لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری اسپانیا

آشنایی با مناطق گردشگری اسپانیا

تور اسپانیا دومین کشور بزرگ در صنعت گردشگری جهان محسوب می شود و طبق آمار سازمان جهانی گردشگری (unwto) در سال 2015 میلادی این کشور با پذیرایی از حدود 68.2 میلیون گردشگر و توریست توانسته است رتبه سوم جدول پر بازدید‌ترین کشور را از آن خود کند و این کشور با 45 اثر مورد حمایت یونسکو بعد از ایتالیا و چین در رده سوم جهان قرار گرفته است و اما این جاذبه ‌های بی نظیر تمامی دیدنی ‌های اسپانیا نمی باشد و اینکه مهم است بدانید که کشور ماتادور‌ها شهرتش را مرهون مردم ، فرهنگ ، هنر، غذاها و آداب و رسوم خاصش می باشد و با توجه به تمامی جاذبه ‌های گردشگری و فرهنگ خاص این کشور، اسپانیا را می ‌توان یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر در نوروز دانست.

گائودی یکی از معماران مشهور در جهان می باشد که به خاطر سبک عجیب و غریب و بسیار شخصی ‌اش دارای شهرت چشمگیری است

جاذبه های گردشگری اسپانیا

شهر مادرید

تور مادرید پایتخت پر شور اسپانیا ، شهری مدرن است که شما عزیزان می توانید هنر و موسیقی را در جای‌ جای آن به وضوح ببینید ، شب ‌هایش زنده و بیدار و مردمش سرزنده و خوشحال‌ و شور خاصی را در شهر می بینید که انگیزه شما را به زندگی دوچندان می کند و نیز دیدنی‌ های مادرید از ساختمان ‌هایش شروع میشود که خیلی از آن‌ ها شبیه به  قصرند ، بعد از آن باید به سراغ میدان زیبای " پوئرتا دل سول " (Puerta del Sol) رفت که نماد خانواده سلطنتی اسپانیا می باشد و سپس سراغ  " پلازا مایور " (Plaza  Mayor)  که میدانی است پر از رستوران و کافه و آثار معماری گوتیک که در نوع خود بی نظیر است. این میدان همچنین محل اصلی جشن ‌ها و فستیوال‌ های مهم شهر مادرید نیز بشمار می رود . برای موزه‌ های متعدد این شهر با شاهکارهایی از " دالی " و " میرو"  و " پیکاسو" هم باید حسابی وقت بگذارید و کلی کیف کنید.

 

شهر مادرید

 

کاخ الحمرا گرانادا

مهم نیست که شما چه اندازه درباره کاخ گرانادا اطلاعات دارید و یا چقدر عکس از آن دیده اید ولی اولین بار با دیدن این کاخ در شمال آفریقا چنان خیره و مبهوت آن می شوید که با خود فکر می کنید خواب هستید یا بیدار  غ ضمنا کاخ سلطنتی دودمان نصریان نمونه برجسته هنری معماری اسلامی می باشد و  الحمرا مجموعه ای شامل چندین ساختمان ، برج ها ، دیوار ها ، باغ ها و یک مسجد است كه محل اقامت خلفای مسلمان شهر غرناطه (گرانادا) در جنوب اسپانیا بوده است که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود. پیشینه اصل بنای کاخ الحمرا به سده سیزدهم  برمی‌ گردد و اینکه قصر الحمرا در منطقه تاریخی آندلس اسپانیا واقع شده است و در ضمن یکی از بناهای تاریخی ثبت ‌شده‌ این کشور در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به شمار می رود.

 

 

 

کاخ الحمرا گرانادا

 

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا

کلیسای ساگرادا بزرگترین شاهکار گائودی است ، گائودی یکی از معماران مشهور در جهان می باشد که به خاطر سبک عجیب و غریب و بسیار شخصی ‌اش دارای شهرت چشمگیری است و اینکه او کار بر روی این بنا را در سال ۱۸۸۴میلادی آغاز کرده و تا زمان مرگش در سال 1924 میلادی دست از آن برنداشت چون علاقه خاصی به اینجا داشت و در آن زمان فقط بخش کوچکی از کلیسا ساخته شده بوده است و اینکه روند تکمیل ساختمان به دلیل کمبود بودجه در سال 1950 میلادی کندتر شد اما قرار است در سال 2026 میلادی به پایان برسد و بنایی مشهور و باورنکردنی در دنیا شود و ضمنا این کلیسا در شهر بسیار زیبای بارسلون قرار گرفته است. این شاهکار هنر و معماری از جمله بناهای تاریخی مشهور دنیا است که در اصل یک کلیسای قدیمی می باشد وهمین کلیسا با طراحی خاص و معماری فوق العاده اش سالانه افراد بسیار زیادی از طریق سفر به اسپانیا را جذب عظمت خود کند . این کلیسا ، علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت و برپا داشتن مراسم مذهبی می باشد از جمله مناطق مشهور گردشگری تور بارسلون نیز شناخته می شود.

