لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری وین

آشنایی با مناطق گردشگری وین

وین پایتخت جمهوری اتریش است و یکی از پر بازدید ترین و جذابترین شهرهای اروپا می باشد که بخش عمده ‌ای از جذابیت و تاریخ غنی خود را مدیون موقعیت پرشکوه خود در ساحل رود زیبای دانوب است . شهر وین برای قرنها دروازه بین شرق و غرب اروپا بوده است و اینکه زمانی مرکز اصلی امپراطوری وسیع هابسبورگ محسوب می شده است و امروزه بنام ترین مرکز تجاری و فرهنگی اتریش به حساب می آید ؛ در ادامه با ما همراه باشید تا شما گردشگران وین را با برترین جاذبه های گردشگری این شهر آشنا سازیم.

بنای یادبود معروف ملکه ماریا ترزا یکی از پرطرفدارترین بناهای شهر وین می باشد و در میدانی به همین نام در همسایگی موزه تاریخ هنر و موزه تاریخ طبیعی قرار گرفته است

جاذبه های گردشگری وین

کلیسای جامع سنت استفان

برترین بنای گوتیک وین و کلیسای جامع اسقف اعظم از تاریخ 1722 میلادی و کلیسای جامع سنت استفان می باشد که پیشنهاد ما برایتان این است که بازدید آن را نباید از دست بدهید و کلیسای اصلی که در قرن دوازدهم و به سبک رمانسک طراحی و ساخته شده بود ، با بنایی جدیدتر در سبک " رمانسک متأخر" در قرن 13 جایگزین آن گردید و لازم به ذکر است که از بنای قدیمی دروازه‌ های بزرگ و برج‌ های مربوط به غیر مسیحیان به یادگار مانده است که رد نوع خود بی نظیرند . بازسازی بعدی که در سبک گوتیک و در قرن چهاردهم انجام شده است همراه با اضافه شدن جایگاه نمازخانه‌ های " سنت الیجیوس " ، " سنت تیرنا " ، " سنت کاترین " انجام گرفت ؛ همچنین برج معروف 137 متری در بخش جنوبی مربوط به قرن پانزدهم می باشد و در ضمن نوسازی و ساخت و سازهای بعدی بین قرن 17 تا 19 ادامه پیدا کرد و تمام این بنا بعد از جنگ جهانی دوم به صورت مجدد بازسازی شد و از جمله جاذبه‌ های مهم آن می توان به بالارفتن از 343 پله برای رسیدن به اتاق ساعت و نمای تماشایی آن، برج شمالی ، محل نگهداری ناقوس عظیم پومرین و ... اشاره نمود . از دیگر جاذبه‌های آن ، دخمه‌ مربوط به قرن چهاردهم و گنجینه کلیسای جامع می ‌باشد که مهمترین آنها آثار هنری دست ساز کلیسای جامع را در خود جای داده است.

 

کلیسای جامع سنت استفان

 

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

قدمت این مدرسه به زمان امپراطوری " ماکسیمیلیان دوم " میرسد و امروزه به یکی از جاذبه‌ های اصلی شهر وین تبدیل شده است که مخاطبان را با نمایش سوارکاری اعجاب انگیز در مدرسه سوارکاری زمستانی که به سبک باروک در کاخ هافبرگ مکانی که از سال 1753میلادی در آن قرار گرفته شده است قطعا شما عزیزان را به وجد می ‌آورد و در ضمن بلیط‌ های این نمایش به سرعت باور نکردنی به فروش می رسند ، بنابراین در سریع ‌ترین زمان ممکن بلیط رزرو نمایید.

 

مدرسه سوارکاری اسپانیایی

 

بنای یادبود ماریا ترزا

بنای یادبود معروف ملکه ماریا ترزا یکی از پرطرفدارترین بناهای شهر وین می باشد و در میدانی به همین نام در همسایگی موزه تاریخ هنر و موزه تاریخ طبیعی قرار گرفته است . این مجسمه به دستور فرانس ژوزف اول ساخته  شد و در سال 1887 از آن رونمایی شده و همه را مبهوت خود کرد و این یادبود بزرگ ملکه را بر روی تخت سلطنت و در حالی که با شخصیت‌ های مهم و شناخته شده از جمله تعدادی از ژنرال ‌های سواره نظام احاطه شده است به تصویر می‌ کشد که واقعا زیبا ساخته شده است . لازم به ذکر است تندیس ‌های بالایی نمایانگر شخصیت ‌های برجسته در حوزه سیاست ، اقتصاد و هنر از جمله هایدن ، گلاک و کودک نابغه ، موتزارت است که در سفر به این کشور دیدن این جاذبه را از دست ندهید.

