لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری وارنا

آشنایی با مناطق گردشگری وارنا

تور وارنا یکی از اصلی ‌ترین مقاصد توریستی و گردشگری در تور بلغارستان، است و وارنا یک شهر زیباست که پس از دو شهر سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ کشور بلغارستان است و شهر وارنا در نزدیکی دریاچه ی وارنا و بر کرانه ی دریای سیاه قرار گرفته است و فاصله ی وارنا از صوفیه ۴۷۰ کیلومتر است و در شمال شرقی آن قرار گرفته است؛ همچنین در اطراف وارنا ، شهرهای بورگاس، شومن و دوبریخ در اطراف قرار دارند. جمعیت وارنا بیش از سیصد و سی هزار نفر است و بااین‌حال از شهرهای در حال رشد و توسعه‌ی بلغارستان هست و وارنا سومین مرکز تجاری و صنعتی بلغارستان است که در آن فعالیت های صنعتی چون صنایع کشتی سازی و تعمیرات کشتی رواج دارد.

وارنا یکی از مهمترین شهرهای توریستی در بلغارستان است که گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می کنند

جاذبه های گردشگری وارنا

کلیسای وارنا 

 در سفر به بلغارستان یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی آن‌که نماد شهر وارنا نیز است، کلیسای وارنا است و در این کلیسا که ۳۰ ام ماه آگوست سال ۱۸۸۶ افتتاح شد، سقف و شیشه‌های زیبای منقوش و دیوارهای نقاشی شده مجلل که بیان‌کننده داستان‌های کتاب مقدس انجیل است از جذابیت‌های این کلیسا می‌باشد و اگر در این مکان از ۱۳۳ پله بالا بروید و برج ناقوس بالا بروید می‌توانید منظره‌ای زیبا از شهر تماشا کنید.این کلیسا که معروف‌ترین و بزرگ‌ترین کلیسای جامع ارتدوکس بلغاری است ازلحاظ موقعیت مکانی در بندر دریای سیاه در شهر وارنا قرار دارد و بعد از این که مکان مورد نظر برای ساخت کلیسای وارنا تعیین شد، پول و مصالح ساختمانی که شامل الوار می شود جمع آوری گردید و با کمک‌های مالی در طول ۶ سال به اتمام رسید، برج ناقوس ۳۸ متری این کلیسا بین سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۳ بنا شد. قسمت‌های مختلف کلیسا در طول زمان ساخته شد و به آن اضافه شد.

 

باغ دریایی وارنا 

باغ دریایی وارنا،  امروزه مساحتی حدود ۹۰هزار متر مربع وسعت دارد و از جمله جاذبه های باغ دریایی موزه تاریخ طبیعی، رصدخانه نیکلاس کوپرینک، دلفیناریوم وارنا، آکواریوم وارنا،گلخانه، باغ وحش و... است و باغ دریایی وارنا مکانی محبوب برای تفریح شهروندان و توریست هامحسوب می شود و تنها چند دقیقه پیاده روی از مرکز شهر وارنا، شما را به این پارک می رساند و خیابان های کنار ساحل با وجود رستوران ها و بارها و کازینو ها و منظره ی بی نظیر دریای سیاه محلی مناسب برای همه گردشگران است و اگر به این مکان سفر می کنید اجرای ۴۰ دقیقه ای دلفین ها را در دلفیناریوم باغ دریایی وارنا از دست ندهید که یکی از شاهکار های معماری ساخته شده در باغ دریایی ساختمان وارنا آکواریوم است که بین سالهای ۱۹۱۱ـ۱۹۰۶ بنا شد و همچنین در سال های ۱۹۱۲ـ۱۹۱۳ چندین فواره ی بزرگ و زیبا نیز در باغ ساخته شد.

 

دلفیناریوم 

وارنا یکی از مهمترین شهرهای توریستی در بلغارستان است که گردشگران زیادی سالانه به آن سفر می کنند، همچنین به دلیل اینکه در کنار دریای سیاه قرار گرفته است بندر آن از لحاظ تجاری بسیار با ارزش است و اگر با خانواده به بلغارستان سفر کرده اید و دوست دارید از جاهایی بازدید کنید که مناسب خانوداه نیز باشد به مجموعه تفریحی دلفیناریوم وارنا در این شهر بروید، این مجموعه در شبه جزیره بالکان واقع شده است که شما با خرید بلیط می توانید به مدت ۴۰ دقیقه از نمایش و هنرنمایی دلفین ها لذت ببرید، هر چند در این جا شما آب بازی حیوانات دریایی دیگر را نیز مشاهده خواهید کرد و کودکانتان از دیدن حرکات جالب و خنده دار این گروه از پستانداران دریایی لذت خواهند برد و سفر برایشان شیرین تر می شود.

