لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

معابد تایلند

معابد تایلند

معابد بسیاری در گوشه و کنار جهان قرار گرفته است که هر کدام نمادی از هنر و خلاقیت معمار آن کشور محسوب می شود .  هر سرزمینی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و همچنین مذهب هایی که در آن کشور دارد خواستار معابد مختلف و متنوعی می باشد در این میان کشور زیبای تایلند نیز از این قاعده مستثنی نیست و با معابد بینظیر و منحصر به فردی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران از کشورها و سرزمین‌های مختلف می باشد . که در تور تایلند می توانید این زیبایی های شگفت انگیز را از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

کشور تایلند کشوری غنی از فرهنگ ، تاریخ و تمدن است

آشنایی با معابد تایلند

اگر شما عزیزان علاقه مند به اطلاعات و مشاهده و تحقیق درباره ادیان مردمان مختلف دنیا و فرهنگ متفاوت آنها هستید و دوست دارید در این خصوص هر چه بیشتر بدانید یکی از مناطقی که معرفی می کنیم کشور منحصر به فرد تایلند است . این کشور پر از معابد بودایی و خاص می باشد که قدمت آنها به قرنها پیش برمی گردد و برخی از این معابد نیز جوانتر و جدید تر نیز هستند .
کشور تایلند کشوری غنی از لحاظ فرهنگی و تمدن است که در کنار تمام جاذبه‌ های طبیعی خود در دنیا ، تاکنون سعی داشته تا مکان‌ های مقدس نظیر زیارتگاه‌ ها و معابد خود را نیز در جهان حفظ و به کل مردمان دنیا بشناساند و البته توانسته در این موضوع نیز شهرت جهانی را از آن خود کند . در شهر Chiang Mai  مجسمه‌ های بسیاری از شخصیت‌ های معروف و بزرگ کشور تایلند ساخته شده است که البته معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی نیز دارند و برای هر گردشگری جالب خواهند بود .

 

گردشگران و بازدیدکننگان اگر چند ساعت در کوچه‌ های قدیمی این شهر قدم بزنند و به تفریح بپردازند ، سازه‌های فرهنگی و تاریخی مختلفی را مشاهده خواهند کرد که همگی یاد آور گذشته و فرهنگ این کشور است . گفتنی است که این نوع از سازه‌ها Wats نامیده می ‌شوند . با وجود اینکه حدود ۲۰۰ معبد در شهر Chiang Mai  وجود دارد اما ما در این مقاله به مهمترین آن اشاره خواهیم کرد.

 


معروفترین معابد تایلند

در تور پوکت ، تور پاتایا و تور بانکوک معابدی می بینید که علاوه بر محل دعا و عبادت مکان زیبا و چشم نوازی هستند.

معبد وات رانگ کان ( Wat Rong Khun ) 


این معبد  در اواخر قرن بیستم که اصل معبد وات رانگ کان در وضعیت نامناسبی داشت معماران این کشور ترمیم آن آغاز کردند ، اما به دلیل کمبود بودجه مراحل بازسازی آن برای مدتی متوقف شد . در این میان هنرمند توانا ، بنام  Chalermchai Kositpipat  که زاده چیانگ رای بود تصمیم به بازسازی مجدد و ساخت این قلعه با سرمایه شخصی خود گرفت و به منظور یادگیری و مراقبت مردم از آموزه‌ های بودایی کار خود را شروع کرد .

 

کار ساخت و بازسازی این معبد همچنان ادامه دارد و برآورد شده است که تا سال ۲۰۷۰ این پروژه تکمیل خواهد شد که گزینه مناسبی از جاذبه های تایلند می باشد و نکته حائز اهمیت این است که دلیل شهرت معبد وات رانگ کان اینجاست که با داشتن رنگ سفید که نشانی از پاکی و خلوص می باشد و همچنین تکه شیشه ‌های بکار رفته که نمادی از خرد بودا و تعالیم بودایی محسوب می‌شود .

