لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری لیسبون

آشنایی با مناطق گردشگری لیسبون

شهر تاریخی لیسبون نزدیک به تپه‌ های دهانه رودخانه تاگوس قرار گرفته است که نیز به دریا متصل شده است ، کشتی ‌رانان قرن 15 و 16 به سرزمین‌ های ناشناخته سفر کردند تا مناطق جدیدی را کشف کنند و در ضمن عصر طلایی اکتشافات جهانی ، بسیاری از فرهنگ و آثار تاریخی تور لیسبون را پی ریزی کرده است و شما گردشگران پایتخت تور پرتغال را می‌ توانید به عنوان مقصدی رنگارنگ و پر از هیجان برای سفر به پرتغال انتخاب کنید و همانطور که شنیده اید این شهر به آب و هوای گرم و آفتابی ‌اش معروف می باشد ، شهری که با آثار باستانی تاریخی و موزه ‌های جهانی به شهرت رسیده است و دارای بسیاری از جاذبه ‌های افسانه ‌ای دیگر نیز هست و شما عزیزان می ‌توانید درخیابان ‌های باریک سنتی اش و محله‌ های قدیمی آن قدم بزنید و کلی تفریح کنید و همچنین در تفرجگاه‌ کنار رودخانه استراحت کنید و یا در پارک ‌ها و باغ‌ های زیبای این شهر تاریخی کلی بگردید و در واقع از لیسبون همانند ساکنین این شهر نهایت لذت را ببرید.

یکی از مناظر دیدنی شهر لیسبون صومعه جیرونیموس می باشد که در قرن 16 میلادی ساخته شده‌ است ، این صومعه از مناطق برجسته‌ و گردشگری در پرتغال محسوب می شود

جاذبه های گردشگری لیسبون

قلعه سنت جورج

مهم ترین جاذبه گردشگری لیسبون نزدیک آلفاما " Alfama " در بالای تپه ‌ای که پایتخت پرتغال از بالای آن معلوم است ، جالب است بدانید که قلعه سنت جورج زمانی در آنجا پادشاهانی حکومت می ‌کردند و این مکان یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری پرتغال در لیسبون می باشد و اینکه اکثر کنگره ‌های پرابهت ، موزه‌ های تاریخی و سرگرم ‌کننده و سایت ‌های جذاب باستان ‌شناسی گرد هم جمع شده اند تا بازدید از این قلعه به عنوان تجربه‌ ای لذت‌ بخش و منحصر به فردی برای کل اعضای خانواده تان در لیسبون در خاطرتان بماند، به خصوص کودکان که می ‌توانند از دیوارهای محکمی که محیط اطراف را محصور می‌کند بالا بروند و کلی بازی کنند. بازدید کنندگان و گردشگران می ‌توانند از تراس این قلعه چشم‌ اندازی از کل شهرو همچنین رود تاگوس و اقیانوس اطلس را به راحتی ببینند ، ضمنا یک تاریک‌ خانه در یکی از برج ‌ها قرار دارد که یک تصویر 360 درجه ‌ای از این شهر را به شما عزیزان می ‌دهد.

 

St. Georges Castle

 

صومعه جيرونيموس

یکی از مناظر دیدنی شهر لیسبون صومعه جیرونیموس می باشد که در قرن 16 میلادی ساخته شده‌ است ، این صومعه از مناطق برجسته‌ و گردشگری در پرتغال محسوب می شود که یک آثار باستانی بی ‌نظیر تاریخی می باشد و از لحاظ فرهنگی دارای اهمیت بسزایی  است . این صومعه شایسته گرفتن جایزه میراث جهانی یونسکو می باشد و در ضمن نزدیک رودخانه در همسایگی محله جذاب بلم ( Belem ) ، جیرونیموس هست و قابل توجه شما گردشگران این صومعه به افتخار حماسه واسکو دا گاما Gama Vasco da در سفر به هند در سال 1498 میلادی ساخته شده است، صومعه جیرونیموس همانطور که پرستشگاه نیز می باشد به عنوان نماد ثروت و توانگری در عصر اکتشافات نیز نامبرده می شود . البته منبع مالی ساخت و ساز عموما از طریق تجارت ادویه با هند توسط دا گاما تامین می‌ شده و اینکه مقبره دا گاما در داخل ورودی به کلیسا سانتا ماریا ( Santa Maria ) قرار گرفته است.

 

 Jeronimos monastery

 

اقیانوس آرام لیسبون

اقیانوس آرام لیسبون یکی از برترین و بزرگ ‌ترین آکواریوم ‌های دنیا است که البته از طرف توریست ها و گردشگران جزو پر بازدیدترین جاذبه‌ های این شهر به شمار می‌ رود . توجه داشته باشید که این آکواریوم برای نمایشگاه بین‌ المللی اکسپو 98 ( Expo 98 World Exposition ) با طراحی پیتر چرمایف Peter Chermayeff ساخته شد و اینکه در واقع از بخشی از دریا برای ساخت این آکواریوم استفاده شده است . به همین دلیل نام این اقیانوس را بر روی آن گذاشته اند و ضمنا این آکواریوم به دلیل وجود گونه ‌های مختلف ماهی‌ ها و جانواران زیر دریایی متنوع از تمام دریاها و اقیانوس ‌ها به پارک ملت ( Parque das Nacoes ) نیز مشهور می باشد.

