لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

میوه های تایلند

میوه های تایلند

یکی از تجربه های جذاب و به یاد ماندنی در کشور تایلند میوه های عجیب و غریب در کشور تایلند برای شما هست و نکته اینجاست که میوه ‌های با مزه و متفاوت نیز درست مانند مردم مهربان و جذاب سرزمین زیبای تایلند ، در هر گوشه و کناری از این کشور به شما میهمانان خوشامد می گویند . آب و هوای معتدل ، خاک حاصلخیز ، اقلیم استوایی در کشور تایلند به این معنی است که تقریبا هر چیزی اعم از گیاه و انواع میوه های استوایی و ... در این سرزمین حتما رشد خواهد کرد . ضمنا به این نتیجه می رسیم که کمتر کشوری در تمام این دنیا می تواند ادعا کند که چنین موقعیت و گنجینه متنوع و بزرگی از میوه ‌های زیبا با طعمی ناب و تکرار نشدنی را داراست و در ابتدا طعم و مزه این میوه ‌های متفاوت ممکن است عجیب به نظر برسد ولی شما در وقتی که شروع به تجربه کردن و خوردن  این میوه ‌ها می کنید ، دیگر نمی‌ توانید از این مزه ها چشم ‌پوشی کنید . اگر در نوروز به این کشور سفر می کنید و یا در تور تایلند  ثبت نام کرده اید، امتحان کردن میوه های استوایی و عجیب و غریب یکی از بهترین تجربه های سفرتان خواهد بود. 

میوه خارگیل جزو گران ‌ترین میوه تایلند محسوب می شود

معروفترین میوه های تایلند

" ترگیل "


این میوه در زبان انگلیسی " منگوستین Mangosteen " و در زبان تایلندی منگ کوت Mang-Kut  نامیده و شناخته می شود و نکته قابل توجه این است که در خارج از کشور تایلند چندان شناخته شده نمی باشد و اینکه از نظر ظاهری میوه ترگیل دارای پوسته بسیار عجیب ‌و غریب به شکل دایره ‌ای شکل و به رنگ بنفش می باشد . به هنگام خوردن آن در داخل این پوسته ، گوشته ‌ای سفید رنگی با طعم خوشمزه ای را تجربه خواهید کرد که بخش‌ های مختلفی از آن قابل ‌خوردن می باشد و کاملا لذت خواهید برد . بخش‌ های مختلف در داخل این میوه بر روی گلبرگ‌ های موجود در زیر پوسته آن قرار گرفته است که طعم عالی و قوی این میوه نیز موجب شده است تا یک گزینه مطلوب برای درست کردن آبمیوه های مختلف برای پذیرایی از میهمانان و گردشگران در مناطق گردشگری تایلند بشمار می رود .

 

میوه ترگیل


" مژکی "


 این میوه در به زبان انگلیسی رامبوتان یا Rambutan و به زبان تایلندی نگوآر یا NgoR در میان گردشگران  نامیده و شناخته می شود و نکته قابل توجه آن اینجاست که این میوه خوشمزه نام خود را از کلمه مالایی راموبت ( Rambut ) به معنای مو برگرفته است و اینکه به‌ طور مستقیم به پوسته پر از تیغه‌ های قرمز و زرد که باعث متفاوت بودنش کرده است اشاره دارد . بعد از خرید و خوردن آن با کندن این پوسته شما به یک گوشته نیمه شفاف و سفید می رسید که شاید برای شما این کار کمی دشوار و سخت باشد اما تایلندی‌ ها به‌ شدت در فرآیند ظریف جدا کردن این گوشته از دانه بزرگ آن استاد هستند .

 

رامبوتان تایلند


" خارگیل "


این میوه خاص در زبان انگلیسی " دورین یا Durian " و به زبان تایلندی تو ری ین Tu-Rian نامیده و شناخته می شود . جالب است در سفر با بدانید میوه خارگیل یکی از مورد توجه ترین میوه‌های کره زمین می باشد و شما طعمی ناب و منحصر به ‌فردی را به طرفداران و علاقه مندان خود هدیه می دهد که شاید شما این طعم را در زندگی خود دیگر تجربه نکنید . ولی این نکته هم بدانید بد نیست که نیز بوی بد و تعفن مانند آن در میان گردشگران و منتقدانی که آن را تست کرده اند را برایشان خوشایند نیست و شاید برای شما هم خوشایند نباشد . رایحه این میوه بسیار قوی می باشد و شما با دیدن  آن حس این را دارید که بوی میوه خراب‌ شده‌ ای که در یک خروجی آب گیر کرده به مشامتون می رسد اما با این توصیفات مصرف این میوه که گران ‌ترین میوه تایلند محسوب می شود ، در مکان ‌های عمومی و هتل ‌های تایلند ممنوع اعلام شده است .

