لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان

مجارها مردمانی سخت کوش با میل به بقای بالا می باشند و اگر می‌ خواهید درباره عادات و رسوم این کشور اطلاعاتی دقیق به دست بیاورید تا با خیال راحت و اطلاعات کافی وارد این کشور شوید مقاله ما را تا انتها بخوانید ؛ در ادامه با ما همراه باشید تا شما گردشگران تور مجارستان را بیشتر با فرهنگ و سنت های این کشور آشنا کنیم.

فرهنگ مجارستان بسیار متنوع و وسیع می باشد و از بوداپست تا مرزهای شرقی و غربی کشور تفاوت ‌های زیادی را خواهید دید

آشنایی با فرهنگ و عادات مردم مجارستان

اگر از ما بپرسید که مجار‌ی ها چطور آدم ‌هایی هستند ، جواب دادن به این سوال کار راحتی نیست زیرا پیدا کردن یک تیپ شخصیتی رایج در بین مردم مختلف این کشور کار بسیار دشواری می باشد، قابل توجه شما گردشگران عزیز اینکه همه مجارها بلوند یا قد بلند نیستند یا حتی شاخصه ‌های مشترکی در آنها دیده نمی شود و اینکه پس زمینه‌های اخلاقی ، فرهنگی و ظاهری گوناگون و زیادی پشت مردم این کشور وجود دارد که همین سبب تفاوت‌ های چشمگیر و مختلف آنها شده است و این همه تنوع از زمان استقرار مجارها در حوضه کارپات شروع شده است و در آن زمان آن ‌ها عادت کردند با ساکنین قبلی همان سرزمین زندگی کرده و حتی بعدتر با تارتارها ، ترک‌ ها و بسیاری اقوام دیگر نیز کنار آمدند و فرهنگ های جدیدی را در زندگیشان ایجاد کردند ؛ همه این عوامل سبب مشاهده زمینه‌ هایی از ترک ‌ها ، اسلواکی ‌ها ، آلمانی ‌ها ، کروات‌ ها ، صربی‌ ها ، یهودیان ، روس‌ ها یا حتی رومانیایی در این سرزمین شده است و شما عزیزان در سفر به مجارستان حتی در زبان این کشور نیز اشاراتی از واقعیت نامبرده را می ‌توانید لمس کنید.

 

آشنایی با فرهنگ و عادات مردم مجارستان

 

 


ویژگی‌ های اخلاقی و فرهنگی مردم مجارستان

فرهنگ مجارستان بسیار متنوع و وسیع می باشد و از بوداپست تا مرزهای شرقی و غربی کشور تفاوت ‌های زیادی را خواهید دید و به طور کل می ‌توان ویژگی‌ هایی چون احترام به بانوان و سالمندان یا اجداد را در اکثر نقاط این کشور به وضوح مشاهده نمایید و مردمان این سرزمین بسیار خدا ترس و مومن بوده ولی خیلی از مرگ هراسی ندارند زیرا در فرهنگشان این بخشی از سرنوشت طبیعت می باشد و به راحتی آن را می پذیرند . ضمنا آن‌ ها خیلی به فلسفه و عرفان یا زندگی بعد از مرگ اعتقاد خاصی ندارند ؛ ضمنا مجارستانی ها بسیار هنرمندند و علاقه وافری به موسیقی ، شعر و ادبیات ، هنر ، شطرنج ، علم و ریاضیات و ... دارند و جدا از این موارد ، آن‌ ها به شناسایی استعداد ، شوخ طبعی ، حساسیت و علم دانش و یادگیری نیز توجه بسیار زیادی نشان می دهند و در ضمن در میان ورزش ‌هایی چون شمشیر بازی ، کشتی ، دو و میدانی ، واترپلو ، قایق رانی و شنا، مجارستانی حرفی برای گفتن دارند.

 

 

 

فرهنگ مجارستان


رسومات اجتماعی مردم مجارستان

شما گردشگران عزیز اگر به خانه یک مجارستانی دعوت شدید حتما با خود یک جعبه شکلات یا دسته گل به هدیه ببرید و اگر موقع ورود به خانه میزبان از شما درخواست کردند کفشتان را بیرون از منزل در بیاورید و اینکه تعجب نکنید زیرا در این کشور رسم نیست با مهمان با کفش در خانه بگردد و در ضمن توصیه می‌ کنیم که برای شام حتما سر ساعت برسید چون دیر رسیدن به مقوله بی احترامی است برایشان و اگر به مهمانی دعوت شدید و بیش از نیم ساعت تاخیر داشتید رفتاری توهین آمیز به حساب می ‌آید .

 

اگر چه هدیه دادن گل به میزبان همیشه پسندیده و عالی است اما توجه داشته باشید که در بین آنها ، گل‌ های داوودی ، گل سرخ یا لیلی نباشد و همچنین موقع سلام و احوالپرسی ، معمولا خانم ها و مردها فقط با هم دست می دهند و زنان با یک دیگر روبوسی می‌کنند و اینکه مردان نیز تنها با یکدیگر دست می ‌دهند اما در برخی شرایط خانوادگی ممکن است با هم روبوسی نیز بکنند.

