لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

فرهنگ و آداب و رسوم مردم سنگاپور

فرهنگ و آداب و رسوم مردم سنگاپور

در بین کشورهای آسیایی، سنگاپور بیشتر از بقیه کشورها دارای جنبه ‌های تجاری و بین‌المللی است و ممکن است برای شما گردشگران سنگاپور این طور به نظر بیاید که وفق پیدا کردن با فرهنگ خاص این کشور کار ساده ‌ای نیست؛ جالب است بدانید که با این حال قوانین و تابلوهایی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ ها آگاهی کاملی داشته باشید تا در زمان اقامتتان در این کشور با مشکلات حقوقی روبرو نشوید. ضمنا تاثیرات فرهنگ‌ های چینی، مالایی و هندی بر پیچیدگی فرهنگ سنگاپور بسیار چشمگیر است؛ البته این به آن معنا نیست که سنگاپور یک کشور سخت ‌گیر و کسل ‌کننده برای سفر است حتی می ‌توان گفت تنوع فرهنگی در این کشور چشم‌ اندازی رنگی با جاذبه ‌های متنوعی ایجاد کرده است. که بسیار برایتان جالب خواهد بود.

سنگاپور یکی از قانونمندترین کشورهایی است که برای تمیزی و نرخ پایین جرم و جنایت، اهمیت بسیار زیادی قائل می‌ شود

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم سنگاپور

سنگاپور یکی از قانونمندترین کشورهایی است که برای تمیزی و نرخ پایین جرم و جنایت، اهمیت بسیار زیادی قائل می‌ شود؛ به همین علت است که ، دولت قوانین و جریمه ‌های زیادی را وضع کرده که همه‌ مردم موظف به رعایت آن‌ ها هستند و نکته قابل توجه این است که در سفر به سنگاپور اگر اصطلاح " فاین سیتی "  ( Fine City ) را جایی شنیدید ، تعجب نکنید؛ فاین سیتی را می‌ توان به دو شکل معنی کرد ، فاین را به معنی " خوب " در نظر گرفت که در آن صورت تعریف محسوب می شود به معنی شهر خوب و یا معنی دوم فاین یعنی " جریمه " را انتخاب کرد که در آن صورت با سختگیری ‌هایی که در بسیاری از موارد انجام می گیرد در این کشور کاملا هماهنگی دارد؛ ناگفته نماند که بیشتر قوانین سرسختانه ‌ای که دولت سنگاپور ایجاد کرده است ، به خاطر امنیت خود مردم و مربوط به دخانیات یا تمیزی شهر و آسیب رساندن به اموال عمومی می ‌باشد که مردم از آنها نیز استقبال می کنند . اما به هر حال ممکن است این سوال برای شما عزیزان پیش بیاید که با وجود این همه سختگیری ، گردشگران و توریست ها به چه دلیلی در فاین سیتی بیشتر از کشورهای دیگر احساس راحتی و رضایت می‌کنند؟ 

طبق تحقیقاتی که کمپانی " ترَول بِرد"(Travel Bird) در 500 کشور پرطرفدار جهان انجام داده بود ، کشور سنگاپور به دلایل مختلفی که در به آن اشاراتی داریم  به عنوان محبوب ‌ترین کشور جهان در بین گردشگران سنگاپور از سراسر دنیا انتخاب شده است؛ شما گردشگران عزیز معمولا اولین حسی که بعد از ورود به کشور و یا شهری پیدا می‌ کنید ، در نگرش شما نسبت به کل آن مجموعه تأثیر بسیار زیادی دارد و لازم به ذکر است که در " فرودگاه چانگ (Changi Airport) سنگاپور این را حس می کنید ، این فرودگاه که توانست خیلی زود در لیست بهترین فرودگاه‌ های جهان راه پیدا کند ، راه اندازی ترمینال 4 تا حد زیادی میزان رضایت گردشگران را نسبت به سال‌های قبل بالا برده است . با توجه به تنوع غذاها و تفریحاتی که این ترمینال برای مسافران ایجاد کرده است ، تعجبی ندارد که بعد از رسیدن به مقصد احساس غریبی نکنند و کلی رضایت داشته باشند.

با توجه به فرهنگ این کشور ، در سنگاپور هیچ مسافری بدون جا نمی‌ ماند چرا که مردمان محلی نه تنها از حضور گردشگران و شلوغ شدن شهرشان ناراحت نمی‌ شوند ، بلکه تعداد کسانی که در سایت " کَوچ سرفینگ " ثبت نام کرده‌ اند ، بینگر این است که مردم اینجا حتی حاضرند شما را به صورت رایگان نیز در خانه‌هایشان اسکان دهند؛ در ضمن اگر خوش شانس باشید ، ممکن است میزبان شما وقت آزاد داشته باشد و تفریحگاه ‌های محلی را هم به شما نشان دهد و کلی از جاذبه های گردشگری سنگاپور را ببینیند . علاوه بر میزبانان خصوصی ، هتل ‌های بزرگ و لوکس یا هتل‌ های کوچک و شیک زیادی در قسمت‌ های مختلف شهر قرار دارند که برای اقامتتان می ‌توانید از آن‌ ها استفاده نمایید.

