لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری بلغارستان

آشنایی با مناطق گردشگری بلغارستان

تور بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه های بی نظیری دارد و در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی محسوب می شد و به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است؛ بلغارستان با کشورهای یونان، ترکیه، رومانی، صربستان و جمهوری مقدونیه همسایه است و در شرق جمهوری دریای سیاه قرار دارد و شمال کشور تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است و بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.

جاذبه های گردشگری بلغارستان

ملنیک

ملنیک کوچکترین شهر بلغارستان می باشد این شهر زیبا و آرام به تولید بهترین شرابها مشهور است و اگر به این شهر رویایی سفر کردید توصیه میکنیم که حتمأ سری به کافه های محلی  شهر بزنید چرا که  بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و میتوانند ساعتهای دلپذیری را برایتان ایجاد کنند و از جاذبه های دیدنی این شهر سنگ هرم ملنیک و صومعه روژن  که توصیه میکنیم حتمأ در برنامه های خود بازدید از این مناطق دیدنی را قرار دهید .

 

سواحل دریای سیاه 

زیباترین منطقه برای شروع سفرتان خط ساحلی معروف کشور بلغارستان می باشدو  سواحل دریای سیاه  یکی از بهترین اماکنی است که می توان به خوبی خط سیاه ساحلی اروپا را نظاره کرد، در تمامی نقاط  این ساحل های زیبا دیدنی ها و جاذبه های فوق العاده ای وجود دارد که از جمله آنها : هتل های لوکس ، امکانات تفریحی و ورزشی و مناطق ماهی گیری سنتی میباشد که همین امر سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب میکند و در امتداد این ساحل زیبا و آرام ،  گردشگران را می بینید که در حال تفریح و آفتاب گیری هستند ، ماسه های طلائی و سیاه از زیبایی های اصلی این سواحل هستند  اما عمومأ عقیده دارند بهترین سواحل دریای سیاه  وارنا و بورگاس هستند.

 

هفت دریاچه 

هفت دریاچه  از جاذبه های طبیعی و بسیار دیدنی بلغارستان است که در ارتفاعات کوه ریلا قرار گرفته  هفت دریاچه دارای  طبیعتی بکر و بی نظیر برای علاقه مندان به گشت های طبیعت گردی می باشد و بهترین زمان سفر به هفت دریاچه بلغارستان در تابستان می باشد از جمله امکانات تفریحی این منطقه که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جلب میکند ، تله کابین، اسکی ، دو رستوران کوچک با غذاهای محلی و مسیر های کوه پیمایی و ... است ، مردم محلی  این دریاچه ، افسانه های زیادی را در خصوص آن نقل میکنند مثلأ برخی مردم محلی معتقدند که این دریاچه از اشک یک غول عاشق که در کوه می زیسته به وجود آمده است و هر یک از دریاچه ها نام مخصوص به خود را دارند .

 

ولیکو ترنوو 

ولیکو ترنوو ، پایتخت تاریخی امپراتوری بلغاری دوم بین قرن ۱۲ و ۱۴ بود و در مرکز بلغارستانقرار گرفته و از جاذبه های محبوب توریستی این کشور است و اگرچه بازسازی قلعه های تسارِوِتس، هیچ شباهتی به کاخ های قرون وسطی ندارند اما با این حال یک حس عظمت از بلغارستان سابق هنگام راه رفتن در میان دروازه های این دژ زیبا ایجاد می شود و  این کاخ های قرون وسطی از تزارهای بلغاری بجا مانده که از بالای تپه ها حکومت می کردند و در سال ۱۳۹۳۳ توسط عثمانی ها شکست خوردند .

 

دهکده کوپریفشتیتسا

این دهکده زیبا تقریبا دو ساعت از شرق صوفیه فاصله دارد و داخل خانه های رنگی، نمایانگر معماری بلغاری  قرن ۱۹ میباشد و این دهکده سرشار از آثار تاریخی و موزه میباشد که تمامی آنها  گنجینه های قومی، سلاح های قدیمی ، تجهیزات کشاورزی، لباس های ملی ، آثار هنری و جواهرات  میباشد.

 

نسبار

قدمت شهر تاریخی نسبار به دوران باستان بازمی گردد ، این شهر به عنوان یک مکان تاریخی مهم توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و از این شهر اغلب به عنوان مروارید دریای سیاه یاد میشد ، اما  از زمانی که به عنوان محل مسکونی تراکیا تاسیس شد به نام مِنِبریا  شناخته می شود و یونانی ها، رومی ها، بیزانس  ها، بلغارها، صلیبیون و عثمانی ها این شهر باستانی و شبه جزیره باریکی که در آن واقع شده را گسترش و قدرت بخشیدند و در این شهر ۴۰ کلیسای آجری بسیار زیبا وجود دارد که قدمتشان به قرن ۵ باز می گردد می رساند.

 

شهر قدیمی پلوودیو

این شهر بر روی تپه قرار دارد و در حدود ۶۰۰۰ سال پیش  تأسیس شد و به هفت تپه دیگر وسعت یافت اما در اوایل  قرن ۲۰۰ یکی از آن ها از بین رفت. این شهر دومین شهر بزرگ  بلغارستان میباشد و سبک معماری این شهر قدیمی به دوره  رنسانس بلغاری باز میگردد و دارای  خانه های رنگارنگ بسیار زیبایی می باشد و همچنین بالا رفتن از تپه با گالری ها و موزه های بسیار دیدنی ، بسیار جذاب خواهد بود .

