لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

ویزا شینگن

ویزا شینگن

شاید شما هم در مورد ویزای شینگن شنیده باشید، ویزایی که در بسیاری کشورها قابل استفاده است؛ پس با ما همراه باشید تا در ادامه ویزای شینگن و شرایط اخذ آن را بیشتر توضیح دهیم.

 

معراج گشت آسمان، مجری تور اروپا با کامل ترین خدمات و بهترین کیفیت

شینگن در اصطلاح به منطقه ای در اروپا شامل ۲۶ کشور اطلاق می شود که تردد در آن نیاز به پاسپورت و باقی محدودیت‌های مرزی ندارد

تمام مراحل اخذ ویزا شینگن + قیمت + مدارک مورد نیاز 

 

شما با داشتن ویزای شینگن در پاسپورت خود می‌ توان به تمامی کشورهایی که  عضو پیمان شینگن هستند سفر کنید. اروپا از نظر ویزا گرفتن برای ایرانیان به سه بخش شینگن، بریتانیا و کشورهای اتحادیه و اروپای شرقی تقسیم می‌شود. منطقه شینگن شامل کشورهای آلمان، نروژ، اتریش، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، یونان و هلند است.

مسافران با داشتن ویزای شینگن می‌توانند در زمان و شرایط مشخصی به هر یک از کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کنند. از این رو در این مقاله شما را با نحوه گرفتن ویزای شینگن آشنا می‌کنیم تا پیش از اقدام برای دریافت آن، از نحوه اخذ ویزای شینگن اطلاعات کافی داشته باشید.

 

 ویزای شینگن نوع C  (ویزا توریستی )

ویزای نوع C و یا همام ویزا توریستی در واقع ویزای کوتاه ‌مدت برای سفر به حوزه شینگن است و فرد مجاز است در طول زمانی که هنگام دریافت این نوع ویزا مشخص می‌شود، برای اهدافی نظیر گردشگری، رویداد ورزشی، رویداد فرهنگی و بازدید از اقوام در کشورهای عضو اتحادیه شینگن اقامت داشته باشد.

ویزای نوع C با توجه به اهداف سفر و شرایط متقاضی به ۳ دسته تقسیم بندی می‌شوند : 

 

 

ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود

 

✪ ویزای دوبار ورود شینگن 

 

 

✪ ویزای مولتیپل شینگن یا ویزای چند بار ورود

 

 

 

 ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود 

 

 ویزای سینگل شینگن (Single-entry) تنها برای یک ‌بار ورود به یکی از کشورهای حوزه شینگن اعتبار دارد و به‌ محض خروج از محدوده شینگن، اعتبار ویزای شما فارغ از این که مدت‌ زمان آن به پایان رسیده یا نه، منقضی خواهد شد. بدیهی است که جابجایی بین کشورهای عضو پیمان شینگن در این نوع ویزا، مشکلی ندارد.

 

 

●  ویزای دوبار ورود شینگن 

 

 ویزای دوبار ورود شینگن در بسیاری از موارد شرایط و الزاماتی مشابه با ویزای یک ‌بار ورود دارد با این تفاوت که فرد دارنده این ویزا اجازه دارد در بازه 180 روزه و تا زمان اعتبار ویزا دو بار به کشوری در ناحیه شینگن وارد شود.

البته شرایط و محدودیت‌های زمانی نیز برای این فرصت ۲ بار ورود وجود دارد.

 

 

● ویزای مولتی شینگن یا ویزای چند بار ورود 

 

ویزای مولتی شینگن یا (Multiple-entry) به فرد اجازه می‌دهد بدون محدودیت و به دفعات وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن شده و آن را ترک کند. تنها محدودیت ویزای مولتی شینگن به بازه زمانی آن باز می‌گردد. بدان معنی که این ویزا اقامت و تردد در منطقه شنگن را به مدت حداکثر ۹۰ روز به ازای هر ۶ ماه از سال جواز خواهد داد. این محدودیت زمانی ۹۰ روزه به ‌محض ورود دارنده ویزای مولتی شینگن به هریک از کشورهای این حوزه محاسبه خواهد شد.  


شرایط اخذ ویزای شینگن چیست ؟

 

شرایط اخذ ویزای شینگن در واقع بدان معنی است که آیا متقاضی شرایط و معیارهای لازم برای درخواست این ویزا را دارا است یا خیر.

