لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری کانادا

آشنایی با مناطق گردشگری کانادا

تور کانادا، دومین کشور بزرگ جهان از لحاظ وسعت می‌باشد که از آتلانتیک تا خلیج آرام کشیده شده، کشوری  که از نظر چشم‌اندازهای طبیعی و مکان‌های بکر، قطعاً در جمله برترین کشورهای جهان قرار دارد. ساحل‌های زیبا، شهرهای پرجنب‌وجوش که از فرهنگی بسیار غنی برخوردارند؛ در کنار طبیعت خارق‌العاده، این کشور دوست‌داشتنی را به جذاب‌ترین کشور دنیا تبدیل کرده است. در غرب کانادا، کوه‌های راکی و شهرهای ونکوور، ویکتوریا و کلگری جزء پر بازدید ترین مناطق دنیا به حساب می‌آید و همچنین در مرکز کانادا میتوانید شاهد آبشار نیاگارا، تورنتو، مونترال باشید؛ باید بگوییم که بازدید از کانادا، مانند بازدید از دو کشور مجزاست ، همچنین اتاوا و شهر کبک از معروف ‌ترین و مشهورترین مناطق گردشگری کانادا هستند.

جاذبه های گردشگری کانادا

مکان تاریخی تپه سیگنال سنت جونز

تپه سیگنال سنت جونز در ورودی بندر سنت جونز، مشرف به شهر و دریا قرار دارد ، شاید برایتان جالب باشد اولین سیگنال وایرلس در سال ۱۹۰۱ در این مکان دریافت شد ، این تپه نقش استراتژیک در هفت سال جنگ با فرانسه داشته، گرچه استحکامات کنونی در طول جنگ با فرانسه (۱۸۱۲) ساخته شد؛ برج کبوت که به مناسبت چهارصدمین سالگرد کشف نیوفوندلاند ساخته شده و از مهم‌ترین مناطق کلیدی تپه می‌باشد و بی‌شک شهرت تپه مدیون دریافت اولین سیگنال رادیویی ارسالی از سوی Poldhu انگلستان که پس از پیمودن ۲۷۰۰ کیلومتر در سال ۱۹۰۱ توسط شخصی به نام گوگلیلمو مارکونی است و  در برج نمایشگاهی در مورد تاریخچه اولین سیگنال بی‌سیم فرا اطلسی و همچنین مراکزی برای خرید یادگاری و هدیه در نظر گرفته شده است که برای گردشگران کانادا می تواند جذاب باشد و همچنین دیوارهای سنگی، ادوات به‌جامانده جنگی، یادگارهایی از جنگ ۷ ساله کاناداهایی‌ها با فرانسه نیز می باشد.

 

جاذبه-های-گردشگری-کانادا

 

آبشارهای نیاگارا

آبشار نیاگارا (با ۵۷ متر ارتفاع) دومین مکان طبیعی پربازدید در جهان به حساب می‌آید که همه‌ساله میلیون‌ها بازدیدکننده در سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. تنها با ۱ ساعت رانندگی از شهر تورنتو، در کنار مرز ایالات‌متحده می‌توان به این آبشار زیبا رسید. آبشارها و تنگه نیاگارا هر ماجراجویی را به سوی خود جلب می‌کند؛ در قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی، تعداد زیادی فضا برای شیرجه زدن در آبشار تعبیه‌شده و هم‌چنین مکان‌هایی برای قایقرانی نیز در نظر گرفته شده است. در کنار همه این‌ها، بندبازی، و کارناوال‌هایی در اطراف شهر که تا امروز به حیات خود ادامه داده‌اند، تنها بخشی از شکوه و زیبایی نیاگاراست. بیشتر خانواده‌ها، از پیاده‌روی به تپه‌ی کلیفتون که به تنگه و آبشارها  رهنمود می‌شوند، لذت می‌برند.