برج های این شهر قدیمی در مرکز شهر قرار دارد و این  شهر، به دو بخش قدیمی ومدرن تقسیم می شود و شهر قدیمی، تاریخی ۸ هزار ساله دارد وهمین امر، آن  را از نظر باستانی، کاملأ یگانه ومنحصر به فرد ساخته است تاجایی که به آن لقب " شهر جاودان" داده اند که پلوودیو ، تنها شهری است که از نظر سبک معماری با آتن و روم قابل مقایسه است و دژها وبرجهای نظامی وحفاظتی، سنگفرش های باشکوه ومستحکم، سیستم مهندسی بی نظیر که درساخت بناها به کار رفته است، آن را به یکی از زیباترین مراکز توریستی دربلغارستان تبدیل کرده است .

 

سوزوپول

سوزوپول یکی از قدیمی ترین شهرهای بلغارستان است که در امتداد خط ساحلی دریای سیاه و در ۳۵ کیلومتری جنوب بورگاس قرار گرفته است ،همچنین این شهر دارای دهکده ماهیگیری و استراحتگاه های ساحلی بسیار زیبایی می باشد و شهر تاریخی و زیبای  در قرن ۶ قبل از میلاد به عنوان آپولونیا شناخته می شد که دلیل این نامگذاری وجود معبدی بنام  آپولو بوده است و با قدم زدن در کنار اسکله یا در میان شهر قدیمی با خانه های چوبی یک روز آرام و بسیار دلچسبی را خواهید داشت و همچنین میتوانید در امتداد ساحل بر روی سنگ ها حمام آفتاب بگیرید .

 

صومعه ریلا

صومعه ریلا از جنوب شهر صوفیه تنها ۲ ساعت فاصله دارد این صومعه زیبا در کوه های جنگلی قرار داشته و به بیت المقدس بلغارستان مشهور است  این صومعه نامش را از ، زاهد گوشه نشین قرن دهم که در نزدیکی این صومعه در یک غار زندگی می کرده گرفته است، این صومعه بعد از اینکه یکبار سوخت ، در طول قرن ها دوباره بازسازی شد که آخرین قدمت ساخت و ساز آن به دهه ۱۸۰۰ باز می گردد و با ورود به حیاط صومعه از هماهنگی کامل کلیسا با طاق های زیبا ، سقف های کاشی کاری شده و پنج گنبد که به آسمان رسیده اند بسیار شگفت زده خواهید شد . 

 

بلوگراد چیک

شهر بلوگراد چیک صوفیا بین دو کوه ودرنیک و ونستا واقع شده است که در ۱۸۲ کیلومتری شمال غرب صوفیا قرار دارد ، قلعه های بلوگرادچیک ، سازه های دست بشر می باشند که در برابر مجموعه ای از صخره های خیره کننده قرار دارند و این  ترکیب و هماهنگی بسیار منحصر به فرد و شگفت انگیز است و مناطق اطراف قلعه حتی بیشتر از خود قلعه زیبا و خیره کننده است و صخره های بلوگراد چیک در بلغارستان با قرارگیری خیره کننده ای از هماهنگی سنگ ماسه ها و صخره های عجیب و غریب نامزد یکی از عجایب هفتگانه در طبیعت انتخاب شدند.

 

هفت دریاچه

از جاذبه های طبیعی و بسیار دیدنی بلغارستان است که در ارتفاعات کوه ریلا قرار گرفته .  هفت دریاچه،دارای طبیعتی بکر و بی نظیر برای علاقه مندان به گشت های طبیعت گردی می باشد. بهترین زمان سفر به هفت دریاچه بلغارستان در تابستان می باشد. از جمله امکانات تفریحی این منطقه که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جلب میکند ، تله کابین، اسکی ، دو رستوران کوچک با غذاهای محلی و مسیر های کوه پیمایی و ... است؛ مردم محلی  این دریاچه ، افسانه های زیادی را در خصوص آن نقل میکنند مثلأ برخی مردم محلی معتقدند که این دریاچه از اشک یک غول عاشق که در کوه می زیسته به وجود آمده است. هر یک از دریاچه ها نام مخصوص به خود را دارند .

برج های این شهر قدیمی در مرکز شهر قرار دارد . این  شهر، به دو بخش قدیمی ومدرن تقسیم می شود. شهر قدیمی، تاریخی 8 هزار ساله دارد وهمین امر، آن  را از نظر باستانی، کاملأ یگانه ومنحصر به فرد ساخته است تاجایی که به آن لقب " شهر جاودان" داده اند.  پلودیود قدیمی، تنها شهری است که از نظر سبک معماری با آتن و روم قابل مقایسه است . دژها وبرجهای نظامی وحفاظتی، سنگفرش های باشکوه ومستحکم، سیستم مهندسی بی نظیر که درساخت بناها به کار رفته است، آن را به یکی از زیباترین مراکز توریستی دربلغارستان تبدیل کرده است .


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 15 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری بلغارستان
معراج گشت آسمان