لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری آفریقای جنوبی

آشنایی با مناطق گردشگری آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یک کشور زیبا و پر از جاذبه‌های دیدنی است که با سفر به این کشور می‌توانید در رودخانه لیمپوپو کرگدن‌ها را مشاهده کنید و یا در جنوبی ‌ترین نقطه پنگوئن‌ها را ببینید و این کشور زیبا پر از حیات‌وحش است و علاوه بر آن می‌توانید سرگرمی داشته باشید، از شب‌های آنجا لذت ببرید، غذا بخورید و از سواحل آن دیدن کنید؛ در این کشور پارک‌های ملی مختلفی دارد و همچنین این کشور غذاهای محلی مختلفی دارد و این کشور درطی سال‌ها علیه آپارتاید جنگید و تأثیرات آن هنوز هم احساس می‌شود و اما امکانات فرهنگی و تحصیلی موجود باعث می‌شود که به آینده این کشور امیدوار باشیم و ازآنجایی‌که این کشور جاذبه‌های فراوانی دارد بنابراین یا باید سفرتان طولانی باشد و یا اینکه بارها و بارها به آنجا سفر کنید.

بیشتر شهرهای آفریقای جنوبی یک نام مستعار نیز دارند به طور مثال بندر الیزابت (Port Elizabeth)، “شهر مهمان‌نواز” نامیده می‌شود

جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

بلومفونتن

بلومفونتن یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی و مرکز استان فری استیت این کشور می‌باشد و به دلیل برگزاری فستیوال‌های هرساله گل رز، به “شهر رزها” معروف بوده است و این شهر جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارد که برای ابتدا می‌توانید به موزه هنری Oliewenhuis ، موزه ملی، باغ گیاه ‌شناسی استان ، پارک ووداکام و موزه جنگ انگولا بور دیدن فرمایید و سپس می‌توانید به تالار اخترنمای دیجیتال ، اجرای موسیقی در میستیک بور و سپس ماهیگیری در ماسلس پورت بروید و توصیه می کنیم  ازآنجایی‌ که دیدنی‌های این شهر بسیار زیاد است پس باید حداقل چند روز در آنجا اقامت داشته باشید.

 

کیپ ‌تاون

کیپ‌تاون آیینه تمام نمای کشور آفریقای جنوبی است که برخلاف تاریخ پیچیده این کشور، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در آنجا در کنار هم زندگی می‌کنند و کوه تیبل که کوهی سر تخت است در این شهر قرار گرفته است که ازجمله تفریحات این شهر عبارت‌اند از طبیعت‌گردی، ورزش‌های آبی، غذاهای محلی، املاک تولید شراب و سواحل طلایی و حتماً از باغ گیاه‌شناسی کریستن بوچ و پارک سبز دیدن کنید و اگر به دنبال ماجراجویی هستید در کوه تیبل تله کابین سواری کنید و یا در کوه لیون هد دوچرخه‌سواری کنید و این شهر در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان شهری دارای معماری برتر معرفی شد و خیابان‌هایش پر از معماری‌های خارق‌العاده است و در آخر می‌توانید از مزارع شراب دیدن کنید.

 

ژوهانسبورگ

این شهر همه تفریحات را دارد ، غذاهای خوشمزه، شب‌های دل‌نشین، سرگرمی، هنر، فروشگاه‌های مختلف و راه‌آهن ، این شهر با تاریخ پیچیده حدود ۲۰ سال است که دچار افول شده است و اما اقتصاد آن به دلیل تجارت و گردشگری در چند سال اخیر رشد داشته است و در نیوتون  و برام فانتین دو محله فرهنگی این شهر، رستوران، کافه، موزه و تئاتر، دیده می‌شود و در این دو محله انرژی مثبت بسیار زیادی وجود دارد که در چند سال اخیر نقاط گردشگری این شهر رو به افزایش است و حتماً از محله مابننگ در قسمت شرقی شهر دیدن کنید که اگرچه تاریخ این شهر پیچیده است، اما چیزهای زیادی برای عرضه کردن دارد و برای کسب اطلاعاتی درباره گذشته این کشور می‌توانید از موره آپارتاید دیدن کنید.

