لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

فرهنگ و آداب و رسوم مردم پرتغال

فرهنگ و آداب و رسوم مردم پرتغال

فرهنگ پرتغالی تاثیر بسیار زیادی از سلطه‌ کلیسای کاتولیک و ارزش‌ های سنتی مسیحی گرفته شده و این تاثیر در جامعه مدرن کشور پرتغال نیز همچنان ملموس است و در ضمن مردم پرتغال ، سنتی و محافظه کار هستند و به سختی زیر بار نوآوری و تغییرات افراطی در جامعه و محیط زندگیشان می ‌روند و زندگی شان بر حول و حوش خانواده می چرخد و اینکه برای پرتغالی ‌ها، وفاداری خانوادگی قبل از روابط اجتماعی دیگر، حتی کسب و کار و موارد دیگر قرار می ‌گیرد و در ادامه با ما همراه باشید تا شما گردشگران تور پرتغال را با عادات و فرهنگ مردم این کشور آشنا سازیم.

فرهنگ پرتغالی تاثیر بسیار زیادی از سلطه‌ کلیسای کاتولیک و ارزش‌ های سنتی مسیحی گرفته شده و این تاثیر در جامعه مدرن کشور پرتغال نیز همچنان ملموس است

آداب معاشرت مردم پرتغال

مردم پرتغال در موقعیت‌ های رسمی و متفاوت با یکدیگر دست می ‌دهند که این به معنا است که آنها از قبل همدیگر را نمی شناسند و ندیده ‌اند و در اینجا دست دادن چه در جلسات کسب و کار یا دورهمی های دوستانه و اجتماعی باید با تماس مستقیم چشمی و احوالپرسی مناسب و گرم به همراه باشد و در آخر دیدارشان نیز مجددا دست داده و خداحافظی می‌ کنند ؛ ضمنا زن‌ ها وقتی کسی را اصلا نمی ‌شناسند یا در مناسبت‌ های خیلی رسمی به هم دست می ‌دهند ، اما هنگام ملاقات دوستان و آشنایان خود صورت یکدیگر را می ‌بوسند و مردها نیز همدیگر را به گرمی در آغوش گرفته و به پشت هم می ‌زنند، قابل توجه شما گردشگران اینکه مردم پرتغال افرادی صمیمی و خوش برخورد هستند و با آغوش گرم از شما عزیزان استقبال می کنند و تلاش کرده که احساس غربت نکنید.

 

آداب معاشرت مردم پرتغال

 

ضمنا مردمانشان بسیار رک و صریح و البته با رعایت ادب حرف خودشان را می ‌زنند و مراودات افراد در مکان‌ های عمومی ، رسمی ‌تر و خصوصا در جاهای خصوصی تر ، خودمانی‌ تر می باشد . پرتغالی ‌ها خیلی تند و تا حدودی با صدای بلند صحبت می‌کنند پس اگر در این کشور همچین چیزی را دیدید تعجب نکنید ، این بروز احساسات کاملاً عادی و بخشی از شخصیت یک پرتغالی می باشد پس سعی کنید آن را با خشم یا ناراحتی اشتباه نگیرید و مردم این کشور از اکثر ایما و اشاره‌ های مرسوم استفاده نمی ‌کنند . همانطور که در بسیاری از فرهنگ ‌ها ، اشاره با انگشت توهین ‌آمیز محسوب می ‌شود در این کشور نیز حرکات زیاد دست و یا زبان بدن تاثیر منفی روی مخاطب می ‌گذارد و در ضمن مردهای پرتغالی به خاطر روحیه جوانمردی اجازه نمی‌دهند که یک زن پول غذا را حساب کند. در محل کار، مردها کت و شلوار رسمی یا غیررسمی و کروات می‌پوشند و زن‌ها پیراهن، کت و دامن یا کت و شلوار بر تن دارند. افراد دنباله‌روی مد بر این باورند که لباس نشان دهنده موفقیت افراد و جایگاه اجتماعی آنها بوده و به همین دلیل افتخار می‌کنند که لباس‌هایشان از پارچه‌های با کیفیت است و در نتیجه برای بهترین نوع پوشاک در حد امکان هزینه می‌کنند.

