لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری مادرید

آشنایی با مناطق گردشگری مادرید

تور مادرید زیبا شهری بسیار جذاب و دیدنی از لحاظ گردشگری بسیار مناسب می باشد چرا که فرهنگ و هنری خاص در این شهر حکمفرماست و همچنین شب های زیبا که به واسطه نورهای چراغ ها پر زرق و برق و دیدنی شده است و همچنین رستوران ها و کافه های همیشه باز آن که جای خود را دارد و زبانزد است و همچنین این عوامل باعث شده است که این شهر و مردمانش همیشه سرزنده و بیدار و شاد باشند و از طرفی شهر مادرید را به یکی از توریستی ترین شهرهای اروپا بدل کند که در نوع خود منحصر به فرد است.

موزه معروف پرادو با سطحی جهانی و با مجموعه ‌ای بیش از 5000 نقاشی منحصر به فرد آن می ‌توان به نوعی آن را رقیب موزه لوور پاریس دانست

جاذبه های گردشگری مادرید

موزه پرادو

موزه معروف پرادو یک موزه واقعی با سطحی جهانی می باشد و با مجموعه ‌ای بیش از 5000 نقاشی منحصر به فرد آن می ‌توان به نوعی آن را رقیب موزه لوور پاریس دانست . نقاشی ‌های اسپانیایی از قرن دوازدهم تا اوایل قرن نوزدهم اکثریت این مجموعه را تشکیل می‌ دهند و بسیاری از آن ‌ها جزو شاهکارهای مشهور تاریخ می باشند و ضمنا موزه پرادو حدود 2300 اثر از مجموعه را در بیش از صد اتاق در سه طبقه به نمایش شما گردشگران می ‌گذارد . جالب است بدانید که تلاش برای تماشای همه آثار در یک بازدید کمی سخت و نشدنی است اما می ‌توانید بر روی مسیر خاصی از شاهکارها تمرکز کنید و کلی لذت ببرید . موزه پرادو مسیرهایی از آثار مشخصی را به شما پیشنهاد می ‌کند که در نوع خود بی نظیرند ، این مسیرها مشهورترین آثار مجموعه را در برمی گیرد که تابلوی " ندیمه ‌ها " یکی از آن‌ ها می باشد و این نقاشی خارق العاده از خاندان سلطنتی فلیپ چهارم است که توسط ولاسکز در 1656 میلادی خلق شده است و اینکه در میان 50 شاهکار برتر ، آثار دیگری شما را جذب خود می کند که شامل تابلوی " بشارت " اثر فرا آنجلیکو، تابلوی " مسیح پاهای شاگردانش را می‌شوید " توسط تینتورتو ، " رویای یعقوب " اثر خوزه دریبِرا ، اثر " سوم ماه می " کاری از گویا ، خودنگاره دورر ، " ستایش چوپان " اثر ال گرکو، " باغ خوشی ‌های دنیوی " اثر بوش و " پارناسوس " اثر پوسن هستند.

 

 

 

کاخ سلطنتی ؛ معماری ارزشمند ملهم از کاخ ورسای

این کاخ عالی و زیبا نسخه اسپانیایی کاخ ورسای بشمار می رود و این بنای برخاسته در بالای شیب تندی در دل باغ ‌های سر سبز که ساخته شده از سنگ گرانیت و کولمنار سفید می باشد و نیز کاخ سلطنتی به دستور فلیپ پنجم در قرن هجدهم ساخته شد و چشمگیرترین شاخصه فضای داخلی این بنای زیبا ، پلکان با ابهت آن در سالن ورودی است که با نقاشی معروف فرسکی به نام " پیروزی مذهب و کلیسا " تزیین شده است و شما گردشگران عزیز را به طبقه اصلی هدایت می‌ کند ؛ در ضمن اتاق ‌های پادشاه چارلز سوم جزو زیباترین اتاق‌ های این کاخ بشمار رفته که در میان شاهکارهای هنری کاخ که دیوار را تزئین شده ، نقاشی ‌هایی از ولاسکِز ، گویا ، روبَنس ، اِل گرِکو ، کاراواجو و دست بافته‌ هایی از کشور فرانسه و فلاندر به چشم شما توریست ها و بازدید کنندگان عزیز خواهد خورد و ضمنا عاشقان تاریخ حتما به دیدن اسلحه‌ خانه سلطنتی ، جایی با 3000 نمایشگاه از قرن شانزدهم حتما سری بزنند.