 

پیترماریتزبورگ

این شهر زیبا  در دل جنگل و مراتع بسیار قرار دارد و این شهر یکی از برترین شهرهای دوران ویکتوریایی روزی زمین است که با گردش در ساختمان‌های این شهر دوره تاریخی متفاوتی را تجربه خواهید کرد و بسیاری از این ساختمان‌ها به موزه تبدیل شده‌اند و در این شهر دانشجوهایی زیادی ساکن هستند، همچنین بخشی از جمعیت این شهر از قبیله زولو می‌باشند و درنتیجه در این شهر فرهنگ‌های مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند که باعث می شود تجربه متفاوتی از فرهنگ های مختلف   داشته باشید که شاید کمتر در زندگی بوجود اید .

 

کیمبرلی

کیمبرلی شهر تاریخی دیگر این کشور است که به شهر درخشان نیز معروف است که این شهر در قلب معادن الماس قرار دارد و در آنجا آبجوهای بسیار خوبی نیز تولید می‌شود که این شهر به تاریخ خود مفتخر است و با گردش در آن حس می‌کنید در دوران گذشته غرب به سر می‌برید که بسیار جذاب بوده و با دیدنی های خیره کننده خود بازدید کنندگان زیادی رو به خود جلب می کند و میتوانید آبجو بنوشید، از معادن قدیمی شهر دیدن کنید، و از بزرگ‌ترین گودال جهان که با دست حفر شده، بازدید کنید. حتماً از موزه‌های شهر دیدن کرده و اطلاعاتی کسب نمایید.

 

پرتوریا

پرتوریا به شهر درخت‌های نورا شهرت دارد ، به سبب اینکه در جای‌جای آن این درخت‌ها دیده می‌شود و این شهر که مشابه جونانسبرگ است، به علت تاریخ غنی پر از موزه، ساختمان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، است. این شهر در گذشته مرکز آپارتاید بوده و به همین دلیل کنسولگری‌های خارجی، تجارت‌های مختلف و صنعت گردشگری، در آن واقع شده‌اند. اگر به این کشور آمدید حتماً به شهر پرتوریا سری بزنید.

 

 بندر الیزابت

بیشتر شهرهای آفریقای جنوبی یک نام مستعار نیز دارند و بندر الیزابت (Port Elizabeth)، “شهر مهمان‌نواز” نامیده می‌شود. این شهر در انتهای مسیر گاردن، در نزدیکی خلیج آلگوا (Algoa) و غرب کرانه سان شاین، قرار دارد. در اینجا می‌توانید از سواحل زیبا، ورزش‌های آبی و تاریخ غنی، لذت ببرید؛ بندر الیزابت به همراه شهرهای ماهواره‌ای دزپاتچ و اویتنهاگ، به‌عنوان خلیج نلسون ماندلا شناخته می‌شود. در حومه شهرمی توانید به بازار رفته و خرید کنید، و به بار و رستوران بروید.

 

سووتو

بسیاری معتقدند که آفریقای جنوبی واقعی در شهرهایی مانند سووتو  دیده می‌شود و به علت نقش اصلی آن در آپارتاید، مکان‌های تاریخی مختلفی در آنجا یافت می‌شود و در این شهر گشت هایی وجود دارد که می‌توانید برای گردش در شهر از آن‌ها کمک بگیرید که معمولا شما را به میدان والتر سیسولو  که منشور آزادی آفریقای جنوبی در سال ۱۹۵۵ در آنجا امضا شد، و یا یادبود هکتور پیترسون  که در سال ۱۹۷۶ جنبش‌ها ازآنجا آغاز شد، می‌برند. و از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان خیابان ویلاکازی را نام برد که نلسون ماندلا و اسقف اعظم امیریتوس دسموند توتو، مدتی در آنجا می‌زیستند و همچنین می‌توانید از بیمارستان کریس هانی باراگواناس دیدن کنید که طبق کتاب گینس بزرگ‌ترین بیمارستان جهان است.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری آفریقای جنوبی
معراج گشت آسمان