لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری مارسی

آشنایی با مناطق گردشگری مارسی

مارسی شهری در سواحل مدیترانه‌ای تور فرانسه است که آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و بازدید نشده است ،‌ چراکه این شهر حتی در سال ۲۰۱۳ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده بود و همین انتخاب باعث شد که این شهر ۶۵۰ میلیون یورو کمک هزینه برای ساخت و سازها و نوسازی‌های لازم دریافت کند و نیز این شهر، شهری با سواحل مهیج ، آب ‌وهوای دلپذیر، غذای عالی و جمعیتی چند فرهنگی است و جاذبه‌های گردشگری فوق العاده ، مراکز فرهنگی جدید ، رستوران‌های زیبا ، هتل‌های لوکس و جدید و نزدیکی این شهر به پاریس که ۳ ساعت فاصله با قطارهای تندرو باعث می‌شود که دومین شهر بزرگ فرانسه جذابیت توریستی بالایی داشته باشد که در ادامه به جاذبه های مهم آن می پردازیم.

کلیسای بانوی صلح مارسی درست در بالای یک تپه بلند قرار دارد و به عنوان برجسته و مهم‌ترین بنای این شهر مطرح است که حتی از مسافت‌های دور هم می‌توان آن را دید

جاذبه های گردشگری مارسی

موزه تمدن های اروپا و مدیترانه

این بنا توسط رودی ریکیوتی طراحی شد و به عنوان جواهر این شهر فرهنگی شناخته می‌شود و نمای سیاه و سفید آن در مقایسه با خلیج رو به رویش درخشان به نظر می‌رسد و تضادی جالب را نشان می‌دهد که در این مکان گردشگران می‌توانند دید عالی به دریا داشته باشند و از کتابفروشی ساختمان، رستوران‌ها و نمایشگاه‌های آن استفاده کنند و این نمایشگاه‌ها هنر،‌ باستان شناسی و تاریخ را با هم درآمیزد و روی جنبه‌های معاصر مدیترانه تمرکز می‌کند.

 

موزه تمدن های اروپا و مدیترانه

 

کلیسای بانوی صلح مارسی

این کلیسا در بالای یک تپه بلند قرار دارد و به عنوان برجسته و مهم‌ترین بنای این شهر مطرح است که حتی از مسافت‌های دور هم می‌توان آن را دید و در زمان های دور از این بنا برای مقاصد دیدبانی استفاده می‌شده است و در دوران میانی یک مکان زیارتی بوده است و ساخت این کلیسا در سال ۱۸۵۳ شروع شده و در سال ۱۸۶۴ به پایان رسید که طراحی باشکوه آن شما را محصور خواهد کرد و  پس از بازدید از محیط داخلی،‌ گردشگران می‌توانند زمانی را هم روی تراس این کلیسا بگذرانند و به تماشای سقف های قرمز خانه ها در مارسی و آبی دریا بپردازند.

 

کلیسای بانوی صلح مارسی

 

کلیسای سنت ویکتور

این خانه مقدس در قرن پنجم به یک کلیسا تعلق داشت و به سنت ویکتور تقدیم شده است و نمای بیرونی آن حس قلعه‌های باشکوه قرون وسطی را دارد که زمان تاسیس این کلیسا به اوایل مسیحیت و زمان کارولینجی برمیگردد، ولی برج‌های آن برای قرن‌های ۱۱ و ۱۴م هستند و کلیسا سنت ویکتور  یکی از قدیمی ترین ساختمان‌های مارسی فرانسه است که بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می‌کند.

 

کلیسای سنت ویکتور

 

بندرگاه ایژو

یکی دیگر از جاذبه های مارسی بندرگاه ایژو است و این بندر درواقع زادگاه اصلی شهر مارسی است و اولین نقطه ای است که شهر از آنجا شکل گرفت و گسترش یافت. در حدود ۶۰۰ سال قبل از ظهور مسیح، این شهر تنها یک بندر یونانی بوده است که این بندر که توسط دریای آبی آن احاطه شده است و در سمت غربی شهر جدید مارسی قرار گرفته است و قدم زدن در اطراف این بندرگاه باستانی، حس خوب آب‌ و هوای مدیترانه ای مارسی را برای بازدیدکنندگان تکمیل می کند و نقاط لب آب در بندرگاه، جاذبه اصلی آن برای گردشگران است و خیلی ها معتقد هستند که بهترین جا برای پیدا کردن غذاهای دریایی مارسی، رفتن به این بندرگاه و در کنار آب است و در قسمت شرقی آن، هر صبح بازار ماهی فروش ها شروع می شود و این بندرگاه که زمانی اهمیت تجاری بسیار زیادی داشت،‌ اکنون بیشتر پر از کشتی‌های ماهیگیری و تفریحی و ورزشی است.

