لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری سوئیس

آشنایی با مناطق گردشگری سوئیس

تور سوئیس را می ‌توان زادگاه گردشگری زمستانی نامید و این کشور زیبا دارای مجموعه‌ ای شگفت‌ انگیز از چشم ‌اندازهای طبیعی بکر و زیبا و پر شکوه زندگی شهری می باشد و به عنوان کشوری که به لطف طبیعتش پر از جاذبه‌ های گردشگری بی ‌نظیر طبیعی و مناظر فوق العاده ای است که هزاران گردشگر را جذب این کشور کرده است و کشور سوئیس ، یکی از مقاصد مورد علاقه مورد توجه اکثر‌ مشتاقان سفر و گردشگران و توریست ها است چرا که برای هر نوع سلیقه جاذبه و تجربه‌ ای شگفت انگیز یافت می شود و اینکه برای کسانی که به تماشای مناظر طبیعی و بکر دنیای بی نظیر سبز علاقه ‌مندند این کشور چیزی از بهشت کم ندارد و صحنه هایی را می بینید که شاید در طول عمرتان دیگر تجربه نکنید و در ضمن سوئیس برای علاقه ‌مندان به هیجان و ماجراجویی نیز می تواند مقصد مناسبی باشد و برای عکاسان، بهترین نقطه‌ بر روی کره‌ زمین و برای عاشقان شکلات ، شیرین ‌ترین سفر زندگیشان خواهد بود و شما در سفر به سوئیس قادر خواهید بود جنگل‌ های آلپ ، دریاچه ‌های خیره‌کننده، مراتع سرسبز، معماری بی نظیر و برخورداری از بالاترین سطح هنر مدرن را از نزدیک ببینیند و کلی کیف کنید و این مناطق آن چیزی است که سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند و در آخر این کشور به معنای واقعی کلمه زیباست.

شهر کوچک و زیبای لوسرن در مرکز سوئیس واقع شده است و کوه‌ های بلند و دریاچه‌ بی‌ نظیر لوسرن، به زیبایی آن افزوده‌ اند

جاذبه های گردشگری سوئیس

پل اسپرور

شهرت و بنام بودن این پل به خاطر قدمت آن که سالهای خیلی دور می رسد زبانزد گردشگران در سراسر جهان شده است و یکی از دو پل دوقلوی باستانی معروف شهر لوسرن محسوب می شود  و اینکه ساخت پل " اسپرور" به سال 1406 میلادی باز می ‌گردد و در داخل فضای پل 45 نقاشی از " رقص مرگ " (یک قطعه سمفونیک) وجود دارد که در کشور آلمان تحت عنوان Totentanz " شناخته و شهرت دارد ، نقاشی‌ های مذکور بین سال‌های 1616 میلادی و 1637 میلادی توسط نقاش معروف بنام  " کاسپر مگلینگر " و با همکاری دانش آموزانش کشیده شده است و این مجموعه نقاشی به ‌عنوان بزرگ ‌ترین نمونه موجود در نوع خود در سطح بین ‌المللی شناخته می‌شود به شهرت جهانی رسده است و اینکه این نقاشی ‌ها در قاب ‌هایی به رنگ سیاه قرار دارند و هر قاب شامل حکاکی ‌هایی از اسامی ، توضیحات نقاشی و نام مشتریان و اهدا کنندگانشان می باشد که در نوع خود بی نظیر است و ضمنا  نقاشی‌ هایی از پرتره برخی خیرین نیز در این بنا به چشم شما خواهد خورد ، پس دوربین هایتان را فراموش نکنید.

