لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری مجارستان

آشنایی با مناطق گردشگری مجارستان

تور مجارستان کشوری با دشت هایی‌ بسیار زیبایی است که توسط رود دانوب معروفترین و زیباترین رود در اروپا به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است . این کشور زیبا دارای معماری بسیار دیدنی و منحصر به فردی می باشد که اصالت و زیبایی‌ را در خود جای داده ‌اند و اینکه مجارستان در حوزه اروپای مرکزی واقع شده است و دارای آب و هوایی معتدل می ‌باشد ؛ همچنین از این رو این کشور نمونه بسیار جالبی در خصوص همگام سازی سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر است که به زیبایی در کنار هم خودنمایی می کند ، مجارستان سرزمین گذشته و حال می باشد و اینکه قسمت های زیادی از شهر بوداپست جزو میراث فرهنگی جهان بوده است و توسط سازمان یونسکو محافظت می شوند و جالب است بدانید که سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ مجارستان می باشد و در ضمن بوداپست پایتخت کشور مجارستان و بزرگترین شهر این کشور بشمار می رود و این شهر بعلاوه مرکز فرهنگی ، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مجارستان نیز نامیده می شود و بدانید که بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده است که اولی در کرانه باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود قرار گرفته است.

 

مجارستان نمونه بسیار جالبی در خصوص همگام سازی سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر است که به زیبایی در کنار هم خودنمایی می کند

جاذبه های گردشگری مجارستان

هویز

بزرگترین دریاچه آب گرم جهان در مجارستان واقع شده است و نام آن Lake Hévíz است و مجارستانِ امروز، در سال ۲۰۰۸، یکی از پانزده کشور جهان بود که در دهه گذشته بیشترین میزان مسافران و توریست ها را به خود اختصاص داده اند و همچنین بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی ( Lake Balaton ) در مجارستان واقع شده است و دریاچه Hévíz ، در بخش غربی دریاچه Balaton واقع شده است، Heviz یک شهر کوچک و زیبا که از خصوصیات بارزش آن چشمه آب گرمی است که در دمای سرد حدود ۱۵ درجه ، دمایی حدود ۲۷ درجه دارد و البته سرشار از املاح معدنی بود که خاصیت درمانی به این دریاچه می دهد.

 

مجارستان

 

 

دریاچه بالاتون

دریاچه بالاتون بزرگترین دریاچه طبیعی اروپاست که در نزدیکی شهر بوداپست واقع شده است و هتلهای بسیار زیبا با امکانات آب درمانی و ماساژ در کناره های دریاچه همواره درانتظار جهانگردان است و قایقرانی و جت اسکی سواری از ورزشهای مفرح و شادی بخش این دریاچه محسوب می گردد و رستوران های سنتی در فضای آزاد در کناره این دریاچه فضایی بسیار زیبا و دیدنی و خاطره انگیز را برای شما مهیا نموده است. این دریاچه یکی از دریاچه های بزرگ اروپا و دریاچه ای توریستی تفریحی است که در فصل تابستان توریستهای زیادی را به خود جذب می کند. فاصله این دریاچه با بوداپست در حدود ۱۲۰ کیلومتر می باشد و با قطار با یک سفر دو ساعته قابل دسترسی است.

 

کشور مجارستان

 

تپه تماشایی قلعه

تپه قلعه بر فراز رود دانوب قرار دارد و بسیاری از بناهای تاریخی و مهم قرون وسطایی بوداپست و موزه های آن در این منطقه واقع شده است و نیز تپه قلعه بر فراز رود دانوب قرار دارد و بسیاری از بناهای تاریخی و مهم قرون وسطایی بوداپست و موزه های آن در این منطقه واقع شده است. بدون شک یکی زیباترین سازه ای که در این منطقه قرار دارد، قلعه ی بودا است که در قرن 18 ساخته شده و دارای 200 اتاق است و مانند بسیاری از نقاط شهر، شب ها چراغ های آن روشن شده و منظره ی زیبایی خلق می کند. از دیگر مهم ترین قلعه های این تپه، قلعه ماهیگیر ( Fisherman's Bastion ) است که در اواخر قرن 19 میلادی ساخته شده است. این قلعه در جایی بنا شده که ماهیگیران محلی در قرون وسطی، تاسیسات دفاعی خود را در آن ایجاد کرده بودند. این قلعه پشت کلیسای ماتیاس ( Matthias Church ) قرار دارد و برج های نئورومانسک، ستون ها و باروهای آن به طور کامل بازسازی شده است. در تپه ی قلعه همچنین می توانید مجسمه های بسیار زیبا و فوق العاده ای را هم ببینید.

