لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ویزا توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا

 فرقی نمی ‌کند که شما به چه دلیلی میخواهد به کانادا سفر کنید دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش‌های علمی و نمایشگاه‌ های تجاری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری در قالب تور کانادا، تحصیل و یا استفاده از فرصت‌های مطالعاتی باشد؛ با هر هدف و انگیزه‌ای که بخواهید وارد این کشور شوید، به عنوان یک ایرانی ملزم به دریافت ویزای کانادا هستید.  

ویزا کانادا

دومین کشور وسیع دنیا که مرزهای آن از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام کشیده شده است آن‌قدر زیبایی دارد که هر سال گردشگران زیادی را از سراسر دنیا مهمان این کشور می‌کند.

 

البته زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری تنها دلیل سفر به این کشور نیستند، قرار گرفتن در لیست کشورهای پیشرفته و برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی و تجاری و همچنین دیدار اقوام مردم بیشتری را به کانادا دعوت می‌کند.

 

 در کانادا مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند و حکومت این کشور دموکراسی پارلمانی فدرال و پادشاهی مشروطه است. مرز کانادا با آمریکا طولانی‌ ترین مرز زمینی است که آبشار معروف نیاگارا، پهناورترین آبشار جهان هم همین‌جا قرار دارد.

 

 برای کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند دریافت ویزا می‌تواند دغدغه اصلی باشد و ندانستن راه‌ و‌ چاه چگونگی دریافت آن دردسرها و هزینه ‌ها را چندین برابر می‌کند. در این مقاله شرایط و مدارک لازم برای دریافت انواع ویزای کانادا (شامل توریستی و تحصیلی) را بررسی می‌کنیم.

 

آژانس معراج گشت آسمان سعی کرده با بیش از یک دهه تجربه در زمینه خدمات ویزای کانادا، مشاور و همراه شما برای دریافت این ویزا خواهد بود و سعی دارد اطلاعات کاملی برای شما در این زمینه فراهم آورد.

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته در جهان محسوب می شود که در زمینه جذب مهاجر بسیار موفق بوده است

مراحل اخذ ویزا کانادا :

 

ویزا توریستی کانادا :

 

آژانس معراج گشت  با راه اندازی دپارتمان انحصاری ویزای کانادا، در تمام مراحل اخذ ویزا با ارائه خدمات تخصصی مشاوره شما را همراهی خواهد کرد.

 

متخصصین ما در دپارتمان ویزای کانادا، مدارک شما را به دقت بررسی و کنترل می‌کنند.

در موارد خاص برای تقویت شرایط احراز ویزا، ممکن است از شما مدارک بیشتری خواسته شود. پس از اینکه مدارک بر اساس استانداردهای سفارت تکمیل و ترجمه شد، ظرف مدت 48 ساعت کارشناسان ما درخواست ویزای شما را از طریق سیستم آنلاین که پروسه ویزا را تسهیل کرده است، به سفارت ارائه می‌دهند.  تکمیل فرم‌ها و پرداخت هزینه‌های مرتبط به سفارت نیز در همین مرحله برای متقاضیان انجام می‌شود.

 

پس از طی این مراحل، نامه انگشت‌نگاری برای انجام بایومتریک در کشور مورد نظر شما، در اختیارتان قرار داده می‌شود و شما ظرف مدت یک ماه باید برای انجام انگشت نگاری اقدام کنید. انتخاب محل انگشت‌نگاری با متقاضی است و شما می‌توانید به شهرهای دبی ، استانبول، آنکارا، ایروان و یا هر شهر دیگری برای انگشت‌نگاری (اطلاعات بیشتر تماس با کارشناسان) سفر کنید. برای این کار نیازی به تعیین وقت قبلی ندارید و تنها با در دست داشتن برگ انگشت‌نگاری در هر زمانی که بخواهید می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

 قبل از سفر برای انگشت نگاری کارشناسان ما اطلاعات مورد نیاز مانند تعطیلات رسمی دفاتر انگشت نگاری را به شما اعلام خواهند کرد. در صورت درخواست متقاضی، امکان گرفتن نوبت انگشت‌نگاری برای جلوگیری از اتلاف وقت در دفتر VAC فراهم است.

 

 بعد از انجام انگشت‌نگاری حداکثر ظرف سه ماه (بین دو هفته تا سه ماه)، جواب نهایی اعلام می‌شود و شما بلافاصله از طریق کارشناسان ما در جریان نتیجه قرار خواهید گرفت. در صورت رد درخواست ویزای شما، نامه ریجکتی سفارت در اختیار شما قرار داده می‌شود و اشکالاتی که به پرونده گرفته شده، برای شما توضیح داده می‌شود تا در صورت اقدام مجدد برای رفع نواقص اقدام کنید.

