لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

درباره بالی

درباره بالی

تور بالی جزیره‌ ای است واقع در تور اندونزی که از مراکز گردشگری مهم جهان به‌شمار می‌رود؛ بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان و بزرگترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است.

 

بالی جزیره کوچک و سرسبز اندونزی یکی از اماکن اکو گردشگری بسیار جذاب جهان و قاره آسیا است

درباره بالی

این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگر اندونزی ، دنیای مخصوص به خودش را دارد؛ نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است؛ این جزیره جمعیتی بیش از سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر به دلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری از استرالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در جزایر بالی  کار و زندگی می‌کنند؛ جزیره که مساحتی بالغ بر ۵۶۲۰ کیلومتر مربع را پوشش داده است، از لحاظ آتش فشانی فعال بوده و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز است؛اما سوگولی آتشفشانهای بالی کوه گودان آگانگ بوده که «مادر کوه »ها نامیده می‌شود. این کوه، آتشفشانی فعال بوده و ارتفاعی بیش از ۳۰۰۰ متر دارد.  این جزیره دارای مناطق مختلفی است که از معروف‌ترین نقاط آن کوتا(KOTA) بالی و اوبود(UBUD) را می‌توان نام برد.

در شمال و جنوب کوه‌های مرکزی این جزیره زمین‌های بسیاری حاصلخیزی برای کشاورزی وجود دارد که از آن برای کاشت برنج استفاده می‌کنند؛ مزارع پلکانی برنج بالی نیز خود شهرت جهانی داشته و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌باشند .  قطعاً بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که جزیره بالی اندونزی پر از خصائل منحصربه‌فردی است که آن را از دیگر نقاط دنیا متمایز می‌سازد؛ بالی یکی از زیباترین و مشهورترین جزیره اندونزی است که در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته‌است.

فواصل هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود 2 ساعت و تا تهران با محاسبه توقف بین پروازی در شهرهای دوحه ، کوالالامپور ویا سنگاپور حدود 15 ساعت می‌باشد؛ بزرگترین شهر و مرکز اداری این جزیره نیز شهر دنپازار است که حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد. جزیره اندونزی بالی  دارای گنجینه‌های بسیاری است: طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع و دنیای منحصربه‌فرد زیر آب، شالیزارهای پلکانی برنج ، رودها و آبشارها؛ اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت‌ها و رسوم این جزیره است که در قبال فستیوالهای گوناگونی پذیرای گردشگران می‌باشد. هر فصل از سال که باشد خورشید هر روز حوالی 6 بامداد در جزیره بالی طلوع می‌کند؛ این جزیره کوچک و سرسبز اندونزی یکی از اماکن اکو گردشگری بسیار جذاب جهان و قاره آسیا است که در هر زمانی از سال تعداد بسیار زیادی گردشگر به آن سفر مینمایند.

 

جزیره زیبای بالی


جقرافیا بالی

مختصات آن ۸° ۲۵′ ۲۳″ جنوبی و ۱۱۵° ۱۴′ ۵۵″ شرقی است. جزیرهٔ بالی جزو یک رشته‌جزایر است که جزیرهٔ جاوه در غرب آن و جزیرهٔ لومبوک در شرق آن قرار گرفته ‌است؛ جزیره بالی از نظر جغرافیائی محل تلاقی دو اقیانوس هند و آرام محسوب می گردد؛ این دو اقیانوس در محلی به نام دروازه اقیانوس به هم می پیوندند؛ جزیره بالی دارای مساحت 5620 کیلومتر مربع است که از لحاظ کشاورزی خاک آن حاصلخیز بوده و در شمال و جنوب کوه‌های مرکزی آن مردم به کاشت برنج مشغول هستند؛ این جزیره همچنین دارای کوه‌های اتشفشانی است که برخی فعال بوده و مشهورترین آن‌ها گودانگ است که به مادر کوه‌ها معروف است؛ بزرگترین شهر این جزیره که مرکز آن نیز می‌باشد دنپازار نام دارد که حدو چهارصد هزار نفر جمعیت دارد. جزیره بالی در موقعیتی قرار گرفته که جاوه بزرگترین جزیره اندونزی در سمت غرب و لومبوک در شرق آن قرار گرفته‌است.

