لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

شهر سوخته بانکوک ( Burn City Bangkok )

شهر سوخته بانکوک ( Burn City Bangkok )

شهر بانکوک یا شهر فرشته‌ ها همیشه مورد توجه توریست ها در سراسر دنیا تنها از فرشته ‌ها این توقع می رود که این همه جذابیت و زیبایی مدرن را در کنار این همه شگفتی سنتی در یک کشور  یکجا گرد هم آورد . تور بانکوک با دارا بودن معابد مهم و متنوع  الهام بخش ، بازارچه های محلی متنوع ، شب زنده داری و پر جنب و جوش بودن این کشور در کنار مجتمع های خرید بسیار بزرگ ، شهری وسوسه برانگیز برای گردشگران به حساب می آید که شما در این سفر ، امکان لذت بردن از مناطق گردشگری تور تایلند را تجربه خواهید کرد . 

شهر تاریخی آیوتایا که بیش از چهار قرن پایتخت کشور تایلند بشمار می رفت

تاریخچه

پادشاهی شهر معروف آیوتایا در سال ۱۳۵۰ میلادی بوجود آمده است و اینکه در واقع دومین پایتخت سیام بعد از سوخوتای Sukhotai به شمار می رفت ، و نکته اساسی آن این است که در قرن شانزدهم به اوج قدرت ، فرهنگ و ثروت خود رسید و قلمرو و وسعت آن خیلی بیشتر و فراتر از لائوس ، کامبوج و برمه کنونی بیشتر و شناخته شده شد و حتی با کشور فرانسه در زمان لویی چهاردهم ارتباط و مراوده داشت . مهم اینجاست که پادشاهان بسیاری در این مکان دیدنی و تاریخی کشور تایلند ، حکومت کردند .


شهر تاریخی آیوتایا که بیش از چهار قرن پایتخت کشور تایلند بشمار می رفت ، تاریخی ترین بنای این کشور زیبا می باشد که بر مرکزیت تمدن آسیای جنوب شرقی در زمان خود یکی از بزرگترین شهرهای دنیا نیز محسوب می شده  است و همین موارد باعث شده است که عموم گردشگران را جذب خود کند .

 

شهر سوخته تایلند


شهر آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر کشور تایلند واقع شده است و در قرن 20 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید و این افتخاری بزرگ برای این کشور به شمار می رود و اینکه ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای این شهر را بوجود آورده است . این شهر سال ها مهد تمدن تایلند در میان عموم مردم این کشور و حتی گردشگران بوده است و نکته مهم این شهر این است که در طی چهار قرن 33 تن از پادشاهان سلسله های مختلف کشور تایلند بر آن حکومت کرده اند .

 

در قرن هجدهم و با حمله مردم برمه ای به تایلند این شهر تخریب شد و به سرعت سقوط  کرد . در گذشته این شهر حدود 400 معبد زیبا در خود داشت اما اکنون فقط ویرانه ای از این معبدها باقی مانده است و پیشنهاد ما این است که این جاذبه که جزو مناطق گردشگری تایلند محسوب می شود را از دست ندهید .

 

شهر سوخته بانکوک


آشنایی با شهر سوخته بانکوک

شهر آیوتایا بر روی جزیره ‌ای قرار گرفته است که بوسیله سه رودخانه بزرگ شهر بانکوک به دریا وصل شده است . این منطقه به این علت انتخاب شد که از نظر دسترسی و حمله دشمن ، بهترین مکان  و کاملا در امان دشمن بوده است و از طرفی از بلاها و اتفاقات طبیعی مثل سیل ‌های فصلی هم در امان می بوده است . شهر آیوتایا در سال 1767 میلادی توسط ارتش برمه مورد حمله قرار گرفت و تمامی این شهر زیبا و تاریخی در آتش سوخت و کاملا از بین رفت و بعد دشمن آنجا را فتح کرد و مسلط به تمامی شهر شد و همه مردم و ساکنین این شهر را مجبور کرد که آنجا را ترک کنند . نکته جالب این منطقه این است که این شهر هیچ وقت بازسازی و ترمیم نشد و به همان صورت ماند تا سال 1991 میلادی همانطور که قبلا نیز گفتیم جز میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و به یکی از بهترین مناطق برای توریست ها و مسافران بدل شد . 

 


بعد از تحقیقات زیادی که دانشمندان و باستان شناسان بر روی این شهر انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اینجا یکی از بزرگترین شهرهای آن زمان بوده است و مرکز اقتصادی ، سیاسی و مذهبی اصلی مردم در زمان خودش بوده است .

 

ضمنا اینکه ، دربار سلطنتی سیام هم لوازم و وسایل که جزو بایگانی های تاریخی آنان بوده با وسواس زیاد نگهداری کرده بود  که خیلی از آن ها موقع غارت و جنگ در شهر نابود و از بین رفته است اما بعضی از آنها سالم باقی مانده است و یک سند مهم از اعتبار تاریخی این شهر برای دیدن عموم مردم و همچنین گردشگران قرار گرفته است .  قبل از شهر بانکوک ، آیوتایا 417 سال پایتخت این کشور بوده است که یکی از تاریخی ترین شهر های تایلند است و در زمان خود مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی در سراسر جهان شناخته شده بود اما امروزه فقط معبدهای تخریب شده ای در آن به چشم می خورد که پیشنهاد ما برای رفتن شما به این مکان دیدنی می باشد .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به شهر سوخته بانکوک ( Burn City Bangkok )
معراج گشت آسمان