 

خارگیل


" پاپایا "


این میوه نیز در زبان انگلیسی Papaya و در زبان تایلندی مالاکا و Ma-La-Kaw شناخته و نام گذاری شده است و اینکه این میوه زیبا ، میوه ‌ای است که در تمامی سال رشد و برداشت می شود ، ولی بهترین کیفیت آن در بین ماه‌ های مارس تا ژوئن یعنی در فصل بهار می باشد که شما امکان این را دارید که نوش جان کنید و نیز فصل سفر گردشگران نیز می باشد . پاپایا میوه‌ ای بیضی ‌شکل می باشد که برای خوردن آن باید آن را در طول برش بدهید و دانه‌های سیاه و کوچک داخلش را خالی کنید و با لذت هرچه تمام میل نمایید و اینکه این میوه معمولا بعد از رسیدن و وقتی قابل خوردن می شود ، گوشته ‌ای نارنجی ‌رنگ و خوش ‌طعم دارد .

 

اکثر مردم تایلند بسیار علاقه مند به این هستند که موقعی که میوه پاپایا نرسیده و کال مانند است را تکه‌ تکه کنند و آن را با آب ‌لیمو ، فلفل قرمز ، بادام ‌زمینی یا میگوی خشک شده : سوم تم  Som Tam  ، تلفیق کنند و از آن یک سالاد که جزو یکی از سالاد های معروف و مورد علاقه و محبوب تایلندی هاست ، سرو نمایند که حتما حتما تست نمایید .

 

پاپایا


" میوه اژدها "


این میوه در زبان انگلیسی دراگون فروت Dragonfruit و به زبان تایلندی گئو مون گورن شناخته و نامیده می شود و همچنین میوه اژدها میوه گیاه کاکتوس با ظاهری فضایی و کاملا متفاوت است و یک گوشته نرم و دوست ‌داشتنی دارد که به نظر عموم مردم و همچنین توریست ها تا حد زیادی شبیه به میوه کیوی می باشد و نکته جالب آن این است که این میوه معمولا با قاشق خورده می شود .

 

اژدها


" گوارا "


این میوه در زبان انگلیسی  Guava و در زبان تایلندی فارانگ Farang نامیده و معروف شده است و تاریخچه این میوه به آمریکای جنوبی و منطقه هند برمی گردد و امروزه در بسیاری از کشور های استوایی رشد و تولید می شود و این میوه به خاطر داشتن عطر و بوی عجیب ‌و غریب خود بسیار در میان علاقه مندان میوه بسیار دوستداشتنی و محبوب است . شما میوه گواوا را در تمامی سال در بازار می توانید بیابید و میل نمایید و نکته جالب اینجاست که این میوه به یک میان وعده محبوب در میان عموم مردم تایلند تبدیل شده است .

 

در ضمن می‌ توان این میوه را در وضعیت سبز و ترد به همراه نمک ، فلفل قرمز یا شکر مصرف کرد یا اینکه منتظر رسیدن آن بمانید و بعد سرو نمایید ، به علت مزه و تازه بودن و محبوبیت میوه گواوا ، عموم مردم برای درست کردن انواع نوشیدنی ‌ها ، بستنی‌ ها ، ژله ‌ها و مرباهای مختلف و خوشمزه در هتل ها و مناطق گردشگری تایلند ، از آن استفاده می کنند . 

 

گوارا


" سیب رز "


که در زبان انگلیسی رز اپل یا Rose Apple و به زبان تایلندی چوم پو Chom-Poo نامیده و شناخته شده است و شکل ظاهری این میوه تقریبا شبیه به میوه گلابی می باشد ، ولی پوسته سیب رز بسیار براق بوده و به رنگ ‌های صورتی یا سبز در بازار یافت می شود . این میوه بسیار خاص و خوشمزه بوده و گوشته آن حالتی ترد و برشته برایتان تداعی می کند ، این میوه در تایلند با نمک یا شکر خورده می‌ شود و شما می توانید از آن تجربه ای خاص برای خود در سفر به یادگار بگذارید .

 


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 12 امتیاز دهنده به میوه های تایلند
معراج گشت آسمان