای شنگن می‌توان برای ویزای مولتیپل کانادا اقدام کرد؟

ویزای شنگن تا چه اندازه شانس ویزای کانادا را افرایش می‌دهد؟

آیا بدون ویزای شینگن، درخواست ویزای کانادا ریجکت می‌شود؟

 

پرسش‌های بالا یکی از رایج‌ترین سؤالاتی است که کارشناسان اجرایی ویزای کانادا با آن مواجه هستند و متأسفانه به دلیل دانش ناکافی و یا دلایل سودجویانه اطلاعاتی در اختیار متقاضی قرار می‌دهند که طولانی شدن مسیر و حتی به مخاطره افتادن کل روند اخذ ویزای مولتیپل کانادا را موجب می‌شود.

 

 

در این مقاله سعی می‌کنیم پاسخی دقیق و فنی به این پرسش مهم ارائه دهیم که آیا برای اخذ ویزای کانادا، داشتن ویزای شنگن ضروری است یا خیر؟

عوامل مؤثر در اخذ ویزای کانادا عوامل متعددی درنتیجه بخش بودن یک پرونده ویزای مولتی کانادا مؤثر است.

عواملی همچون :

 تمکن مالی برنامه سفر دقیق دعوت‌نامه سابقه سفر تکمیل دقیق و شفاف فرم درخواست ویزا پیوند‌های خانوادگی در کشور مبدأ شغل افسر مهاجرت اگرچه در نهایت این آفیسر پرونده خواهد بود که سرنوشت یک پرونده را مشخص می‌کند اما مواردی همچون سابقه سفر یا (Travel History) که موضوع بحث این نوشتار است یکی از مهم‌ترین مواردی است که سرنوشت یک پرونده درخواست ویزا را تعیین می‌‌کند. در واقع تعداد ویزاهای موجود در پاسپورت یک فرد بیانگر سابقه سفر و یا به‌بیان‌دیگر قدرت پاسپورت وی خواهد بود.  

در همین رابطه بخوانید : دلایل ریجکت ویزای کانادا و نحوه اعتراض به آن  سابقه سفر برای ویزای کانادا همان‌طور که اشاره شد هر چه تعداد برچسب‌های ویزا در یک پاسپورت بیشتر باشد، آن پاسپورت قوی‌تر شده و نشان‌دهنده سابقه سفر بالای متقاضی خواهد بود. یکی از اصطلاحات رایج در خدمات ویزا و وقت سفارت پاسپورت سفید است. 


پاسپورت سفید اصطلاحاً به گذرنامه‌ای اطلاق می‌شود که هیچ مهر و یا برچسب ویزایی در آن درج نشده باشد. طبعاً دارنده همچنین پاسپورتی از فاکتور تعیین‌کننده سابقه سفر برای اخذ ویزای کشور کانادا محروم بوده و شانس وی برای اخذ ویزا بسیار پایین خواهد آمد.  دراین ‌بین اما برخی ویزا‌ها از اعتبار و ارزش بیشتری در روند تخمین سابقه سفر برخوردارند. یکی از این ویزاهای با ارزش ویزای شنگن است که ورود به کشورهای اروپایی را جواز می‌دهد.

 ویزای شنگن همان‌طور که می‌دانید ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا از سال ۱۹۸۵ پس از عقد پیمانی موسوم به شینگن (Schengen) محدودیت پاسپورت و ویزا را در مرزهای خود برداشته و توابع این کشورها بدون نیاز به ویزا می‌توانستند به کشورهای همسایه سفر کنند. از سوی دیگر اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز با ویزای شنگن می‌توانند تا زمان اعتبار ویزا بدون محدودیت در تمامی کشورهای عضو این پیمان تردد کنند.

 

 

از این رو می‌توان گفت ویزای شینگن، جزء ویزاهای معتبر و اصطلاحاً با ارزش طبقه‌بندی می‌شود.  طبعاً هر چه تعداد این ویزا در یک پاسپورت باشد، پاسپورت متقاضی قوی ‌تر خواهد بود و از سوی دیگر با افزایش تعداد ویزای شنگن، این امکان وجود دارد که ویزاهای بعدی با مدت اعتبار بیشتر و از نوع مولتیپل صادر شود.  


دلایل اصلی ریجکت ویزای شینگن

واقعیت این است که بر اساس اطلاعات مندرج در وب سایت رسمی سفارت کانادا در خصوص مدارک موردنیاز برای صدور ویزای هیچ الزامی در خصوص ویزای شینگن وجود ندارد و این باور اشتباه دایر بر اینکه برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا باید ویزای شنگن داشت از اساس وجهه قانونی ندارد.

 

 

اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم سابقه سفر یکی از تعیین‌کننده‌ترین عوامل در مجاب کردن افسر پرونده برای صدور ویزا خواهد بود و همچنین ویزای شینگن یکی از ویزاهای با ارزش محسوب می‌شود.

از جمع دو گزاره بالا می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که اگر پاسپورت متقاضی ویزای مولتیپل کانادا، پاسپورتی قدرتمند باشد و ویزاهای ارزشمند در آن وجود داشته باشد لزوماً نیازی به ویزای شنگن نیست. برای مثال اگر فردی پیش از اقدام برای ویزای توریستی کانادا، به کشور چین، هند، بلغارستان سفرکرده باشد و همچنین سابقه سفر به ترکیه و امارات را نیز در پرونده داشته باشد، آنگاه ویزای شینگن به هیچ‌وجه الزام نیست! اما اگر همین فرد هیچ‌یک از ویزاهای اشاره‌شده را نداشته باشد و تنها یک یا دو بار با ویزای شنگن به اروپا سفرکرده باشد، از آنجایی که ویزای شنگن ویزایی ارزشمند است، می‌تواند تا حدود زیادی شامل فاکتور سابقه سفر برای اخذ ویزای توریستی کانادا باشد.  ویزاهای ارزشمند برای اخذ ویزای کانادا کدم‌اند؟ علاوه بر ویزای شنگن، ویزای انگلیس، ویزای آمریکا، ویزای استرالیا و ویزای ژاپن نیز از ارزش و اعتبار بسیار زیادی برخوردار هستند و الصاق برچسب هر یک از آن‌ها در گذرنامه عیار و اعتبار ویژه‌ای به پاسپورت می‌دهد. وجود هر یک از این ویزاها در پاسپورت دلیلی محکم بر سابقه سفر خواهد بود و آفسیر پرونده را به این جمع‌بندی می‌رساند که متقاضی ویزای کشور کانادا اهل سفر است و پیش از پایان مهلت اعتبار ویزا به کشور خود بازخواهد گشت. 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 33 امتیاز دهنده به ویزای شینگن برای ویزای کانادا
معراج گشت آسمان