لوگوی معراج گشت آسمان
معراج گشت آسمان با اطمینان سفر کنید...
021-92009299 021-45162

آشنایی با مناطق گردشگری روسیه

آشنایی با مناطق گردشگری روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد ، این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد و کشور روسیه حدود ۱۴۲ میلیون نفر جمعیت دارد که دارای رتبه نهم در جهان است ، تراکم جمعیت روسیه ۳/۸ تن در هر کیلومتر مربع است که از پایین ترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان را به خود اختصاص داده. همچنین نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی بوده ، بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور یعنی بخش اروپایی آن سکونت دارند. مردم کشور روسیه نژادی از نژادهای اسلاو شرقی بوده که مردمان این نژاد عمدتاً در روسیه و کشورهای همسایه زندگی می کنند و همچنین نام روسیه از همین نام گرفته‌ شده است و زبان کشور روسیه روسی است.

آژانس معراج گشت آسمان، مجری مستقیم تور روسیه

کلیسای جامع سن باسیل واقع در میدان سرخ بی شک بنایی با شکوه است، هشت کلیسا با گنبد های افسانه ای و رنگارنگ ، دور تا دور کلیسای چادری شکل مرکزی شکل گرفته اند

جاذبه های گردشگری روسیه

دریاچه بایکال

این دریاچه، عمیق ترین دریاچه ی جهان است، دریاچه بایکال حدود ۲۵ میلیون سال قبل و در دوران مزوزوئیک بوجود‌ و توسط رشته‌کوه‌های اطراف خود احاطه‌ شده است. شکوه و زیبایی دریاچه بایکال نظر هر بیننده ای را به خود جلب می‌سازد. کوه‌های اطراف این دریاچه زیستگاه حیوانات وحشی می‏باشد و دهکده‌های کوچک کنار دریاچه، منطقه‌ای آرام برای ساکنین این سرزمین به حساب می آید ، دریاچه بایکال یکی از شگفتی‌ های طبیعی است که مانند مرواریدی در دل طبیعت خود نمایی میکند. عمق این دریاچه حداکثر ۶۳۲/۱ متر اندازه گیری شده که با ۲۳۰۰۰ کیلومتر مکعب بیشترین حجم آب شیرین در جهان را در خود جای داده است ، همچنین دارای ۶۳۶ کیلومتر طول و ۷۹ کیلومتر عرض است که زیستگاه بسیاری از گونه‌های منحصربه‌فردِ حیوانات و گیاهان به حساب می آید و نیز این دریاچه در شرق سیبری واقع شده است با زلال ترین آب روی زمین، این دریاچه 1500متر عمق دارد. دره ها ی آب افشان صدها آب فشان که بخار و آب از آن خارج می شود که در این منطقه که نام آن کامچاتکا است قرار گرفته اند. این محل در آثار میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت شده است.

 

دریاچه بایکال

 

اثر تاریخی مادر میهن

این مجسمه بزرگ به یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است ، مجسمه مادر میهن با 85 متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادی در امریکا بوده و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی ثبت شده است، این مجسمه زن نماد کشور روسیه است ، این مجسمه  در ولگوگراد روسیه واقع است و ۲۰۰ پله از پایین تپه تا رسیدن به بنای مجسمه مادر راه است و یکی از مهلک ترین و مخرب سازترین نبردهای جنگ جهان دوم و تمام تاریخ بشر، پیکار استالینگراد بود که ارتش آلمان نازی و متحدان آن در این نبرد به منظور فتح شهر استالینگراد پس از چندین ماه کشمکش خونین، در سوم فوریه ۱۹۴۳ به شکست منجر شد. این زن کنایه کشور روسیه است ، از نوک پرند تا بنیان ارتفاع این تمثال ۸۵ متر، کل بدنه ۵۲ متر و بلندی دیبا تیغ آن ۳۳ متر است ، نام های مشخص و نا معلومی وجود دارد که مام میهن این اثر کهن افراخته قامت می باشد.