 

معبد وات رانگ کان معبدی منحصر به فرد و خاص می باشد . زمانی که نور خورشید به این معبد می‌ تابد زیبایی و شکوه و جلال آن دو چندان می ‌شود  ، این معبد به سبک معماری معابد بودایی ساخته و طراحی شده است . هر بخش از معبد سفید دارای معانی مختلفی از فرهنگ این کشور است و فرد را تشویق میکند تا به درک بیشتری نسبت به آموزه‌ های بودا بپردازد و از وسوسه‌ها ، خواسته‌ های دنیوی و هر چیزی که با حرص و طمع همراه باشد دوری کند . برای دسترسی به ساختمان اصلی این معبد زیبا ( Ubosot ) باید از یک پل که دریاچه‌ کوچکی در زیر آن قرار دارد عبور کنید و در مقابل پل صد ها دست وجود دارد که هر بیننده‌ ای را متحیر و محصور خود می کند .


ضمنا در این معبد دست‌ها نشانی از میل و آرزو می باشد و جاهای دیگری در این منطقه نیز نمادی از رنج و جهنم است ، گذر از این پل و رسیدن به Ubosot نشان‌ دهنده عبور از چرخه مرگ و تولدی دوباره به دور از رنج و غم هاست این راه معرف راه سعادت است که برای رسیدن به آن باید از تمایلات دنیوی پرهیز کرد و هر حرص و طمعی دوری ورزید و اینکه در کنار دریاچه ، دو مجسمه کینار ( Kinnaree )  که موجودات اساطیری بودایی هستند که نیمه انسان و نیمه پرنده هستند در زیباترین شکل ممکن ساخته و گذاشته شده است .


پس از عبور از پل ، بازدید کنندگان به ( دروازه بهشت ) می رسند که دو مجسمه از نمایندگان مرگ و راحو ( Rahu ) در آنجا وجود دارد که سرنوشت مرگ را نشان می‌ دهد و همچنین در مقابل بخش اصلی این معبد و پس از عبور از دروازه بهشت ، چند تصویر دیدنی و جذاب از مدیتیشن بودا نصب شده است که بسیار طرفدار هم دارد . نقاشی‌ های بسیاری از داستان ‌های بودایی بر دیوارهای معبد نصب است و همچنین نقاشی‌ هایی که به توصیف خوبی و بدی که نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند است می‌ پردازد .


معبد سفید در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چیانگ رای واقع شده است و راحت ‌ترین راه برای دستیابی به آن استفاده از تاکسی ‌های در نظر گرفته شده برای معبد است که نزدیک به ۲۰ دقیقه زمان می ‌برد و علاوه‌ بر این ، اتوبوس‌ هایی هم برای راحتی رفت و آمد شما وجود دارد که طول سفر با استفاده از آن‌ها ۳۰ دقیقه است . معبد سفید در آخر هفته‌ ها و تعطیلات عمومی بیشترین بازدید را دارد و هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است و در نهایت هزینه ورودی برای شما گردشگران برای هر فرد ۵۰ بات تایلندی یعنی ۵۰۰۰ تومان است .

 

معبد وات رانگ کان

 

 معبد حقیقت تایلند ( The Sanctuary of Truth)


ساخت این معبد در سال 1981 توسط لک ویریافان ، موسس شهر قدیمی ساموت پراکان آغاز گردید که بسیار بزرگ و زیبا طراحی شده است . ساختن این ساختمان که در ساحل لائم راچاوت در جاده ناکلوا در شمال شهر پاتایا قرار دارد و ساختار اصلی معبد حقیقت از چوب است و دارای کنده‌ کاری ‌های شگفت‌ انگیز و هنرمندانه ای می باشد که چشم هر گردشگر را به خود خیره و مبهوت می کند ، این معبد همه روزه از ساعت 8:30 الی 17:00 میزبان مهمانان می باشد .

 

معبد حقیقت تایلند

 

معبد وانت آرون تایلند ( Wat Arun )


در سال 1768 پادشاه تاکسین در هنگام تمام شدن طلوع خورشید ، بعد از مبارزه با آیوتایا به این معبد سفر می کند و زمان ورود او به این معبد در هنگام اتمام طلوع خورشید بوده است . او بعد ها اسم این معبد را به وات چانگ - معبد سپیده دم تغییر داد و تا قبل از تغییر پایتخت و انتقال کاخ بزرگ ، این معبد حاوی مجسمه های بوداها و مجسمه زمردین بوده است . در بین سال های 1824 تا 1851 در زمان سلطنت رامای سوم ، علاوه بر گسترش فضای این معبد زیبا ، مناره های آن توسط بهترین کاشی های چینی ، مرمت شد تا در هنگام طلوع و غروب خورشید ، تابندگی بسیار زیادی را به این معبد بدهد و از رو بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد . 