سفارت‌ خانه هر کشور اروپایی شرایط خاص خود را برای صدور ویزا دارند اما در بسیاری از موارد شرایط اخذ ویزا در کشورهای این منطقه مشابه یکدیگر است. مهمترین مواردی که کارشناسان اجرایی مجموعه معراج گشت آسمان  با هدف بررسی شرایط متقاضی برای اخذ ویزای شنگن بررسی می‌کنند عبارتند از:

 

 مدارک متقاضی 

 

تمکن مالی مناسب

 

گردش حساب بالا و مناسب

 

شرایط سنی متقاضی (سفارت‌های اروپایی در قبال افراد مجرد زیر ۳۰ سال که سابقه سفر به اروپا نداشته‌اند، سخت گیری بیشتری اعمال می‌کنند)

 

سابقه سفر متقاضی 

 

البته این بررسی‌ها طبعا با هدف افزایش شانس متقاضی برای ویزا شدن صورت می‌گیرد و در بسیاری موارد اساسا منعی برای درخواست ویزا شینگن وجود ندارد.

 

برای مثال متقاضی مجردی که کمتر از ۳۰ سال سن دارد و تاکنون به هیچ کشور اروپایی سفر نکرده است و از سوی دیگر مدارک مالی چندان قانع کننده‌ای نیز ارائه نداده‌است، اگرچه مشکلی برای درخواست این ویزا ندارد، اما شانس ویزا شدن این درخواست بسیار پایین است. بنابراین بررسی شرایط سفر متقاضی صرفا برای بالا بردن درصد موفقیت پرونده درخواست وی است.  

 

البته بنابر قوانین تعیین شده  در صورت اثبات موارد زیر واجد شرایط دریافت ویزای شینگن مولتی خواهید بود:  باید قصد از سفر مکرر و یا به طور منظم شما توجیه‌پذیر باشدسوابق شما درست و قابل اطمینان باشد؛ به بیانی دیگر از ویزاهای یکپارچه قبلی و یا ویزاهایی با اعتبار محدود منطقه‌ای بر اساس قوانین استفاده شده باشدوضعیت اقتصادی در کشور مبدا قابل قبول باشدقصد واقعی شما از ترک محدوده شینگن پیش از پایان اعتبار ویزا توجیه‌پذیر و قابل اثبات باشد

 

 

 

✅مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن چیست ؟

 

◉ مدارک مورد نیاز شاید مهمترین بخش برای درخواست این ویزا باشد، زیرا پیش از مصاحبه این مدارک شماست که معرف شما خواهد بود.

◉ به بیان دیگر همین مدارک ارائه شده توسط متقاضی سرنوشت ویزا شدن و یا ریجکت درخواست وی را تعیین می‌کند.

◉  در پی مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن را با هم مرور می‌کنیم:

◉  تکمیل فرم درخواست ویزا به ازای هر فرد (به عنوان مثال فرم درخواست ویزای شینگن فرانسه)

◉ دو عکس رنگی بیومتریک و مناسب پاسپورت

◉ شناسنامه

◉ پاسپورت با حداقل 3 تا 6 ماه اعتبار از زمان شروع سفر با حداقل 2 صفحه خالی

◉ مدارک شغلی و استخدام،

◉ مدارک و سوابق بیمه تامین اجتماعی

◉ پرینت گردش حساب مالی 3 ماهه اخیرنامه

◉ تمکن مالی

◉ مدارک ملکی نظیر سند خانه،

◉ اجاره‌ نامه مدارک

◉ ازدواج و یا سایر مدارک توجیه‌کننده داشتن ارتباط خانوادگی در کشور مبدا

◉ مدارک توجیه کننده هدف از سفر و برنامه سفر دقیق با ذکر جزئیات

◉ بلیط رفت و برگشت پرواز

◉ رزرو هتل و یا دعوت‌نامه دوست و یا اقوام به عنوان میزبان در صورت اقامت در مسکن آنها (به همراه کپی پاسپورت و کارت شناسایی میزبان و مدارک اثبات اقامت وی در حوزه شنگن)

◉ بیمه مسافرتی بین‌المللی با حداقل پوشش درمانی 30.000 یورو برای کشورهای حوزه شنگن60 تا 120 یورو

◉ پول نقد برای هزینه درخواست و هزینه‌های جانبی ویزا

 

نکته تمام مدارک باید توسط دارالترجمه رسمی به زبان مورد درخواست سفارت ترجمه شوند و در روز انگشت نگاری توسط متقاضی به سفارت تحویل داده شوند. قطع عکس‌ها باید اندازه ۳٫۵ در ۴٫۵ سانتی متر باشد. پاسپورت متقاضی نباید کمتر از ۳ ماه اعتبار داشته باشد و ارائه پاسپورت‌های قبلی نیز الزامی است. حداقل پوشش بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن ۳۰ هزار یورو است.