 

 پارک ملی بنف و کو‌ه‌های راکی

پارک ملی بنف در قلب کوههای باشکوه راکی در استان آلبرتا قرار دارد که یکی از برترین مناظر طبیعی کانادا است. دریاچه‌های سبز، قله‌های پوشیده از برف، و یخچال‌ها از مناطق دیدنی و افسونگری هستند که در این پارک می‎توان به تماشای آن نشست؛  دریاچه لوئیس، بی‌شک الماس پارک به شمار می‌رود جایی که آب‌های سبز و شفاف آن، تصویر زیبایی از کوهستان‌ها و مناظر اطراف آن منعکس می‌سازد. یخچال های طبیعی پارک، از دریاچه لوئیس تا جسپر مکانی فراموش‌نشدنی برای رانندگی، اقامت، خرید و یا ناهاری به‌یادماندنی هستند؛ در زمستان، بنف از مهم‌ترین مناطق ورزش‌های زمستانی است که دو مکان مهم اسکی آن، دریاچه لوئیس اسکی "Lake Louise Ski Resort" و دهکده آفتاب "Sunshine Village" است.

 

شهر قدیمی کبک

 کبک قدیم که جز آثار میراث جهانی یونسکوست که از بالا و پایین کبک کشیده شده که شامل قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین ساختمان‌ها  می‌باشد. پایین‌شهر در کنار رودخانه لورنس، جایگاه قلعه مشهور فرانتنس و دیگر گنجینه‌های دیگر است. در قسمت بالایی شهر می‌توانید دژ، دشت آبراهام، و توپخانه تاریخی پرک را تماشا کنید. این منطقه از مشهورترین و گردشگرپذیرترین محله‌های تاریخی کانادا است؛ به‌علاوه، بازدیدکنندگان می‌توانند هنرمندانی را پیدا کنند که اثرات هنری خود را در Rue du Tre’sor به نمایش می‌گذارند. همچنین موزه‌هایی جالب از جمله موزه تمدن، و انواع مغازه‌ها و رستوران‌ها را می‌توانید در آنجا بیابید.

 

خلیج فاندی

در خلیج فاندی در شرق کانادا بین نیوبرانزویک نوین و نوا اسکوشیا می‌توانید شاهد زیباترین جزر و مدها در جهان باشید. ارتفاع آب در هنگام جزر و مد در حدود ۱۹ متر خواهد بود و همچنین برخی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در خلیج فاندی صخره‌ها و سنگ‌هایی خارق‌العاده در Hopewell Cape، پارک ملی فاندی، باغ راه دنباله (Fundy Trail Parkway) و جزیره گرند منان را می‌توان نام برد.

 

بندرگاه داخلی ویکتوریا

شهرهای کمی از کانادا شغل‌های زیبایی چون توسعه اسکله، همچون شهر ویکتوریا و بندرگاه داخلی آن دارند ، این بندرگاه مکانی زیبا برای گشت‌وگذار گردشگران در کانادا ، آرامش یافتن، خرید، ناهارهای به‌یادماندنی و تماشای عملکرد زیبای خیابان در مقابل پس‌زمینه بندرگاه است؛ هتل ملکه، محور این منطقه است که از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین ساختمان‌های شهر است و  در طول سال‌ها، این هتل پذیرای شاهان و ملکه‌های مشهور جهان بوده است و امروزه ویژگی‌ هایی مانند چای سنتی (traditional high tea) از برجسته ‌ترین ویژگی‌های شهر ویکتوریا از دید گردشگران است و باید بگوویم که در هر صورت، منطقه بندری ویکتوریا، از مشهورترین مناطق کانادا است که بویژه در تابستان‌ها، بسیار دوست‌داشتنی می‌شود.

 

پارک ملی گراس مورن 

پارک ملی گراس مورن نیوفاندلند از دیگر پارک‌های ملی کانادا است ، بی‌شک تلاش برای کشف این چشم‌انداز کوهستانی و فلات‌های آن ارزش دارد. این پارک زیبا جز آثار حفاظت‌شده از سوی یونسکو می‌باشد و همچنین  دیوار و صخره‌های شیب‌دار، آبشارها، یخچال‌های طبیعی از جاذبه‌های گردشگری و زیبای پارک ملی در کانادا  است؛ بیشتر بازدیدکنندگان، برای بازدید از مناظر زیبای طبیعی قایقی اجاره می‌کنند ، همچنین مسیرهای پیاده‌روی و فرصت‌هایی برای قایق‌ رانی در اختیار گردشگران کانادا قرار داده‌شده است و در زمستان، پارک پذیرای گردشگران کمتری خواهد بود اما پذیرای گشت های اسکی نیز خواهد بود که برای اسکی بازان کلبه‌ هایی در نظر گرفته‌ شده است.