 

کاخ سلطنتی ؛ معماری ارزشمند ملهم از کاخ ورسای

 

میدان اصلی

این میدان زیبای قرن 17 در زمان حکومت فلیپ سوم ساخته شده است و میدان اصلی ، مرکز تجارت و زندگی شهری و مدرن و اینکه جالب است بدانید که میدان اصلی صحنه ‌ای برای رویدادهای تشریفاتی مانند اعلام پادشاه جدید و یا تشریع قدیسین و ... بوده است و این مکان علاوه بر این موارد ، جایی برای برگزاری گاوبازی ، اجراهای دراماتیک و مسابقات شوالیه‌ها و ... نیز بوده است و امروزه هنوز هم میدان اصلی یکی از مناطق مهم برای دور هم جمع شدن ‌ها و قرار ملاقات‌ ها در شهر مادرید بشمار می رود، این میدان سنگفرش شده وسیع و زیبا ، محوطه ‌ای برای عابران پیاده با بسیاری کافه ها در فضای باز می باشد که در میان گردشگران و عموم مردم مادرید بسیار شهرت دارند.  

 

 

دروازه خورشید؛ قلب شهر مادرید

نام این محل از علامت خورشید بر روی دروازه قدیمی شهر الهام گرفته شده است که در ایام گذشته در آنجا قرار داشته است . جالب است بدانید که این میدان بزرگ شهر با طلوع خورشید هم ‌تراز می باشد و در کنار قطب حمل و نقل عمومی شهر ، دروازه خورشید به‌ عنوان کیلومتر صفر در نظر گرفته شده است که یعنی تمام مسافت ‌های تمام راه‌ ها و مسیرهای ملی تور اسپانیا از آن اندازه‌ گیری می گردد که بسیار تعجب برانگیز است و دروازه خورشید صحنه‌ ای برای بسیاری از رویدادهای تاریخی بوده که شامل مقاومت در برابر ناپلئون در دوم ماه می 1808 میلادی شده است و اینکه در سال 1931 جمهوری دوم در اینجا اعلام شد، امروزه این محل برای گشت و گذار و وقت گذرانی مورد استقبال عموم مردم و گردشگران میباشد و با حضور مغازه ‌های مختلف و کافه ‌های بسیار متنوع این مکان یکی از سرزنده ‌ترین میدان ‌های شهر مادرید کرده است.

 

 

 

پارک بوئن رتیرو

این پارک بزرگ اقیانوسی از آرامش در قلب مادرید واقع شده است که در میان خیابان ‌های شلوغ و پر ازدحام شهر می باشد و این پارک سر سبز 120 هکتاری راه فراری از شلوغی و فشار شهر است که بسیار سرسبز و آرامش بخش است و نیز این پارک قرن هفدهمی دارای فضایی زیبا با مناظری دوست داشتنی و جذاب می باشد و مسیرهای داخل آن با ردیفی از درختان پوشیده شده که زیبایی آن را دوچندان کرده است؛ از سمت ورودی میدان استقلال گردشگران با استخری در مرکز پارک روبرو خواهند شد و از اینجا مسیرها ، شما را به باغ گل سرخ و باغ فرانسوی " دون سسیلیو " هدایت می ‌کند . محوطه کاخ کریستال با فواره با شکوه و با عظمتش یکی دیگر از قسمت ‌های دیدنی این پارک زیباست. همچنین یکی از سرگرمی ‌های لذت بخش محلی ‌های آنجا ، نشستن در کافه‌ های روباز پارک و یا بسته به فصل آفتاب گرفتن و ریلکس کردن در سایه می باشد ، برای علاقمندان به نجوم ، در این پارک یک رصدخانه متعلق به سال 1790 میلادی وجود دارد که می توانند از آن استفاده کنند و نیز در این حوالی این امکان را دارید یکی از بهترین شیرینی فروشی ‌های مادرید به نام " پاستِلِریا وایت (Pastelería Vait) " را ببینید که کیک ، شیرینی ، شکلات ، آبنبات و شکلات داغ‌ های منحصر به فردی را به شما عزیزان  ارائه می ‌دهد.

