لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری بلگراد

آشنایی با مناطق گردشگری بلگراد

تور بلگراد پایتخت صربستان و یکی از زیباترین شهرهای این کشور است و معمولاً در صدر لیست مسافرین تور صربستان قرار می‌گیرد؛ صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی با مناظر چشم ‌نواز طبیعی فراوان به حساب می‌آید که از جمله مناظر زیبای این کشور می‌توان به علفزارهای بی‌انتها، جنگل‌های وسیع بکر و سرسبز، غارهای سنگ آهکی باشکوه، دریاچه‌های کوهستانی دل ‌انگیز، چشمه‌های آب گرم متعدد و تپه‌های سرسبز اشاره کرد که همه با هم آن را تبدیل به بهشتی برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است.

قلعه بلگراد واقعاً یکی از جذاب‌ ترین نقاط بلگراد و حتی شاید اروپا باشد

جاذبه های گردشگری بلگراد

قلعه بلگراد

قلعه بلگراد که در محل تلاقی دو رود دانوب و ساوا قرار گرفته است نمادی از شهر بلگراد، پایتخت صربستان بوده و سال‌ها به نوعی از شهر محافظت می‌کرده است و به همین سبب ساختن قلعه بلگراد مدت زمان بسیاری طول کشیده است ، چرا که در زمان ساخت آن بارها و بارها مورد حمله قرار گرفته و ویران شده است. ساخت این قلعه در قرن دوم میلادی شروع شده و در قرن هجدهم میلادی با مشکلات فراوان به پایان رسید. به همین دلیل نیز این قلعه تبدیل به نمادی از بلگراد شده است که بارها ویران شده و دوباره آن را از نو ساخته‌ اند؛ این قلعه یکی از جاذبه ‌های گردشگری بلگراد است که در سفر به این شهر به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را از دست داد و می توانید با رفتن به این شهر و گشت و گذار در اطراف این قلعه، جاذبه های گردشگری دیگری مانند پارک تاریخی کالمگدان ، بنای یاد بود قهرمان کالمگدان و برج‌های کالمگدان را نیز مشاهده کنید.

 

قایق سواری در رودهای دانوب و ساوا

همان‌طور که اشاره کردیم، شهر بلگراد در محل تلاقی دو رودخانه دانوب و ساوا واقع شده است. این دو رود زیبا با مناظر شگفت‌انگیز می‌توانند محل مناسبی برای قایق سواری و لذت بردن از این مناظر باشند. شرکت‌های بسیاری از این موقعیت بلگراد استفاده کرده و برنامه های قایق‌سواری در این رودها برگزار می‌کنند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و از این فضا لذت ببرید؛ همچنین اقامتگاه‌های شناوری نیز برای گردشگران بلگراد تدارک دیده شده‌اند که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته و مدتی نیز از شلوغی شهر دور بوده و از سکوت و آرامش موجود در منطقه نهایت لذت را ببرید.

 

موزه نیکولا تسلا

نیکولا تسلا یکی از دانشمندان و مخترعین شناخته شده است که در یک خانواده صرب به دنیا آمده بود آخرین درخواستش نیز این بوده است که اموالش پس از مرگ وی در پایتخت صربستان نگهداری شوند. با توجه به درخواست این مخترع بزرگ ، اموال وی اکنون در موزه‌ای به نام خودش و در یک بنای مسکونی زیبا که در سال ۱۹۲۹ ساخته شده است نگهداری می‌شود که این موزه محل نگهداری اموال و میراث شخصی این دانشمند بزرگ است که شامل دست ‌نوشته‌ها و طرح‌های وی از اختراعات اوست؛ وسایل تسلا جزئی از برنامه میراث مستند جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آیند که نشانگر اهمیت کارهای این دانشمند بزرگ می‌باشد.

 

شهرهای زیرزمینی و پنهان بلگراد

بلگراد در طول تاریخ ۷۰۰۰ ساله خود میزبان افراد و حکومت‌های بسیاری بوده و مردمان زیادی در آن سکونت داشته‌اند. این شهر شاهد حکومت‌های مختلفی بوده و بارها توسط دشمنان مورد حمله واقع شده است و به همین دلیل نیز در طی سالیان دراز بارها با خاک یکسان شده و آن را از نو ساخته‌اند؛ در طی این جنگ‌ها برخی از بناهای شهر ویران شده و برخی نیز نسبتاً سالم مانده و به نوعی پنهان شده‌اند ، برخی از شرکت‌ها از این فرصت نیز استفاده کرده و برنامه هایی تدارک دیده‌اند که با آن‌ها می‌توانید به بازدید از این ویرانه‌ها و خانه‌های مخفی که به نوعی از آن‌ها با عنوان شهر پنهان بلگراد یاد می‌کنند بپردازید.