 

پل اسپرور ( Spreuerbrücke )

 

تیچینو

نکته‌ ای که در این کانتون جنوبی سوئیس صد در صد توجه شما را بیش از هر چیز دیگر جلب کند ، تجربه‌ فرهنگ ایتالیایی می باشد . این کانتون ترکیب جالب و عجیبی از فرهنگ ایتالیایی و سوئیسی است که با زیبایی با هم ادغام شده است و آب و هوای ایتالیایی ، غذا و نوشیدنی ایتالیایی ، زبان ایتالیایی ، معماری و حتی سبک زندگی ایتالیایی را در این مکان خواهید دید . همچنین دریاچه ‌های بی ‌نظیر با آب‌ های زلال و شفاف ، دهکده ‌های پراکنده در دره‌ ها و کوه ‌های زیبا مکان مناسبی را برای کسانی که به تجربه‌ سکوت یک زندگی روستایی علاقه ‌مند هستند را به زیبایی فراهم کرده است ؛ در ضمن شهر بلانزون (Bellinzona) ، مرکز این کانتون یک شهر قلعه ‌ای متعلق به قرون وسطی می باشد که از سه قلعه و بازار قدیمی تشکیل شده و این که جزو میراث جهانی یونسکو می باشد.یکی از تور های محبوب در بین تور های اروپایی و در بین ایرانی ها تور مسافرتی سوئیس میباشد و شما میتوانید با خرید تور سوئیس از آژانس معراج گشت به این کشور سفر کنید

 

 

تیچینو ( Ticino )

 

ژنو

ژنو دومین شهر پرجمعیت و سومین شهر بزرگ کشور سوئیس و یکی از گران‌ ترین شهر‌های اروپا محسوب می شود ، مردم این شهر به زبان‌ های مختلفی از جمله فرانسوی ، انگلیسی ، اسپانیایی ، ایتالیایی و آلمانی صحبت کرده و این شهر در حقیقت یک شهر بین‌ المللی بشمار می رود و بسیاری از سازمان ‌ها و نهاد‌های مهم دولتی و غیر‌دولتی در این شهر قرار گرفته شده است برای مثال : از دفتر سازمان ملل متحد گرفته تا صلیب ‌سرخ بین ‌المللی و سازمان بهداشت جهانی در این شهر واقع شده است، این شهر در کنار دریاچه‌ ژنو می باشد و امکانات بی ‌نظیری مانند اسکی و قایقرانی و تماشای مناظر زیبای ساحلی را در اختیار شما گردشگران ژنو می‌ گذارد که تجربه آن فوق العاده است . علاوه بر دریاچه‌ ژنو ، یکی دیگر از مهم ‌ترین مناطق گردشگری ژنو : فواره‌ Jet d'Ea می باشد که یکی از بزرگترین فواره‌ های جهان می باشد که از تمامی نقاط شهر نیز دیده می‌ شود.

 

ژنو ( Geneva )

 

لوسرن

شهر کوچک و زیبای لوسرن در مرکز سوئیس واقع شده است. کوه‌های بلند و دریاچه‌ی بی‌ نظیر لوسرن، به زیبایی آن افزوده‌اند. این شهر مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر است. مسافران و گردشگران از دیدن تک تک منظره‌های این شهر لذت خواهند برد و پل‌ های مسقف، تفرجگاه‌های ساحلی و خانه‌های رنگارنگ، لوسرن را به یک مکان دیدنی تبدیل کرده‌است. فروشگاه‌ های متعدد فروش سوغاتی در سراسر این شهر ممکن است شما را وسوسه کنند. چنانچه می‌خواهید با یک قایق تفریحی به Mount Rigi و Rütli Meadow سری بزنید، لوسرن بهترین مکان برای شروع حرکت شما است.

 

لوسرن ( Lucerne )

 

کلیسای یسعویون

اولین کلیسای بزرگ کشور سوئیس با سبک معماری " باروک " برای یسعویون ، مستقیما در پهنه سمت چپ رود ریوس قرار گرفته است و اینکه این کلیسا در بین سال ‌های 1666 و 1677 میلادی ساخته شده است و فضای داخلی این کلیسا در سال 1750 میلادی به سبک " روکوکو " بازسازی و به روز رسانی شد و در این راستا سقف کلیسا نیز به‌ صورت برجسته و پر رنگ و لعاب نقاشی و محراب کلیسا با سنگ ‌های مرمر مصنوعی زیبایی چشمگیری بدست آورده است، پیشنهاد می ‌کنیم که برای اجراها و کنسرت‌ های با شکوه در این مکان جذاب باید از قبل بلیط تهیه کنید و امیدواریم که اوقات لذت بخشی را در آن سپری کنید.