در صورت ریجکتی می‌توان case note آفیسر پرونده را نیز به مسافر ارائه نمود.  اگر هم درخواست ویزای شما تایید شده باشد، به شما اطلاع می‌دهیم تا پاسپورت‌تان را برای پیوست ویزا در اختیار همکاران ما در بخش پیکاپ ویزا قرار دهید تا پروسه اخذ ویزا برای شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود. بر اساس قانون کلی حداکثر زمانی که افراد با ویزای توریستی کانادا می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند ۶ ماه است. با ویزای توریستی کانادا امکان کار کردن در این کشور وجود ندارد ولی امکان ادامه تحصیل در دوره‌های کمتر از ۶ وجود دارد.

 

✅ مدارک مورد نیاز ویزا توریستی کانادا :

◉اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه تمام پاسپورت های پیشین که در آن ویزا و یا مهر ورود و خروج ثبت شده است

◉ ترجمه مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی

◉ ۱ قطعه عکس جدید ۳٫۵*۴٫۵ زمینه سفید

◉ نامه تمکن و ریز پرینت ۴ ماه اخیر (موجودی حساب شما را به صورت دلار کانادا مشخص کرده باشد)

◉ گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی سه ماه اخیر

◉  لیست بیمه (در صورت شامل شدن)

◉ ترجمه سند ملکی و یا اجاره نامه

◉ ترجمه سند ازدواج/ طلاق (در صورت شامل شدن)

◉ تکمیل فرم های فردی و خانوادگی 

 

شرایط لازم ویزای توریستی کانادا :

 

❌ مواردی است که توسط سفارت کانادا تعیین شده است و اگر شرایط ویزای توریستی کانادا را نداشته باشید، ریجکت می شود.

❌ داشتن پاسپورت معتبر

❌  برخورداری از سلامت ذهنی و جسمی کامل

❌ داشتن منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت هزینه های مورد نیاز در کانادا  

❌ باید برنامه ریزی کنید تا برای مدت زمان خاص و محدود در کانادا اقامت داشته باشید.  

❌ باید تعهد دهید که پس از اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور به اتمام رسید این کشور را ترک خواهید کرد.  

❌ باید تعهد دهید که در مدت زمان حضور خود در کانادا به دنبال کار و استخدامی نباشید.  

❌ شما باید ثابت کنید که هیچ گونه سوء پیشینه کیفری ندارید.  

❌ باید ثابت کنید که هیچ یک از اعمال و اقدامات شما در این کشور امنیت ملی را تهدید نکرده و به خطر نمی اندازد.  

❌ باید در طول مدت زمانی که در کانادا اقامت دارید از قوانین این کشور پیروی می کنید.  

❌ همچنین ممکن است نیاز باشد تا برخی از آزمایشات پزشکی (مانند ایدز، هپاتیت، سل و غیره) را انجام دهید.

 

 

 

 

 

◉ انگشت ‌نگاری در سفارت کانادا :

 بعد از گذراندن این مراحل یعنی ثبت درخواست ویزا، نامه انگشت‌نگاری برای انجام بایومتریک در کشور مورد نظر شما در اختیارتان قرار داده میشود. شما یک ماه فرصت دارید که انگشت‌نگاری را انجام دهید و انتخاب محل انگشت‌نگاری با شماست. شما میتوانید انگشت‌نگاری را در کشور ترکیه، ارمنستان، امارات یا هر کشور دیگری که دفاتر VAC را داشته باشند انجام دهید. برای انجام انگشت ‌نگاری شما نیازی به تعیین وقت قبلی و مدارک دیگر ندارید اما برگه انگشت‌نگاری را باید حتما به همراه داشته باشید و در روزهای کاری به سفارت مراجعه کنید. برای اینکه روز مراجعه شما تعطیل نباشد و مراحل انجام انگشت‌نگاری طولانی نشود، دپارتمان اختصاصی ویزای کانادا از قبل اطلاعاتی مانند تعطیلات رسمی سفارت کانادا و دفاتر انگشت‌نگاری را در اختیار شما میگذارد.

 

◉ دریافت ویزا یا رد شدن درخواست؟

 بعد از انجام انگشت‌نگاری در فاصله ۲ هفته تا ۳ ماه منتظر جواب نهایی باشید.

