لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

پارک های ملی تایلند

پارک های ملی تایلند

تور تایلند کشوری با پارک‌ های ملی شگفت انگیزی می باشد که طبیعت بکر آن قطعا می تواند شما گردشگران مسحور خود کند و اگر شما نیز از این کشور بینظیر‌ و زیبا سفر می کنید ، پارک‌ های ملی تایلند حس بسیار خوبی به شما و خانواده تان خواهد داد . این پارک‌ ها بیشتر در نواحی ساخته شده‌اند که به هتل و اقامتگاه هایی نیز نزدیک باشد و اینکه در این پارک‌ها فرصت این را خواهید داشت که از حیات وحش بکر و دست نخورده‌ی تایلند بازدید کنید ، در ادامه برخی از زیباترین پارک‌ های ملی در تایلند را با هم مرور می ‌کنیم .


پارک‌ های ملی همواره جزو جاذبه ‌های مهم و پرطرفدار در هر کشور محسوب می شود و هدف اصلی از ساخت این پارک ‌ها ، آشنایی با طبیعت و موقعیت اقلیمی آن منطقه می باشد ، که عموما به عنوان تفرجگاه در بین گردشگران نیز مورد توجه قرار می گیرد . به همین منظور با فراهم کردن تفریحات و امکانات لازم در این پارک‌ ها ، شما مسافران می‌ توانید لذت طبیعت ‌گردی و ماجراجویی را همراه تجربه به یاد ماندنی به یادگار داشته باشید ، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با معروفترین پارک های ملی کشور تایلند آشنا سازیم .

پارک ملی کاو یای میزبان حدود ۳۰۰ گونه‌ پرنده‌ محلی و غیر محلی از سراسر دنیا می باشد

معرفی پارک های ملی تایلند

" پارک ملی کاو یای تایلند "


این پارک معروف و زیبا در ۱۸ سپتامبر سال ۱۹۶۲ میلادی  به عنوان اولین پارک ملی تایلند طراحی و ساخته شد ، در حالی ‌که امروزه این پارک سومین پارک بزرگ کشور تایلند شناخته می شود و بخش عمده‌ پارک کاو یای در منطقه‌ ناکون راچاسیما  Nakhon Ratchasima  قرار گرفته است ، ضمنا این پارک تا شهر بانکوک ۳ ساعت فاصله دارد . مساحت این پارک 2168 کیلومتر مربع است که در میان جنگل ‌ها و مراتع وسیع می باشد و ارتفاع میانگین این منطقه از سطح دریا 400 تا 1000 متر است ، در حالی ‌که مرتفع ‌ترین قله‌ این پارک تقریبا 1351 متر دارد .

 

نکته قابل توجه در سفر شما عزیزان این است که این پارک این است که پارک کاو یای در واقع بخشی از مجموعه جنگل ‌هایی می باشد که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده ‌است ، ضمنا پارک‌ های دیگری نیز در این منطقه برای شما می باشد . این پارک انواع بسیار زیادی از گونه‌ های جانوری را در خود قرار داده است و از فیل و خرس گرفته تا سمور و میمون های بامزه ، در گوشه و کنار پارک کاو یای می توانید به وضوح ببینید و لذت ببرید .

 

نکته جالب این است که برای مدت‌ ها اثری از ببرها در این منطقه دیده نمی شد ، ولی اخیرا دوربین ‌هایی که در اینجا تعبیه شده است توانسته اند صحنه ‌ای از تعدادی ببر شکار و به ثبت برسانند و از طرفی اما این پارک تنها یک تمساح دارد که آن هم اعطایی نگهبانان این پارک است .


پارک ملی کاو یای میزبان حدود ۳۰۰ گونه‌ پرنده‌ محلی و غیر محلی از سراسر دنیا بخصوص شما گردشگران است .

 

از این میان می‌ توان به جغد های بامزه ، دارکوب ها و زاغ‌ های محلی اشاره نمود و دسته‌ دیگر خزندگان کوچک و بزرگ و کمیاب هستند ، از مارمولک‌ های مختلف تا مارهای پیتون‌ را در بر می‌ گیرند ، پدیده‌های جذاب این پارک در کنار جانوران آن ، این پارک ملی را به مکانی جذاب و دیدنی و معروف در بین گردشگران تبدیل کرده است .

 

همین مورد باعث شده است شما در آخر هفته ها این شلوغی و ازدحام را بیشتر حس کنید . با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور تایلند بهترین زمان بازدید از این پارک را فصل بهار را پیشنهاد می کنیم . یکی از امکانات جذاب پارک ملی کاو یای این است که شما توریست ها می ‌توانید با اتومبیل یا دوچرخه‌ شخصی‌ خودتان به گشت و گذار و تفریح به اینجا بروید ، بر اساس آماری که گرفته شده است این پارک ، یکی از پر ترددترین مناطق در تایلند برای دوچرخه ‌سواری عموم مردم و گردشگران می باشد و مسیرهای معین و مشخصی برای عبور وسایل نقلیه نیز در این پارک  طراحی و تعبیه شده است .


شما مسافران در داخل پارک هیچگونه وسایل نقلیه برای‌ حمل و نقل عمومی نمی بینید ، ضمنا اگر مایل به گشت وگذار در این پارک زیبا هستید تمامی هتل ها آماده برگزاری گردش های روزانه برای شما هستند .