 

زبان در سنگاپور 

زبان انگلیسی، یکی از زبان ‌های مهم و اصلی سنگاپور محسوب می شود و این خبر خوبی برای گردشگران سنگاپور است که معمولا از رو‌به ‌رو شدن با زبان‌ های بیگانه واهمه و استرس دارند . گردشگران دیگر هم ، با داشتن حداقل دانش عمومی زبان می ‌توانند کارشان را راه بیندازند و نیازی به دانلود کردن انواع و اقسام نرم‌ افزارهای ترجمه را نخواهند داشت.


باید ها و نباید های رفتاری در سنگاپور

اکثر مردم سنگاپور در رابطه با نظافت شهری بسیار سخت ‌گیر و حساس هستند و جویدن آدامس در سنگاپور منع قانونی دارد و واردات آن هم به این کشور ممنوع اعلام شده است و اکثر گردشگران مهم است که این را بدانند . طبیعتا وقتی آدامس فروخته نشود، شما هم نمی ‌توانید بخرید و در نتیجه هیچ‌ وقت این امکان را نخواهید داشت که آدامس خود را پس از پایان جویدن عمدا یا سهوا به بیرون بیاندازید؛ ضمنا در صورتی که در چمدان خود سهوا آدامس داشته باشید مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی شود اما اگر در خیابان آدامس بجوید و آن را به بیرون پرتاپ کنید باید 500 دلار جریمه به دولت بپردازید؛ همچنین در سال 2004 میلادی قانونی تصویب شد تا بیمارانی که احتیاج به آدامس دارند ، از قانون منع جویدن آدامس مستثنی بشوند ، مشروط بر آن که از پزشک یا دندانپزشک خود چنین نسخه ‌ای را دریافت نمایند ، پس قانون منع جویدن آدامس را در سنگاپور را جدی بگیرید و برای رهایی از بوی بد دهان به نعناع پناه ببرید؛ مورد بعدی اینکه هیچ وقت بدون لباس در سنگاپور نباشید چرا که برهنگی مسئله ‌ای است که به هیچ عنوان در کشور سنگاپور پذیرفتنی وراحت نیست ، حتی برهنه بودن در محیط شخصی خانه هم جزو موارد مهم و غیر اخلاقی محسوب شده و برایشان حائز اهمیت است؛ این قانون از سال 1996 میلادی تصویب شد و در صورت زیر پا گذاشتن این قانون از آن 2000 دلار جریمه‌ نقدی یا سه ماه زندان در بر خواهد داشت و تماشای فیلم غیراخلاقی یا خواندن مجلات مبتذل در انظار عمومی هم با منع قانونی همراه است پس حواستان باشد.

موضوع مهم دیگر " دین " می باشد ، از آنجاییکه دین یک موضوع حساس در سنگاپور می باشد و وارد شدن به این موضوع حساس می ‌تواند توهین ‌آمیز و ناراحت کننده تلقی شود ، به همین منظور جامعه‌ سنگاپور در سطح بالایی از تحمل مذهبی قرار دارد ضمن این که نوعی هماهنگی نژادی در این کشور همیشه برقرار بوده و هست . در ضمن 76 % مردم سنگاپور دارای نژاد چینی ، 15 درصد مالایی و 6 درصد هندو هستند و بدون هیچ تنشی در کنار هم به راحتی زندگی می ‌کنند؛ ضمنا از این رو بهتر است از عصبانیت و بالا بردن صدا در زمان اقامت خود در این کشور خودداری کنید و به هیچ عنوان وارد بحث‌ های سیاسی و مذهبی با کسی نشوید . البته مکالمات مودبانه و محترمانه هیچ مشکلی ندارد و اما باز هم تا حد امکان پیرامون مسائل دیگر به گفتگو بپردازید؛ دیگر نباید هایی که وجود ارد این است  که چنانچه قصد جابجایی با وسایل نقلیه‌ عمومی را دارید ، نباید تنقلات و خوراکی بخورید . در حالی که در سیستم حمل و نقل خیلی از کشورها چنین منع و قانونی وجود ندارد، اما کشور سنگاپور به صورت رسمی هر نوع خوردن و نوشیدن را در سیستم حمل و نقل خود ممنوع اعلام کرده است و خیلی جدی با آن برخورد می کند به طوری که این قانون‌شکنی می ‌تواند برای شما گردشگران سنگاپور با 500 دلار جریمه همراه باشد؛ در سال 2009 میلادی خانمی به علت این که در قطار آبنبات در دهانش گذاشته بود ، ۳۰ دلار جریمه شد . اکثر مردم چنین احتمالی را بعید فرض می‌ کنند، اما به هر حال بهتر است آن را در فهرست نباید های خود در سفر به سنگاپور قرار دهید و از این رو حتی اگر قصد خوردن خوراکی را هم نداشته باشید ، با آن داخل قطار نشوید و آخرین مورد اینکه در کشورهای مختلف ، روش‌ های متفاوتی در پرداخت انعام به کارگران در کل دنیا وجود دارد؛ در سنگاپور، پرداخت انعام رفتار مرسومی نمی باشد و نیازی ندارد که در کنار صورت‌ حساب مبلغی را برای کارگر قرار دهید و در بعضی مواقع انعام کارگران در صورتحساب لحاظ می ‌گردد و در غیر این صورت باز هم نیازی به پرداخت انعام از سوی شما نمی باشد.



مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.6 از 5 | از بین 18 امتیاز دهنده به فرهنگ و آداب و رسوم مردم سنگاپور
معراج گشت آسمان