لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری کرواسی

آشنایی با مناطق گردشگری کرواسی

روزگاری کشور کرواسی یکی از رازهای پنهان اروپا بود و زیبایی طبیعت آن و شهرهای بی نظیرش اغلب یادآور جاذبه گردشگری مدیترانه ای هستند ، ولی این چیزها متعلق به 30 سال قبل است و اینکه حالا دیگر زخم های تاریخ به روی این شهر جوش خورده است و گردشگران کرواسی از سراسر دنیا دوباره در حال کشف زیبایی های کرواسی می باشند و از گردشگاه های مدرن و زیبای ساحلی گرفته تا پارک های ملی و حیات وحش آن دوباره این کشور را جزو مناطق محبوب گردشگری در جهان کرده است؛ با ما همراه باشید تا شما گردشگران کرواسی را با پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این کشور آشنا سازیم.

سنگ فرش‌ های پرزرق و برق خیابان‌ ها و شیروانی ‌های قرمز رنگ ساختمان ‌های زیبا در گرنی گراد جایگاه بسیاری از پرطرفدارترین مناطق گردشگری زاگرب از جمله کلیسای جامع ، ساختمان پارلمان ، موزه‌ ها و کلیساها می ‌باشد

جاذبه های گردشگری کرواسی

گرنی گراد و کلیسای سنت مارک

سنگ فرش‌ های پرزرق و برق خیابان‌ ها و شیروانی ‌های قرمز رنگ ساختمان ‌های زیبا در گرنی گراد جایگاه بسیاری از پرطرفدارترین مناطق گردشگری زاگرب از جمله کلیسای جامع ، ساختمان پارلمان ، موزه‌ ها و کلیساها می ‌باشد که در نوع خود بی نظیر است و منطقه‌ بالای شهر زاگرب را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری تبدیل کرده است و شاید یکی از برجسته ‌ترین ویژگی که باعث شده کلیسای سنت مارک برای همه شناخته شده و پرطرفدار شود وجود کاشی ‌های فوق العاده چشم نواز و روشن به کار برده شده در آن است که در نمای این کلیسا است که نماد نشان ‌های ملی کشورهای کرواسی ، دالماسی ، اسلوونی و شهر زاگرب می‌ باشد و از دیگر ویژگی ‌های آن می‌ توان به پنجره‌ های رومی ، درگاه گوتیک و مجسمه‌های 12 تن حواریون همراه با حضرت مسیح ، مریم و خود سنت مارک اشاره نمود که پیشنهاد ما برای شما این است که در سفر به کرواسی آن را از دست ندهید.

 

گرنی گراد و کلیسای سنت مارک

 

ساحل دالماسی

این ساحلی بکر ساحلی افسانه ای و متفاوت می باشد و در واقع یکی از زیباترین و دراماتیک ترین خطوط ساحلی اروپا است ، ساحل دالماسی صدها مایل امتداد دارد و جالب است بدانید که زمانی مرز امپراتوری ونیز نیز بود است و بخاطر نزدیکی به ویرانه های رومی ، به معماری قرون وسطایی و مناظر رمانتیکش مشهور شده است. سفر جاده ای در امتداد این ساحل فوق العاده زیبا ، بهترین راه برای کشف بسیاری از زیبایی های کرواسی می باشد و شما گردشگران کرواسی از کنار صخره های شگفت انگیزی می گذرید و شهرهایی مانند اسپلیت و زادار را از نزدیک می بینید و نکته قابل توجه اینکه معماری مبهوت کننده اسپلیت و مجموعه تاریخی آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و زادار سواحلی خوش منظره ای دارد و شما می توانید عکس های فوق العاده ای در کرانه آن به یادگاری بگیرید.

 

ساحل دالماسی

 

کلیسا و گنجینه‌ زاگراب

عمده معروفیت کلیسای جامع زاگراب که هم اکنون به کلیسای مریم مقدس شهرت جهانی دارد  به دلیل وجود 2 مناره بزرگ وعظیم آن می ‌باشد. این کلیسا در اوایل سال 1200 میلادی توسط قوم تاتار نابود و مجدداً در نیمه‌ دوم قرن 13 میلادی بازسازی شد؛ به طوری که ساختار آن به طرز چشم‌گیری تغییر کرده است و متاسفانه به دلیل زلزله‌ای که اخیراً در سال 1880 رخ داد، بخش‌های عظیمی از آن از جمله گنبد و برج ناقوس تخریب شد ولی دوباره با حفظ طرح‌های پیشین قرون وسطایی بازسازی شد و هر ساله مردم با بازدید از این کلیسا و گنجینه‌ آن که شامل بسیاری از آثار دینی و اشیاء مقدس است، نهایت لذت را می‌برند.