 در صورتی که اطلاعات بیومتریک متقاضی در سامانه سیستم اطلاعات ویزای اروپا VIS ثبت نشده باشد و یا اینکه 59 ماه قبل از زمان درخواست ویزا این اطلاعات ثبت شده باشد، متقاضی ملزم به انجام پروسه انگشت‌نگاری در محل سفارت خواهد بود

 

هزینه پرداختی به سفارت بابت ویزا شینگن ؟

به طور کلی در صورتی که نیاز به دریافت ویزای شینگن برای ورود به این منطقه داشته باشید، ملزم به پرداخت هزینه‌ای مشخص برای انواع ویزای کوتاه‌مدت و ترانزیت به سفارت شنگن خواهید بود که به شرح زیر است:  

 

❌ متقاضیان 13 ساله و بزرگتر: 60 یورو (در حدود 70.70 دلار آمریکا)

❌ کودکان 6 تا 12 ساله: 35 یورو (در حدود 41.24 دلار آمریکا)

❌ کودکان 5ساله و پایین‌تر: بدون هزینه، رایگان

 

البته در صورتی که دارای تابعیت و شهروندی هر یک از کشورهای زیر باشید، مشمول موافقت‌نامه تسهیل ویزا شده و پرداختی شما به سفارت 35 یورو (معادل 41.24 دلار آمریکا) خواهد بود:

 


معراج گشت مجری تور اروپا با بهترین قیمت و با بهترین خدمات در خدمت شما عزیران

مدت زمان بررسی و تایید ویزای شینگن چقدر است؟

❌ دلایل رد شدن ویزای شینگن چیست ❌

 

رد شدن ویزا آن هم در آستانه تعطیلات و سفر شاید بدترین خبر ممکن برای هر کسی باشد، رد شدن یا ریجکت ویزای شینگن دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که برای هر پرونده متفاوت خواهد بود اما بدترین اتفاقی که بعد از ریجکت می‌افتد این است که متقاضی دست کم برای مدت ۶ ماه نمی‌تواند از هیچ سفارت اروپایی دیگری برای دریافت ویزای شینگن اقدام نماید.  نکته مهم در این بین این است که هیچ فرد حقیقی و حقوقی نمی‌تواند ویزا شدن درخواست شینگن را تضمین کند! تنها کاری که می‌توان انجام داد اعتماد به موسسات معتبر و با سابقه در این رابطه است تا با دقت و حساسیت بالا و با تکیه بر دانش به روز و تجربیات موجود، شانس صدور ویزا را به حداکثر برسانند.

 

 

وب سایت رسمی شینگن مهمترین دلایل رد شدن این ویزا را به شرح زیر عنوان کرده است:

 

⭕️ مدارک جعلی؛ تحت هیچ شرایطی با مدارک جعلی برای ویزای شینگن اقدام نکنید، چون در ۹۹ درصد مواقع درخواست شما رد خواهد شد.

⭕️ فعالیت‌های مجرمانه در گذشته و یا در حال حاضر

⭕️ گذرنامه مخدوش و یا آسیب دیده

⭕️ توضیحات ناکافی در مورد دلایل سفر

⭕️ گذرنامه نامعتبر (پاسپورتی که در زمان درخواست از اعتبار آن کمتر از ۳ ماه مانده باشد)

⭕️ نامه مرجع نامعتبر

⭕️ عدم ارائه هدف مشخصی از سفر

⭕️ عدم اثبات تمکن مالی برای سفر

⭕️ ارائه گواهی تولد و یا ازدواج نامعتبر

⭕️ بیمه نامه مسافرتی نامعتبر

⭕️ ناتوانی در ارائه مدارک اسکان

⭕️ وضعیت نامطلوب ویزای شینگن؛ مواردی همچون برنامه سفر غیر منطقی می‌تواند به ریجکت ویزای شما بیانجامد.

 

 

 

 

 

 

 

معراج گشت مجری تور اروپا با بهترین قیمت و با بهترین خدمات در خدمت شما عزیران 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به ویزا شینگن
معراج گشت آسمان