معبد آرون در محله وات چانگ Wat Chaeng در غرب رودخانه چائو پرایا قرار دارد ، قرارگیری معبد وات آرون در کنار رودخانه و معماری متفاوتش نسبت به دیگر معابد تایلند ، زیبایی بسیاری را به این منطقه بخشیده است و معماری معبد وات آرون یا معبد سپیده دم ، بسیار رنگی است و به صورت قلعه ای مستحکم و با شکوه در کنار آب واقع شده است . برای عبور از رودخانه به قصد دیدن معبد وات آرون شما مسافران می‌ توانید از قایق هایی که در اسکله سافان تاکسین تعبیه شده است ، استفاده کنید و در اسکله شماره 8 پیاده بشوید و در نهایت ساعت کاری معبد وات آرون از ساعت 8:30 الی 17:30 می باشد .

 

معبد وانت آرون تایلند


معبد وات پو - بودای خفته ( wat pho )


یکی از معابد مهم در شهر بانکوک پایتخت این کشور واقع شده است ، معبد وات پو یکی از  معابد پر طرفدار در تایلند است که مطمئنا هر گردشگر را وسوسه خواهد کرد که برای یک بار هم شده حتما آنجا را ببیند  ، معبد وات پو در پشت معبد بودای زمردین قرار گرفته است .

 

علت شهرت معبد وات پو برمی گردد به مجسمه بودا که به صورت خوابیده و خاص در این مکان قرار گرفته است ، طول این مجسمه  به طول 46 متر است و روی این مجسمه را با طلا تزئین و روکش شده است .

 

فاصله مسافتی معبد وات پو تا کاخ بزرگ Grand Palace فقط 10 دقیقه می باشد و ما در سفر به شما توصیه می‌ کنیم حتما دوبار از معبد وات پو دیدن نمایید ، چرا که در بار اول تمامی توریست ها جذب این مجسمه عظیم الجثه خواهند شد و رفتن به نقاط دیگر را در اهمیت پایین ‌تر خود قرار خواهند داد ، پس برای بار دوم به معبد وات پو بروید و بقیه قسمت های این مجموعه را دیدن و از آن لذت ببرید .


از دیگر عوامل شهرت معبد وات پو ( بودای خفته ) وجود اتاق های مخصوص ماساژ تایلندی است که به حق یکی از بهترین ماساژ های حال حاضر دنیا می باشد .

 

در واقع در معبد وات پو علاوه بر ماساژ ، آموزش انجام این کار نیز به شما گردشگرانی که علاقه مند به ماساژ هستند داده می شود و ضمنا در معبد وات پو ، یک مجسمه بودا به صورت خوابیده و صدها مجسمه دیگر بودا برای بازدید دارد .

 

این مجسمه به طول 46 متر و ارتفاع 15 متر اصلی‌ترین جاذبه این معبد برای بازدید می‌باشد ، پای این مجسمه 5 متر طول داشته است و مانند چشمان آن با مروارید تزئین و طراحی شده است ، بر روی پاهای این مجسمه 108 سمبل سلوک بودا با هنرمندی هر چه تمام حک شده است . 


ساعات بازدید شما عزیزان از این معابد نیز 8:00 الی 17:00 عصر می باشد .

 

معبد وانت پو

 

معبد سوتات تایلند ( Wat Suthat )


این معبد معروف در نزدیکی منطقه شهرک چینی ها در محله بانکوک قدیم واقع شده است ، این معبد مکانی مقدس است که در طی مدت 27 سال بنا و ساخته شده است و در طراحی آن ظرافت خاصی از هنرمندان این کشور را به رخ می کشد .

 

در معبد سوتات بانکوک تایلند مجسمه های طلایی رنگ زیادی از بودا را می توانید مشاهده نمایید و یکی از مجسمه های غول پیکر بودا که از جنس طلا است و حدود 21 متر طول دارد نیز در این معبد بزرگ نگهداری می شود .


این معبد به دلیل  مجسمه های طلایی و برنزی بودا در داخل و بیرون معبد ، طراحی جالب سقف ، سبک معماری بینظیر ، نقاشی های دیواری بسیار عظیم و مجسمه های برنزی سربازان چینی که در حیاط است در دید گردشگران مشهور و معروف شده است .


ساعات بازدید نیز 8:00 الی 17:00 عصر می باشد .

 

معبد سوتات تایلند


 

 

 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به معابد تایلند
معراج گشت آسمان