 

هویز

 

پارک ملی

Hortobagy به عنوان اولین پارک ملی مجارستان در سال ۱۹۷۳ تاسیس شد این بزرگترین منطقه محافظت شده کشور و بزرگترین مرتع نیمه طبیعی در اروپا، با استپی قلیایی و قدمتی ۱۰،۰۰۰ سال است حیواناتی از جمله اسب وحشی، با  قدمت عصر یخبندان زندگی می کردند اسب ها و همچنین گاو ها و  گاومیش ها هنوز هم بر روی این زمین چرانده میشوند و زیبایی این شهر از تماشای پرندگانش مشخص میشود که دارای ۳۲ گونه میباشند.یکی از جاذبه های کلیدی پل ( نه قوس دار ) Nine-Arch که در اواسط قرن ۱۹ برای مردمی که نیاز به عبور از مراتع به شدت سیل زده داشتند ساخته شده است.از دیگر دیدنی های آن میتوان به آسیاب بادی Kareag اشاره کرد که مربوط به قرن ۱۹ میلادی میباشد.

 

تپه تماشایی قلعه

 

 

 آژانس معراج گشت آسمان مجری تور مسافرتی مجارستان به صورت گروهی و انفرادی در خدمت شما عزیزان 

 

 

غار Aggtelek National Park

اگر شما یک کاشف غار هستید در لیست برنامه های خود در مجارستان Aggtelek National Park را قرار دهید و مکان این شهر در شمال مجارستان واقع شده است و فاصله زمانی از پایتخت Budapest با خودرو حدود ۳ ساعت است ؛ غار stalactic بزرگ ترین غار اروپا میباشد و یکی از بهترین تجربه های این شهر شیندن صدای کنسرت در غار Baradla است و این پارک یک محیط حفاظت شده با برخی مناطق ممنوعه است و باید گردشگران به دنبال هم در راه های مشخص شده حرکت کنند  Aggtelek National Park یک مکان عالی برای دیدن گیاهان و جانوران و روستاهای عجیب و غریب در مرزها میباشد.

 

غار Aggtelek National Park

 

شهر لیک باتون

هنگامی که بعد از یک مسافرت پر رفت و آمد قصد سفر کردن دارید بهتر است  از سنگ فرش ها و ساختمان های قرون وسطی دیدن کنید و سری به شهر Lake Balaton بزنید .بزرگ ترین دریاچه آب شیرین اروپا در این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهر ها در تابستان میشود .آنقدر بزرگ است که به آن دریای مجارستان هم میگویند و سواحل آن یا زا چمن پوشیده شده است و یا از شن مصنوعی تزئین شده است .دریاچه ی بزرگی به نام Siofok دارد این شهر مکانی برای تهیه شراب و از آثار دیدنی آن میتوان به حمام تاریخی Balatonfured و غار baroque Festetics اشاره کرد .

 

سوپرون، مجارستان‌

سوپرون در 64 کیلومتری جنوب وین و هشت کیلومتری مرز اتریش در نزدیکی کوهپایه‌های شرقی آلپ، یک مقصد محبوب برای مسافران روز مجارستان است. بخش عمده جذابیت‌های آن نه تنها به خاطر محیط جذاب، بلکه به علت ساختمان‌های قرون وسطی و باروکی است که بخوبی در آن محفوظ مانده‌اند. آنطور که گفته می‌شود شهر دارای 115 اثر تاریخی ثبت شده و 240 ساختمان محافظت شده است، که یکی از بزرگترین مجموعه‌های اروپایی است. همه ساختمان‌های «شهر قدیمی» در محدوده دیوارهای شهر قرون وسطی در ویرانه‌های رومی یافت شده‌اند. بسیاری از ساختمان‌ها از اهمیت ویژه‌¬ای برخوردار هستند، زیرا در هر دوره تاریخی ویژگی‌هایی به آنها اضافه شده است، بنابراین هنگامی که در حال کاوش شهر هستید شما هرگز نمی‌دانید باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

 

سوپرون، مجارستان‌

 