 

مونترال قدیمی

در بخش قدیمی مونترال، بازدیدکنندگان با انواع ساختمان‌های تاریخی، مراکز خرید عالی و ناهاری فراموش‌نشدنی روبرو خواهند شد ، کالسکه‌ها گردشگران کانادا را به خیابان‌ های سنگ ‌فرش و میدان‌های روباز هدایت می‌کنند و درحالی‌که مونترال خود یک شهر مدرنی است و مونترال قدیمی جایی است که به اسکله ‌ای ختم می‌شود که جو آنجا مورد علاقه بیشتر گردشگران می‌باشد؛ برخی از مکان‌هایی که بیشتر مورد توجه و بازدید گردشگران قرار گرفته در مونترال قدیمی عبارتند از خیابان بونسکور (Rue Bonscours)، بازار بونسکور در سالن ساختمان قدیمی شهر، داخل بسیار زیبای کلیسای نوتردام، مکان ژاک کارتیه که میدانی در مونترال قدیمی، کبک کاناداست و آخرین مکان پربازدید سالن شهر ساخته شده در ۱۸۷۰ می‌باشد.

 

پارک استنلی ونکوور

از بزرگ‌ترین جاذبه‌های تور ونکوور، پارک ۴۵۰ هکتاری استنلی آن است، که در غرب مرکز شهر واقع در شبه‌جزیره‌ای است که از یک‌ طرف در آغوش اقیانوس است و از طرف دیگر در میان انبوهی از درختان سرو قرمز بزرگ و درختان صنوبر داگلاس پنهان است. دیوار یا سد دریایی، راه‌هایی برای پیاده‌روی، دویدن آهسته، و دوچرخه‌سواری برای انبوهی از دوچرخه‌سوارها و دونده‌ها گردآورده است. سد دریایی، چشم‌اندازهایی زیبایی از شهر و کوهستان‌های اطراف دارد؛ آکواریوم ونکوور، دریاچه  زیبای سگ آبی، غرفه‌های پارک استنلی و باغ رز از جاذبه‌های پارک استنلی است. از دیگر شگفتی‌های پارک، تعداد زیادی توتم است که برخی از قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد؛ توتم‌ها اجسام نمادینی هستند که اقوام بومی از آنان به‌عنوان کاربردهایی استفاده می‌کردند. توتم معمولاً یادگاری از گذشتگان یک ایل و طایفه است. افراد طایفه، توتم را دارای قدرتی ماورایی می‌پندارند که برای حفاظت از ایل و طایفه لازم و ضروری است.

 

موزه حقوق بشر کانادایی

جدیدترین جاذبه وینیپگ که باعث توجه ملی و همگانی شده، تأسیس موزه کانادایی برای حقوق بشر است که از سال ۲۰۱۴ نزدیک فورکس (the Forks) افتتاح‌شده است. طراحی یکتا و بی‌نظیر از ساختمان موزه با هندسی فوق‌العاده و رنگ‌هایی متفاوت که هر یک بیانگر چشم‌اندازی از کاناداست، جلوه‌ای چشمنواز و جذاب بدان بخشیده است. اما ورای ظاهر ساختمان، آنچه بدان زیبایی ژرفی بخشیده، مفهومی است که در ورای آن پنهان و برجسته است، تصمیمات بحث‌برانگیز تاریخی است که در آنجا گرفته‌شده است.

 

پارلمان هیل اوتاوا 

پارلمان هیل اوتاوا، در بالای رودخانه اوتاوا و با سبک ساختمانی نئوگوتیک که ساخته‌شده در نیمه دوم قرن ۱۹ است از برجسته‌ترین ساختمان‌های اوتاوا به شمار می‌رود که برج صلح آن مجلس عوام و سنا را به دو بخش مجزا تبدیل کرده است. در جلوی ساختمان پارلمان، مشعلی را خواهید یافت از سال ۱۹۶۶ به مناسبت اتحاد کانادا همواره روشن باقی‌مانده است؛ در پشت ساختمان باغ مجسمه‌سازی شما را به تحیر وادار خواهد کرد. در تابستان‌ها،  درصورتی‌که آب‌وهوا اجازه دهد، گاردهای امنیتی در چمن‌های روبروی ساختمان استقرار داده می‌شوند ، زیر پارلمان هیل، پیاده‌روی دوست‌داشتنی در کنار رودخانه اوتاوا خواهید یافت.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 15 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری کانادا
معراج گشت آسمان