 

lisbon oceanarium

 

موزه کالوست گلبنکیان

قابل توجه شما گردشگران عزیز اینکه جواهر طلایی لیسبون ، موزه کالوست گلبنکیان است که یکی از مشهورترین موزه‌ها در اروپا نیز شناخته می شود ، گلبنکیان گنجینه حیرت ‌انگیز و وجد آوری از آثار هنری از سراسر دنیا می باشد که طیف 4000 ساله از مصر باستان تا اواخر قرن 20 میلادی را در خود جای داده است و به خاطر وجود قطعات زیادی از دوره ‌های مختلف تاریخی شما توریست ها و گردشگران به راحتی می ‌توانید نصف روز را به مشاهده گالری ‌ها بپردازید و کلی تجربه جدید کسب کنید . گالری کلاسیک و شرقی شامل 11 مدال رومی ، بخشی از انبار در ابوقیر مصر ، فرش ‌های قرن 17 ترکی و ایرانی را در خود جای داده است که مشخص می ‌کند موزه گلبنکیان به هنرهای اسلامی علاقه ‌مند می باشد.

 

موزه کالوست گلبنکیان

 

موزه ملی هنر باستانی

موزه ملی هنرهای باستانی یکی از برترین جاذبه های فرهنگی شهر لیسبون می باشد که باید در برنامه سفر هر گردشگری به پرتغال گنجانده شود . ضمنا مجموعه از نقاشی‌ های مهم و معروف قرن 15 و 16 پرتغال در این مجموعه نگهداری می شود , این موزه در قسمت غربی مرکز شهر داخل یک کاخ متعلق به قرن 17 میلادی واقع شده است که بر روی بقایای صومعه سنت آلبرت کارمیلت (Saint Albert Carmelite) ساخته شده است که به خاطر زلزله در سال 1755 نابود گردید و خوشبختانه کلیسای کوچکی از این حادثه جان سالم به سر برده است ؛ موزه ملی هنر باستانی یک ساختمان 3 طبقه است که تنها برای دیدن مجموعه ‌های این نمایشگاه دائمی 2 ساعت وقت نیاز دارید که بتوانید کلی بگردید و جاهای مختلف آن را ببینید ، طبقه اول مربوط به هنرهای تجسمی پرتغالی مثل مبلمان ، پرده‌ های منقش و منسوجات است که بازتابی از تاریخچه اکتشافات و استعمارات کشور پرتغال است و جواهرات سرامیکی ، طلا و نقره و هنرهای اکتشافات پرتغال در طبقه دوم هستند و طبقه‌ سوم به نقاشی‌ ها و مجسمه ‌ها اختصاص داده شده است.

 

موزه ملی هنر باستانی

 

برج بلم

شاید بتوان برج تاریخی بلم را به عنوان برجسته ‌ترین آثار تاریخی لیسبون نام ببریم ، این برج در نزدیکی دهانه رودخانه تاگوس واقع شده است و به عنوان نماد دوران فوق ‌العاده اکتشافات پرتغال در قرن 16 میلادی در میان اهل فن نامبرده می شود. این برج در سال 1515 میلادی به عنوان استحکامات نظامی در وسط رودخانه ساخته شده و البته بعد از گذر سال‌ ها جریان آب تغییر یافته است. این برج به صورت واضحی معماری تزئینی مانوئلین ( Manueline ) را به نمایش عموم مردم و گردشگران می گذارد و اینکه از این برج نمادین و ارزشمند نیز به عنوان میراث جهانی یونسکو محافظت می‌ شود.

 

برج بلم

 

آسانسور سانتا جاستا

در منطقه بیساBaixa  مرکز شهر لیسبون ، آسانسوری با ظاهری عجیب و معماری جدید و خاص به نام سانتا جاستا در پشت بام ‌های ناحیه لیسبون به صورت نا متوازن قرار گرفته است که شاید در نگاه اول رنگ خاکستری و چارچوب این آسانسور شما را به یاد برج ایفل بیاندازد اما در واقع معمار این آسانسور رائول مسیور دو پونسارد ( Raoul Mesnier du Ponsard ) شاگرد گوستاو ایفل معمار فرانسوی برج ایفل می باشد. نکته قابل توجه آن این است که چشم‌ انداز شهر از بالای این آسانسور فوق ‌العاده می باشد و خیابان ‌ها، پیاده ‌روها ، میدان ‌های زیبا و قلعه و رودخانه تاگوس همه را می ‌توانید در بالای این آسانسور ببینید و کلی لذت ببرید . البته اگر در طول فصل تابستان برای بازدید به این منطقه سفر کردید ممکن است در صف رفتن به سانتا جاستا مدت طولانی منتظر بمانید ولی ارزشش را قطعا خواهد داشت.

 

آسانسور سانتا جاستا

 

کلیسا جامع لیسبون 

در نزدیکی محله باستانی آلفاما ، کلیسای جامع لیسبون با نام اختصاری سه(Se) واقع شده است که از زمان ساخت اولیه آن در سال 1150 میلادی تاکنون چندین بار به دست هنرمندان زبردستی طراحی هایی زیبا داشته است و در ضمن یک سری از زمین لرزه‌ هایی که در سال 1755 اتفاق افتاد باعث شد طراحی اصلی که در قرن 12 میلادی بر روی آن طراحی شده است از بین برود و در واقع آن چیزی که امروزه می ‌بینید ترکیبی از سبک ‌های معماری‌ های مختلف در زمان های متنوع تاریخی است.


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 14 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری لیسبون
معراج گشت آسمان