 

شت و دیف

شت و دیف به خاطر تاریخ و موقعیت طبیعی که دارد از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار شده است و کافیست از بندر مارسی مسافت کمی را با قایق بپیمایید تا به شت و دیف برسید و به طور کلی این بنا در مجمع الجزایر فریول قرار گرفته است که این مجمع الجزایر همچنین شامل جزایر پومگ، قتونو و تی بولن می‌شود و منظره این منطقه به خاطر رودخانه ها، آب های فیروزه ای، سواحل بکر و ماسه های شنی آن فوق العاده است و درخشش خورشید مدیترانه‌ای در آب‌های نیلگون این منطقه که باعث درخشش گل‌های نایاب موجود در آب دریا می‌شود، خود یکی از جاذبه‌های دیگر آن است. در قرن ۱۶م، شت و دیف به عنوان یک قلعه نظامی توسط پادشاه فرانسوا ساخته شد و در قرن ۱۷م هم که پروتستان ها به صورت جمعی زندانی می‌شدند، این مکانی ایمن برای آن‌ها بود که ناگفته نماند که الکساندر دوما برای رمان کونت مونت کریستو خود از این منطقه استفاده کرده و اتفاقات این داستان او در این منطقه رقم می‌خورند.

 

شت و دیف

 

کلیسا جامع مارسی

کلیسا جامع مارسی یکی از چشمگیر ترین بناهای موجود در این شهر است ، ساخت این کلیسا از سال ۱۸۵۲ تا ۱۸۹۳ طول کشیده است و برای ساخت آن از ترکیبی از سنگ های آهکی سفید و سبز استفاده شده و به سبک‌های رومانسک و بیزانس ساخته شده است و فضای داخلی آن با سنگ مرمر و موزاییک به زیبایی تزئین شده است که قبر بعضی از اسقف های مارسی هم در این بنا قرار گرفته است.

 

کاخ لانگ چامپو

کاخ یادبود Longchamp به این دلیل ساخته شد تا تجلیلی بر ساخت کانال مارسی باشد، کانالی که آب را از رودخانه ی دورانس به مارسی می آورد. ساخت این ساختمان ظریف و زیبا که در سال 1869 افتتاح شد، 30 سال به طول انجامید. این ساختمان هنگامی که شب ها چراغانی می شود، منظره ای شگفت انگیز را پیش چشمان شما قرار می دهد و امروز، در این کاخ موزه تاریخ طبیعی و هنرهای زیبا قرار گرفته است. بخشی از مجموعه شامل پارک Longchamp می شود که یکی از شاخص ترین پارک های فرانسه می باشد. زمانی در این پارک یک باغ وحش نیز قرار داشت. همینک در این پارک مجسمه هایی زیبا و یک پارک فرانسوی کلاسیک قرار دارند، همچنین غاری دست ساز در این محوطه قرار گرفته که آب از میان آن می گذرد.

 

کاخ لانگ چامپو

 

محله لپانیر

این مکان محله ی قدیمی مارسی است و زمانی که سال 600 قبل از میلاد توسط یونانی ها پایه گذاری شد ماسالا نام داشت. اشغالگران نازی بالغ بر 1500 خانه را در طول جنگ جهانی دوم بمباران کرده و بدین ترتیب بیشتر بخش های این محله در این زمان تخریب شد. این محله امروز در حال بازسازی است اما با این وجود طراوت آن به خودی خود پابرجاست. بهترین راه برای کاوش در شهر قدیمی پای پیاده است بنابراین بازدیدکنندگان باید از پوشیدن کفش های راحت اطمینان حاصل کنند. پلاک هایی که در زمین نصب شده اند نقش راهنما را برای گردشگران بازی می کنند و بدین ترتیب بدون راهنما نیز می توان به گشت و گذار در شهر پرداخت. علاوه بر اینها مارسی مکان مناسبی برای خرید صنایع دستی و گشت و گذار در گالری های هنری می باشد.

 

محله لپانیر

 

شاتو دیف

شاتو دیف در حقیقت جزیره ای می باشد که روی آن قلعه و استحکامات قرار گرفته و در دریای مدیترانه و حدود دو مایلی بندر قدیمی مارسی واقع شده است. استحکامات واقع شده روی این جزیره تقریبا بیشتر بخش های آن را احاطه کرده اند. این قلعه در سال 1524 ساخته شده تا از مارسی در برابر مهاجمان دریایی دفاع کند. این قلعه بعدها به عنوان محبس زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار گرفت. این قلعه به طور خاص به عنوان مکان شکل گیری رمان قرن نوزدهمی کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما معروف است، گردشگران مارسی می توانند از از این شهر با استفاده از قایق به این قلعه دسترسی پیدا کنند.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 15 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری مارسی
معراج گشت آسمان