 

کلیسا و گنجینه‌ زاگراب

 

موزه‌ میمارا

این موزه توسط یک کلکسیونر خصوصی به نام «آنت تاپیک میمارا» (Ante Topic Mimara) در سال 1972 ساخته شد. این مجموعه‌ی بزرگ که در سال 1895 (نئورسانس) طراحی شده، یک مجموعه‌ی بزرگ از اقلام گوناگون دوره‌ها و اماکن مختلف از جمله مجموعه‌های باستان‌شناسی خوب مصر باستان، بین‌النهرین، ایران، خاورمیانه، خاور دور، هند و آمریکای جنوبی را پوشش می‌دهد؛ همچنین یک مجموعه‌ی شیشه‌ای از اروپا و دیگر کشورهای مدیترانه‌ای همراه با وسایل قرون وسطایی و مجسمه‌های یونان باستان نیز در این موزه قرار دارند. اگر به این موزه رفتید، حتماً از آثار نقاشی نقاشان بزرگ ایتالیایی، فنلاندی، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی دیدن کنید.

 

موزه‌ میمارا

 

پارک ملی جزیره ملیت

جزیره ملیت جنوبی ترین و شرقی ترین جزیره دریای آدریاتیک در منطقه دالماسی است. در بخش شمال غربی این جزیره ناحیه حفاظت شده ای وجود دارد که پارک ملی Mljet نام دارد. زیبایی آن منحصر بفرد است، زیرا دو دریاچه شور را بهم وصل می کند و مناظری غنی از جنگل دارد. می توانید در کنار چندین دریاچه آن پیاده روی کنید، یا دوچرخه اجاره کنید و در میان جنگل های آن دوچرخه سواری کنید. همچنین می توانید در حوالی صومعه بندیکتی پرسه بزنید و نمازخانه کوچک مجاور آن را مشاهده کنید. این ناحیه از جزیره اصلی، با قایق یک ساعت و نیم فاصله دارد. سفر به این جزیره واقعاً ارزشش را دارد.

 

پارک ملی جزیره ملیت

 

پارک ماکسیمیر

این از بزرگ‌ترین پارک‌های زاگراب است که به سبک یک باغ قدیمی انگلیسی طراحی شده و دارای یک فضای سرسبز زیبای عظیم می‌ باشد؛ همچنین این پارک علاوه بر داشتن دریاچه‌های دست ساز بشر، مناطق سرسبز، باغ گل و باغ وحش کوچک برای نوجوانان، دارای حیرت انگیز‌ترین مسیرها برای پیاده‌روی، گردش و استراحت می‌باشد. جالب است بدانید که در عرض این پارک استادیوم فوتبال دینامو (Dinamo) که در آن کرواسی میزبان مسابقات بین‌المللی می‌باشد، قرار دارد.

 

پارک ماکسیمیر

 

کلیسای سنت کاترین

کلیسای سنت کاترین که فضای داخلی زیبای آن از نمونه‌های بارز هنر باروک، همراه با نقش برجسته‌ی گچ‌بری توسط هنرمند ایتالیایی آنتونیو (Antonio) می‌باشد، به‌عنوان یکی از بهترین کلیساهای زاگرب شناخته شده است. از دیگر ویژگی‌های شگفت‌انگیز این کلیسا می‌توان به محراب سنت ایگناتیوس و نقاشی آبرنگ کاترین میان فیلسوفان و نویسندگان در پشت محراب اصلی که قدمت آن به سال 1762 باز می‌گردد؛ اشاره کرد.

 

کلیسای سنت کاترین

 

برج لتسکا

این برج که از دیرباز یکی از مشخص‌ترین نمادهای شهر زاگراب بوده و یک بار از آتش‌سوزی سال 1731 جان سالم به در برده، در قرن 13 میلادی برای محافظت از ورودی دروازه‌ی جنوبی دیوار شهر گردک (Gradec) ساخته شده است. افسانه‌ها می‌گویند که در زمان‌های قدیم این برج مجهز به ساعتی بوده که هر شب قبل از بسته شدن دروازه به صدا در می‌آمده تا ساکنان خارج از دروازه را از بسته شدن آن هشدار دهد؛ بعدها (در قرن 19) در چهارمین طبقه، تعدادی پنجره و یک توپ که هر روز (اطراف ظهر) بر روی شیروانی شلیک می‌شده؛ به این بنا اضافه شد. شایان ذکر است که گردشگران می‌توانند به بالای برج بروند و از منظره‌ی خیره کننده‌ی شهر، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها لذت ببرند.

 

برج لتسکا

 

موزه‌ شهر

این موزه که در بالای شهر زاگراب و در امتداد دیوار شرقی شهر ساخته شده و بیش از 75 هزار قطعه از مجموعه‌ی هنرمندان را در خود جای داده، از صومعه‌ی سنت کلر، یک برج عظیم و یک انبار غذا (که متعلق به قرن 17 است) تشکیل شده است. در حقیقت مجموعه‌ی این آثار به توصیف تاریخچه‌ی زاگراب از خلال اسناد، نقشه‌ها، هنر، یافته‌های باستان‌شناسی و دیگر آثار تاریخی می‌پردازد. لازم به ذکر است که این موزه به فکر سرگرمی کودکان نیز هست و به این منظور برای آن‌ها کارگاه‌های آموزشی سرگرم کننده و اتاق بازی نیز فراهم کرده است.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 14 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری کرواسی
معراج گشت آسمان