 

کلیسای یسعویون ( Jesuit Church )

 

بنای یادبود شیر

در شمال " لون پلاتز " بنای یادبود شیر، مجسمه‌ ای بزرگ از یک شیر در حال مرگ از جنس سنگ قرار گرفته شده است و این مجسمه توسط " توروالدسن (Thorwaldsen) " در سال 1820 میلادی طراحی و ساخته شده است و این اثر تاریخی یادآور مرگ 26 افسر و بیش از 700 سرباز از سپاه کشور سوئیس است که در حال حفاظت از " لویی شانزدهم " طی حمله به تویلری طی انقلاب فرانسه در سال 1792 میلادی می باشد که این بنا جزو پرطرفدارترین جاذبه های این کشور بشمار می رود. ضمنا این اثر خاص ، یکی از بهترین و معروفترین بناهای واقع در شهر لوسرن می باشد ، اما تنها تعداد انگشت شماری از گردشگران سوئیس از دیگر بنای یادبود جنگ در " لون پلاتز " به نام بورباکی پانورما (Bourbaki Panorama) اطلاع دقیقی دارند . در این بنا 11 هزار متر‌مربع نقاشی به شکل یک دایره بزرگ چیده شده‌ است مه محصور کننده است و قدمت این نقاشی ‌های رئالیسم به سال 1879 میلادی بر می گردد و در آخر این مکان برای علاقه‌ مندان به فعالیت‌ های تفریحی همراه با هیجان و ماجراجویی بسیار مناسب است و همچنین امکان انجام ورزش‌ هایی مثل پرواز با پاراگلایدر ، کایت‌ سواری، بانجی‌ جامپینگ ، دره نوردی ، رود گردی (river rafting) ، صخره نوردی ، قایقرانی ، دوچرخه ‌سواری در کوهستان ، چتر بازی، اسکی و اسنوبرد و هر ورزش دیگری که تصورش را می کنید در این شهر فراهم شده است.

 

زرمات

یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در این کشور منطقه‌ Zermatt در کانتون وله است و جالب است بدانید که هیچ ماشینی در آن تردد نمی ‌کند و این مکان دیدنی ، به خاطر زیبایی‌ های طبیعی خیره کننده  و فوق العاده اش و همچنین کوه بلند و با‌شکوه ماترهورن  (Matterhorn) شهرت بسیار زیادی دارد و اینکه اماکن تفریحی متعددی با امکانات انجام فعالیت ‌هایی نظیر اسکی ، پیاده ‌روی و کوهنوردی و همچنین چشم‌ اندازهای زیبا و تاثیر گذار آن ، سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود می ‌کشاند، منطقه‌ اسکی زرمات، بزرگترین و بلندترین منطقه در کل اروپا است که امکانات اسکی در تابستان را برایتان فراهم می ‌کند و 300 روز در سال باز است و مرتفع ‌ترین ایستگاه راه آهن کوهستانی اروپا را در خود دارد.

 

زرمات ( Zermatt )

 

برن

خیابان‌های سنگ‌ فرش شده، فواره‌ها، برج‌های ساعت با شکوه، تپه‌های زیبا و خانه های قدیمی با سقف‌های قرمز‌رنگ از ویژگی‌های پایتخت سوئیس است. یکی از ویژگی‌های دیگر این شهر، قرار گرفتن در کنار رود Aare است. برن به داشتن چندین موزه ، پارک‌های متعدد، استادیوم هاکی روی یخ که دومین ورزشگاه بزرگ اروپا است و رستوران‌های مجلل، می‌بالد.

 

برن ( Bern )

 

زوریخ

تور زوریخ که قطب اقتصادی سوئیس و بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی است، به عنوان گرانقیمت‌ترین شهر جهان نیز شناخته می‌شود و چهارمین بورس بزرگ جهان را در اختیار دارد. با یک سفر ۴۵ دقیقه‌ای با قطار از فرودگاه زوریخ، به آبشار راین (Rhine) می‌رسید. دیدن مناظر و چشم‌انداز های بی‌نظیر این آبشار را به هیچ وجه از دست ندهید.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 4.8 از 5 | از بین 16 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری سوئیس
معراج گشت آسمان