 

 

 

کلیسای سن فرانسیسکو

این کلیسا در سال 1761 میلادی برای راهبان فرانسیسکَن طراحی و ساخته شد و سر در ورودی نئوکلاسیک و گنبد این بنا در سال های بعد یعنی در سال 1770 به آن اضافه گردید . فضای داخلی آن نیز شامل پلانی دایره ‌ای با گنبدی زیبا و 6 کلیسای کوچک است که در آن‌ ها شما می‌ توانید نقاشی ‌هایی از گویا ، ولاسکز و مائِیا را مشاهده نمایید و ضمنا موزه این کلیسا آثار مختلف هنری مذهبی و دست ساخته ‌های گوناگونی را به نمایش عموم مردم گذاشته است.

 

 

 

فواره سیبلس

این فواره مشهور در یک تقاطع پر رفت و آمد و شلوغ شهر مادرید واقع شده است و یکی از اصلی ‌ترین یادمان ‌های مادرید بشمار می رود که توسط هنرمندان زبردستی همچون فرانسیسکو گوتیِرز ( Francisco Gutiérrez ) و روبرتو میتچل ( Roberto Michel ) طراحی شده است و نمایشگر الهه رومی ، سیبل بوده که سوار بر ارابه شیر می باشد و اینکه در پس این فواره مرکز فرهنگی سیبل قرار گرفته است که میزبان نمایشگاه ، ورکشاپ ، کنفرانس و کنسرت ‌های مختلف است.

 

 

 

معبد دیباد

در پارک مونتانیا ، بازدید کنندگان و گردشگران عزیز می ‌توانند یکی از جذاب ‌ترین یادمان‌ های تاریخی  و قدیمی شهر مادرید یعنی معبد باستانی مصری را مشاهده کنند و مبهوت آن شوند . جالب است بدانید که این معبد که در سال 1968 میلادی به‌ عنوان هدیه ‌ای از مصر به اسپانیا آورده شد و در قرن دوم قبل از میلاد ساخته شده و شامل پرستشگاه ‌های متعددی از جمله : یک سالن بزرگ و یک تراس در بخش بالایی بوده است . باغ ‌های صلح آمیز و آرامش بخش اطراف معبد دیباد شامل استخر انعکاس دهنده و یک فواره است که جلوه‌ ای جادویی و بی نظیر ایجاد می ‌کنند .

 

موزه باستان شناسی

موزه ملی باستان شناسی مادرید بعد از موزه پرادو مشهورترین و مهمترین موزه شهر بشمار می رود و این موزه که توسط ملکه ایزابلای دوم در 1867 میلادی تاسیس شده است مجموعه ‌ای غنی از دست سازه ‌های ما قبل تاریخ تا قرن نوزدهم می باشد و نمایشگاه‌ ها شامل یافته ‌های باستان ‌شناسی ، قوم نگاری ، هنرهای تزئینی باستانی و سکه‌ های قدیمی می ‌شود که بسیار هنرمندانه و منحصر به فرد هستند . در ضمن نمایشگاه دائمی نیز شامل مواردی از بازه‌ های زمانی و مکان‌ های مختلف ، از مومیایی ‌های مصری گرفته تا باستان‌ شناسی اسلامی را در خود جای داده است ، کتابخانه موزه نشریاتی در زمینه هنر ، تاریخ و باستان شناسی نیز در اینجا وجود دارد.

 

 

 

موزه تیسِن بورنِمیسا

این موزه دیدی اجمالی از هنر اروپا طی قرن های سیزدهم تا بیستم را به نمایش بازدید کنندگانش می ‌گذارد و با نزدیک به 1000 اثر هنری ، این مجموعه دوره‌ های رنسانس ، باروک ، روکوکو ، رمانتیسیسم ، امپرسیونیسم ، فوویسم ، اکسپرسیونیسم ، هنر مدرن و پاپ را در خود جای داده است و این موزه همچنین مجموعه ‌ای عالی از نقاشی‌ های آمریکایی قرن نوزدهم را دارد و در این میان شاهکارهایی چون بشارت اِل گرکو ، ونوس و کوپید اثر روبَنس ، مسیح در میان پزشکان اثر دورر ، رقصنده در لباس سبز اثر دگا و تابلوی وِسْنوت اثر ونگوگ دیده می‌ شود که همگی جزو آثار مهم و مشهور در دنیا هستند.

 


 

 


 

 

 

 

معراج گشت آسمان مجری تور اسپانیا با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 14 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری مادرید
معراج گشت آسمان