اگر درخواست ویزای شما را سفارت پذیرفته باشد، کارشناسان به شما اطلاع میدهند و لازم است پاسپورتتان را برای ضمیمه کردن ویزا به بخش پیکاپ ویزا تحویل دهید تا مراحل بعدی برای شما انجام شود.  توجه داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی کانادا هر چند شما به مدت ۵ سال اجازه ورود و خروج به این کشور را دارید اما در هر بار ورود بیشتر از ۶ ماه اجازه اقامت در کانادا را ندارید و قبل از ۶ ماه باید از کشور کانادا خارج شوید.

همچنین با داشتن ویزای توریستی کانادا شما اجازه کار و تحصیل در کانادا را ندارید اما در دوره‌های تحصیلی و آزمایشی که کمتر از ۶ ماه زمان میبرند میتوانید شرکت کنید.

 در صورتی که درخواست ویزای شما رد شود، نامه ریجکتی سفارت در اختیار شما قرار میگیرد و کارشناسان علت رد شدن ویزا را به شما توضیح میدهند تا در اقدامهای بعدی آن نکات را رعایت کرده باشید.

 


آژانس معراج گشت  چه کار هایی برای ویزای کانادای شما انجام می دهد؟

 

 

❗️ بررسی مدارک متقاضی و رفع نواقص موجود در آن  

 

❗️ایجاد حساب کاربری در سایت سفارت کانادا  

 

❗️آپلود مدارک درخواستی سفارت کانادا  

 

❗️تکمیل فرم های اطلاعات خانوادگی، تاریخچه سفری و سایر فرم های درخواستی

 

❗️ اضافه کردن دعوت نامه رسمی به مدارک متقاضی (دعوت نامه از سوی آژانس مسافرتی همکار در کانادا ارسال می شود)  

 

❗️ رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت به کانادا  

 

❗️ واچر رسمی هتل  

 

❗️ ارائه بیمه مسافرتی با توجه به مدت اقامت متقاضی  

 

❗️ پرداخت هزینه های مربوط به بررسی مدارک و انگشت نگاری (برای ویزای توریستی مبلغ ۱۸۵ دلار کانادا)  

 

❗️ برگزاری تور انگشت نگاری (هزینه این تور ۲۰۰ دلار می باشد و از هتل محل اقامت تا دفتر وک، حدود ۵ دقیقه پیاده روی می باشد)  

 

❗️ اخذ وقت انگشت نگاری برای متقاضیان (جهت تسریع در امر انگشت نگاری)  

 

❗️ پیگیری پرونده متقاضی پس از انگشت نگاری  

 

❗️ پیکاپ پاسپورت متقاضی

 

 

 

 

 

 

 

 

سولات مهم :

 

مصاحبه ویزای کانادا به چه صورت است؟

ویزای مولتی کانادا مصاحبه ندارد. کلیه مدارک به صورت اینترنتی برای سفارت کانادا ارسال می شود و برای بررسی آن ها نیازی به حضور شخص نیست. در بعضی از موارد خاص، از متقاضی درخواست می شود که برای مصاحبه، به یکی از سفارت خانه های کشور کانادا مراجعه کنند

 

 

چرا به ویزای مولتی کانادا، ویزای ۵ ساله می گویند؟

واقعیت ویزای مولتی کانادا این است که، اعتبار ویزای مولتی کانادا تا یک ماه پیش از اعتبار پاسپورت متقاضی می باشد. از آنجایی که اعتبار پاسپورت های صادر شده برای ایرانیان ۵ ساله می باشد، این ویزا را در ایران، ویزای ۵ ساله کانادا نیز می نامند

 

 

آیا کلمه اخذ ویزای تضمینی کانادا، واقعیت دارد؟ 

اگر چه برخی از موسسات به ظاهر حرفه ای با هدف جذب مشتریان از کلمه اخذ ویزای تضمینی استفاده می کنند، اما واقعیت این است که در اخذ هیچ نوعی از ویزا، هیچ تضمینی وجود ندارد. اما نکته قابل توجه در اخذ ویزا این می باشد که فرد متقاضی با انتخاب موسسه معتبر و با کارنامه درخشان و رزومه ای پربار در امر گردشگری، می توانند شانس اخذ ویزا را برای شما به حداکثر برسانند.

 

 

برای ویزای کانادا حتما به دعوت نامه نیاز داریم؟

خیر، هیچ الزامی برای داشتن دعوت نامه نیست اما، اگر دعوت نامه ویزای کانادا داشته باشید، شانس اخذ ویزای شما بیشتر خواهد شد

 

 

داشتن برنامه سفری برای سفر به کانادا مهم است؟

بله. داشتن برنامه سفری به شما کمک می کند که شانس دریافت ویزا برای شما بالاتر برود به این صورت که، برنامه سفری به افسر کنسولگری اثبات می کند که شما قصد برگشت به کشور خود را دارید.