 

پارک تاریخی کالمگدان

پارک قدیمی کالمگدان یکی دیگر از جاهای دیدنی بلگراد است که این پارک قبل از اینکه تبدیل به مکانی سرسبز و تفریحی شود، بخشی از قلعه بلگراد بوده است و در آن میلیون‌ها نفر در برابر حمله‌‌ی دشمنان از سرزمین خود دفاع کرده‌اند اما بعد از رها شدن صربستان از سلطه عثمانی‌ها، این پارک کم کم شکل گرفته و تبدیل به مکانی شد که هم‌اکنون شاهد آن هستیم؛ به تدریج در این پارک درخت‌هایی کاشته شده ، مسیرهای پیاده ‌روی مشخص شدند و بناهای یادبودی نیز در آن ساخته شدند تا این مکان از میدان جنگ تبدیل به پارکی سرسبز شود که از جمله این بناهای یادبود می‌توان به مجسمه ویکتو معروف به پوبدنیک و بنای یادبود قدردانی از فرانسه اشاره کرد ، همچنین در نزدیکی این پارک باغ وحش بلگراد قرار دارد که در صورت علاقه می‌توانید از آن نیز بازدید کنید. 

 

شهر تاریخی زمون

شهر زمون در گذشته شهری متعلق به امپراتوری اتریش مجارستان بوده که بعد از اتمام جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ به طور رسمی به خاک صربستان پیوسته است و یکی از مهم‌ترین بناهای این شهر تاریخی ، برج گاردو است که توسط مجارستانی‌ها ساخته شده و در میان خرابه‌های قرون وسطایی قرار دارد که به نوعی نمادی از این شهر محسوب می‌شود که از بالای این برج می‌توان منظره‌ای از کل شهر را مشاهده کرد؛ همچنین شهر زمون میزبان تعدادی از بهترین آثار معماری حفاظت ‌شده در بلگراد بوده و منطقه‌ای مناسب برای گشت و گذار و پیاده روی محسوب می شود ، در این منطقه رستوران‌ها و کلوب‌های شناوری وجود دارند که در صورت تمایل برای گذراندن یک شب رمانتیک در رود دانوب می‌توانید یکی از این رستوران‌ های شناور را انتخاب کنید.

 

کلیسای سنت ساوا

کلیسای سنت ساوا یکی از زیباترین ساختمان‌ها در کشور صربستان بوده و یکی از بزرگترین کلیساهای ارتودوکس در منطقه بالکان نیز به شمار می‌رود ، این کلیسا که در فلات وراچار واقع شده است ، یکی از مهم‌ ترین مکان های دیدنی بلگراد محسوب شده و بین مردم محلی نیز مکانی محبوب به شمار می‌رود. 

 

بنای یادبود قهرمان کالمگدان

این بنای ۱۴ متری که با نام قهرمان کالمگدان شناخته می‌شود ، در شناخته شده‌ ترین مکان شهر یعنی قلعه بلگراد و برای بزرگداشت پیروزی صربستان علیه عثمانی و امپراتوری اتریش طی جنگ‌های بالکان و جنگ‌های جهانی اول ساخته شده است؛ این مکان به خاطر سرگذشت خود و همچنین منظره‌های فوق‌العاده‌ای که از رودخانه‌های دانوب و ساوا دارد، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های بلگراد بین اهالی و گردشگران این شهر بوده و یکی از جاهای دیدنی بلگراد است که گردشگران نیز در سفر به این شهر، آن را از دست نمی‌دهند.

 

برج‌ های کالمگدان

قلعه بلگراد واقعاً یکی از جذاب‌ ترین نقاط بلگراد و حتی شاید اروپا باشد، این قلعه در بسیاری از عکس‌های به یادماندنی گردشگرانی که به صربستان سفر کرده‌اند ثبت شده است و برج‌های کالمگدان در این قلعه از جمله جاذبه‌ هایی هستند که در سفر به بلگراد نباید آن‌ها را از دست داد؛ یکی از زیباترین زاویه‌ها برای تماشای برج‌ها ، از بالای تراسا قابل دسترس است ، در این مکان علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبا می‌توانید بعد از ظهرهای آرام و مهمانی‌های شبانه را نیز تجربه کرده و خاطره‌ای فراموش نشدنی از سفر خود به خاطر داشته باشید.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری بلگراد
معراج گشت آسمان