آب و هوای بالی استوایی بوده که مانند سایر مناطق استوایی تغییرات آب و هوا در آن بسیار اندک است و در کل طول سال دمای آن بین 20 در جه در شب تا 33 درجه در روز تغییر می‌کند البته بین ماه‌های دسامبر تا پایان مارس هوا گرمتر بوده و روبت بیشتر است ولی از ماه ژوئن تا سپتامبر که زمستان بالی است بادهای سرئ از سمت اقیانوس ارام شروع به وزش می‌کند که باعث می‌شود دمای هوا ختک تر باشد که طبیعتاً باید توریست پذیرتر باشد. هنرهای گوناگون همچون رقص، تندیسگری، نگارگری، چرمگری، فلزکاری و به ویژه موسیقی سبک گامِلان در این جزیره در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

 

بالی


بالی و جزیره های آن

در میان ۱۷ هزار جزیره‌ی اندونزی، جاهای دیدنی بالی، از دیدنی‌ترین‌ها هستند. بالی شاید معروف‌ترین و اصلی‌ترین مکان در بهشت استوایی باشد. باید گفت که به غیر از جاهایی که شاید در اثر تبلیغات زیاد، دیگر جذابیت و خاص بودن خود را از دست داده‌است، جاهای دیدنی زیادی هم هستند که هنوز هم بکر هستند؛ بالی به جزیره‌ی خدایان معروف است.

در هر گوشه و کنارش معابدی متاثر از آیین هندو پیدا خواهید کرد، و شاید هر روز بتوانید یکی از جاهای دیدنی بالی را کشف کنید؛ همان‌طور که با فرهنگ و با مردم بالی آشنا می‌شوید، فراموش نکنید به‌عنوان یک توریست به موج‌سواری در آب‌های شفاف و زیبای اطراف جزیره و صخره‌های مرجانی -یکی از حساس‌ترین نشان‌های حیات در کره‌ زمین- بپردازید. بالارفتن از یک آتش ‌فشان تاریخی و درازکشیدن در ساحل، از دیگر کارهایی است که در بهشت بالی می‌توانید تجربه کنید.

درباره بالی  مطمئن باشید سفر به بالی جزو بهترین خاطرات شما خواهد بود و روزهایی که در بالی هستید جزو عمرتان محسوب نمی‌شود؛ زیبایی مناظر و پوشش گیاهی سبز که از کوههای بلند شروع می‌شود و به آبی دریا می‌رسد، نفس را در سینه حبس می‌کند. گشت ‌و گذار، دیدن معابد زیبای تاریخی، خرید، شنا و آفتاب‌گرفتن در ساحل‌های کم نظیر، استراحت و خوش‌گذرانی شبانه، همه در بالی یک‌جا جمع شده‌اند؛ آب‌ و هوای بالی معتدل استوایی است و همه فصل می‌توانید به آن سفر کنید؛ اما سفر نوروزی بالی فرصت مغتنمی است که بهترین زمان سفر به بالی را آنجا باشید.

 

جزیره بالی در اندونزی

 

جاذبه‌های گردشگری  مهمترین دیدنی های بالی معابد هفتگانه است که همه در امتداد ساحل واقع شده‌اند؛ اما زیباترین‌ آنها معبد تانا لوت است؛ معبدی ساخته شده بر روی یک سنگ در کناره دریا که وقتی مد اتفاق می‌افتد انگاری جزیره‌ای است میان آب.  ابود یکی از مناطق بالی است که در واقع قلب فرهنگی آن هم محسوب می‌شود و دارای چند موزه است؛ در این منطقه، رقص و موسیقی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند و روزانه در محل‌های فرهنگی اجرا می‌شوند؛ ابود به شالیزارهای بی‌نظیرش هم معروف است.  جنگل میمون مقدس معبدی برای میمون‌هاست؛ سه معبد بزرگ در یک جنگل واقع شده‌اند که محل زندگی صدها میمون است؛ برای رسیدن به این سه معبد باید از کنار میمون‌هایی بگذرید که در کنار شما گام برمی‌دارند و نگاه‌تان می‌کنند؛ تماشا و قدم زندن کنار این حیوان‌ها در محیط زندگی طبیعی‌شان بسیار جذاب است. برای نزدیک شدن آنان به خود هم نگران نباشید چون همواره یک همراه بومی با شما خواهد بود. تجربه‌های هیجان‌انگیز  همه‌ی تفریحات آبی از جت اسکی گرفته تا موج سواری و قایق سواری زیر آب در بالی هست. می‌توانید گشت های کروز را در بالی انتخاب کنید و یک روز به دیدن جزایر دیگر بروید؛ در بسیاری از این برنامه ها پارک آبی در میان اقیانوس هم هست که بسیار تجربه منحصر به فردی است.  جنگل‌نوردی و دیدار از مزارع برنج اوقات خوشی را برای شما رقم می‌زند؛ مجتمع‌های رفاهی که در میان جنگل قرار دارند و برنامه‌ انواع ماساژ و آب‌تنی در برکه‌های طبیعی و مدیتیشن را در برنامه‌های خود دارند.

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.9 از 5 | از بین 25 امتیاز دهنده به درباره بالی
معراج گشت آسمان