لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

برج العرب ( BURJ AL ARAB )

برج العرب ( BURJ AL ARAB )

هتل برج العرب در منطقه جمیرا در شهر دبی واقع شده است و می توان گفت یکی از لوکس ترین و زیباترین هتل های دنیا به شمار می رود . هتل برج العرب در سال 1999 با هزینه تقریبی 650 میلیون دلار و در زمینی به وسعت 111 هزار متر مربع بنا شده است و این مجموعه بی نظیر در ارتفاع 321 متر از سطح دریا در فاصله ای 280 متر از خشکی بر روی جزیره ای کاملا مصنوعی ساخته شده است . در ادامه این مقاله می خواهیم که با شما را با یکی از منحصر به فرد ترین و مهمترین جاذبه تور دبی یعنی بلندترین برج جهان آشنا سازیم .

هتل برج العرب تنها هتل ۷ ستاره در جهان می باشد .

معرفی برج العرب

برج العرب نام هتلی در دبی در کشور امارات متحده عربی است که کوچک ترین اتاقی که برای گردشگران عزیز در نظر گرفته می شود ،  169 متر و بزرگترین اتاق آن 780 متر مربع مساحت دارد ، عموما هتل برج العرب را تنها هتل ۷ ستاره جهان می‌ نامند اما همیشه تعداد ستاره‌ های آن در بین اهالی فن و معماران مورد بحث بوده و هست . هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا طراحی شده است که زبانزد تمامی توریست ها و گردشگران محسوب می شود که اجاره کوچکترین اتاق این هتل زیبا شبی 6 هزار درهم می باشد که مهم است این اطلاعات را داشته باشید .


 برج ‌العرب زیبا ، شگفتی‌ شهر دبی و یکی از بلندترین برج‌ های جهان نام گرفته است و این هتل لوکس را از هر نقطه‌ ای در دبی قابل مشاهده است . همچنین برج ‌العرب روی جزیره‌ ای مصنوعی طراحی و ساخته شده است که نکته مهم این است که کمی از خط ساحلی فاصله دارد و این سوپر سازه شهرتی جهانی در بین معماران بنام در دنیا دارد و یکی معروفترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری دبی نیز می باشد . این برج فوق العاده را  تام رایت " معمار معروف آمریکایی " طراحی کرده است و هدف اصلی از ساخت این هتل این بود که  به گونه ‌ای طراحی شود که نماد شهر دبی به شمار برود . 

 

استارت ساخت این هتل در سال ۱۹۹۴ میلادی شروع شد و در سال ۱۹۹۹ به اتمام رسید و امروزه این برج ، جزو یکی از لاکچری ترین و گران ‌ترین هتل ها در سراسر دنیا برای گردشگران و بازدید کنندگان محسوب می ‌شود که دارای امکاناتی بسیار لوکس و درجه یک می باشد که اگر امکان این را دارید آن را برای تعطیلات خود رزرو نمایید  . نمای بیرونی خلاقانه و منحصر به فرد طراحی شده است و فضای داخلی زیبای هتل برج العرب ، مشاهیر و گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان محصور و جذب خود کرده است . 


نکته قابل توجه اینجاست که شما گردشگران مهم است بدانید که ساختار اصلی برج العرب شبیه به بادبان کشتی طراحی و ساخته شده است که در نوعی کشتی عربی کاربرد داشته است که در بین گردشگران در سراسر دنیا مطرح و بنام  شده است .

 

burj al arab


فضای داخلی هتل برج العرب را Khuan Chew ، طراح معروف و ارشد شرکت " KCA International " طراحی کرده است  که از ویژگی های زبانزد نمای داخلی ، می توان به یک فواره مرکزی زیبا و آبشاری کوچک در مرکز هتل اشاره نمود . برای ساخت برج ‌العرب شهر دبی ، ساخت پایه‌ های این بنا با قرار دادن سنگ‌ های عظیم و بتن ‌ریزی دقیق در اقیانوس ، ۳ سال زمان برده است . حدود ۲۳۰ ستون بتنی کوبیده شده درون شن‌ها و در عمق ۴۰ متری از آب پی این بنا را نگه داشته‌ اند و هدف معماران از این نوع ساخت این است که اصطحکاک شن و ماسه در برابر ستون‌ ها ، به حفظ و ثبات پایه‌ ها کمک بسیاری می‌ کند .   


در مجموع برای طراحی و ساخت این هتل لوکس و زیبا چندین شرکت و پیمانکار ازکشور بریتانیا ، ایالات متحده و شهر دبی به علاوه‌ بیش از ۳,۰۰۰ کارگر همکاری داشته است و برای تکمیل آن  650 میلیون دلار هزینه شده است .