 

بنای یادبود ماریا ترزا

 

هافبورگ

قصر هافبورگ برای بیش از 6 قرن مقر حکومت امپراطوری " هابسبورگ " و اقامتگاه رسمی هر یک از حاکمان رسمی اتریش از سال 1275 بوده و بی شک یکی از مهم‌ ترین کاخ‌ های وین به لحاظ تاریخی به شمار می‌ رود و نکته قابل توجه این جاذبه مهم این است که این کاخ محل رسمی اقامت رئیس‌ جمهور اتریش می باشد و اینکه مجموعه وسیعی شامل چندین ساختمان است که نمایانگر دوره‌های مختلفی مانند معماری شکوفای دوره " گوتیک " ، " رنسانس "، " باروک " و جنبش " روکوکو"  می باشند ؛ در ضمن این مجموعه 59 هکتاری دارای 18 مجموعه بنا ، 19 حیاط و 2600 اتاق است و همچنین جاذبه ‌های اصلی آن عبارتند است از : آپارتمان سلطنتی ، موزه سی سی و مجموعه نقره موجود در آن است و از دیگر جاذبه هایش می توان به نمازخانه سلطنتی " بورگ کاپل " ، موزه تاریخ طبیعی ، کتابخانه ملی اتریش و خزانه هافبورگ با مجموعه بزرگ لباس ‌های فاخر سلطنتی و امپراطوری مقدس روم اشاره نمود.

 

هافبورگ

 

خانه اپرای وین

خانه‌ اپرای وین یکی از عظیم ترین و پرشکوه ‌ترین سالن‌ های نمایش جهان می باشد که میزبان مشهورترین آهنگسازان ، رهبران ارکستر ، تک ‌نوازان و رقصنده ‌ها بوده و هست . ضمنا نمایش ‌های اپرا و باله دست کم 300 بار در سال بر روی استیج آن اجرا می ‌شوند که این نمایش‌ ها با وسواس خاصی انتخاب می شود و موسیقی آن به سال 1625میلادی ، زمانی که اولین اپرای وین اجرا گردید بر می گردد و همچنین خانه عظیم اپرای فعلی در سال 1869 ساخته شده است و به خاطر سبک رنسانس فرانسوی آن خیلی مورد توجه قرار گرفته شده است و از جمله نکات مهم و بارز داخلی این بنا می ‌توان به پلکان عظیم منجر به طبقه اول به نام " Schwind Foye " و اتاق نفیس چای با پرده ‌های منقش شده ارزشمندش اشاره کرد و اینکه با داشتن فضایی برای 2211 از تماشاگران و 110 موسیقیدان ، خانه اپرا محل برگزاری ارکستر فیلارمونیک وین نیز می‌ باشد.

 

خانه اپرای وین

 

پارک پارتر

بازدید از پارتر، پارک طبیعی بزرگی در اتریش که بین دانوب و کانال دانوب واقع شده است که تقریبا این را برای شما گردشگران اتریش تداعی می کند که به دنیای دیگری قدم می‌ گذارید . این پارک وسیع با مساحت 3200 متر مربع که زمانی شکارگاه سلطنتی بوده است ، از دیرباز یکی از محبوب ‌ترین و مهمترین مناطق تفریحی و گردشگری وین به شمار می رفته است و در اینجا برای هر فردی با هر سن و سلیقه جاذبه‌ ای متنوع وجود دارد که از هیجان در منطقه Wurstel با پارک تفریحی قدیمی آن تا غذا خوردن و رقصیدن و اینکه از جاذبه ‌های این پارک : سواری با چرخ ‌و فلک غول‌ پیکر ، از نکات عطف شهر وین است که از سال 1896 امکان تماشای نمایی بی نظیر از شهر را برای شما عزیزان فراهم آورده است ؛ ضمنا پارک ( Donaupark ) که در نزدیکی این مکان واقع شده است ، یک فضای باز 250 هکتاری است که دارای یک راه ‌آهن سرگرم کننده مینیاتوری ، دریاچه مصنوعی که با گیاهانی چون زنبق و سوسن تزئین شده است و یک تئاتر می باشد که بی‌ شک ارزش بازدید را دارد.