 

کاو یای تایلند

 

پارک ملی پا هینگ نام ( Pa Hin Ngam )


این پارک ملی یا جنگل بزرگ طبیعی حدود 25 درصد از مساحت کشور تایلند را از آن خود کرده است ، پارک ملی پا هینگ تایلند با توجه به طبیعت بکر و زیبایی که در این بهشت روی زمین می بینید ، یک پیشنهاد ایده آل و جذاب برای شما گردشگران که به طبیعت و کوه نوردی علاقه مند هستید ، می باشد و اینکه طبیعت بکر ، باغ های گل ، درختان سرسبز و شکوفه های زیبای گیلاس در تمام این مسیر چشم هر بیینده ای را جذب خود می کند .

 

همچنین دو آبشار بزرگ و معروف نامتوک تپ پراتان  ( Namtok Thep Prathan ) و نامتوک تپ فانوم ( Namtok Thep Phanom )  قطعا شما را محصور خود می کند .

 

پا هینگ نام

 

پارک ملی ( Khao Yai )


پارک ملی Khao Yai یکی از بزرگترین و پر طرفدار ترین پارک‌ های ملی کشور تایلند است و این پارک بزرگ دارای آبشارها ، کوهستان های بکر ، جنگل‌ های همیشه سبز و چمنزارهای بسیار زیبا می باشد و در این پارک بیش از 300 گونه پرنده و نزدیک به 70 گونه پستاندار از جمله فیل ، خرس ، ببر ، بوزینه ، گوزن ، آهو و ... را از نزدیک می بینید و قطعا تجربه ای باور نکردنی برایتان در رقم خواهد خورد .

 

ضمنا این پارک با اتوبوس یا ماشین شخصی خود تنها چند ساعت با شهر بانکوک فاصله دارد و اینکه برای شما گردشگران ، چندین محل برای برپایی کمپ که دارای دوش و کابین که اگر بخواهید در آنجا اقامت داشته باشید ، تعبیه شده است و اگر دوست ندارید در پارک کمپ بزنید ، می ‌توانید در یکی از مهمانخانه‌ هایی که در نزدیک این پارک است اقامت کنید .

 

خو آ یا

 

پارک ملی ( Sirinat )


این پارک کوچک و البته زیبا در شمال غربی شهر پوکت واقع شده است و دارای ساحل ییلاقی دست نخورده و بکری است که پشت آن یک جنگل کوچک قرار دارد و چون این پارک خیلی کوچک است ، ضمنا شما گردشگران به جز قدم زدن و گردش در اطراف ساحل آن ، فعالیت‌ های زیادی برای انجام دادن در آن ندارید ، اما محلی برای برپا کردن کمپ و حتی خانه ‌های ییلاقی bungalow که مجهز به سیستم تهویه هوا در این پارک است برای رفاه بیشتر شما عزیزان وجود دارد .در تور پوکت می توانید از این منظره زیبا و دلنشین لذت ببرید.

 

همچنین اگر به دنبال آرامش و دوری از شلوغی و ازدحام شهر هستید این پارک یکی از بهترین گزینه هاست . 

 

سیرینات

 

پارک مو کو سورین ( Mu Ko Surin Park )


پارک مو کو سورین جزو مناطقی محافظت شده از جزایر زیبای دریای آندامان در ۶۰ کیلومتری کشور تایلند است ، این جزایر بکر ، بسیاری از نقاط بزرگ غواصی در آب های آبی زیبا ، صخره های مرجانی خیره کننده و انواع ماهی ها و لاک پشت های دریایی و دیگر حیوانات دریایی می باشد که قطعا شما گردشگران عاشق این محیط می شوید و نکته مهم این منطقه این است که برخی نقاط بزرگ غواصی مانند ریشلیو راک در آن است که سایت غواصی معروف جهان محسوب می شود .

 

در ضمن شما مسافران می توانید یک برنامه ریزی عالی برای تجربه تکرار نشدنی در این محیط را داشته باشید ، ضمنا برای راحتی شما در این جزایر ، کمپینگ و یا خانه های ییلاقی را نیز اجاره می دهند و اگر می خواهید زمانی از سفرتان را صرف استراحت مطلق در ساحل و یا غواصی مهیج نمایید ، پارک ملی مو کو سورین گزینه ای عالی برای شما گردشگران به شمار می رود .

 

 

پارک ملی کوی بوری ( Kui Buri National Park )  


این پارک معروف در نزدیکی مرز برمه قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری تایلند شناخته و مورد توجه گردشگران قرار گرفته است .

 

شما می ‌توانید حیات وحش زیبای کشور تایلند به خصوص فیل‌ های بامزه ای که حرکات نمایشی را نشان می دهند را در این پارک از نزدیک مشاهده  نمایید و تعداد زیادی فیل به طور مکرر در آب‌ های نزدیک ایستگاه فرعی پا یانگ به حمام و آبتنی و بازی کردن مشغول هستند و ضمنا شما مسافران می ‌توانید از خودرو خود برای رانندگی استفاده کنید اما شما باید از یک راهنما برای کاوش نواحی حفاظت شده پارک حتما کمک بگیرید .

 

در ضمن اگر می‌ خواهید شب را در این پارک بخوابید امکانش برایتان هست ، شما می ‌توانید چادر یا خانه ییلاقی اجاره کنید و شب را در این آب و هوای عالی بگذرانید . یک مورد هم خاطر نشان کنیم که شما اگر در ماه نوامبر یا می به تایلند سفر کردید باید انتظار بارش ‌های زیادی را نیز داشته باشید . 

 

کوی بوری

 


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به پارک های ملی تایلند
معراج گشت آسمان