لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری کازابلانکا

آشنایی با مناطق گردشگری کازابلانکا

با توجه به اینکه اولین فرودگاه بین المللی تور مراکش در این شهر قرار گرفته است، کازابلانکا دروازه ورود به این کشور است و ‏برای بسیاری از گردشگران اولین جایی است که در این کشور می بینند؛ این شهر بیشتر حالت صنعتی و تجاری دارد بخصوص ‏در قیاس با شهرهای زیبا و جذاب دیگر این کشور همانند مراکش، نمی تواند رقابت کند؛ در بسیاری از معماری های این ‏شهر می توان طرحی اروپایی را مشاهده کرد و مدرن بودن و شیک بودن آن را شاید در سایر نقاط کشور مراکش نبینید، اگرچه شاید جاذبه های گردشگری کازابلانکا به اندازه سایر شهرهای مراکش مشهور و پرطرفدار نباشند اما اگر کمی عمیق تر ‏نگاه کنید می توانید نقاط دیدنی بیشتری را در این شهر و اطرافش بیابید.

کازابلانکا دروازه ورود به مراکش است و بسیاری از شهرهای مراکش توان رقابت با آن را ندارند

جاذبه های گردشگری کازابلانکا

مسجد حسن ثانی کازابلانکا

‏‏‏‏مسجد حسن ثانی مهم ترین و بزرگترین جاذبه دیدنی شهر کازابلانکا است که در کنار دریا و شمال مدینه ‏کازابلانکا واقع شده است، ساخت این مسجد در سال 1993 به اتمام رسید و در حال حاضر چهارمین مسجد بزرگ جهان است که ‏فضایی دو هکتاری را به خود اختصاص داده است؛ همچنین مسجد شاه حسن دوم بلندترین مناره جهان را دارد که ارتفاع آن 200 ‏متر است. این مسجد ظرفیت 25000 نفر را دارد و حیاط مستطیل شکل آن نیز 80000 نفر را در خود جای می دهد. هنر و ‏معماری مراکشی را می توان در گوشه و کنار این مسجد به خوبی مشاهده کرد. دیوارهای مسجد حسن دوم از بتون و مرمر ساخته شده و محوطه داخل آن دارای ستونهای مرمری و گنبد آن با چوب حکاکی شده است و دیوارهای داخلی آن از گچ بری‌های بسیار زیبا برخوردار است؛ محوطه مرکزی مسجد داری سقفی است که می‌توان آن را باز و بسته کرد. این مسجد با کمکهای مردمی ساخته شده است ، مسجد حسن دوم در دارالبیضاء، سمبل مراکش به شمار می آید و در ساخت آن 560 هزار سنگ به کار رفته است و و علاوه بر 25 هزار ظرفیت نمازگزار، 80 هزار متر مساحت فضای سنگ فرش بیرونی آن است که در آنجا نیز می توان نماز اقامه کرد؛ میشل پینسیو، معمار فرانسه طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشت است و برای ساخت این مسجد دو هزار و 500 معمار و ده هزار کارگر حرفه ای شبانه روز کار کردند.

 

شهر مدینه کازابلانکا

اگرچه شهر قدیمی کازابلانکا شاید به اندازه مراکش و فس فضایی عجیب و بیگانه نداشته باشد چرا که مدینه یا شهر قدیمی ‏کازابلانکا از مدینه شهرهای دیگر کوچک تر است، اما این منطقه قدیمی نیز دیدنی های خاص خود را دارد؛ در مدینه کازابلانکا ‏می بینید که تجار با فروشندگان در حال داد و ستند هستند، در اینجا همچنین قصابی، نانوایی و فروشگاههای دیگری نیز می ‏توانید بیابید؛ در واقع در اینجا می توانید ببینید قلب کازابلانکا چطور می تپد.‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

 

میدان محمد پنجم کازابلانکا

‏‏میدان محمد پنجم یک میدان مرکزی در کازابلانکاست که در آن بسیاری از ساختمان های مهم دولتی و اداری نظیر دفتر مرکزی ‏پست، ساختمان دادگستری، کنسولگری فرانسه و بانک مرکزی مراکش در آن قرار گرفته اند که این میدان را به مهمترین قسمت شهر کازابلانکا تبدیل کرده چه از نظر سیاسی و چه از نظر توریستی این میدان یک فواره مرکزی و ‏گلخانه هایی در اطراف آن دارند درست است که دارای جاذبه های خاصی در خود نمی باشد اما نمی توان از زیبایی ساده اما خاص این میدان گذشت که این منطقه را معمولا تبدیل به محلی جهت قدم زدن در انتهای روز تبدیل می کند.