 

مردم پرتغال


فاصله فردی مناسب در پرتغال برای زمان گفتگو معمولاً به اندازه طول یک دست است. در زمان صحبت با دوستان و خانواده این فاصله را رعایت نمی‌کنند و همدیگر را لمس می‌کنند اما همین رفتار در موقعیت‌های تجاری یا رسمی اصلاً مورد قبول نیست و همچنین بروز احساسات در مکان‌های عمومی تا مرزی مشخص، عادی و نرمال محسوب می‌شود پس اگر در خیابان‌های پرتغال مشاهده کردید که مردم یکدیگر را در آغوش گرفته یا زدست در دست هم در خیابان راه می‌روند تعجب نکنید! نحوه معاشرت در کشور پرتغال به این صورت است که در موقعیت های رسمی افراد با هم دست می دهند که این به معنی آن است که افراد از قبل برای وی آشنا نمی باشند. این امر بین مردان و زنان و کودکان بزرگ تر رایج است. دست دادن چه در جلسه های اجتماعی و چه در کسب و کار با ارتباط چشمی مستقیم و تبریکات مناسب همراه است که قبل از ترک دوباره مجلس جهت خداحافظی مجددا با افراد دست داده می شود.

در موقعیت های صمیمانه با آشنایان و دوستان مردان همدیگر را در آغوش گرفته و ضربه ای صمیمانه به پشت فرد وارد می کنند و زنان با حق پیشقدمی به روبوسی از دو گونه می پردازند و نیز پرتغالی ها تمایل زیادی به سبک ارتباطی مستفیم و رک گونه دارند. معمولا آنها همیشه حقیقت را به شیوه مودبانه به افراد می گویند. ارتباطات پرتغالی ها با یکدیگر در ملاء عام به صورت رسمی می باشد و آنها غالبا تمایل دارند با صدای بلند و بسیار سریع صحبت کنند. این گونه احساسات کاملا رایج بوده و بخشی از شخصیت پرتغالی ها می باشد و به هیچ وجه نشانه خشم و نارضایتی آنها نمی باشد و در ادامه پوشش پرتغالی ها معمولا محافظه کارانه می باشد. زنان دارای پوشش بوده و مردان همیشه کت و شلوار می پوشند و کراوات می زنند. زنان کت و شلوار و یا کت و دامن می پوشند. دنباله روهای مد بر این باورند که لباس نشان دهنده موفقیت افراد و جایگاه اجتماعی آنان است و به همین دلیل آنها افتخار می کنند که لباس هایی با پارچه های با کیفیت می توانند بر تن کنند.


رسم هدیه دادن مردم پرتغال

هدیه دادن در پرتغال ؛ هنگامی که شما را برای مهمانی دعوت می‌کنند برای میزبان گل یا شکلات هدیه ببرید. زمان سفارش گل فراموش نکنید که عدد 13 نشانه بدشانسی است و نباید تعداد گل‌ها 13 باشد و رنگ گل نیز قرمز نباشد چون این رنگ را به معشوقه یا شریک زندگی خود هدیه می‌دهند و اگر به شما کادو دادند، بدانید که انتظار دارند آن را همان لحظه باز کنید در جلسات کاری معمولاً هدیه‌ای رد و بدل نمی‌ شود اما وقتی نتایج یک مذاکره با موفقیت همراه می‌شود اهدای کادویی کوچک مانعی ندارد.

 

رسم هدیه دادن مردم پرتغال


آداب و روابط اجتماعی مردم پرتغال

دارای یك نوع «همبستگی عاطفی اجتماعی» ویژه‌ای با یكدیگر می‌باشند. بدین ترتیب همبستگی و همکاری مردم پرتغال را می‌توان به هنگام وقوع و بروز بحرانهای ناشی از حوادث طبیعی و یا در برابر مشکلات اجتماعی مشاهده نمود، مردم پرتغال  به " صلح طلب" ، " راحت طلب" ، " خانواده دوست " و طبعا " مصرف كننده " شهرت دارند و از جنبه روابط و مناسبات انسانی در داخل جامعه و همچنین از جنبه بین‌المللی " سازشكار " می‌ باشند و همچنین " مهربانی و عطوفت مردم "و  " انعطاف پذیری سیاسی ـ روانی جامعه " در مورد اقلیت های نژادی و مذهبی در این کشور بسیار دوستانه میباشد و شهرت بسیاری دارد ؛ کسی که مسائل تصمیم گیری و در اداره امور توانایی بیشتر و نگرانی کمتری دارد در کسب و کار ها معمولا قدرت و اقتدار  بیشتری دارند و جامعه و کسب و کار ها در پرتغال بسیار طبقه بندی شده و با ساختار عمودی دیده می شود و در آخر پرتغالی ها به عنوان ادب در هنگام برخورد با یکدیگر معمولا بصورت افراطی حالت رسمی دارند و توجه داشته باشید که احترام به مقامات در پرتغال به شدت مورد توجه است و حتی برای تصمیم گیری های ساده هم از بزرگتر ها و افراد دارای جایگاه بالاتر مشورت دریافت می شود.

 

آداب و روابط اجتماعی مردم پرتغال

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.3 از 5 | از بین 22 امتیاز دهنده به فرهنگ و آداب و رسوم مردم پرتغال
معراج گشت آسمان