 

سنت‌ ها و باورهای مردم مجارستان

مردم مجارستان اعتقاد خاصی به ارزش ‌های خانوادگی دارند و می‌توان به جرات گفت که مرکز ساختار اجتماعی این کشور را خانواده می ‌سازد و جالب است بدانید که برای اعضای خود حمایت مالی و احساسی بسیار زیادی فراهم می ‌کنند ؛ ضمنا در مجارستان نسل‌ های خانواده‌ های بزرگ با هم زندگی می کنند و اکثر آنها در هر شرایطی هوای همدیگر را به شدت دارند و معمولا یک خانواده از والدین ، پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ‌ ها و اغلب دو فرزند آنها تشکیل می ‌شود و جالب است بدانید که در زمینه روابط بین همدیگر مردم مجاری زمانی طولانی را صرف می ‌کنند تا احساسات را تقویت کرده و این برایشان بسیار مهم  است . در کل برای آن ‌ها هرگز کسی نمی‌ تواند جای کس دیگری را بگیرد و اینکه شاید بتوان این ادعا کنند که در هر زمان و شرایطی می‌ توانید روی دوستان مجاری خود حساب باز کنید و البته آن ‌ها هم همین انتظار را قطعا از شما دارند، مجارها روابط را مانند یک سرمایه  و اساسی در زندگیشان می ‌بینند و اینکه از آن بسیار مراقبت می‌ کنند ، اگر با یکی از مردم این کشور دوست شوید و از شما درباره اطلاعات خصوصی تان سوالاتی کرد اصلا تعجب نکنید ! در کشور مجارستان دوستان از هم انتظار دارند که اطلاعات و جزئیات خصوصی و همچنین مشکلاتتان را باهاشون در میان گذاشته و این را بخشی از روند آشنایی می ‌دانند.

 

باورهای مردم مجارستان


همچنین زنان مجاری مادرهای فداکار و همسرهای وظیفه شناسی هستند و معمولا در زمینه حمایت از خانواده تابع ارزش ‌های سنتی و قدیمی هستند و از آنها پیروی می ‌کنند و آن ‌ها شیرینی پزهای بسیار حرفه ‌ای هستند و در هنرهای آشپزی بسیار تبحر دارند و اغلب زنان به طور سنتی بعد از زایمان ، کار بیرون از خانه را چند سالی رها می کنند و به تربیت و رشد فرزندان پرداخته و زمانی که کودکان به سن مهد کودک (۳ سالگی) می رسند دوباره مشغول به کار و رفتن به اجتماع می شوند.

فرهنگ غذایی مردم مجارستان  

توجه داشته باشید که برای درک و تعریف فرهنگ غذایی مردم کشور مجارستان ، ورق زدن تاریخ و مرور در گذشته تنها راه ممکن می باشد . قطعا علت این امر تاریخ کهن و پیشینه‌ غنی و طولانی این کشور کوچک اروپای مرکزی است که با گذشت زمان و حضور عناصر مختلفی که هست ، تاثیراث عمیق و قابل توجهی را در برنامه‌ غذایی ایشان ایجاد کرده است و در واقع می ‌توان گفت که رژیم غذایی امروز مردم مجارستان را نشات گرفته از ترکیب رژیم غذایی آسیای کهن با سه رژیم غذایی مردم آلمان ، ایتالیا و اسلاوی می باشد و همچنین می‌ توان گفت که غذاهای تهیه شده در برنامه‌ غذایی مردم این سرزمین آمیخته ای ابتکاری از یک رژیم اصیل مجاری با ترکیبی از تهیه‌ غذاهای غیر بومی و غیر مجاری است که امروزه به فرهنگ غذایی مورد پسند مردم این سرزمین ، تبدیل شده است.

 

فرهنگ غذایی مردم مجارستان


در ضمن حضور برخی از مواد اولیه‌ مواد غذایی در تهیه و طبخ غذاهای اصیل و بومی مردم مجارستان ، نسبت به سایر مواد اولیه آن تاثیری شگفت از تاریخ و تمدن این سرزمین گرفته شده است . به عنوان نمونه می ‌توان به رژیم غذایی عشایر و چادرنشینان در ادوار گذشته‌ی کشور مجارستان اشاره کرد که بر پایه‌ انواع گوشت‌های سفید و قرمز همچون گوشت مرغ، گوشت گاو و گوشت خوک تهیه و آماده می‌ شد.

 آژانس معراج گشت آسمان  مجری تور اسپانیا  خدمت شما عزیزان


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 29 امتیاز دهنده به فرهنگ و آداب و رسوم مردم مجارستان
معراج گشت آسمان