 

کورنیچ کازابلانکا

‏ کورنیچ‎  ‎منطقه ای در کنار اقیانوس او بخش غربی مسجد شاه حسن دوم است که از چند سال پیش به این سو، به یکی از قطب ‏های ‏گردشگری کازابلانکا تبدیل شده است‎ که اطراف خط ساحلی این منطقه پر از هتل ها و رستوران های لوکس است که تمامی فست فودهای غربی در این بلوار که به اسم بلوار اقاینوس شناخته میشود وجود دارد که باعث رجوع زیادی از گشردشگران می شود و شلوغی خاصی همواره در این بلوار وجود دارد و ساحل ‏عمومی این منطقه نیز مکانی مناسب برای تماشای آفتاب ، شنا کردن و قدم زدن روی شن های ساحلی است و هچنین ‏ ‏‏‏ پیاده‌روی در این بلوار و نوشیدن یک فنجان چای داغ یا قهوه در کافه‌های رو به اقیانوس نیز تجربه ای دلچسب از خوردن یک قهوه با منظره ای از اقاینوس را برای شما فراهم میکند که تبدیل به یکی از  جاذبه‌های مورد علاقه گردشگران شده است.

 

کلیسای قلب مقدس سکره کر کازابلانکا

کلیسای مقدس با نام ‏سکره کر‏ در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است که معماری این کلیسا ‏تلفیقی از سبک معماری اروپایی و مراکشی است و متاسفانه این کلیسا امروزه رها شده است و نیاز به بازسازی های جدی دارد اما ‏با این حال بازدید از آن دیدنی خواهد بود و برخی مواقع نگهبانان این کلیسا این اجازه را به گردشگران می دهند تا وارد ساختمان ‏شوند و از داخل آن نیز دیدن کنند؛ کلیسای سکره کر ی طراحی شده توسط معمار فرانسوی پل ترونن، که همچنین چندین کلیسا را در فرانسه طراحی کرده است، نشان دهنده یک تجربه جالب در استفاده تزئینی بتن ریخته گری است و واقعا خیره کننده هستند برجهای دوقلویی که روبه روی کلیسای سکره کر مانند مناره های مربعی به نظر می رسد و پنجره های کوچکی که قسمت های بالای کلیسای جامو را سوراخ می کنند و داخل کلیسای سکره کر الهام بخش روح وجسم است؛کلیسای سکره کر از دوشنبه تا جمعه ی هر هفته برای بازدیدکنندگان باز است از بالای برج های دوقلو منظره ی عالی از کازابلانکا تا اقیانوس اطلس در دید است.

 

پارک اتحادیه عرب کازابلانکا

پارک اتحادیه عرب یا  در جنوب میدان محمد پنجم قرار گرفته است. این پارک در سال ۱۹۱۸ ساخته شده ‏است و داخل آن خیابانی ایجاد شده است که اطراف آن با درختان نخل تزیین شده است. این خیابان بزرگترین فضای باز کازابلانکا ‏را تشکیل می دهد که بسیاری از افراد برای قدم زدن ، بازی کردن یا گپ زدن با دوستانشان این پارک را انتخاب می کنند. کلیسای ‏قلب مقدس نیز در کنار این پارک واقع شده است.

 

کاخ پادشاهی کازابلانکا

‏کاخ سلطنتی در نزدیکی شهر جدید قرار گرفته است و تقریبا در تمام شهرهای مراکش یک کاخ سلطنتی می توان یافت که برای ‏بازدید و اقامت پادشاهها ساخته شده است. کاخ سلطنتی کازابلانکا نیز به اندازه سایر کاخ ها بزرگ است ، هر چند شاید به زیبایی ‏ و شکوه کاخ های سلطنتی شهرهای دیگر نباشد اما بازدید از آن زمان زیادی نمی برد چرا که معمولا نمی شود خیلی به داخل این کاخ وارد ‏شد و فقط می توانید از محوطه خارجی آن دیدن کنید.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 0 از 5 | از بین 0 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری کازابلانکا
معراج گشت آسمان