 

پارک پارتر

 

خانه هاندر تواسر

خانه معروف هاندر تواسر که بعنوان خانه " طبیعت و انسان دوستانه " به شهرت رسیده است ، قطعا عجیب و غریب ولی همچنان جذاب است و ارزش دیدن را نیز دارد . این خانه که توسط نقاش مشهمور " فرید نریخ هاندرتواسر " طراحی شده است  باقیمانده کار خود را در سال 1985 تکمیل کرد و ساکنان اصلی آن را هنرمندان ، روشنفکران و افرادی خلاق  تشکیل می دهند و اگرچه ، تنها می ‌توانید از تماشای نمای خارجی این ساختمان رنگارنگ لذت ببرید و در نزدیکی این بنا ، ساختمان دیگری به نام Kunsthaus وین می باشد که مجموعه ‌ای از آپارتمان ‌ها که دارای تراس کافه می باشد و شما گردشگران می ‌توانید برای مدت طولانی در آن‌ ها استراحت کنید و از محیط شاد و فرح‌ بخش آن نهایت لذت را ببرید.

 

خانه هاندر تواسر

 

باغ وحش وین

باغ وحش وین در واقع زمانی دامگاه امپراطور فرانسیس بوده که در سال 1752 تأسیس گشته و قدیمی‌ترین باغ وحش دنیا به شمار می‌رود. بسیاری از ساختمان‌های باروک این مجموعه به همان شکل اول حفظ شده‌اند و یکی از مشهورترین باغ‌وحش‌های اروپا برای بازدید است ، به ویژه اگر زمانی را در پاوین سلطنتی قرن 18 که امروزه به کافه بسیار بزرگی تبدیل شده برای رفع خستگی سپری نمایید. از ویژگی بارز این باغ وحش با بیش از 750 گونه جانوری ، می‌توان به پانداهای قول پیکر آن و توله‌هایشان و همچنین ، موجودات شگفت‌انگیزی که در جنگل‌های بارانی و آکواریوم نگهداری می‌شوند، اشاره کرد.

 

باغ وحش وین

 

قصر بلودر

در میان تمام جاذبه‌های مشهور وین، قصر بلودر گل سر سبد محسوب می‌شود و در حقیقت مجتمعی است متشکل از دو ساختمان باشکوه که به سبک باروک ساخته شده است: کوشک پایین (آنترس) و کوشک بالا (اوبرس) و نیز از نکات بارز کوشک بالا می‌توان به سالن بزرگ آن به همراه مجسمه‌ها و پله‌های تشریفات که با گچ کاری و نقاش‌های دیواری تزئین شده است، اشاره کرد. سالن مرمر، یک سالن دوطبقه باشکوه به همراه مجسمه‌های مختلف، نقاشی‌ها و ستون‌های گچ کاری شده می‌باشد که یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این مجموعه به شمار می‌آید. کوشک پایین نیز دارای یک سالن مرمر است که به خاطر تابلو‌های گچی بیضوی و گچ‌کاری زیبای ستون‌هایش و همچنین گالری مرمری که برای نگهداری مجسمه‌های تاریخی ساخته شده است شهرت دارد. از دیگر ساختمان‌های برجسته این مجموعه می‌توان به قصر زمستانی، ساختمانی با سبک معماری باروک که زمانی محل خزانه داری دادگاه بوده، نارنجستان، اصطبل‌های کوشک (محل نگهداری گنج های قرون‌وسطی) و باغ‌های بلودر و فواره‌های اتصال دهنده بین دو کوشک اشاره نمود. مجموعه هنریِ وسیعی که مجسمه‌ها و نقاشی‌هایی از قرن 12 تا 16 را در برمی‌گیرد، از دیگر جاذبه‌های قابل ذکر این قصر به شمار می‌آید.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 16 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری وین
معراج گشت آسمان