کلیسای سنت پیتر

" کلیسای سنت پیتر " در گوشه شمال غربی «شهر قدیم پکس» در مجارستان قرار دارد. کلیسای جامع در محوطه یک قبرستان کوچک رومی ساخته شده است و مانند بسیاری از جاذبه‌های تاریخی مجارستان، متاثر از فرهنگ‌ های بسیاری است. کلیسای اصلی در سال 1009 تاسیس شد، و تا قرن 12 سالم بود، سپس بازسازی شد و پس از حملات موغول‎ها بیشتر از قبل آسیب دید. پس از سال‌ها نادیده گرفته شدن و تبدیل شدن به مکا‌ن‌هایی مانند مسجد و فروشگاه اسلحه، کلیسا با ساختار باشکوهی که امروز مشاهده می‌کنید در سال  1891 بازسازی شد. در داخل کلیسا بسیاری از مصنوعات منحصر به فرد مذهبی از سراسر تاریخ مجارستان جمع‌آوری شده و در معرض نمایش قرار گرفته است. همچنین گورهایی از گورستان اولین مسیحیان نیز در کلیسا وجود دارد. پس از آن به سمت " مسجد یکووالی حسن پاشا " با مناره‌های 22 متری و موزه آن که در همان نزدیکی قرار دارد، قدم بزنید.

 

قلعه ایگر

مجارستان دارای قلعه‌ ها، کاخ‌ها و دژهای تاریخی دوست داشتنی است که در گوشه کنار تاریخ به چشم می‌خورد. یکی از معروف‌ ترین آنها " قلعه ایگر " است و قلعه ایگر درست در شهر آبگرم زیبای " ایگر " و در دامنه‌های جنوبی «کوه‌های باک» است، «قلعه ایگر» سابقا به عنوان دروازه محافظ بخش شمالی مجارستان بوده است. قلعه در قرن 16 گسترش یافت، و طراحی جدید براساس قلعه‌های معاصر ایتالیایی بود و پس از تسخیر کشور توسط ترک‌ها در سال 1596، دوباره بخش‌هایی به آن اضافه شد. امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند برج‌های بلند قدیمی باقیمانده در بالای شهر را مانند بسیاری خرابه‌های دیگر را ببینند که نشان از قدرت این قلعه بزرگ دارند. اینجا مکان مناسبی برای کاوش معماری قرون وسطی و باروکی در شهر پایینی، با کافیشاپ‌ ها و رستوران‌های عالی آن است.

 

قلعه ایگر

 

کاخ سلطنتی ویسگراد

بالای شهر قدیمی و زیبای «ویسگراد» در خلیج دانوب، درست 40 کیلومتری بوداپست، خرابه‌های " کاخ سلطنتی ویسگراد " و ارگ قدیمی، یک سفر روزانه آسان را از پایتخت برای شما رقم می‌زند. اولین کاخ سلطنتی که در پادشاهی چارلز اول، زمانی که او و درباریانش به " ویسگراد " عزیمت کردند، ساخته شد. صدها سال بعد با ظرافت‌های ایتالیایی به عنوان یکی از بهترین کاخ‌های اروپا مشهور شد. در حال حاضر بخش اعظم آن تبدیل به ویرانه شده است. این کاخ افسانه‌ای در دهه 1930 کشف شد ؛ کاخ سلطنتی ویسگراد با زوایا و مناظر باورنکردنی‌اش بالای رودخانه دانوب، و مناطق اطراف آن بسیار تاثیر گذار است. بسیار سرگرم کننده است که تصور کنید که کاخ در روزهای اوجش به چه صورت بوده است؛ برای یک پیاده‌روی بسیار طولانی آماده باشید.

 

کاخ سلطنتی ویسگراد

 

تپه‌های بودا

چیزهای زیادی در بوداپست زیبا پایتخت مجارستان وجود دارد که دوست داشتنی هستند و مکان‌های بسیار بیشتری برای کاوش، از جمله فضاهای باز و پارک‌های متعدد آن. یکی از پر طرفدارترین این فضاها، تپه بودا در حومه غربی شهر است. تا ارتفاع 518 متری که بروید، تپه‌ها با یک شبکه از مسیرها علامت‌گذاری شده‌اند که برای پیاده‌روی یا دوچرخه سواری عالی هستند. در سراسر شهر دوچرخه اجاره‌ای یافت می شود، بهتر است یک راننده با یک ریکشا که توسط فیات طراحی شده، شما را به نقطه شروع در مرکز شهر برساند. هنگامی که آنجا هستید می‌توانید غارهای متعددی را بیابید، سپس با قطار کالج کلاسیک به شهر باز گردید. می‌توانید برای یک پیک‌نیک توقف کنید و یا با قطار کودکان به یک گردش 13 کیلومتری در حومه شهر بروید، یا منظره زیبای شهر را از تله کابین معروف بوداپست تماشا کنید.


 

 


 

 

 

 

 آژانس معراج گشت آسمان مجری تور مسافرتی مجارستان به صورت گروهی و انفرادی در خدمت شما عزیزان 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 23 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری مجارستان
معراج گشت آسمان