 

گلدن سنتر 

 گلدن سنتز نام اقامتگاه و استراحت گاهی بسیار مجلل و شیک و مفرح در وارناست که دارای امکانات ورزشی و تفریحی و سرگرمی و بازی‌های جذابی برای خانواده‌ها و کودکان است.

 

 اکوئا پلیس

زیباترین پارک آبی شرق افرنگ و اولیه پارک نیلگون بحری در بلغارستان! نقشه کشی شده به سبک انحصاری باب به فرد موریس و مدیترانه ای!این پارک لاجورد نکوهیده زشت در بخش جبلت غربی شاطی توریستی ، در جاده ی عمده از سمت کنار توریستی به سمت عراق نو و ازلی اتفاق شده است. پارک آبیِ در منطقه ی جنگلی وارنا جایگیری دارد و بوم ی زیبای یم زهاب و کلیه شاطی توریستی از این پارک درخور ملاحظه است.

این پارک در هوایی فلکی عرشی به مساحت ۴۰٫۰۰۰ متر چارگوش بنا شده و ترکیبی از یک نواحی فطری با عناصر غیرواقعی و واقعی مثل هماهنگ استخر، سرسره های آبی، جکوزی، چشمه، آبشار، ارگ های کهن و ساختمان های به فاش آباد آثار است.جالب است بدانید که گنجایش پارک بالای ۳۰۰۰ دیدار کننده است که می توانند به پوست همزمان در پارک قویم باشند! شرکت اسپانیایی از والنسیا، افزایش بر مدل سازی پیش نویش طرح پروژه، صندوقچه و تأمین کننده ی تجهیزات مهم این پارک است.صخره نوردی با هفت مسلک اختیاری در ورودیه پارک استقرار رنجیده و مربیان حلقه  هر روز بین زمانه ۱۶ و ۲۰ به وقت محلی آنگاه جناب دارند. سالن آمفی تئاتر، آبشار و دریاچه جعلی و یک تنقلات فروشی به اسم در نزدیکی سنگ :صفت جماد ها بنا شده اند.پارکینگ این پارک با گنجایش ۱۰۰ اتومبیل و ۱۰ اتوبوس، به یک بخش تخصیص بابت حمل و نقل پرپیچ معلولان به حق الورود  فراهم شده است.

 

نسبار

سفر در کنار ساحل جنوبی دریای سپید از روستاهای وصله زینت می گذرد که هر یک خیالی درخصوص نقل کردن دارد. معاینه بررسی از شهر کهنه و جدید نسبار که روی دماغه ای خارج آمده از تازگی واقع شده است ما را با آلبوم ای از کلیساهای ابد برابر می سازد که قدمت آن ها به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. مغازه ها، کوچه های باریک و شالوده های دیرینه دم را به کهن و حال یونانی ها، رومی ها و بیزانس باز می گرداند.

شهر قدیمی نسبار در بلغارستان بناهایی را مانند ارگ شهری، آتشگاه آپولو، صحنه عمومی، استحکامات صحرانشین و خانه‌های چوبی در خود جا داده است. نسبار  در استان بورگاس  کشور بلغارستان روی شبه‌جزیره‌ای سنگی در دریای سفید وقوع آفریده و آفریدگار مخلوق شده است.این شهر بااهمیت به یاد ماندنی سه‌هزار سال دیرینگی دارد و مداخله تراسیان‌ها  زمینه گذاشته شده است و در قرن ششم پیش از پیدایی مسیح (ع)، بشریت که از یونان به ناحیه آوارگی کرده بودند، در این شهر ساکن شدند.آنچه اکنون از این شهر بااهمیت به یاد ماندنی فناناپذیر الباقی است، ساختمان‌هایی‌اند که به دوران یونان یا هلنستیک  وصلت و دارند.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 1.0 از 5 | از بین 9 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری وارنا
معراج گشت آسمان