 

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا

 

کاخ ال اسکوریال اسپانیا

کاخ ال اسکوریال در حدود 45 کیلومتری شمال غرب مادرید واقع شده است و این بنا کاخ تابستانی پادشاهان اسپانیا بوده است و در سال 1563 میلادی به بعد از آن به عنوان صومعه ، قصر سلطنتی ، موزه و مدرسه استفاده می کردند و این کاخ به دستور پادشاه فیلیپ ساخته شد و در واقع مرکز سیاسی امپراطوری اسپانیایی در زمان حکومت شاه فیلیپ دوم بوده است که واقعا فوق العاده ساخته شده است؛ فلیپ در سال 1559 باتیستا د تولدو را به عنوان معمار انتخاب کرد و به همراه یکدیگر این بنا را به عنوان یک بنای سیاسی در دنیای مسحیت بنا کردند و ضمنا ال اسکوریال مانند یک اثر تاریخی در نقش اسپانیا به عنوان یک مرکز جهان مسیحیت طراحی و ساخته شده است . كاخ ال اسكوريال يكی از گنجينه های کشور اسپانيا بشمار می رود و اینکه در سال 1984 میلادی در فهرست ميراث جهانی يونسكو ثبت شده است.

 

کاخ ال اسکوریال اسپانیا

 

پلازا مایور مادرید

پلازا مایور میدانی بسیار بزرگ است که ساختمان ‌هایی قدیمی به سبک معماری گوتیک با رستوران ‌ها ، کافه‌ ها و مغازه‌ ها دور تا دورش را پر کرده است و نمایی جالب به این منطق داده است . جالب است شما گردشگران اسپانیا بدانید که بر روی این میدان در طول تاریخ نام های گوناگونی گذاشته اند اما امروزه با نام پلازا مایور به معنای میدان شهرداری در میان مردم محلی و گردشگران شناخته و شهرت دارد و ضمنا ساخت پلازا مایور در قرن 17 و به دستور پادشاه فیلیپ سوم آغاز گردید و امروز با حضور مجسمه فیلیپ سوم در وسط این میدان ، این میدان محل اصلی جشنواره ‌ها و فستیوال ها و همچنین گردهمایی های مردم مادرید می باشد و همچنین پلازا مایور یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین میدان های این شهر است و اینکه بنای پلازا مایور مربعی شکل و بسیار بزرگ است و اینکه طول این میدان حدود 129 متر و عرض آن 94 متر است ، این بنا در 3 طبقه ساخته شده است و در مجموع  237 بالکن زیبا دارد، این ساختمان با این عرض و طول رو به میدان شهرداری می باشد و برای بازدید از میدان 9 درب ورودی مجزا وجود دارد که پیشنهاد ما برای شما این است که ای مکان را جزو مناطق گردشگری خود قرار دهید.

 

پلازا مایور مادرید

 

قصر سگوبیا

فکر کنید هنگامیکه والت دیزنی در حال فکر کردن به طراحی این قلعه فوق العاده بوده است را با آن برج جادویی و صخره های زیبای اطرافش که در ذهن داشت قطعا خود قلعه نیز می دانست که سزاوار و شایسته این طراحی و ساخت منحصر به فرد است که در نهایت به یکی از 10 جاذبه مهم و برتر گردشگری کشور اسپانیا تبدیل شود ، چه در زمانیکه قلعه پوشیده از برف است و چه در نور شب که تصاویری محصور کننده به شما هدیه می کند و قصر که زندگی خود را در قرن 12 بعنوان دژ Arab آغاز کرد همواره تماشایی و جذاب بوده و هست ، داخل قصر نیز به اندازه بیرون آن زیبا و پر آب و تاب و جذاب است و لازم است که همه گردشگران و توریست های عزیز حتما از بالای یکی از برج ها به تماشای حومه کشور اسپانیا بپردازند و از تماشای تصاویر فوق العاده ی آن حیرت زده شوند و کلی لذت ببرند.

 

قصر سگوبیا

 

پورتو دی موگان

این روستا یکی از زیباترین مکان ها در جزیره تفریحی بزرگ قناری می باشد و به خاطر کانال های کوچک زیادی که در بندرگاه وجود دارد و جالب است بدانید که این روستا " ونیز کوچک " نام گرفته است و ضمنا ماهیگیران روستا ماهی های تازه را برای رستورانهای محلی آماده می کنند و اینکه باغ ها و زمین های روستا مملو از گیاهان معطر متنوع و درختان نخل هستند که زیبایی آن را دوچندان می کند. در ضمن ساحل شنی طلایی واقعا خاص و حیرت آور است و نکته مهم این است که شن آن از ساحارا وارد شده است ، این ساحل یک مکان عالی برای علاقه مندان به حمام آفتاب ، شنا و غواصی است و به دلیل اینکه آب تمیز و شفاف و پر از گونه های متعدد ماهیان می باشد بسیار طرفدار دارد . کسانی که خواهان فعالیتهای دیگر هستند می توانند جت اسکی ، parascending ، مسابقه ماهیگیری و سفرهای بازدید دلفین ها را تست نمایند.

 

پورتو دی موگان

 

جزیره ماژورکا

یکی از مشهورترین جزایر اسپانیایی است که هزاران گردشگر را به خود جذب می کند و این جزیره به دلیل سواحل بکر و ناب و شب های زنده اش شناخته شده است و بنابراین اکثر توریست ها را از قرن نوزدهم به آنجا جذب می کند . در طول دهه ها هنرمندان مشهوری چون فردریک چاپین ، آگاتا کریستی ، جورج سند و ژوآن میرو از آن¬جا بازدید و در آن جا کلی کار کرده اند.


 

 


 

 

 

 

معراج گشت آسمان مجری تور اسپانیا با بهترین قیمت و بهترین خدمات در خدمت شما عزیزان 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 22 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری اسپانیا
معراج گشت آسمان