لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری ویتنام

آشنایی با مناطق گردشگری ویتنام

تور ویتنام از زیباترین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا است و از شمال با چین و لائوس ، از غرب با کامبوج همسایه است و از شرق و جنوب به دریای شرق و اقیانوس آرام منتهی می‌شود ، این کشور 86 میلیون نفر جمعیت با ۵۴ نوع نژاد گوناگون دارد و همچنین مذاهب بودیسم ، مسیحیت ، کائو دائیسم و هوائیسم از ادیان رایج در ویتنام هستند که مردم از آنها پیروانی دارند؛ میتوان گفت تعداد زیادی از معابد و کلیساها از جمله جاذبه های گردشگری ویتنام برای گردشگران به شمار می روند و همچنین اغلب مسافرانی که به ویتنام سفر می کنند ، توسط زیبایی فوق العاده طبیعی این کشور جلب می شوند که از مزارع برنج سرسبز در شمال گرفته تا شلوغی های جذاب دلتای مکونگ در جنوب را شامل می شود؛ با این حال ویتنام کشوری با سابقه ای طولانی و سنت های کهن است و به همین سبب دارای جاذبه های تاریخی و معابد قدیمی بسیاری نیز می باشد.

جاذبه های گردشگری ویتنام

نها ترنگ

نها ترنگ شهر تفریحگاه ساحلی محبوب ، در یکی از زیباترین خلیج‌ها آسیا در سواحل جنوبی مرکزی ویتنام واقع شده است. کوه‌های زیبا، سواحل و جزایر سرسبز آن را به مقصد مورد علاقه‌ای در میان گردشگران، ویتنامی‌ها و غواصان ساخته است. این شهر دارای استراحتگاه‌های تفریحی، درختان نخل و تفرجگاه‌های دوست داشتنی است. همچنین امکانات تفریحی، پارک آبی، قطار هوایی و استخر موجی نیز وجود دارد.

 

تونل های کو چی

تونل های کو چی یک شبکه وسیع از تونل های زیر زمینی متصل بهم واقع در 40  کیلومتری شمال غربی شهر هو چی مین یا سایگون می باشد ، این تونل ها توسط چریک های ویت کانگ به عنوان پناهگاهی مخفی در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت، و پایه عملیات تت در سال 1968 بود. امروزه، این تونل به یک جاذبه توریستی محبوب مبدل شده است.

 

دره‌ی مونگ هوا در قصبه‌ی ساپا

بزرگ‌ترین بازار استان لائو کای در ساپا قرار دارد ، این قصبه همچنین به خاطر شالیزارهای تراسی شکل برنجش مشهور است و این شالیزارها درون منطقه‌ا‌ی کوهستانی واقع و به سوی پارک ملی هوانگ لین (Hoàng Liên) امتداد دارد؛ گشت های جنگلی گردشگران را به سمت این شالیزارها هدایت می‌کنند. می‌توانید در این برنامه ها شرکت کنید. راهنماها حتی می‌توانند برنامه‌ی اقامت شبانه در کنار مردم محلی را بریزند. البته اگر به اندازه‌ی کافی تجربه داشته باشید می‌توانید خودتان به تنهایی از این منطقه بازدید کنید ، در هر صورت، مناظر تماشایی این ناحیه تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

 

 آبشار پانگور در دا لات

دا لات به خاطر مناظر دراماتیک ، دره‌های زیاد ، چشمه‌های آب گرم ، دریاچه‌ها و تپه‌های کاج شهرت دارد که از مناطق جذاب برای گردشگران است و همچنین در میان آبشارهای مختلف این ناحیه ، پانگور در میان جنگل بزرگ بکری احاطه شده است که زیبایی آن را دو چندان می‌کند.؛ ارتفاع این آبشار ۴۰ متر و پهنای آن ۱۰۰ متر است. شیب‌های صیقلی اطراف آن مانند یک آمفی تئاتر طبیعی به نظر می‌رسند. تعداد این شیب‌ها هفت عدد است و با سقوط حجم قدرتمندی آب از روی آن‌ها فضا پر از صدایی باشکوه می‌شود. این آبشار بسیار باشکوه است، اما ترسناک به نظر نمی‌رسد. زیبایی آن شاعرانه است و مردم محلی به علاوه‌ی گردشگران آن را می‌ستایند.