 

برج العرب دبی


امکانات هتل برج العرب

برج ‌العرب شهر دبی دارای ۲۰۲ اتاق می باشد که همه‌ آن‌ ها سوئیت‌ هایی دوبلکس و بسیار بزرگ هستند و همچنین این هتل زیبا دارای ۱۸ آسانسور ، ۲۸ طبقه‌ دوگانه و رستوران ‌های متنوع و بی‌ نظیر که می توانید از آن استفاده نمایید ، این مجموعه دارای سوئیت ‌هایی با اتاق‌های لوکس ، سوئیت‌ هایی با نمای پانوراما (۳۶۰ درجه) از شهر دبی ، سوئیت‌های باشگاهی ، سوئیت‌های دوگانه ، سوئیت‌های ریاست جمهوری و سلطنتی است که تمامی افراد معروف و مطرح و همچنین همه را محصور خود کرده است .


هتل برج‌ العرب با ۳۲۱ متر ارتفاع از سطح دریا ، یکی از بلند ترین برج های جهان به شمار می رود و جزو مناطق گردشگری دبی می باشد ، این ساختار با شکوه و با عظمت ، میزبان مرتفع ‌ترین زمین تنیس جهان برای گردشگران می باشد و همچنین این زمین ورزشی در نزدیکی بالا ترین طبقه این هتل قرار گرفته است .


مهمتر از همه ، در بالای برج العرب و در ارتفاع ۲۱۲ متری از سطح دریا ، یک سکوی فرود هلیکوپتر با ۲۴ متر پهنا ساخته و تعبیه شده است که امکان فرود و صعود از برج‌ العرب به وسیله‌ هلیکوپتر را برای افراد خاص ممکن می ‌سازد . برج العرب تمامی امکانات تور دبی هتل های 5 ستاره در سرار جهان ، بعلاوه امکانات وسیع تر و غیر قابل توصیف دیگری را در خود جای داده است .


علاوه بر این ها دارای دو رستوران مجلل و بسیار خاص که یکی به نام المنتها است که در ارتفاع 200 متری از سطح دریای خلیج فارس قرار گرفته است و میهمانان برای رسیدن به آن از آسانسور شیشه ای بسیار مهیج و زیبا که طراحی شده ، استفاده خواهند کرد تا از منظره باور نکردنی که در این ارتفاع قابل دیدن است نهایت لذت را ببرند .

 

رستوران المنتها


رستوران معروف المهارا ( به معنی صدف ) رستوران به نام دیگری است که شما گردشگران شاید در هیچ کدام در سفرهایتان در هیچ کجای این دنیا نظیر آن را ندیده و تجربه نکرده اید و نکته مهم آن این است که توسط یک پایه از هر دو طرف دکل محافظت می ‌شود و یک آکواریوم زیبا و عظیمی آن را در بر گرفته است که ظرفیت آن بیش از یک میلیون لیتر آب و هزاران ماهی و گونه های مختلف دریایی می باشد که صد در صد این گزینه را از دست ندهید .

 

رستوران المهارا دبی

 

این رستوران جزو 10 رستوران برتر دنیا از نظر اهالی فن و گردشگران شناخته شده است و این رستوران به قدری معروف و منحصر به فرد است که از سراسر جهان و لذت بردن از این مناطق گردشگری دبی این هتل را برای اقامت خود انتخاب می کنند . شما بازدید کنندگان توجه داشته باشید که سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نمی باشد و در اینجا چندین کافه  از کافه های معروف هتل برج العرب را برای شما به اشتراک می گذاریم . 


کافه JUNA سرو نوشیدنی های بین المللی در طبقه اول هتل  برج العرب 


کافه JUNSUI سرو نوشیدنی های محلی و بین المللی


کافه SAHN EDDAR سرو نوشیدنی های بین المللی


کافه SKYVIEW BAR  در طبقه 27 هتل واقع شده است  که شما گردشگران می توانید با چشم انداز بینظیر شهر دبی به سرو نوشیدنی و اسنک آن را میل نمایید . 


همچنین از دیگر امکانات هتل برج العرب می توان به سالن غذاخوری سلطنتی معروف الایوان ، رستوران آسیایی Junsui ، رستوران های باب الیام ، رستوران مجلس البهار ، رستوران Sahn Eddar  ، سالن رقص الفلک ، باغ مارینا ، سالن آمفی تئاتر Assawan و کتابخانه دیوانیا معروف اشاره نمود .


هتل برج العرب دارای امکاناتی از قبیل استخر شنای سرپوشیده و روباز می باشد و همچنین خدمات SPA این هتل در 150 متری از سطح خلیج فارس واقع شده است  و علاوه بر حمام سنتی ، خدمات اتاق بخار ،‌ ماساژ و سونا را نیز به گردشگران عزیز ارائه می دهد و همچنین ترانسفر فرودگاهی رایگان با خودروی BMW و اینترنت رایگان از دیگر امکانات این هتل زیبا و لوکس شما می ‌باشد . در آخر توجه داشته باشید که هتل برج العرب تا مرکز شهر دبی حدود 15 کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی دبی 30 کیلومتر نیز فاصله دارد .

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به برج العرب ( BURJ AL ARAB )
معراج گشت آسمان