 

اثر تاریخی مادر میهن

 

کاخ پیترهوف

این کاخ توسط پیتر اول در اوایل قرن 17میلادی در نزدیکی شهر سنت پترزبورگ ساخته شده است ، این بنای تاریخی بیشترین آمار جذب توریست در روسیه را دارد که این کاخ  گاهی با نام ورسای روسیه هم خوانده و شناخته می شود و همچنین کاخ پترهوف در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است ، کاخ پترهوف زمانی قصر خصوصی پتر کبیر بوده است و در حال حاضر یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین مکان های گردشگری در کل روسیه است. شهرت کاخ پترهوف به حدی است که از سال ۲۰۰۷ تا به حال به عنوان یکی از عجایب روسیه در این کشور به شمار میرود. ضمنا دلایل محبوبیت کاخ پترهوف وجود آبشارهای فوق العاده زیبا ، مجسمه های طلایی و زیبایی منحصر به فرد محوطه کاخ و خود کاخ است. در روبروی کاخ پترهوف آبشار پله ای بسیار زیبایی وجود دارد که همراه با فواره ها و مجسمه های طلایی که در کنار پله ها از بالا تا پایین آبشار جای دار د زیبایی خاصی را به این محوطه القا کرده است و این تنها آبشار این باغ نیست و آبشارها و چشمه های متعدد دیگری نیز در جای جای  این باغ  رویایی به چشم می خورند. هر کدام از مجسمه های باغ پترهوف دارای تاریخچه و قدمت بوده که این مجسمه ها به نوبه خود در کنار زیبایی های دیگر این کاخ به محبوبیت کاخ پترهوف کمک  بسیاری کرده اند.

 

کاخ پیترهوف

 

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سن باسیل واقع در میدان سرخ بی شک بنایی با شکوه است، هشت کلیسا با گنبد های افسانه ای و رنگارنگ ، دور تا دور کلیسای چادری شکل مرکزی شکل گرفته اند . کلیسای جامع زیبا و دیدنی «باسیل» یا واسیلی، به دستور ایوان مخوف در قرن شانزدهم و برای ارج نهادن پیروزی ارتش ساخته شد که این بنا معروف‌ترین نمای میدان سرخ شهر مسکو است. کلیسای سنت باسیل یا واسیلی برای گرامیداشت تسخیر دژ تاتار «کازان» در سال ۱۵۵۲ اجراشد ، این پیروزی در روز جشن «میانجی‌گری مریم مقدس» به وقوع پیوست. نام این کلیسا برگرفته از نام «واسیلی مقدس» است ، در سال ۱۵۴۷ واسیلی، ایوان مخوف را با پیشگویی آتشی که آن‌ سال به جان مسکو افتاد حیرت زده کرد ، بعد از مرگ او، بدنش در کلیسای جامع «تثلیث» که در آن زمان در منطقه وجود داشت دفن شد. کلیسای جامع سنت واسیلی را بین سال‌های ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۰ ساخته ، در افسانه‌های محلی می‌گویند بعد از آن‌که ساخت بنا تمام شد، ایوان معمارش را کور کرد تا دیگر نتواند ساختمانی با شکوه‌تر از این را برای کسی بنا کند ؛ اما در حقیقت آن معمار بعد از واسیلی یک کلیسای جامع دیگر در " ولادیمیر " نیز بنا کرد.

 

کلیسای جامع سنت باسیل

 

