لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری آتن

آشنایی با مناطق گردشگری آتن

آتن سرزمین افسانه‌ها‌ست؛ شهر سقراط و ارسطو؛ شهر معماری‌های باشکوه و خدایان معابد، شهر تمدن، دموکراسی و فلسفه. شگفتی‌های آتن سال‌هاست که گردشگران را به تور یونان می‌کشاند. آتن را با تاریخ ۳۰۰۰ ساله و ویرانه های باستانی‌اش می شناسند اما کوه و دریا و سواحل و مناظر بی‌نظیر هم کم ندارد. سفر به آتن هم سفر به قلب تاریخ است، هم پر از خوشی‌های ساحلی، خوردنی‌های وسوسه‌انگیز و تفریحات رنگارنگ است. آتن زادگاه تمدن غرب است و آنقدر دیدنی دارد که دیدن همه آن‌ها روزها طول می‌کشد؛ از آکروپولیس و معبد زئوس در المپیا گرفته تا شگفتی‌های تمام‌نشدنی در موزه‌های شهر.

موزه جدید آکروپلیس مجموعه‌ ای بزرگ از بقایای معماری یونان و نیز مجسمه‌ های قدیمی شامل مجسمه خدایانی نظیر آتنا و پسر‌کریتوس است

جاذبه های گردشگری آتن

باغ ‌ملی آتن

درست در قلب آتن، مرغزاری سبز و دلچسب برای گردش‌ در بعدازظهرهای آفتابی قرار دارد. در باغ سلطنتی محلی اختصاصی وجود دارد که امروزه به‌عنوان ساختمان پارلمان مورد استفاده‌ قرار‌ می‌گیرد. باغ‌ملی که در سال ۱۹۲۳ تاسیس‌ شده‌ مکانی امن و آرام به‌دور از هیاهوی شهری سایبانی سبز از درختان تنومند و گیاهان مختلف ان را فرا گرفته‌ است. سراسر باغ با مجسمه‌ها، انواع گل‌ها و نیز ساختمان‌های کوچک از دوران باستان مزین شده‌ است. باغ‌های زاپئون نیز در آنجا قرار دارد که توسط ساختمان باستانی کنگره احاطه و آن نیز در قرن نوزدهم میلادی ساخته‌ شده‌ است.

 

باغ ‌ملی آتن

 

موزه جدید آکروپلیس

یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در آتن بازدید از موزه جدید آکروپلیس است که در کنار تپه‌ای در مجاورت شهر قرار‌ دارد و این موزه دارای مجموعه‌ای بزرگ از بقایای معماری یونان و نیز مجسمه‌های قدیمی شامل مجسمه خدایانی نظیر آتنا و پسر‌کریتوس است. ساخت و افتتاح این موزه برای بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۴ برنامه‌ریزی شده‌بود ولی بدلیل کشمکش‌های حقوقی به‌تاخیر‌ افتاد. این موزه دارای پنج طبقه و نزدیک به ۴۰۰۰ اثر تاریخی است. نمایشگاه‌های دائمی در این موزه شامل پاتنون‌فریز، مجسمه آتنا، رنگ پپلوس‌کور، گالری پاتنون و آتنا‌نایک است.

شما دوستان میتوانید با خرید تور یونان از اژانس مسافرتی معراج گشت آسمان تمامی مناطق آتن را از نزدیک ببینید

موزه جدید آکروپلیس

 

میدان سینتگما

یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران در آتن میدان سینتگما است. ویژگی بارز این میدان رژه سربازان مقابل مقبره سرباز گمنام است. ساختمان پارلمان یونان و همچنین اتوبوس‌ها، چرخ‌دستی‌ها و ترامواهای متعددی در این میدان قرار دارند. وجود چشمه، مجسمه‌های باستانی و دو محوطه چمن مکان مناسبی را برای عکاسی گردشگران و نیز پیک‌نیک فراهم‌ کرده‌ است. بسیاری از وقایع مهم در یونان در این میدان برگزار می‌شود. میدان سینتگما همچنین پایگاه فعالیت‌های سیاسی محسوب‌ شده و در سال ۱۹۷۴ دولت نظامی جونتا در اینجا سرنگون‌ شده‌ است. علاوه بر ساختمان پارلمان، سایر جاذبه‌های این میدان شامل هتل بزرگ تاریخی برتاین و جورج دوم است.

 

میدان سینتگما

 

موزه ملی باستان‌ شناسی آتن

برای علاقه‌مندان نمایشگاه‌های هنری، گزینه‌ای بهتر از بازدید موزه ملی در یونان وجود‌ ندارد. آثار مختلفی از هنرمندان امروزی و نیز آثار باستانی در این مکان در‌معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد. قدمت برخی از آثار باستانی این موزه به عصر نوسنگی باز می‌گردد. این آثار ارزشمند شامل ظروف کوچک، ابزار‌ کار، ظروف سفالی و سایر مصنوعات کوچکی است که دارای پیشینه ۷۰۰۰۰۰ ساله هستند. این موزه دارای ۳۰ اتاق است که مجسمه‌هایی باستانی نظیر مجسمه‌های مصر در آنها نگه‌داری می‌شود.