 

شهر هوشی مین

شهر هوشی مین در امتداد رودخانه سایگون در نزدیکی دلتای مکونگ در جنوب ویتنام قرار گرفته است و قبلا به عنوان سایگون شناخته می‌شد که به عنوان پایتخت ویتنام جنوبی در طول جنگ ویتنام خدمت کرده است. امروزه شهر هوشی مین بزرگ‌ترین شهر ویتنام است، که دلایل زیادی برای بازدید از آن را پیشنهاد می‌دهد، از ترکیب جاذبه‌های تاریخی و مدرن با یکدیگر تا خرید پر جنب و جوش، ناهار خوری و زندگی شبانه.

 

شهر ساپا

ساپا توسط کوه‌های چشم‌نواز، تراس‌های برنج و تنوع قبایل تپه ‌ای در شمال غربی ویتنام دربر گرفته شده است ، ساپا یک شهر آرام است که اغلب به عنوان پایگاهی برای کوه پیمایی در کوه هوانگ لین سان و  شالیزارهای برنج و روستاهای سنتی استفاده می‌شود؛ در شهر بسیاری از گشت های سازمان یافته وجود دارد که راهنمای گردشگران در رفتن به کوه و کاوش در نزدیکی شالیزارها و روستاهای دورافتاده است. این گشت ها منظره آبشارهای زیبا و فرصت‌هایی را برای تجربه غذا، آداب و رسوم و شیوه زندگی در میان قبایل محلی را ارائه می‌دهند.

 

خلیج هالونگ

با آب سبز و مجموعه صخره‌های آهکی برآمده از آب مانند اژدهای دریا، خلیج ها لونگ شبیه به یک صحنه از یک داستان فانتزی است. این خلیج در حدود ۱۳۰ کیلومتری شرق هانوی در شمال ویتنام واقع شده است، این خلیج بی‌نظیر با بیش از ۲۰۰۰ جزیره پوشیده از جنگل با غارهای جذاب، کنده‌کاری روی کوه‌های سنگی ، گودال‌ها و دریاچه ها بسیار مقصد محبوبی است و همچنین بسیاری از جزایر در طول قرن‌ها توسط فرآیندهای طبیعی به شکل‌های فوق العاده تبدیل شده‌اند.

 

دالات

آب و هوای سرد در تمام طول سال و مناظر روستایی از دره‌های مه آلود، درختان کاج سرسبز و گل‌های رنگارنگ از دلایلی است که دا لات زمانی توسط امپراتوران ویتنامی و مستعمره نشینان فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه این شهر جذاب در ارتفاعات جنوبی مرکزی ویتنام یک مقصد محبوب برای کسانی است که به دنبال رهایی از گرما هستند؛ دا لات مناسب برای پیاده‌روی است و همچنین یک صحنه زیبا از معماری استعماری فرانسه و ویلاهایی در میان مناظر زیبا و خیره کننده است که چشم همه گردشگران را به خود جذب میکند.

 

مرکز تجاری بیتکس کو در شهر هوشی مین

آسمان خراش بیتکس کو در سال ۲۰۱۰ و با الهام از گل ملی وینتام یعنی لوتوس که لاله‌ ای مردابی است با مفهوم مذهبی و فرهنگی ساخته شده است و همچنین سکوی بالای این برج که همان محل فرود بالگرد است ۲۲ متر از بنا بیرون‌ زدگی دارد؛ این سکو برای کسانی مناسب است که به دنبال مکانی عالی برای نگاهی گذرا به مناظر شهری هستند ، این آسمان خراش سومین برج بلند ویتنام و یکی از دیدنی ‌ترین بناهای آسیا به شمار می‌رود و این برج ۳ عملکرد اداری , تجاری و تفریحی را دارد.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری ویتنام
معراج گشت آسمان