کاخ کرملین تور مسکو

یک قلعه تاریخی است که بصورت مجتمع در مرکز شهر مسکو ساخته شده و از جنوب بر رودخانه مسکوا و از شرق بر میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر اشراف دارد. کار ساخت این کاخ در سال ۱۴۸۷ به پایان رسید و نام مشهور این کاخ کرملین است که بزبان روسی بمعنای دژ می‌باشد. کرملین مثلث‌شکل بوده با جهت شمالی دارای ضلع‎هایی به طول ۷۵۰ متر  ، کرملین را واقعا می‎توان از هر نظر، سمبلیک، تاریخی و استراتژیکی قلب مسکو تلقی کرد که بزرگ‌‌ترین کلیسای کرملین مسکو، کلیسای جامع اوسپنسکی است که طی سال‎های ۱۴۷۵ تا ۱۴۷۹ ساخته شده و تزارها در آن‌جا تاج‌گذاری می‎کردند. ابتدا دیوار آجری کرملین در کنار رودخانه مسکو بنا شده بود، زیرا تاتارها اغلب از آن‌جا هجوم می آوردند. تا قرن چهاردهم این ناحیه به عنوان گراد مسکو شناخته شده ، استفاده کلمه «کرملین» برای اولین بار در سال ۱۳۳۱ ثبت شده و ریشه لغوی آن نیز مورد بحث است. در سال ۱۱۵۶، «گراد» توسط پرنس یوری دولگروکی گسترش یافت ولی در سال ۱۲۳۷ توسط مغولان از بین رفت ، بازسازی مجدد این شهر به سال ۱۳۳۹ و با چوب بلوط انجام پذیرفت.

 

کاخ کرملین مسکو

 

قطب های جمهوری کومی

هیچ کس از تاریخ دقیق ساخت یا بوجود آمدن این بناهای عجیب اطلاعت درستی در دست ندارد. البته دانشمندان معتقدند تنها دست توانای خالق هستی می تواند چنین اثری را بر ساخته و بجای بگذارد و بلندترین این صخره ها 42 متر ارتفاع دارد و دانشمندان می گویند قدمت آنها به 200میلیون سال پیش باز می گردد این قطب های جمهوری کومی روسیه، یکی از عجیب ترین مکان های دیدنی این کشور است که سالانه گردشگران علاقه مند زیادی به خود جذب کرده. در غرب کوه های اورال روسیه مجموعه ای از سخره های سنگی وجود دارد به نام: منپاپانر  ، که البته این صخره ها به نام های مختلفی در منطقه نامیده می شوند که می توان به: مجموعه هفت مرد سنگی قوی و یا قطب های جمهوری کومی و یا “کوه کوچک خدایان و یا هفت غول ایستاده اشاره کرد. این ها اسامی است که بر روی هفت سنگ صخره ای غول پیکر بیرون آمده از زمین، در منطقه  از جمهوری کومی قرار داده اند. این جمهوری یک مکان دور و کم جمعیت در شمال غرب روسیه بوده و کوه های اوران در سمت شرق آن قرار گرفته است.

 

قطب های جمهوری کومی

 

کوه های البروس

از بلندترین نقطه های روسیه این کوهها هستند، حتی برخی معتقدند بلندترین نقطه ی اروپا نیز کوههای البروس است. بسیاری از توریست ها برای اسکی و اسنوبرد هرساله به این کوهها سفر کرده ، ارتفاع کوه البروس 5600 متر محاسبه شده است و اگر چه البروس بلندترین کوه در اروپا ست اما از نظر بسیاری از کوهنوردان، صعود به قله این کوه بسیار آسان است ، اکوه البروس در رشته کوه قفقاز از مهم ترین و ناهموار ترین رشته کوه های جهان، واقع شده و مسیر صعودش بسیار طولانی و در عین حال کاملاً استاندارد و بی خطر بوده است. با این که البروس به عنوان یکی از هموارترین کوه های اروپا محسوب می شود اما مرگ و میر زیادی را به خود اختصاص داده و از مرگبارترین کوه های جهان به حساب می آید. قابل ذکر است که در سال ۲۰۰۴ چهل و هشت کوه نورد و اسکی باز در این مکان، جان خود را از دست دادند.

 

کوه های البروس


 

 


 

 

 

 


مشاهده نظرات

نظرتان را در مورد این تور با ما به اشتراک بگذارید

امتیاز 5.0 از 5 | از بین 25 امتیاز دهنده به آشنایی با مناطق گردشگری روسیه
معراج گشت آسمان