 

موزه ملی باستان‌ شناسی آتن

 

معبد المپیک زئوس

این مکان به‌عنوان بزرگ‌ترین معبد در کل یونان شناخته‌ شده‌ است. ساخت این مجموعه عظیم باستانی درحدود ۷۰۰ سال بطول انجامیده‌ است. بعبارت‌دیگر، ساخت این بنا ۵۱۵ سال پیش از میلاد مسیح به‌دستور پیزسیتراتوس آغاز‌ شده ولی بدلیل ظلم و جبر وی و پسرش متوقف‌ شده‌ است. دومین بار ۱۷۵سال پیش از میلاد مسیح ساخت این بنا از سرگرفته‌ شده ولی ۱۰ سال بعد با مرگ معمار رومی کوسیتیوس نیمه‌کاره باقی‌ مانده‌ است. ۱۳۲ سال قبل از میلاد‌مسیح و در دوره امپراظوری هاردیان ساختمان معبد پس از کش‌وقوس‌های فراوان به‌ اتمام‌ رسیده و به‌ بازیهای المپیک زئوس اهدا‌ شده‌ است. ارتفاع هریک از ستون‌ها به ۱۷ متر (۵۷ پا) می‌رسد و هریک از آنها توسط اتاقکی احاطه‌ شده که درون آن دو مجسمه بزرگ قرار‌ دارد.

 

معبد المپیک زئوس

 

ارچتیوم

ارچتیوس یا ارچتیوم معبدی است که از سنگ‌ مرمر پنتلیک ساخته‌ شده‌ است. این معبد در آکروپلیس واقع‌شده و یکی از شاهکارهای معماری یونانی محسوب‌ می‌شود.  این بنا در حدفاصل سالهای ۴۰۵ تا ۴۲۱ میلادی پس از تخریب بنای معبد اولیه در حمله ایرانیان ساخته‌ شده‌ است. محراب ارچتیوم به آتناپولیاس، ارچتیوس و پزدیون اهدا‌ شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از رواق شرقی وارد زیارتگاه شوند. در این معبد مجسمه شش زن ایستاده وجود دارد که توسط قاب محکمی نگه‌ داشته‌ شده‌اند و از مهمترین جاذبه‌های این آرامگاه به‌شمار‌ می‌رود.

 

ارچتیوم ( Erechtheum )

 

آگورا

آگورای باستانی آتن در بخش شمالی آکروپلیس واقع‌ شده و به‌ عنوان بخش تجاری و خرید شناخته‌ می‌شود. اکثر افرادی که به اینجا مراجعه‌ می‌کنند در جستجوی کالاهای مختلفی هستند. همچنین اینجا مکانی برای تجمع و گفتگو در خصوص مسائل سیاسی، تجاری، موضوعات‌ روز و حتی ماهیت جهان و خدایان است. به‌جرات می‌توان ادعا‌ کرد که این مکان مهد دموکراسی یونان در دوره باستان بوده‌ است. همچنین می‌توان در این مکان نظری به سرآغاز فرهنگی آتن انداخت ؛ ضمنا نگاهی اجمالی جایگاه مرتفع آگورای باستانی در آکوریوس کلونز را روشن‌ می‌کند، معبد هفیاستوس ۵ قرن پیش از میلاد مسیح ساخته‌ شده‌ است که در ظاهر مشابه ولی از بعد مساحت از پانتئون کوچک‌تر است. معبد دارای ۳۴ ستون دوریک است که بعنوان پایه برای سقف عمل‌ می‌کند. این معبد به‌بهترین شکل در سطح کل یونان حفظ‌ شده و در قرن هفتم به کلیسا تبدیل‌ شده‌ است.

 

آگورا ( Ancient Agora )

 

پارتنون، آکروپلیس

پارتنون بر روی تپه‌ای مشرف بر آتن قرار دارد. این معبد به‌ یاد بود خدای آتناپارتنوس، مالک آتن، ساخته‌ شده‌ است تا شهر را از شر تجاوزها درامان نگه‌ دارد. این بنا در اصل توسط مجسمه‌ساز معروف فیدیاس طراحی‌ شده و دارای انواع گنجینه‌های ارزشمند است ولی جاذبه اصلی آن مربوط به مجسمه آتنا است که از عاج‌فیل و طلا ساخته‌ شده‌ است. تاریخ ساخت این مجسمه به ۴۴۷ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این معبد بر روی معبد دیگری بنا شده که به پیش-پارتنون معروف‌ است.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 15 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری آتن
معراج گشت آسمان