 

 

تفاوت ویزای مولتی کانادا و ویزای مولتیپل کانادا در چیست؟

به این نکته مهم دقت کنید که ویزای چند بار ورود به نام مولتیپل یا مالتیپل شناخته می شود؛ بعضی دیگر آنرا به اختصار ویزای مولتی یا ویزای مالتی می نامند. که همهاین اصطلاحات بیان کننده مفهوم ویزای چند بار ورود کاناداست. کانادا از نظر دفعات ورود یک ویزا بیشتر ندارد و آن همهمین ویزای مولتیپل است که در کشورهای دیگر هم به مسافران با شرایط خاص داده می شود. پس ویزای کانادا فقط و فقط چند بار ورود یا مولتیپل است. ویزای چندبار ورود کانادا = ویزای مولتی کانادا = ویزای مالتی کانادا = ویزای مالتیپل کانادا = ویزای مولتیپل کانادا

 

در صورت داشتن تمام شرایط، چقدر تضمین برای ویزا شدن وجود دارد؟

از بین تمامی مدارک، اسناد ملکی شخص متقاضی، تمکن مالی و گردش حساب از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در صورتی که تمام مدارک و شرایط را دارا باشید، ۹۰ درصد احتمال ویزا شدن شما وجود دارد. ۱۰ درصد باقی مانده را می توان به نحوه برخورد با افسر کنسولگری، اثبات برگشت به خاک وطن و مواردی از این قبیل می باشد. در اغلب موارد، بدون هیچ دلیل قانع کننده ای درخواست ویزای شما با شکست مواجه خواهد شد.

 

اگر بیشتر از ۶ ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشیم، چه می شود؟

پس از ۶ ماه حتما باید مهر خروج از کانادا در پاسپورت شما ثبت شود. اگر این اتفاق رخ ندهد، پلیس کانادا می تواند شما را دستگیر کرده و به کشور مادری خود دیپورت کند. پس از دیپورت شدن نیز ویزای شما باطل می شود.

 

 

پس از ریجکت شدن، چند وقت بعد می توانیم دوباره اقدام کنیم؟

پس از رد شدن درخواست ویزای کانادا، هیچ محدودیت زمانی وجود نداشته و شما می توانید یک ماه بعد از ریجکتی دوباره اقدام کنید.

 

 

مهم ترین عامل تعیین مدت اعتبار ویزای مولتی کانادا چیست؟

از مهم ترین عوامل تعیین کننده مدت اعتبار ویزا می توان به افسر مهاجرت (افسر بررسی کننده پرونده)، اعتبار پاسپورت، دعوت نامه ارسال شده از کانادا و افسر مرزی مستقر در فرودگاه اشاره کرد.

 

 

 

 

 


قیمت ویزا توریستی کانادا ۳۵۰ دلار

دلایل ریجکت شدن ویزا کاناداچیست؟  

 

ضعف مدارک:

در نمایش وضعیت مالی باید مدارک مالی مناسبی را به سفارت ارائه دهید. سفارت این مدارک را بررسی می کند و پاسخ را به شما ابلاغ می کند. دقت داشته باشید که مدارک شما باید استانداردهایی را داشته باشد تا قابل بررسی باشد.

 

ضعف مدارک در نشان دادن وابستگی به ایران:

دولت تمام کشورهای توریستی نگران این موضوع هستند که خاک کشور آن ها توسط گردشگران اشغال شود. در این صورت حق شهروندان نابود خواهد شد و کشور رو به ویرانی خواهد رفت. به همین دلیل نکته مهمی که مدارک شما باید به نمایش بگذارد وابستگی شما در ایران و به خانواده و دارایی شما است.

 

مدارک ناقص:

در صورتی که کوچک‌ترین نقصی در مدارک شما دیده شود، پرونده شما رد خواهد شد. مدارک شما به خصوص فرمی که می خواهید به سفارت ارائه دهید باید کامل باشد. نقصی که در مدارک شما به خصوص در فرمی که به سفارت ارائه می دهید باشد، ممکن است باعث رد شدن درخواست شما باشد.

 

مدارک غیر واقعی:

در صورتی که مدارکی که ارائه می دهید جعلی باشند و سفارت آن را بررسی کند و به این نتیجه برسد نیز ریجکت خواهید شد. در جمع آوری مدارک دقت کنید و صداقت به خرج دهید.

 

تردید آفیسر سفارت:

در صورتی که افسر سفارت احساس کند که قصد ترک خاک کشور کانادا را ندارید و در کشور مقصد خواهید ماند، با درخواست شما موافقت نخواهد کرد.

 

 

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 2 امتیاز دهنده به ویزا توریستی کانادا
معراج گشت آسمان